Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Data: 2014-12-04 12:21:16
Autor: elmer radi radisson
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
"Przypominamy, że Twój dostęp do poprzedniego serwisu mBanku zostanie wyłączony pomiędzy 9 a 12 grudnia 2014 r."

niech zgadne - akurat wylacza to 10 grudnia, jak co niektorzy beda
chcieli ZUS oplacic.



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-04 13:05:33
Autor: Michal Tyrala
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On Thu, 04 Dec 2014 12:21:16 +0100, elmer radi radisson wrote:
 "Przypominamy, że Twój dostęp do poprzedniego serwisu mBanku zostanie  wyłączony pomiędzy 9 a 12 grudnia 2014 r."

 niech zgadne - akurat wylacza to 10 grudnia, jak co niektorzy beda
 chcieli ZUS oplacic.

I *nagle* ich pozbawią tej możliwości? :-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-12-04 14:33:10
Autor: Pete
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu 2014-12-04 o 14:05, Michal Tyrala pisze:
On Thu, 04 Dec 2014 12:21:16 +0100, elmer radi radisson wrote:
  "Przypominamy, Ĺźe TwĂłj dostęp do poprzedniego serwisu mBanku zostanie
  wyłączony pomiędzy 9 a 12 grudnia 2014 r."

  niech zgadne - akurat wylacza to 10 grudnia, jak co niektorzy beda
  chcieli ZUS oplacic.

I *nagle* ich pozbawią tej możliwości? :-)


Tak jakby nie mogli tego zrobić np dzisiaj :)

--
Pete

Data: 2014-12-04 15:04:55
Autor: elmer radi radisson
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-04 14:05, Michal Tyrala wrote:

I *nagle* ich pozbawią tej możliwości? :-)

Po prostu pelno osob placi wlasnie tego dnia i zamiast szybko
to zalatwic moze sie zdziwic, ze tuz przed nimi stanela wielka przygoda
uczenia sie w nowym interfejsie jak zalatwic przelew.



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-04 17:10:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

"elmer radi radisson" m5ppm8$gha$1@portraits.wsisiz.edu.pl

I *nagle* ich pozbawią tej możliwości? :-)

Po prostu pelno osob placi wlasnie tego dnia i zamiast szybko
to zalatwic moze sie zdziwic, ze tuz przed nimi stanela wielka
przygoda uczenia sie w nowym interfejsie jak zalatwic przelew.

A mając do wyboru:

 -- naukę nowego IF mBanku
 -- szukanie innych dróg lania

wybiorą mBank w nowej odsłonie, nauczą się, przyzwyczają
i żal im będzie porzucania tego, co znają już na rzecz
czegoś, czego nie znają. :)

Któregoś razu ja stanąłem przed tą dramatyczną
rozterką -- wybrałem naukę nowego IF mBanku.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2014-12-05 00:32:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

"Eneuel Leszek Ciszewski" m5q12d$v2d$1@node2.news.atman.pl

Któregoś razu ja stanąłem przed tą dramatyczną
rozterką -- wybrałem naukę nowego IF mBanku.

A wtedy stał się cud -- okazało się, że nadal mam dostęp
do starego IF. Teraz, gdy wiem o tym, że stary IF mnie
nie lubi -- wybiorę mniejsze zło, czyli meritum. Do tej
pory jeszcze nie lałem via stary IF.

-=-

Są różne książki -- z obrazkami, wyskakującymi postaciami,
czasami kwiczącymi... I są też takie, w których są tylko
litery -- działające na wyobraźnię... Czasami ktoś opatrzy
słowami fotografię, a bywa i tak, że jakiś wokal maskuje
prawdziwe treści wyrażone nutami...

-=-

Wierzę w to, że za makabrycznym IF skrywa się niezły system bankowy... ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2014-12-04 19:07:25
Autor: W
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
elmer radi radisson wystukał, co następuje:

On 2014-12-04 14:05, Michal Tyrala wrote:

I *nagle* ich pozbawią tej możliwości? :-)

Po prostu pelno osob placi wlasnie tego dnia i zamiast szybko
to zalatwic moze sie zdziwic, ze tuz przed nimi stanela wielka przygoda
uczenia sie w nowym interfejsie jak zalatwic przelew.

