stacje franczyzowe, a źródło paliwa

Data: 2011-05-19 23:26:50
Autor: CUT_INZ
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
Czy orientuje się ktoś, czy franczyzowe stacje benzynowe są zobowiązane do zakupu paliw u swoich koncernów "matek"? Konkretnie czy stacja z logiem ORLEN musi zaopatrywać się w paliwa w Orlenie? Jeśli tak, to co grozi stacji która część paliwa kupuje z innych źródeł?

Data: 2011-05-19 23:33:06
Autor: HANA
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa

U¿ytkownik "CUT_INZ" <CUT_INZ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ir41uq$eq8$1inews.gazeta.pl...
Czy orientuje siê kto¶, czy franczyzowe stacje benzynowe s± zobowi±zane do zakupu paliw u swoich koncernów "matek"? Konkretnie czy stacja z logiem ORLEN musi zaopatrywaæ siê w paliwa w Orlenie? Je¶li tak, to co grozi stacji która czê¶æ paliwa kupuje z innych ¼róde³?

zabiora logo i dowala kare zgodnie z umowa
ot...

Data: 2011-05-19 23:36:32
Autor: venioo
W dniu 2011-05-19 23:26, CUT_INZ pisze:
[...]

a jakie znasz inne zrodla w tym kraju? Pan Miecio co rzepak cisnie u siebie w stodole rêczn± pras±?
W PL sa tylko 2  (nie liczac ruskiego LUK Oil)zrodla paliwa, i zadnen z koncernow nie wlazi sobie w parade.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-05-19 23:42:00
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
Otó¿ nie masz zupe³nie racji.

Sk±d bra³yby paliwo inne stacje ni¿ Lotos i Orlen?

--
CB

U¿ytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:ir42h0$fjl$1news.onet.pl...

Data: 2011-05-20 08:29:07
Autor: MW
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
U¿ytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ir42vi$2ncc$1news.mm.pl...
Otó¿ nie masz zupe³nie racji.

Sk±d bra³yby paliwo inne stacje ni¿ Lotos i Orlen?

Z Lotosa i Orlenu?
--
MW

Data: 2011-05-20 09:29:11
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
NIE.

Zgaduj dalej.

--
CB

U¿ytkownik "MW" <MW@zaba.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4dd60a7e$0$2448$65785112news.neostrada.pl...

Z Lotosa i Orlenu?

Data: 2011-05-20 10:44:54
Autor: Massai
stacje franczyzowe, a zrodlo paliwa
cbnet wrote:

NIE.

Zgaduj dalej.

W³a¶nie ¿e TAK.

Zapytaj kogo¶ z bran¿y.
Orlen ma oko³o 50% rynku, lotos 30%, reszta to mniejsze rafinerie
lokalne - i bezpo¶redni import gotowego paliwa przez koncerny (ale to
drobne, bo koncerny ma³o importuj±, tylko to "najlepsze" i najdro¿sze
paliwo, a i to nie zawsze).

Tylko £ukoil ma swoje paliwo.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-21 10:29:53
Autor: MMS
stacje franczyzowe, a zrodlo paliwa
W dniu 2011-05-20 13:44, Massai pisze:
cbnet wrote:

NIE.

Zgaduj dalej.

W³a¶nie ¿e TAK.

Co¶ w tym jest, bo zwróci³em kiedy¶ uwagê po zap³aceniu kart± za paliwo na Neste, ¿e na koncie w tytule mia³em co¶ bodaj¿e z Orlenem.

Data: 2011-05-20 22:48:09
Autor: venioo
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
W dniu 2011-05-20 09:29, cbnet pisze:
NIE.

Zgaduj dalej.

Nie musze zgadywac, przez blisko 2 lata pracowalem za plotem jednej z najwiekszych przepompowni paliw w polsce, wiem jakie cysterny tam podjezdzaly brac paliwa. A jesli myslisz, ze jest inaczej, to albo cos sie zmienilo przez ostatnie 2 lata i to przespalem, albo musisz sie wiecej dowiedziec o branzy.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-05-20 23:01:27
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
Czy twoja przepompownia mia³a monopol na te wszystkie
cysterny, które nape³nia³e¶?

