stacje oszukuja

Data: 2020-04-21 12:24:12
Autor: J.F.
stacje oszukuja
Bylo ? Bo stare - z 2015

https://auto.dziennik.pl/paliwo/artykuly/486654,raport-nik-przedstawia-nowe-wyniki-kontroli-stacji-paliw.html

"Przedstawiciele NIK przypominają, że urzędy miar mogą przeprowadzać na stacjach paliw tylko zapowiedziane kontrole i to z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem. W efekcie wynikało z nich, że tylko 3 z 2100 skontrolowanych dystrybutorów benzyny i oleju napędowego, na trzech różnych stacjach (2,2 proc. ze 139 skontrolowanych stacji w 2014) nieprawidłowo odmierzały ilość sprzedawanego paliwa (od 0,6 proc. do 5,6 proc.). W jednym przypadku dystrybutor zaniżał wskazania na niekorzyść sprzedającego (o 1,5 proc).

Tak różowo już nie było, kiedy NIK zlecił Wojewódzkiemu Inspektoratowi Inspekcji Handlowej w Łodzi przeprowadzenie niezapowiedzianej kontroli.

Wynik "niespodziewanego nalotu" obnażył prawdziwą skalę oszustw - nieprawidłowości stwierdzono na 4 z 28 zbadanych stacji (14,3 proc.). Ponad 60 proc. wszystkich zbadanych dystrybutorów benzyny i oleju napędowego (48 urządzeń na czterech stacjach z 77 ogółem) zawyżało wskazania (od 4,3 proc. do 5,6 proc.) sprzedanego paliwa na niekorzyść kupującego kierowcy.

Oznacza to, że kierowca tankując 20 l paliwa w rzeczywistości miał go w baku o litr mniej. Inaczej mówiąc jeśli ktoś myślał, że wlał benzyny za ok. 200 zł to faktycznie był oszukiwany na 10 zł. "

Niestety - od czasow malucha to samochody sa zbyt nieregularne, aby sprawdzic samodzielnie dystrybutor.
A moze to dystrybutory sa nieregularne ?

Przy czym te 0.6% ... ciekawe, jaka jest znamionowa dokladnosc takiego miernika ... 1% ?

J.

Data: 2020-04-21 11:59:57
Autor: Budzik
stacje oszukuja

[...]

A jak ja mowie ze sa stacje gdzie mi wychodzi ze 3-4% oszukuja to sie ludzie smieja ze nie wiem ile mi auto pali i ze nie jestem w stanie tego oszacować...
Czasami to sa wrecz poszczególne dystrybutory na danej stacji.

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2020-04-21 05:28:59
Autor: Kris
stacje oszukuja
W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 13:59:59 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

[...]

Często paliwo do piły motorowej kupuję i latem do kosiarek
4 różne kanisterki 5 litrowe używałem, w każdym jak nalałem pod znacznik 5l to dystrybutor wskazywał ciut więcej
Ale że różnice pomijalne a stację paliw mam 200 metrów od domu to tematu nie drążę.
Aczkolwiek przyjmując ze o 5% oszukują to przy moim zużyciu(doliczając samochody oczywiście) jakieś 4-5 litrów miesięcznie mogą mnie kantować.

Data: 2020-04-21 15:45:14
Autor: J.F.
stacje oszukuja
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c41fe37b-12eb-45ee-a0ec-a7cefa81fe7f@googlegroups.com...
[...]

Ale sprawdziles te kanisterki wczesniej, za pomoca odpowiedniego naczynia miarowego ?

A te plastikowe to malo sztywne i potrafia speczniec.

Tak czy inaczej - Budzik nie ma nawet tego znacznika w baku :-)

J.

Data: 2020-04-21 15:59:56
Autor: Budzik
stacje oszukuja

Tak czy inaczej - Budzik nie ma nawet tego znacznika w baku :-)

Przeliczam vs przejechane km i wskazania komputera.
Jakos tak zawsze jeden konkretny dystrybutor sprawiał moje podejrzenia *regularnie*
Pomijam ze raz na tym dystrybutorze wlałem ponad 90 litrów do samochodu który miał 84 litrowy zbiornik...