No... bo przelew 'do dziesiątego' trzeba zlecić 'dziesiątego' bo nie można wcześniej z datą przyszłą... facepalm

Data: 2014-12-05 16:05:56
Autor: elmer radi radisson
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-04 20:07, W wrote:

No... bo przelew 'do dziesiątego' trzeba zlecić 'dziesiątego' bo nie można
wcześniej z datą przyszłą... facepalm

Wyobraz sobie ze niektorzy wola zaplacic ZUS na biezaco, niz po fakcie
dowiedziec sie ze z jakiegos powodu tego typu zlecenie nie zostalo wykonane i sie potem bujac z konsekwencjami.



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-05 16:38:18
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-05, elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> wrote:
On 2014-12-04 20:07, W wrote:

No... bo przelew 'do dziesiątego' trzeba zlecić 'dziesiątego' bo nie można
wcześniej z datą przyszłą... facepalm

Wyobraz sobie ze niektorzy wola zaplacic ZUS na biezaco, niz po fakcie
dowiedziec sie ze z jakiegos powodu tego typu zlecenie nie zostalo wykonane i sie potem bujac z konsekwencjami.

Ile jeszcze dziwnych wykrętów wymyślisz?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-05 17:03:47
Autor: W
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
elmer radi radisson wystukał, co następuje:

No... bo przelew 'do dziesiątego' trzeba zlecić 'dziesiątego' bo nie
można wcześniej z datą przyszłą... facepalm

Wyobraz sobie ze niektorzy wola zaplacic ZUS na biezaco, niz po fakcie
dowiedziec sie ze z jakiegos powodu tego typu zlecenie nie zostalo wykonane i sie potem bujac z konsekwencjami.

Jeżeli to jest faktycznie obraz typowego polskiego 'byznesmyna' to faktycznie w tym kraju lepiej nie bedzie...

Data: 2014-12-05 18:57:43
Autor: Piotr Gałka
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Użytkownik "W" <wu@wu.pl> napisał w wiadomości news:XnsA3FAB7B49347Dwuathomeat.home...

Wyobraz sobie ze niektorzy wola zaplacic ZUS na biezaco, niz po fakcie
dowiedziec sie ze z jakiegos powodu tego typu zlecenie nie zostalo
wykonane i sie potem bujac z konsekwencjami.

Jeżeli to jest faktycznie obraz typowego polskiego 'byznesmyna' to
faktycznie w tym kraju lepiej nie bedzie...

To może być obraz małego przedsiębiorcy borykającego się na co dzień z zatorami płatniczymi.
Być może lepiej nie będzie.
P.G.

Data: 2014-12-07 17:50:25
Autor: Michal Tyrala
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On Fri, 5 Dec 2014 18:57:43 +0100, Piotr Gałka wrote:
> Jeżeli to jest faktycznie obraz typowego polskiego 'byznesmyna' to
> faktycznie w tym kraju lepiej nie bedzie...

 To może być obraz małego przedsiębiorcy borykającego się na co dzień z  zatorami płatniczymi.

I dlatego przed tym 10tym nawet nie sprawdzi, jak się obsługuje nowy
interfejs? Dlatego uważa, że nie da w nim rady wykonać przelewu w
terminie?

Kreujecie tu we dwóch raczej obraz nieradzącego sobie pierdoły, niż
uciskanego przez system.
 Być może lepiej nie będzie.

E, siebie najłatwiej zmienić.
--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-12-08 11:39:03
Autor: Piotr Gałka
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnm894r1.u4t.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
On Fri, 5 Dec 2014 18:57:43 +0100, Piotr Gałka wrote:
> Jeżeli to jest faktycznie obraz typowego polskiego 'byznesmyna' to
> faktycznie w tym kraju lepiej nie bedzie...

 To może być obraz małego przedsiębiorcy borykającego się na co dzień z
 zatorami płatniczymi.

I dlatego przed tym 10tym nawet nie sprawdzi, jak się obsługuje nowy
interfejs? Dlatego uważa, że nie da w nim rady wykonać przelewu w
terminie?

Wprowadzasz chaos do dyskusji.
Nie śmiem zakładać, że robisz to celowo lub z innych powodów, więc zakładam, że to pośpiech.
Wyciąłeś z mojej odpowiedzi kontekst który tam celowo pozostawiłem. Przypomnę całość:
-- -- -- -- -- -- -- -
Wyobraz sobie ze niektorzy wola zaplacic ZUS na biezaco, niz po fakcie
dowiedziec sie ze z jakiegos powodu tego typu zlecenie nie zostalo
wykonane i sie potem bujac z konsekwencjami.

Jeżeli to jest faktycznie obraz typowego polskiego 'byznesmyna' to
faktycznie w tym kraju lepiej nie bedzie...