Czy te cysterny zaopatrywa³y tylko niektórych odbiorców,
czy wg w³asnej polityki?

Twoja wiedza jest cenna, ale czy pozwala miarodajnie
i kompleksowo oceniæ sytuacjê?

--
CB

U¿ytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:ir6k28$b85$1news.onet.pl...

Data: 2011-05-21 20:14:00
Autor: venioo
W dniu 2011-05-20 23:01, cbnet pisze:
[...]

Ja tam nie pracowalem, ale przez plot widzialem co podjezdza. Cysterny chyba wszystkich najwiekszych marek podjezdzaly. Najliczniej oczywiscie Orlen, zaraz po nim BP. Nie pamietam co tam jeszcze bylo, wtedy chyba Preem, Esso, cos mi sie po glowie kolacze Statoil ze tez tam widzialem, jakies pomniejsze.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-05-21 22:47:53
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
To jeszcze o niczym definitywnie nie przes±dza.

Poza tym, ¿e paliwo tego samego producenta mo¿esz kupiæ
pod ró¿nymi markami (czyli na stacjach z ró¿nymi logami).

BTW od pewnego czasu zwykle tankujê na pewnej stacji
z logo Carrefour (na moim osiedlu).
Najczê¶ciej mo¿na tam zobaczyæ te same cysterny, które
nape³niaj± zbiorniki paliwowe na stacjach Orlenu.
Cena jest oczywi¶cie ni¿sza.

--
CB

U¿ytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:ir8vd8$gcc$1news.onet.pl...

Data: 2011-05-22 21:05:34
Autor: venioo
W dniu 2011-05-21 22:47, cbnet pisze:
To jeszcze o niczym definitywnie nie przes±dza.

Alez oczywiscie, ze nie, to tylko w odpowiedzi na zagadnienie 2 glownych dostawcow paliw w kraju (gdyz watkotworca pytal, skad sie zaopatruja stacje franczyzowe).

[...]

Ja na Auchan - paliwa orlen. Cena - analogicznie jak w carrefour
--
venioo
GG:198909

Data: 2011-05-22 21:19:18
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
Podobno w rzeczywisto¶ci to ogromna wiêkszo¶æ bierze u dostawców,
którzy logo Orlenu maj± na magnesach, obok Lotosa i innych.
I nie wiadomo na 100% co maj± w cysternie i sk±d.

Wa¿niejsze jest w zasadzie co innego.
Otó¿ niektóre stacje badaj± jako¶æ ka¿dej cysterny, a niektóre nie.
I jak w konkretnej cysternie znajduje siê "miksturka", to kierowca
jedzie nie tam gdzie siê po³api± i ode¶l± go z kwitkiem, ale tam
gdzie wie, ¿e na spokojnie opró¿ni cysternê.

--
CB

U¿ytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:irbmpt$qsa$1news.onet.pl...

Ja na Auchan - paliwa orlen. Cena - analogicznie jak w carrefour

Data: 2011-05-22 21:42:43
Autor: J.F.
On Sun, 22 May 2011 21:19:18 +0200,  cbnet wrote:
Podobno w rzeczywisto¶ci to ogromna wiêkszo¶æ bierze u dostawców,
którzy logo Orlenu maj± na magnesach, obok Lotosa i innych.
I nie wiadomo na 100% co maj± w cysternie i sk±d.

podejrzewam ze jednak 90% paliwa w naszym kraju pochodzi z Orlenu lub
Lotosu.
[...]

troche powatpiewam w to odsylanie z kwitkiem. Bo jak maja zrobic
badania ? Raczej pobiora probke, zaplombuja, moze przekaza do dalszego
badania, a wtedy moze nalicza kare umowna.

J.

Data: 2011-05-22 22:16:15
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
Jak maj± sprzêt, to robi± badanie w 2-minuty.
Jak nie maj±, to nie robi±.

--
CB

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:sjpit6hhbstao0l8q7b3nlbi4kspbp1v6l4ax.com...

Data: 2011-05-22 23:35:20
Autor: JK
W dniu 2011-05-22 22:16, cbnet pisze:
Jak maj± sprzêt, to robi± badanie w 2-minuty.