Co ciekawe, na stacji tego samego własciciela ale po drugiej stornie P-
nia spalanie/zuzycie wzorowe i nigdy zadnych odchyłek.

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2020-04-21 18:07:41
Autor: J.F.
stacje oszukuja
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsABA6B1A702723budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Tak czy inaczej - Budzik nie ma nawet tego znacznika w baku :-)

Przeliczam vs przejechane km i wskazania komputera.

Jak pisalem - moje bardzo zmiennie pala. I chyba nie z winy dystrybutorow.

Jakos tak zawsze jeden konkretny dystrybutor sprawiał moje podejrzenia
*regularnie*

Pomijam ze raz na tym dystrybutorze wlałem ponad 90 litrów do samochodu
który miał 84 litrowy zbiornik...

84 litry to on ma nominalnie.
Ile tam wchodzi to nie wiesz, poki kiedys nie zmierzysz dokladnie.
A sie miesci w wezu ?

Co ciekawe, na stacji tego samego własciciela ale po drugiej stornie P-
nia spalanie/zuzycie wzorowe i nigdy zadnych odchyłek.

Czyli -
a) losowe zjawisko, czy
b) inny kierownik

:-)

Data: 2020-04-21 17:59:56
Autor: Budzik
stacje oszukuja

Tak czy inaczej - Budzik nie ma nawet tego znacznika w baku :-)

Przeliczam vs przejechane km i wskazania komputera.

Jak pisalem - moje bardzo zmiennie pala. I chyba nie z winy dystrybutorow.

No i co z tego ze zmiennie pala?
Zmiennie = nieoszacowalnie (niewyliczalnie)?

[...]

No dokładnie, 300kkm przejechałem tym autem i nie wiem ile ma zbiornik.
Wez ty sie puknij...
Nominalnie to on ma 80 ale wchodziło wiecej.
Ale nie 90, pomijam juz to ze takie tankowanie musiałoby oznaczac ze przyjechałem dokładnie na ostatniej kropli paliwa a tak nigdy nie robię bo szkoda pomp paliwa.

[...]

Albo rozpierdalajacy sie dystrybutor.
No ale tak jak powiedział Cavallino - w druga strone jakos nigdy nie dodają.

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2020-04-21 20:15:04
Autor: J.F.
stacje oszukuja
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsABA6C4AE1FC50budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Raz 6, raz 8, a jak po miescie to i 11.
Nie odwaze sie obrazac dystrybutora na podstawie przejechanych km.

spalone litry w/g komputera tez maja rozrzut w stosunku do dystrybutora.

Co najciekawsze - spalanie w/g komputera czasem sie rozni o wyliczenia z jego litrow i jego km ...

[...]

Zakladam, ze nigdy nie wyjezdziles do konca. Chyba, ze to LPG.

[...]

Czyli nominalnie to ma 80, a wchodzilo 84+to co na dnie.
Taka to i dokladnosc ... 10% ?

Czyli kierownik ? :-)

J.

Data: 2020-04-21 19:59:56
Autor: Budzik
stacje oszukuja

[...]

Ale ten rozrzut tez jest losowy czy raczej stały?
Bo moje auta maja te przekłamania wzglednie stałe.
A po wymianie wtrysków pokazuja idealnie.

Co najciekawsze - spalanie w/g komputera czasem sie rozni o wyliczenia z jego litrow i jego km ...

Trudno powiedziec gdzie przekłamanie - wiesz skad bierze ilosc zuzytego paliwa?

[...]

Oczywiście ze nie bo diesle nie lubia wyjezdzania do zera.
I co to zmienia?

[...]

Bardzo duzo paliwa akurat do tego auta wchodziło juz po odbiciu.
To zalezy od auta - do ducato moze litr wchodzi a tam wchodziło bardzo duzo.

[...]

Moze kierowniczka? Nie wiem, sprawdz jak cie to interesuje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2020-04-21 14:46:17
Autor: J.F.
stacje oszukuja
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsABA687F7CC1DAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
https://auto.dziennik.pl/paliwo/artykuly/486654,raport-nik-przedstawia-nowe-wyniki-kontroli-stacji-paliw.html

[...]
A jak ja mowie ze sa stacje gdzie mi wychodzi ze 3-4% oszukuja to sie
ludzie smieja ze nie wiem ile mi auto pali i ze nie jestem w stanie tego
oszacować...