To może być obraz małego przedsiębiorcy borykającego się na co dzień z
zatorami płatniczymi.
-- -- -- -- -- -- -- --
Moja wypowiedź dotyczyła tylko kwestii płacenia ZUS ostatniego dnia i nie miała żadnego związku z jakimkolwiek interfejsem jakiegokolwiek banku.
Kierowane do mnie Twoje pytanie dlaczego on nie zajrzy przed 10-tym pozostawiam bez odpowiedzi bo nie rozumiem dlaczego kierujesz je do mnie.


 Być może lepiej nie będzie.

E, siebie najłatwiej zmienić.

Nie ogarniam, co chciałeś powiedzieć.
Pisząc, że być może lepiej nie będzie miałem na myśli to, że w USA dzień wolności podatkowej wypada gdzieś w kwietniu a u nas pod koniec czerwca. To jest według mnie główna przyczyna zatorów płatniczych.
Często widuję wypowiedzi o podatkach, że coś podnieśli i przychody budżetu spadły. Wszystkie te wypowiedzi mają niewypowiedziane założenie, że optymalne podatki to takie, które dają max przychodów budżetu. Według mnie to założenie jest błędne, ale ekonomistą nie jestem.
Moim zdaniem optymalne są gdzieś na poziomie 2/3 tego maksimum (tak przyjmuję na podstawie tego kwietnia i czerwca). Takie spowodowały by szybki rozwój gospodarczy i wkrótce przychody budżetu były by już takie jak by były, gdyby cały czas utrzymywać się koło tego max, a następnie już tylko wyższe. Skoro przez 25 lat nasi politycy do tego nie doszli to może nigdy nie dojdą - czyli "być może lepiej nie będzie".
Nie dziwię się, że młodzi ludzie (ci myślący) wyjeżdżają.
Nie śmiem zakładać, że jest to celowe działanie polityków więc zakładam, że to zwykła głupota.
P.G.

Data: 2014-12-08 11:22:11
Autor: Michal Tyrala
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On Mon, 8 Dec 2014 11:39:03 +0100, Piotr Gałka wrote:
 Wprowadzasz chaos do dyskusji.
 Nie śmiem zakładać, że robisz to celowo lub z innych powodów, więc zakładam,  że to pośpiech.

Bzdura, ja po prostu śledzę kontekst wątku.

> E, siebie najłatwiej zmienić.

 Nie ogarniam, co chciałeś powiedzieć.

Ojej.
--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-12-08 15:04:22
Autor: Alf/red/
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 08/12/14 11:39, Piotr Gałka wrote:
Pisząc, że być może lepiej nie będzie miałem na myśli to, że w USA dzień
wolności podatkowej wypada gdzieś w kwietniu a u nas pod koniec czerwca.

Żeby być sprawiedliwym, to w USA też "pod koniec", w Niemczech bardzo podobnie jak w Polsce, a we Francji później. Że o Szwecji nie wspomnę...
Niemniej co do generaliów - racja.

Skoro przez 25 lat nasi politycy do tego nie doszli

....choć mieli kilka przykładów w ostatnich latach :-\
(np. akcyza na spirytusy, albo cena biletu zbiorkom w Warszawie)

--
Alf/red/

Data: 2014-12-08 15:51:43
Autor: Piotr Gałka
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Użytkownik "Alf/red/" <fake_1412@ump.waw.pl> napisał w wiadomości news:m64b56$pem$1node1.news.atman.pl...
Pisząc, że być może lepiej nie będzie miałem na myśli to, że w USA dzień
wolności podatkowej wypada gdzieś w kwietniu a u nas pod koniec czerwca.

Żeby być sprawiedliwym, to w USA też "pod koniec",

Jak to podawali zapamiętałem jedynie, że w kwietniu, nie szukałem teraz. Ale koniec kwietnia do końca czerwca to miej więcej 4/6.

w Niemczech bardzo podobnie jak w Polsce, a we Francji później. Że o Szwecji nie wspomnę...
Niemniej co do generaliów - racja.

Skoro przez 25 lat nasi politycy do tego nie doszli

...choć mieli kilka przykładów w ostatnich latach :-\
(np. akcyza na spirytusy, albo cena biletu zbiorkom w Warszawie)

Te przykłady to tylko na to, że przekraczają to maksimum. Do tego już jakby, chyba, może doszli :).
Nie widzę natomiast żadnych przesłanek aby doszli do tego że to maksimum to jest optimum chwilowe (tegoroczne), a prawdziwe długofalowe optimum to jest poniżej tego chwilowego. Przypuszczam, że ekonomiści potrafią mniej więcej oszacować gdzie dokładniej. Ja nie potrafię, ale tego, że to musi być wyraźnie poniżej to jestem pewien.

