stacja 5,25

Data: 2009-07-18 16:30:42
Autor: identyfikator: 20040501
stacja 5,25
witam ponownie! czy coś stało się ze stacjami dysków w nowych płytach głównych? własnie próbowałem podłączyć dysk 5,25 jako B:, ale w BIOSie nie ma opcji dla stacji B: jest tylko wybór typu stacji dla A:... czy da się obejść jakoś ten problem?

Data: 2009-07-18 15:54:07
Autor: tg
stacja 5,25

"identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> wrote in message news:h3smen$jbn$1atlantis.news.neostrada.pl...
witam ponownie! czy coś stało się ze stacjami dysków w nowych płytach głównych?

kontrolerem badz bardziej biosem jak juz

własnie próbowałem podłączyć dysk 5,25 jako B:, ale w BIOSie nie ma opcji dla stacji B: jest tylko wybór typu stacji dla A:... czy da się obejść jakoś ten problem?

tak, zmienic plyte na cos starszego...

jest jakikolwiek powod dla ktorego uzywasz tak przestarzalego i skrajnie
zawodnego nosnika danych?

te dyskietki byly zabytkiem juz 15 lat temu

Data: 2009-07-18 17:11:44
Autor: RadoslawF
stacja 5,25
Dnia 2009-07-18 16:54, Użytkownik tg napisał:

jest jakikolwiek powod dla ktorego uzywasz tak przestarzalego i skrajnie
zawodnego nosnika danych?

Pewnie chce odczytać dane ze starej dyskietki.

te dyskietki byly zabytkiem juz 15 lat temu

Przed upowszechnieniem tanich nagrywarek i płyt CD ten "zabytek"
był powszechnie używany do archiwizacji danych i kolekcjonowania
programów.
Taki Bajtek 15 lat temu sprzedawał składanki z oprogramowaniem
właśnie na dyskietkach 5,25.
I jeszcze były popularne komputerki 8 bit które generalnie
używały dyskietek 5,25 cala.

Teraz ceny dyskietek z Bajtka 1/94
DD 5,25 - 50 tyś
HD 5,25 - 90 tyś
DD 3,5 - 100 tyś
HD 3,5 - 150 tyś
A stacje kosztowały odwrotnie:
5,25 - 1,3 mln
3,5 - 0,9 mln

Pozdrawiam

Data: 2009-07-18 16:24:01
Autor: tg
stacja 5,25
"RadoslawF" <radoslawfl@gazeta.pl> wrote in message news:h3seli$aqe$1node1.news.atman.pl...
jest jakikolwiek powod dla ktorego uzywasz tak przestarzalego i skrajnie
zawodnego nosnika danych?
Pewnie chce odczytać dane ze starej dyskietki.

no to troche przyspal, prawda? ;)

te dyskietki byly zabytkiem juz 15 lat temu
Przed upowszechnieniem tanich nagrywarek i płyt CD ten "zabytek"
był powszechnie używany do archiwizacji danych i kolekcjonowania
programów.

alez ja sobie z tego doskonale zdaje sprawe, mialem, uzywalem, zarowno
w pc jak i w c64, zrozumialbym takie pytanie dajmy na to 10-15 lat temu,
ale dzisiaj?

jezeli ta dyskietka lezala ostatnie 10 lat (a zalozenie to jest
calkiem prawdopodobne - 10 lat temu mogl spokojnie nagrac to juz
na cdr czy przeniesc na 3,5 cala) to dzis prawdopodobnie bedzie nie
do odczytania

te dyskietki zabija byle paproch, lekkie zgiecie, ze o jakimkolwiek
polu magnetycznym nie wspomne ;)

Data: 2009-07-19 07:06:42
Autor: Jacek
stacja 5,25
Moze i zabija. Mam kilka sztuk, w ktorej jedna  ma dokladnie 19 lat i
dziala:)

Data: 2009-07-19 10:45:00
Autor: Jwzw
stacja 5,25
Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w wiadomości news:h3smen$jbn$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Podłącz ją jako A: (za przeplotem) - co za problem.
Nie masz chyba potrzeby jednoczesnej pracy na 2 stacjach dyskietek jednocześnie.

Data: 2009-07-21 08:23:11
Autor: Radosław Sokół
stacja 5,25
W dniu 18.07.2009 16:30, identyfikator: 20040501 pisze:
[...]

Podłączyć tę stację jako A:.

Ostatnimi czasy często *w ogóle* nie montuje się w kompute-
rach stacji dysków (*), więc producenci idą już na łatwiznę
najwyraźniej i wycinają możliwość podłączenia dwóch na raz.

(*) Zresztą napędów optycznych często też nie.

stacja 5,25