stalking, a windykacja dlugu

Data: 2011-06-08 13:22:48
Autor: Andrzej Ława
stalking, a windykacja dlugu
W dniu 08.06.2011 12:29, BK pisze:

A jakie ma to znaczenie, ze sie przedawnila? Przedawniona wierzytelnosc to od innej matki?
Przedawniony dlug to w dalszym ciagu dlug i jak wierzyciel jest uparty ma pelne prawo wzywac
dluznika do zaplaty. Przedawnienie to tylko zarzut w procesie, ktory
pozwala uniknac przymusowej
egzekucji dlugu z udzialem aparatu panstwa (sadu i komornika). Nie sprawia jednak, ze dlug
przestaje istniec, a domagajacy sie jego splaty wierzyciel staje sie pzrestepca ;)

Ludzie myla przedawnienie z darowaniem dlugu.

OK, powiedzmy mam papier, że twój pradziadek pożyczył od mojego
pradziadka 1000 rubli w złotych 5-rublówkach.

Dla ułatwienia załóżmy, że spadki po drodze nie były odrzucane.

Masz papier, że twój pradziadek dług oddał? Nie obchodzi mnie, co ty
rzekomo wiesz, że niby oddał. Ja się pytam, czy masz papier?

Nie będziesz mieć. Wobec tego masz u mnie dług i musisz mi go spłacić!

Teraz rozumiesz istotę przedawnienia?

Data: 2011-06-08 15:44:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 8 Jun 2011, Andrzej Ława wrote:

W dniu 08.06.2011 12:29, BK pisze:

Ludzie myla przedawnienie z darowaniem dlugu.

OK, powiedzmy mam papier, że twój pradziadek pożyczył od mojego
pradziadka 1000 rubli w złotych 5-rublówkach.
[...]
Masz papier, że twój pradziadek dług oddał? Nie obchodzi mnie, co ty
rzekomo wiesz, że niby oddał. Ja się pytam, czy masz papier?

Nie będziesz mieć. Wobec tego masz u mnie dług i musisz mi go spłacić!

  Nienienie.
  Ty tylko możesz go wzywać żeby zapłacił, przymusu używać nie możesz,
w tym "przymusu państwowego" :)
  Jego dziadek popełnił błąd godząc się na oddanie pieniędzy bez
adnotacji na "papierze" z potwierdzeniem pożyczki, ale ten błąd
przestał skutkować prawem do egzekucji.

Teraz rozumiesz istotę przedawnienia?

  Owa istota nie uchyla możliwości istnienia długu.
  Nie uchyla długu jeśli istniał i nie został spłacony. Zgadza się?
(dług uchylił fakt zapłaty, a problemem jest *dowód* tego faktu,
nie zdarzenie).

pzdr, Gotfryd

stalking, a windykacja dlugu