Tylko polityka dążącego do tego długofalowego optimum (i tłumaczącego to ludziom) uznam za mającego na uwadze przede wszystkim dobro Polski. Wszystkich, którzy dążą do optimum chwilowego uważam, za mających na względzie tylko najbliższe wybory czyli kierujących się innymi celami niż dobro Polski.
P.G.

Data: 2014-12-05 20:59:32
Autor: Budzik
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Użytkownik elmer radi radisson
radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org ...
No... bo przelew 'do dziesiątego' trzeba zlecić 'dziesiątego' bo nie
można wcześniej z datą przyszłą... facepalm

Wyobraz sobie ze niektorzy wola zaplacic ZUS na biezaco, niz po fakcie
dowiedziec sie ze z jakiegos powodu tego typu zlecenie nie zostalo wykonane i sie potem bujac z konsekwencjami.

No ale nie przesadzajmy - pare rzeczy jest ukrytych, paru trzeba nauczyc sie od nowa ale wykonanie przelewu nie jest jakos specjalnie trudne.

zznalazłem szybciej niz odnalazłem sie w facebooku po zarejestrowaniu. Ale to moze dlatego, ze w facebooku jeszcze sie nie odnalazłem ;-P

Data: 2014-12-05 05:47:23
Autor: Michal Tyrala
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On Thu, 04 Dec 2014 15:04:55 +0100, elmer radi radisson wrote:
 On 2014-12-04 14:05, Michal Tyrala wrote:

> I *nagle* ich pozbawią tej możliwości? :-)

 Po prostu pelno osob placi wlasnie tego dnia i zamiast szybko
 to zalatwic moze sie zdziwic, ze tuz przed nimi stanela wielka przygoda
 uczenia sie w nowym interfejsie jak zalatwic przelew.

1. Ten nowy interfejs można było testować chyba jednak trochę wcześniej
   niż w terminie opłacenia ZUSu? (Ja przynajmniej bawiłem się nim
   wcześniej, żeby nie mieć zdrady jak wyżej).
2. ZUSu nie można opłacić przed terminem?

Na pewno problem jest w banku, a nie w użytkowniku? Bo ja tu widze
klasyczne ,,zima znów zaskoczyła drogowców'' :-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-12-05 10:20:58
Autor: Piotr Gałka
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnm82hnb.u4t.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...

1. Ten nowy interfejs można było testować chyba jednak trochę wcześniej
  niż w terminie opłacenia ZUSu? (Ja przynajmniej bawiłem się nim
  wcześniej, żeby nie mieć zdrady jak wyżej).
2. ZUSu nie można opłacić przed terminem?

Jakiś argument za płaceniem ZUSowi przed terminem ?
Zlecić z przyszłym terminem nie mogę (przelew z karty kredytowej).
To w starym. Czy w nowym będę mógł przekonam się wkrótce.

Na pewno problem jest w banku, a nie w użytkowniku? Bo ja tu widze
klasyczne ,,zima znów zaskoczyła drogowców'' :-)

Aby odpowiedzieć na pytanie, czy problem jest w banku poszukajmy związków nowego interfejsu z TOiP.
OIDP ten interfejs kosztował 200 razy więcej niż informatyczna obsługa wyborów :), a nie wszyscy obywatele mają konto akurat w mBanku więc jeszcze do tego mniejsza liczba użytkowników musi się na to zrzucić.
P.G.

Data: 2014-12-05 11:35:33
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-05, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnm82hnb.u4t.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...

1. Ten nowy interfejs można było testować chyba jednak trochę wcześniej
  niż w terminie opłacenia ZUSu? (Ja przynajmniej bawiłem się nim
  wcześniej, żeby nie mieć zdrady jak wyżej).
2. ZUSu nie można opłacić przed terminem?

Jakiś argument za płaceniem ZUSowi przed terminem ?

Święty spokój.
Tylko błagam nie wyliczaj mi utraconych korzyści odsetkowych z tytułu
zapłaty 10 a nie np. 8.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-05 13:42:04
Autor: Michal Tyrala
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On Fri, 5 Dec 2014 10:20:58 +0100, Piotr Gałka wrote:
> 1. Ten nowy interfejs można było testować chyba jednak trochę wcześniej
>   niż w terminie opłacenia ZUSu? (Ja przynajmniej bawiłem się nim
>   wcześniej, żeby nie mieć zdrady jak wyżej).
> 2. ZUSu nie można opłacić przed terminem?