Jaki sprzêt? Jaka¶ nazwa, producent, cokolwiek.

JK

Data: 2011-05-22 23:41:38
Autor: Waldek Godel
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
Dnia Sun, 22 May 2011 23:35:20 +0200, JK napisa³(a):

W dniu 2011-05-22 22:16, cbnet pisze:
Jak maj± sprzêt, to robi± badanie w 2-minuty.

Jaki sprzêt? Jaka¶ nazwa, producent, cokolwiek.

Naprawdê musisz karmiæ tego toppostuj±cego ¶miecia i wyci±gaæ go po³owie grupy z KF?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2011-05-23 00:12:36
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
Zapytaj np na BP czym badaj± paliwo.

Je¶li dobrze s³ysza³em/zrozumia³em i siê nie mylê, to jest to
ten sam przyrz±d, którym bada siê czysto¶æ (jako¶æ) p³ynu
w ch³odnicy.
Nazwa wylecia³a mi ~chwilowo z g³owy. ;)

--
CB

U¿ytkownik "JK" <spam_away@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:irbvio$3nq$1news.onet.pl...

Jaki sprzêt? Jaka¶ nazwa, producent, cokolwiek.

Data: 2011-05-23 00:28:04
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
S³ysza³em, ¿e wystarczy zwyk³y refraktometr.

W necie z kolei znalaz³em, ¿e potrzebny jest spektrofotometr IR.

Szczerze mówi±c nie wnika³em jak dot±d dok³adnie czym stacje
wykonuj± te badania (je¶li wykonuj±).

--
CB

U¿ytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:irc1sq$1jpi$1news.mm.pl...

Data: 2011-05-23 08:05:03
Autor: J.F.
On Mon, 23 May 2011 00:28:04 +0200,  cbnet wrote:
S³ysza³em, ¿e wystarczy zwyk³y refraktometr.
W necie z kolei znalaz³em, ¿e potrzebny jest spektrofotometr IR.
Szczerze mówi±c nie wnika³em jak dot±d dok³adnie czym stacje
wykonuj± te badania (je¶li wykonuj±).

Tak czy inaczej - jesli mierzy w 2 minuty i jest na wiekszosci stacji,
to jest to tylko prosty tester, ktory nie wiadomo co mierzy i ja
dokladnie. No ale moze domieszke ON w benzynie wykryje.

http://www.shatox.com/octanemeter.html

Mam mieszane uczucia, ale sa podobne amerykanskie. J.

Data: 2011-05-23 09:30:44
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
Metoda jest uproszczona, ale je¶li jest skuteczna, to nie ma
tu ¿adnego problemu.

Badania wykonuj± podobno tylko stacje pod szyldami najwiêkszych
sieci (Orlen, BP... itd).
Ca³a reszta zagarnia wszystko co podjedzie.

BTW kiedy¶ zrezygnowa³em z tankowania na jednej ze stacji
Statoil. Powód: _czasem_ mieli wyj±tkowo nêdzne paliwo
i to by³o widaæ (po zu¿yciu) i czuæ (po zachowaniu auta).

Reasumuj±c: najlepiej tankowaæ tam, gdzie badaj± (a raczej
"sprawdzaj±") jako¶æ paliwa i nie jest istotne jakie stacja ma logo.

--
CB

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:futjt6trhl50eie1n5dg4g1vv97ptdpdgd4ax.com...

Data: 2011-05-23 18:50:20
Autor: venioo
W dniu 2011-05-22 21:19, cbnet pisze:
[...]

Chyba jaja sobie robisz. Myslisz, ze kierowca tak sobie jezdzi z towarem wartym 50tys.PLN od stacji do stacji, moze gdzies przyjma???
To nie tryskawki czy chinskie tenisowki z jarmarku. Paliwo jest surowcem strategicznym, dostawy paliw sa scisle kontraktowane, nie ma tak, ze nagle zjawia sie nie wiadomo skad pan Miecio cystern± i mowi: "bierzecie? bo jak nie to jade do kogo innego..."

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-05-23 20:35:13
Autor: Maruda
W dniu 2011-05-23 18:50, venioo pisze:

[...]