A wiesz ? skad?

Czasami to sa wrecz poszczególne dystrybutory na danej stacji.

Ja tam dosc szybko zapominam na ktorym tankowalem.

Swoja droga - rozrzut spalania mam duzy. Wina samochodu ... czy stacji ?

Teraz to w ogole nie mam co porownywac, bo tankuje diesla raz na miesiac, wiec zalezy ile bylo po miescie a ile w trasie.

Ale kiedys mialem LPG i 50 km do pracy - wiec bardzo porownywalne warunki, a i tak rozrzut byl duzy.
I czesto tankowalem na jednej stacji z jednym dystrybutorem ...

J.

Data: 2020-04-21 12:09:45
Autor: K
stacje oszukuja
On 21/04/2020 11:24, J.F. wrote:
[...]

A ile wynosi kara? Gdyby kary sie zaczynaly od 0,5mln pln wzwyz to by problemu nie bylo.

Data: 2020-04-21 13:16:58
Autor: K
stacje oszukuja
On 21/04/2020 13:03, J.F. wrote:

Zadna, bo to bylo w bezprawnym trybie ? :-)

Ale ... awarie sprzetu moga sie zdarzac, wiec co - kara w wysokosci nadwyzki wskazan razy ilosc litrow sprzedanych od ostatniej kontroli ?
Czy tak jak mowisz - pol mln, a wlasciciel niech sobie sam sprawdza codziennie, jesli uwaza, ze to za duzo ...

Swoja droga - tak latwo przestawic te dystrybutory, czy nasi programisci sie wykazali, i to teraz na pilota sie robi ?
Czy ... drobne niedokladnosci sa normalne, tylko po zapowiedzi takiej kontroli wlasciciel zamawia szybko kontrole wewnetrzna ...

J.

Raczej sadze, ze w XXI w. dystrybutor potrafi dokladnie odmierzyc, tak jak dokladnie mierzy licznik gazu/wody/pradu. Tu nie ma zadnej kosmicznej technologii. Robia walki z pelna premedytacja. Nie oszukujmy sie, to jest Polska i kazdy kazdego stara sie wyruchac na wszystkim. Wystarczy sobie przypomniej sol wypadowa z Anwilu uzywana jako spozywcza itp.

Data: 2020-04-21 14:27:39
Autor: J.F.
stacje oszukuja
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r7mo7p$nh$1$horizn@news.chmurka.net...
On 21/04/2020 13:03, J.F. wrote:
[...]

Nie wiesz na ile dokladnie mierzy licznik gazu/wody, bo nigdy nie sprawdzales :-)

Tu nie ma zadnej kosmicznej technologii. Robia walki z pelna premedytacja. Nie oszukujmy sie, to jest Polska i kazdy kazdego stara sie wyruchac na wszystkim.

Nie mowie nie, ale jakiejs plomby tam nie ma ?

I w ogole ... latwiej przestawic licznik, czy dogadac sie z inspektorem na prawidlowy wynik raz do roku ?
Ale ... NIK przeciez tych samych inspektorow uzyl, wiec moze oni uczciwi/za drodzy ...

J.

Data: 2020-04-21 05:35:45
Autor: Kris
stacje oszukuja
W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 14:27:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Nie mowie nie, ale jakiejs plomby tam nie ma ?

Plomba plomba
Ale jak taka cysterna paliwo na stacje przywiezie to tych litrów będzie inaczej latem jak +25stc na zewnątrz niż zimą przy minus 5stc
I teraz jak ona do zbiornika wleje latem paliwa o temp 20stC, na drugi dzień to paliwo w zbiorniku pewnie ma już ok 8stc
I Ty tankujesz "50" litrów chwile potem jak z nagrzanej cysterny do zbiornika trafiło a następnego dnia ja tankuje też "50" litrów
Kogo oszukali?