 Jakiś argument za płaceniem ZUSowi przed terminem ?

Unikasz ,,ojejkujejku, dziś dziesiąty, a ja pierdoła nie umiem zrobić
przelewu w nowym interfejsie''.
Ot taka mało polska przezorność. Unikanie problemów. Czy cuś.

PS. Za wcześniejszym zapoznaniem się z nowym interfejsem argument ten
sam.
--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-12-05 16:12:19
Autor: elmer radi radisson
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-05 06:47, Michal Tyrala wrote:

Na pewno problem jest w banku, a nie w użytkowniku? Bo ja tu widze
klasyczne ,,zima znów zaskoczyła drogowców'' :-)

Tak, uzytkownik ma prawo robic to co robi kiedy ma czas/ochote
i oczekiwac ze bedzie mogl zalatwic to sprawnie. To bank jest dla
niego, a nie odwrotnie, wiec racjonalnym jest oczekiwac tego co
na wstepie - ze taka operacje przeprowadza z glowa. Bo czemu
niby nie?

Ze nie wspomne o fakcie, ze jesli slychac glosy ze uzytkownicy
przesadzeni na siodlo nowego interfejsu maja problem z zalatwieniem
glupiego przelewu, to chyba gdzies wylano dziecko z kapiela.
Od bankowego systemu nalezy oczekiwac ze bedzie intuicyjny
i pozwoli na szybkie zalatwienie sprawy. Oczekiwanie ze ludzie
maja sie z niego wczesniej przeszkolic - to chyba nie ta kolejnosc.


--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-05 15:58:13
Autor: Michal Tyrala
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On Fri, 05 Dec 2014 16:12:19 +0100, elmer radi radisson wrote:
> Na pewno problem jest w banku, a nie w użytkowniku? Bo ja tu widze
> klasyczne ,,zima znów zaskoczyła drogowców'' :-)

 Tak, uzytkownik ma prawo robic to co robi kiedy ma czas/ochote

Oczywiście. Musi jednak poniesc tego konsekwencje, jesli mu nie wyjdzie.

 Oczekiwanie ze ludzie maja sie z niego wczesniej przeszkolic - to
 chyba nie ta kolejnosc.

Odwaracanie kota ogonem. Nieumiejący zmieniać przyzwyczajenia dostali w
cholerę czasu, żeby się te przyzwyczajenia naumieć zmienić.
Albo zmienić bank, jak komu wygodnie.

Zakładam, że jak ktoś samodzielnie opłaca ZUS, to prowadzi jakąś
działalność. Nie chciałbym wprółpracować z kimś, kto do problemu
podchodzi jak tu opisujecie -- nie opłaci wczesniej, bo nie, do nowego
systemu zaloguje się gdy musi, ryzykując że nawali. Wolę jednak ludzi
gotowych na utrudnienia, niż się na siłę wpieprzających w problemy.

I chyba nie dam się przekonać, że pierdołowatość jest cnotą. Sorry.

PS. Jak zakładacie konto w nowym banku -- rodzicie się z wiedzą jak go
obsługiwać? Używacie produkcyjnie pierwszego dnia? Czy jednak jest czas
na ,,pomacanie''?
--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-12-08 11:51:27
Autor: elmer radi radisson
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-05 16:58, Michal Tyrala wrote:

Odwaracanie kota ogonem. Nieumiejący zmieniać przyzwyczajenia dostali w
cholerę czasu, żeby się te przyzwyczajenia naumieć zmienić.
Albo zmienić bank, jak komu wygodnie.

No wiec jeszcze raz napisze, jak na wstepie. Bez wdawania sie w
szczegolna dyskusje akademicka, jak utrudnienie wywolane przez bank
ma po swojej stronie rozwiazywac klient. Co konkretnie przeszkadza
bankowi, aby tego typu zmiany wprowadzac w sposob, ktory danej grupie uzytkownikow moze w tym przypadku sprawic konkretny problem? Nie pisze
tego bynajmniej myslac tylko o sobie, tylko o tym, ze moze sie trafic
conajmniej kilkaset- badz kilka tysiecy uzytkownikow, ktorym jednak
to tym razem przeszkodzi.