G. prawda.
¦wiadcz±c kiedy¶ pewn± us³ugê na g..nej stacji benzynowej s³ysza³em rozmowy telefoniczne szefa. Najpierw zadzwoni³ do niego beczkowoziarz, ¿e ma tani towar, po czym on pospiesznie odwo³ywa³ inna beczkê, po mniej konkurencyjnej cenie wciskaj±c kit, ¿e mu siê nie zmie¶ci.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-05-23 22:31:21
Autor: venioo
W dniu 2011-05-23 20:35, Maruda pisze:
[...]

Jakos nie chce mi sie wierzyc. A nawet gdyby - ile takich stacji jest? 0.01% ? I na pewno nie byla to stacja z logo znanej firmy (a o takich w sumie rozmawiamy zgodnie z tematem watku)...

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-05-23 22:37:24
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
Ale rozmawiamy o tym jak jest, a nie o tym jak CI sieU wyjeU.

Kojarzysz?

Zreszt± niewa¿ne. ;)

--
CB

U¿ytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:ireg6o$gtu$1news.onet.pl...

Data: 2011-05-23 22:55:07
Autor: venioo
W dniu 2011-05-23 22:37, cbnet pisze:
Ale rozmawiamy o tym jak jest, a nie o tym jak CI sieU wyjeU.

Kojarzysz?

Zreszt± niewa¿ne. ;)

O tym jak jest ¶wiadczy ogó³, a nie margines. Dlatego generalnie z zasady nie kupuje siê paliw na podejrzanych stacjach.
Na te ze znanym logo jakos nie mialem nigdy powodow do narzekan.

Zreszta, czy to czasem nie Lewis pracowal na stacji kiedys i opisywal tu swoje boje?

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-05-23 23:33:12
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
Nie b±d¼ taki zamkniêty na wiedzê. ;)

--
CB

U¿ytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:irehjb$ofe$1news.onet.pl...

Data: 2011-05-19 23:43:38
Autor: CUT_INZ
W dniu 19-05-2011 23:36, venioo pisze:

a jakie znasz inne zrodla w tym kraju? Pan Miecio co rzepak cisnie u
siebie w stodole rêczn± pras±?

Wiesz, Orlen dzi¶ przywiezie paliwo za ok 4,91 brutto. Inne firmy (po¶rednicy) przywo¿± nawet za 4,87... Ciekawe. Nie?

Data: 2011-05-19 23:47:38
Autor: SDD
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa

U¿ytkownik "CUT_INZ" <CUT_INZ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ir42ua$hji$1inews.gazeta.pl...

Wiesz, Orlen dzi¶ przywiezie paliwo za ok 4,91 brutto. Inne firmy (po¶rednicy) przywo¿± nawet za 4,87... Ciekawe. Nie?

No, to sie nie baw we franczyze, tylko otwieraj swoja stacje :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-05-20 22:49:19
Autor: venioo
W dniu 2011-05-19 23:43, CUT_INZ pisze:
[...]

Ale co w tym ciekawego? Ze posrednik majacy paliwo z orlenu taniej ci je przywiezie niz sam orlen? Widocznie ma taniej rozpisany transport lub inne ceny hurtowe. Ja nie widze w tym nic wiecej ciekawego.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-05-21 10:37:56
Autor: MMS
W dniu 2011-05-20 23:49, venioo pisze:
[...]

Potwierdzam.
S± firmy, które w³a¶ciwie nie sprzedaj± produktu (prawie)end userom.
Powiem wprost, ¿e ja mam tak podpisane umowy, ¿e produkt, który sam wytwarzam sprzedajê dro¿ej end userowi ni¿ po¶rednicy kupuj±cy go u mnie. Po prostu nie mam zaplecza do prowadzenia takiej czê¶ci dzia³alno¶ci i nie bardzo mi siê op³aca takie mieæ. Lepiej mi jest sprzedaæ w cenie takiej aby kto¶ maj±cy stosowne mo¿liwo¶ci (warunki magazynowe, bazê kontrahentów, zaplecze osobowe i transportowe) zarobi³ na sprzeda¿y bezpo¶redniej ni¿ ja mam w tak± sprzeda¿ inwestowaæ.