Data: 2020-04-21 15:39:52
Autor: J.F.
stacje oszukuja
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7340227c-3d08-489e-bec5-6b4e15f9d231@googlegroups.com...
[...]

Moze nikogo, bo sie w zbiorniku szybko wymieszalo ze starym i wyrownalo temperatury.
Poza tym im tez zalezy, zeby jak najchlodniejsze wlac i nie przeplacac za dostawy :-)

J.

Data: 2020-04-21 16:26:39
Autor: K
stacje oszukuja
On 21/04/2020 13:03, J.F. wrote:
[...]

Chyba maja tam jakies logo glownego urzedu miar czy cos takiego. Przynajmniej kiedys mialy. W koncu nie robi tych licznikow Januszex Sp. Z o.o. ktory jest w zmowie z wodociagami czy pgnig.

[...]

No ale wracamy do punktu wyjscia, gdzie przyszla kontrola i sie okazalo, ze za kazdym razem dystrybutor wlewa mniej jednoczesnie informujac, ze wlal tyle ile powinien. Ciekawe, ze nigdy nie wlewaja wiecej.

Data: 2020-04-21 17:55:37
Autor: J.F.
stacje oszukuja
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r7n3be$8ae$1$horizn@news.chmurka.net...
On 21/04/2020 13:27, J.F. wrote:
[...]

ale nie sprawdzales, to nie wiesz na ile sa dokladne np po 5 latach.

Przynajmniej kiedys mialy. W koncu nie robi tych licznikow Januszex Sp. Z o.o. ktory jest w zmowie z wodociagami czy pgnig.

Mowisz, ze Apator to wiecej znaczy, niz Januszex ?

[...]

Alez zdarzalo sie, ze wlewalo wiecej. Ale bardzo rzadko :-)

Predkosciomierz w samochodzie tez zawsze zawyza :-)

J.

Data: 2020-04-21 16:59:56
Autor: Budzik
stacje oszukuja

Predkosciomierz w samochodzie tez zawsze zawyza :-)

A jest legalizowany zeby pokazywał dokładnie?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2020-04-21 14:06:32
Autor: sczygiel
stacje oszukuja
W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 11:59:58 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:

> Predkosciomierz w samochodzie tez zawsze zawyza :-)

A jest legalizowany zeby pokazywał dokładnie?

We usa i kanadzie pokazuje dokladnie.
No, co do 1-2 km/h w calym zakresie. wiec sporo lepiej niz europejskie.

Tez sie zdziwilem ale tak jest.

Data: 2020-04-21 15:03:35
Autor: T.
stacje oszukuja
W dniu 2020-04-21 o 14:16, K pisze:
On 21/04/2020 13:03, J.F. wrote:

[...]

Koło mnie była stacja Pegaza. Zawsze na niej tankowałem - wchodziło mi na maks 48 l (oczywiście nigdy nie wyjeździłem paliwa do zera). Po przejęciu stacji przez BP (chyba to jednak akcyza) mój zbiornik z dnia na dzień powiększył się do 52 l. :-)
T.

Data: 2020-04-21 15:59:56
Autor: Budzik
stacje oszukuja
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...

[...]

A przejechane km?
Bo to ile wchodzi ci do odbicia do zbiornika którego nigdy nie wyjezdzisz tak samo to moze być lekko złudne.

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2020-04-21 14:08:01
Autor: Cavallino
stacje oszukuja
W dniu 21-04-2020 o 14:03, J.F. pisze:

[...]

Dokładnie tak to powinno wyglądać.

Swoja droga - tak latwo przestawic te dystrybutory, czy nasi programisci sie wykazali, i to teraz na pilota sie robi ?
Czy ... drobne niedokladnosci sa normalne,

Taa jasne - i zawsze wychodzi tylko w jedną stronę....

Data: 2020-04-21 21:23:00
Autor: ąćęłńóśźż
stacje oszukuja
Z tamtych czasów pamiętam, jak podjechałem na stację Dużym Fiatem jeszcze z benzyną w baku i weszło około 46 litrów, przy czym generalnie od oparów pustego pod korek było w dużaku 45 l.
CPN przy Miedzianej, już nie ma.

-- -- -