Wiec jaki problem w tym aby bank myslal o ich wygodzie/komforcie
i dobral lepsza date, ktora jak widac, mozna jednak dobrac?



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-08 11:37:51
Autor: Michal Tyrala
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On Mon, 08 Dec 2014 11:51:27 +0100, elmer radi radisson wrote:
> Odwaracanie kota ogonem. Nieumiejący zmieniać przyzwyczajenia dostali w
> cholerę czasu, żeby się te przyzwyczajenia naumieć zmienić.
> Albo zmienić bank, jak komu wygodnie.

 No wiec jeszcze raz napisze, jak na wstepie. Bez wdawania sie w
 szczegolna dyskusje akademicka, jak utrudnienie wywolane przez bank
 ma po swojej stronie rozwiazywac klient.

Klient sobie sam wywołuje utrudnienia. O tym cały czas piszę. Że do tego
trzeba mieć specyficzne predyspozycje.
 Wiec jaki problem w tym aby bank myslal o ich wygodzie/komforcie
 i dobral lepsza date, ktora jak widac, mozna jednak dobrac?

Bank Ci dał o ile pamiętam rok na przesiadkę. Wybranie ostatniego
możliwego terminu to jest decyzja wyłącznie Twoja i Ty ponosisz jej
konsekwencje. Dlaczego niby mam Cię żałować?

PS. Zalogowałeś się może już do nowego interfejsu, czy łatwiej jest
tutaj znaczyć teren?

EOT z mojej strony. --
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-12-08 13:22:04
Autor: elmer radi radisson
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-08 12:37, Michal Tyrala wrote:


Bank Ci dał o ile pamiętam rok na przesiadkę. Wybranie ostatniego
możliwego terminu to jest decyzja wyłącznie Twoja i Ty ponosisz jej
konsekwencje. Dlaczego niby mam Cię żałować?

A skad domniemanie ze pisze o sobie czy wylacznie o sobie?
O mnie sie nie martw.

Ps. wziales udzial w dyskusji, ale na zadane konkretne pytanie nie
odpowiedziales od samego poczatku do tej pory.




--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-05 16:27:07
Autor: J.F.
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości
On 2014-12-05 06:47, Michal Tyrala wrote:
Na pewno problem jest w banku, a nie w użytkowniku? Bo ja tu widze
klasyczne ,,zima znów zaskoczyła drogowców'' :-)

Tak, uzytkownik ma prawo robic to co robi kiedy ma czas/ochote
i oczekiwac ze bedzie mogl zalatwic to sprawnie. To bank jest dla
niego, a nie odwrotnie, wiec racjonalnym jest oczekiwac tego co
na wstepie - ze taka operacje przeprowadza z glowa. Bo czemu
niby nie?

No nie, to bank, czy inna firma decyduje jaki soft instaluje, kiedy robi upgrade i na co.

Oczywiscie klientow trzeba miec na uwadze, bo sie obraza, ale trudno sobie wyobrazic, aby to klient decydowal czego chce uzywac.
Choc w mbanku jakos to to bylo mozliwe :-)

Ze nie wspomne o fakcie, ze jesli slychac glosy ze uzytkownicy
przesadzeni na siodlo nowego interfejsu maja problem z zalatwieniem
glupiego przelewu, to chyba gdzies wylano dziecko z kapiela.
Od bankowego systemu nalezy oczekiwac ze bedzie intuicyjny
i pozwoli na szybkie zalatwienie sprawy. Oczekiwanie ze ludzie
maja sie z niego wczesniej przeszkolic - to chyba nie ta kolejnosc.

Hm, przeszkolnie jak najbardziej wymagane w kazdej dziedzinie, ale moze byc latwe, proste, przyjemne i samodzielne.

Ten nowy interfejs ma swoje wady, ale tez w duzej czesci dziala w miare normalnie - przelew daje sie zrobic (byc moze nie do ZUS).

J.

Data: 2014-12-05 16:37:04
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-05, elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> wrote:
On 2014-12-05 06:47, Michal Tyrala wrote:

Na pewno problem jest w banku, a nie w użytkowniku? Bo ja tu widze
klasyczne ,,zima znów zaskoczyła drogowców'' :-)

Tak, uzytkownik ma prawo robic to co robi kiedy ma czas/ochote
i oczekiwac ze bedzie mogl zalatwic to sprawnie. To bank jest dla
niego, a nie odwrotnie, wiec racjonalnym jest oczekiwac tego co
na wstepie - ze taka operacje przeprowadza z glowa. Bo czemu
niby nie?