Data: 2011-05-21 13:12:51
Autor: J.F.
stacje franczyzowe, a Ÿród³o paliwa
On Sat, 21 May 2011 10:37:56 +0300,  MMS wrote:
[...]

To jest wrecz regula. Albo dajesz zarobic sieci sprzedazy, albo musisz utrzymywac wlasna.
Wlasna jest za droga i mniej wydajna, a wiec podnosisz cene detaliczna
i dajesz upusty po 50%. Akurat Orlen moglby sie do tej reguly nie stosowac.

J.

Data: 2011-05-20 06:37:20
Autor: Maruda
W dniu 2011-05-19 23:36, venioo pisze:
W PL sa tylko 2 (nie liczac ruskiego LUK Oil)zrodla paliwa, i zadnen z
koncernow nie wlazi sobie w parade.

Gdañsk, P³ock, Trzebinia...

--

Dziêkujê. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-05-20 12:54:34
Autor: juhass
W dniu 2011-05-20 06:37, Maruda pisze:
W dniu 2011-05-19 23:36, venioo pisze:
W PL sa tylko 2 (nie liczac ruskiego LUK Oil)zrodla paliwa, i zadnen z
koncernow nie wlazi sobie w parade.

Gdañsk, P³ock, Trzebinia...

W zasadzie tylko Gdañsk i P³ock. Trzebinia nale¿y pod Orlen...

--
Pozdrawiam:
juhass

Data: 2011-05-22 23:00:50
Autor: Tomy M.
[...]

Codziennie z samej tylko Rygi w stronê polski wyje¿d¿a
ok. 50 samochodów cystern (32 tys. litrów x 50) z olejem
napêdowym. A to tylko ta LEGALNA CZÊ¦Æ IMPORTU.
OLEJ NAPÊDOWY jest importowany przez ok. 2700 tys.
zarejestrowanych w Polsce podmiotów gospodarczych.
Jest co najmniej 200 ró¿nych magazynów celnych z olejami
i paliwami.

A Ty mi pi*rdolisz o monopolu?!

Sk±d takie matolstwo siê na tej grupie pojawi³o?!

Tomy M.

Data: 2011-05-23 09:08:28
Autor: Cavallino
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
U¿ytkownik "Tomy M." <tomy_wytnij_@ansibl.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:4dd9798f$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Grzeczniej i bez wyzwisk.
PLONK WARNING !!!!

Data: 2011-05-19 23:52:13
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
Wieść gminna niesie, że te same cysterny rozwożą paliwo do
stacji Orlen, Lotos i innych.
Zmieniają się tylko loga na zależnie od odbiorcy.

Ale ile w tym prawdy...? ;)

--
CB

Data: 2011-05-20 00:03:06
Autor: CUT_INZ
W dniu 19-05-2011 23:52, cbnet pisze:
Wieść gminna niesie, że te same cysterny rozwożą paliwo do
stacji Orlen, Lotos i innych.
Zmieniają się tylko loga na zależnie od odbiorcy.

Ale ile w tym prawdy...? ;)

Paliwa faktycznie w głównej mierze pochodzą od Orlenu i Lotosu. Problem w tym, że zanim trafią na stacje przechodzą przez hurtowników którzy notabene oferują lepsze ceny hurtowe niż sama rafineria....

Data: 2011-05-20 00:05:54
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
Dokładnie ktoś "wtajemniczony" identycznie mi to objaśniał.

--
CB

Data: 2011-05-20 00:40:16
Autor: to
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
begin cbnet
Dokładnie ktoś "wtajemniczony" identycznie mi to objaśniał.

A nie objaśnił Ci jak należy cytować w usenecie?

Data: 2011-05-20 09:32:20
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
Trzeba brać przykład z lepszych, a nie z gorszych.

Twoi idole w tym względzie to bydło i ciemna masa
w porównaniu z tymi od których JA biorę przykład.

Zapamietaj TO! ;)

--
CB

Data: 2011-05-20 09:40:10
Autor: SQLwiel
cbnet pisze:
Trzeba brać przykład z lepszych, a nie z gorszych.

Twoi idole w tym względzie to bydło i ciemna masa
w porównaniu z tymi od których JA biorę przykład.

Zapamietaj TO! ;)

Być nawalonym o 9 rano... Cóż, bywa. Ciężka sprawa. Polecam wizytę u
specjalisty.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2011-05-20 09:46:45
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
Być idiotą od urodzenia - nieuleczalne.

--
CB

Data: 2011-05-20 10:24:46
Autor: to
[...]

Ćpałes? Ja z nikogo nie biorę pod tym względem przykładu, tylko kieruję się rozumem. Normalny człowiek czyta od góry do dołu, a nie od dołu do góry.

Data: 2011-05-20 22:22:45
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
Nauczyłeś się tego (naćpałeś) pod dyktando "guru" z czasów
Norton Commandera i teraz męczysz tym tych, którzy potrafią
ocenić walory dopisywania się pod cytatami bardziej trzeźwo.

Masz klapy na oczach i męczysz jak dewotka.

--
CB

Data: 2011-05-20 20:48:25
Autor: to
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
begin cbnet
"guru" z czasów Norton                         |
Commandera i teraz mÄ™czysz tym tych,           | punktach?
którzy potrafiÄ… ocenić walory                  | wymienić w
dopisywania się pod cytatami bardziej trzeźwo. | czy mógłbyś je
                                               | te zalety,
Masz klapy na oczach i mÄ™czysz jak dewotka.    | No jakie sÄ…

Data: 2011-05-20 23:03:50
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
Popracuj trochę dla odmiany głową sam.

--
CB

[...]

Data: 2011-05-21 00:53:33
Autor: JK
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
W dniu 2011-05-20 23:03, cbnet pisze:
Popracuj trochê dla odmiany g³ow± sam.

Ty dupki takie siê sk±d bior± jak?

--
JK

Data: 2011-05-20 22:33:48
Autor: Tomasz Chmielewski
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
On 20.05.2011 22:22, cbnet wrote:                                 |
Norton Commandera i teraz mÄ™czysz tym tych, którzy potrafiÄ…     |
ocenić walory dopisywania siÄ™ pod cytatami bardziej trzeźwo.    | A ty powielasz utarte, bezsensowne schematy, i meczysz ludzi.

Masz klapy na oczach i mÄ™czysz jak dewotka.                     |

Data: 2011-05-20 20:51:42
Autor: to
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
begin Tomasz Chmielewski
On 20.05.2011 22:22, cbnet wrote:

Nauczyłeś się tego (naćpałeś)

pod dyktando "guru" z czasów      | Moim
zdaniem odpowiadanie z boku jest bardziej
naturalne. Norton Commandera
> [...]
dopisywania się pod cytatami bardziej trzeźwo.
   | A ty powielasz
utarte, bezsensowne schematy, i meczysz ludzi.
Masz klapy na oczach i mÄ™czysz jak dewotka.    | warto zaczynać

Data: 2011-05-20 22:47:30
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
Niektórzy arabscy studenci w akademikach _uparcie_ stają w butach
na desce klozetowej korzystajÄ…c z klozetu.
Twierdzą przy tym, że taki sposób korzystania z sedesu jest bardziej
higieniczny oraz praktyczny niż siadanie na desce.

Nauczyli sie tego w warunkach o wiele bardziej prymitywnych (niejako
zamierzchłych) niż te w których obecnie funkcjonują i nie potrafią skumać,
że w tych nowych warunkach jest to absurdalne.

Bottom posting DZIŚ funkcjonuje analogicznie m.in. do tego przykładu.

ReasumujÄ…c: spadaj.

--
CB

[...]

Data: 2011-05-20 23:06:03
Autor: Tomasz Chmielewski
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
On 20.05.2011 22:47, cbnet wrote:
Niektórzy arabscy studenci w akademikach _uparcie_ stajÄ… w butach             | na desce klozetowej korzystajÄ…c z klozetu.                                    |
TwierdzÄ… przy tym, że taki sposób korzystania z sedesu jest bardziej          | To jakis atawizm, ze tak wiele rzeczy kojarzy sie tobie z defekacja?
higieniczny oraz praktyczny niż siadanie na desce.                            |

Nauczyli sie tego w warunkach o wiele bardziej prymitywnych (niejako          |
zamierzchÅ‚ych) niż te w których obecnie funkcjonujÄ… i nie potrafiÄ… skumać,    |
że w tych nowych warunkach jest to absurdalne.                                |

Data: 2011-05-20 23:43:00
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
Twoja błyskotliwość i inteligencja sprawia, że nie czuję się
na siłach by dotrzymywać ci kroku.