Patrz. BZWBK wymieniło niedawno interfejs, stary wyłączyli od razu
"i chuj". I nikt szat nie rozdziera. Dopiero jak się daje ludziom
wybór, to zaczynają marudzić.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-05 22:17:52
Autor: Maciek
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu 2014-12-04 o 14:05, Michal Tyrala pisze:
 niech zgadne - akurat wylacza to 10 grudnia, jak co niektorzy beda
 chcieli ZUS oplacic.
I *nagle* ich pozbawią tej możliwości? :-)
Oczywiście nie, ale ...
1. W starym interfejsie nie musiałem się przełączać między jakimiś
profilami, prywatny -> firmowy, firmowy -> prywatny, na ch* mi to przy
jednoosobowej działalności, gdzie wszystko moje.
2. Robiąc przelew do ZUS odnajdywałem sobie w historii paczkę
poprzednich, wybierałem pierwszy robiłem 'ponów', potem powrót i
następny, następny, teraz w historii wynajduję sobie przelewy, ponawiam
pierwszy, znów wyszukuję w historii, ponawiam następny itd. K* prościej
nie znalazłem, ale może ja za głupi na ten interfejs jestem??

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2014-12-05 22:46:30
Autor: Pete
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu 2014-12-05 o 22:17, Maciek pisze:
W dniu 2014-12-04 o 14:05, Michal Tyrala pisze:
  niech zgadne - akurat wylacza to 10 grudnia, jak co niektorzy beda
  chcieli ZUS oplacic.
I *nagle* ich pozbawią tej możliwości? :-)
Oczywiście nie, ale ...
1. W starym interfejsie nie musiałem się przełączać między jakimiś
profilami, prywatny -> firmowy, firmowy -> prywatny, na ch* mi to przy
jednoosobowej działalności, gdzie wszystko moje.
2. Robiąc przelew do ZUS odnajdywałem sobie w historii paczkę
poprzednich, wybierałem pierwszy robiłem 'ponów', potem powrót i
następny, następny, teraz w historii wynajduję sobie przelewy, ponawiam
pierwszy, znów wyszukuję w historii, ponawiam następny itd. K* prościej
nie znalazłem, ale może ja za głupi na ten interfejs jestem??


Zamiast 'ponĂłw; rĂłb nowy przelew do ZUS. Jedna formatka, 3-4 kwoty do wpisania i gotowe.

--
Pete

Data: 2014-12-05 23:09:07
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-05, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
W dniu 2014-12-04 o 14:05, Michal Tyrala pisze:
 niech zgadne - akurat wylacza to 10 grudnia, jak co niektorzy beda
 chcieli ZUS oplacic.
I *nagle* ich pozbawią tej możliwości? :-)
Oczywiście nie, ale ...
1. W starym interfejsie nie musiałem się przełączać między jakimiś
profilami, prywatny -> firmowy, firmowy -> prywatny, na ch* mi to przy
jednoosobowej działalności, gdzie wszystko moje.

Wiele banków to rozdziela (Alior chociażby).

2. Robiąc przelew do ZUS odnajdywałem sobie w historii paczkę
poprzednich, wybierałem pierwszy robiłem 'ponów', potem powrót i
następny, następny, teraz w historii wynajduję sobie przelewy, ponawiam
pierwszy, znów wyszukuję w historii, ponawiam następny itd. K* prościej
nie znalazłem, ale może ja za głupi na ten interfejs jestem??

Płatności -> Przelew -> wybierz "do ZUS".
I sam mi powiedz, czy to wygląda trudno (tak, możesz zrobić trzy
przelewy na raz, na jednym ekranie wybrać kwoty).

Prościej?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-06 09:42:05
Autor: Maciek
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu 2014-12-05 o 23:09, Wojciech Bancer pisze:
1. W starym interfejsie nie musiałem się przełączać między jakimiś
profilami, prywatny -> firmowy, firmowy -> prywatny, na ch* mi to przy
jednoosobowej działalności, gdzie wszystko moje.
Wiele banków to rozdziela (Alior chociażby).
Ale czy to jest argument? W starym było gorzej, więc trzeba było
rozdzielić, "bo Alior tak ma"??