Za to mogę ci dac radę: idź na dziwki i nie p*ol tyle bez sensu. ;)

--
CB

[...]

Data: 2011-05-20 22:02:22
Autor: to
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
dawno nie byłeś

begin cbnet
doświadczenia? To chyba

Za to mogę ci dac radę: idź na dziwki i nie p*ol tyle bez sensu. ;)

Radzisz z

Data: 2011-05-21 00:23:40
Autor: cbnet
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
Ściśle: z dupy.

Masz jeszcze jakieÅ› pytania...?

--
CB

[...]

Data: 2011-05-21 17:39:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
Hello cbnet,

Saturday, May 21, 2011, 12:23:40 AM, you wrote:

[..........]

*PLONK!*

--
Best regards,

Data: 2011-05-21 18:26:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
Hello Cavallino,

Saturday, May 21, 2011, 6:10:40 PM, you wrote:

Hello cbnet,
*PLONK!*
D³ugo wytrzyma³e¶.

Nie - dawno mnie na grupie nie by³o i jeszcze wszystkich trollowatych
¶wie¿ynek nie pozna³em.

--
Best regards,

Data: 2011-05-21 18:30:26
Autor: Cavallino
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:254024797.20110521182609pik-net.pl...
[...]

Akurat w jego przypadku wystarczy³ topposting, co by³o widaæ od razu.

Data: 2011-05-20 01:47:02
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ir44cc$ci6$1news.mm.pl...
Paliwa faktycznie w głównej mierze pochodzą od Orlenu i Lotosu. Problem w tym, że zanim trafią na stacje przechodzą przez hurtowników którzy notabene oferują lepsze ceny hurtowe niż sama rafineria....

Przyczyny tego, że hurtownik sprzedaje taniej paliwo od rafinerii mogą być różnorakie i niekoniecznie zwiazane z jakimiś oszustwami. Jak duża hurtownia negocjuje kontrakt na dostawę paliwa z rafinerii przez kilka lat i kilka wagonó tygodniowo, to zawsze wytarguje niższą cenę, niż detalista, co przyjedzie po jedną cysternę. No i taniej jest przywieść pociąg cały, niż jeden samochód - w przeliczeniu na litr oczywiście. Rafineria może również celowo stosować ceny zaporowe u siebie, bo wolą handlować na wagony, niż na kanistry. I tak ktoś przecież ich paliwo kupi, a po co mają sie "bujać" z detalistą pod bramą. No i hurtownicy mogą

Data: 2011-05-22 23:04:39
Autor: Tomy M.
stacje franczyzowe, a ¼ród³o paliwa
W dniu 2011-05-20 01:47, Robert Tomasik pisze:
taniej jest przywie¶æ poci±g ca³y

WAHAD£O ... tak siê mówi w bran¿y na sk³ad z paliwem :-)

Tomy M.

Data: 2011-05-20 01:18:36
Autor: =Marcos=
[...]

Ja znam przypadek stacji benzynowej, którą posiada lokalny pan Zdziś, paliwo chrzci czym wlezie (przesadzam, ale czymś tam chrzci... dwa razy po tym paliwie Polonez nie chciał jechać, więc to już musi być masakra). Dnia pewnego zafranczyzował się w sieci XXX. Paliwo bez zmian. Markę ma już chyba 4 lata.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-05-20 06:59:05
Autor: Tmek
stacje franczyzowe, a źródło paliwa

Użytkownik "=Marcos="
<marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
wiadomości news:ir48d0$2gc$1inews.gazeta.pl
> [...]
> co grozi stacji która część paliwa kupuje z innych
> źródeł?

Ja znam przypadek stacji benzynowej, którą posiada
lokalny pan ZdziÅ›, paliwo chrzci czym wlezie (przesadzam,
ale czymÅ› tam chrzci... dwa razy po tym paliwie Polonez
nie chciał jechać, więc to już musi być masakra). Dnia
pewnego zafranczyzował się w sieci XXX. Paliwo bez zmian.
Markę ma już chyba 4 lata.

Jedna rzecz chrzczenie, druga inwestycje w sprzet. Bo jesli ma zasyfione zbiorniki z ktorymi nic nie robi, to takie cuda tez moga sie dziac, mimo zalania do nich normalnego paliwa.

Tmek

Data: 2011-05-20 10:46:36
Autor: Massai
Tmek wrote:

> [...]

zasyfione zbiorniki z ktorymi nic nie robi, to takie cuda tez moga
sie dziac, mimo zalania do nich normalnego paliwa.

Chrzczenie na franczyzowej stacji dużego koncernu jest słabo
wykonalne.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-20 13:45:22
Autor: CUT_INZ
stacje franczyzowe, a źródło=?utf-8?Q?_p
W dniu 20-05-2011 12:46, Massai pisze:

[...]

Mylisz się. Kontrole na stacjach franczyzowych odbywają się średnio co .... właśnie - nie odbywają się w ogóle!

Data: 2011-05-23 06:14:10
Autor: Massai
CUT_INZ wrote:

> wykonalne.
> Mylisz siÄ™. Kontrole na stacjach franczyzowych odbywajÄ… siÄ™
średnio co ... właśnie - nie odbywają się w ogóle!

Na tej którą znam - są mniej więcej co 6-8 miesięcy.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-23 16:43:51
Autor: CUT_INZ
W dniu 23-05-2011 08:14, Massai pisze:

Mylisz siÄ™. Kontrole na stacjach franczyzowych odbywajÄ… siÄ™
średnio co ... właśnie - nie odbywają się w ogóle!

Na tej którą znam - są mniej więcej co 6-8 miesięcy.

A wiesz o tym z autopsji czy z opowieści właściciela/pracowników?
Mówimy o kontroli jakości/pochodzenia paliwa, a nie zabawę w tajemniczego klienta.

Data: 2011-05-23 14:57:18
Autor: Massai
CUT_INZ wrote:

> A wiesz o tym z autopsji czy z opowieści właściciela/pracowników?

Z relacji i narzekań kierowniczki - ale to bliska rodzina, więc nie
na zasadzie "ja mam kontrolę co tyle i tyle", tylko z haseł "Nie
przyjadę, cholera, znowu mam kontrolę, a poprzednia była we
wrześniu"...

Mówimy o kontroli jakości/pochodzenia paliwa, a nie zabawę w
tajemniczego klienta.

Właśnie jakości paliwa.

Zdaje się że przy skardze klienta, z automatu nasyłają kontrolę.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-20 13:58:49
Autor: Kamil
stacje franczyzowe, a źródło paliwa
Dnia Fri, 20 May 2011 10:46:36 +0000 (UTC), Massai napisa³(a):

Chrzczenie na franczyzowej stacji du¿ego koncernu jest s³abo
wykonalne.

Ale¶ ty s³abo rozwiniêty.
A po co siê "babraæ" na stacji paliw - paliwo dowo¿one JU¯ jest ochrzczone.
trudno sobie wyobraziæ by robiono to w trakcie pracy stacji przy ruchliwej
drodze/ulicy/autostradzie czy te¿ w mie¶cie :)

Data: 2011-05-23 06:16:16
Autor: Massai
Kamil wrote:

Dnia Fri, 20 May 2011 10:46:36 +0000 (UTC), Massai napisa³(a):

> Chrzczenie na franczyzowej stacji du¿ego koncernu jest s³abo
> wykonalne.

Ale¶ ty s³abo rozwiniêty.

Najwyra¼niej masz powa¿ne problemy z rozumieniem s³owa pisanego.

A po co siê "babraæ" na stacji paliw - paliwo dowo¿one JU¯ jest
ochrzczone.  trudno sobie wyobraziæ by robiono to w trakcie pracy
stacji przy ruchliwej drodze/ulicy/autostradzie czy te¿ w mie¶cie :)

I dlatego pisa³em ¿e chrzczenie NA STACJI du¿ego koncernu jest s³abo
wykonalne.

--
Pozdro
Massai