Płatności -> Przelew -> wybierz "do ZUS".
I sam mi powiedz, czy to wygląda trudno (tak, możesz zrobić trzy
przelewy na raz, na jednym ekranie wybrać kwoty).
Prościej?
Ok, ZUS nie był dobrym przykładem, ale się w wątku pojawił i dlatego się
go uczepiłem :-) Chodzi mi generalnie o zasadę: coś wyszukuję w
historii, chcę ponowić kilka przelewów i muszę pierdyliard razy to w tej
historii wyszukiwać, bo nie ma opcji "powrót", która wcześniej była, ale
widocznie była zła.

W całym tym burdelu z mBankowym interfejsem nie chodzi o to, że on jest
be bo jest nowy. On jest be, bo jakaś grupa debili zrobiła wszystko od
nowa, po swojemu, wywalając mnóstwo przydatnych drobiazgów, a dodając
jakieś ch* wie co. Niech mi ktoś powie, że nie dałoby się przenieść
całej starej funkcjonalności do nowego interfejsu, opakować w kolorowe
sreberko i dopiero do tego dodać nową esencję, czyli np. mGrę :-> Dałoby
się. Ale ktoś wiedział lepiej.

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2014-12-06 03:11:01
Autor: Kris
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu sobota, 6 grudnia 2014 09:42:16 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
On jest be, bo jakaś grupa debili zrobiła wszystko od
nowa, po swojemu,

Zrobili nowy w pełni funkcjonalny interfejs i nie rozumiem czemu piszesz od  razu "grupa debili" Na debila to Ty na razie wyszedłeś bo głupie przelewy do ZUS robisz od dupy strony a i historią operacji się posługiwać nie potrafisz tylko pyszczysz.

Data: 2014-12-06 12:30:54
Autor: Alf/red/
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 06/12/14 12:11, Kris wrote:
nie rozumiem czemu piszesz od  razu "grupa debili"

Wiesz, debilem jest każdy, kto myśli inaczej.
Tak samo: ci co jadą (samochodem) wolniej niż ja, to kapelusznicy zawalidrogi, a wszyscy co jada szybciej, to szaleńcy zagrożenie.


Ja na samym początku (rok temu, tak?) zauważyłem, że nie mam wyjścia, i w starym nie zostanę. No i zacząłem się przestawiać. Raz dzwoniłem na linkę, gdzie w menu są przelewy 'pull' (Invoobile czy jakoś tak). Nie było, odesłali do starego IF. No i fajnie.
No ale niektórzy wolą zostawiać zadania na ostatni dzień, wieczorem. Z płaceniem podatków dochodowych inaczej? Też zawsze jest sensacja dziennikarska, że o 23-ciej kolejki, i czy serwery wytrzymają. Ale ja ich nie wyzywam od debili, choć chyba miałbym lepsze podstawy, niż krytycy projektantów mInterfejsu...

--
Alf/red/

Data: 2014-12-06 09:58:57
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-06, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
profilami, prywatny -> firmowy, firmowy -> prywatny, na ch* mi to przy
jednoosobowej działalności, gdzie wszystko moje.
Wiele banków to rozdziela (Alior chociażby).
Ale czy to jest argument? W starym było gorzej, więc trzeba było
rozdzielić, "bo Alior tak ma"??

Wystarczy chwilę pomyśleć:
1) mBank obsługuje już nie tylko 1-os DG, więc można mieć dużo więcej rachunków
2) umożliwia założenie dużo większej ilości rachunków osobistych

To kwestia uporządkowania, mi np. się to przydaje i przeszkadzała mi lista rachunków
na 2 ekrany. Serio o to chcesz drzeć szaty? Bo TOBIE się nie przydaje?

W całym tym burdelu z mBankowym interfejsem nie chodzi o to, że on jest
be bo jest nowy.

Ależ właśnie o to chodzi. I o to że ktoś się poczuł urażony, bo mu każą
po ponad roku od udostępnienia zmienić interfejs.

On jest be, bo jakaś grupa debili

Z całym szacunkiem, ale jak na razie jedynie krytycy tego interfejsu robią
z siebie tzw. "debili" pokazując, że krytykują coś, do czego nawet nie zajrzeli.

zrobiła wszystko od nowa, po swojemu, wywalając mnóstwo przydatnych drobiazgów, a dodając jakieś ch* wie co.

Nie. Chodzi o to, że grupa opornych drze szaty, a nawet się nie zorietowała
o co. Podobne grupy osób pojawiają się przy zmianie systemu operacyjnego, przy zmianach interfejsu pakietu biurowego itp.

Niech mi ktoś powie, że nie dałoby się przenieść całej starej funkcjonalności do nowego interfejsu,

A jakiej konkretnie *funkcjonalności* nie ma?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-06 11:49:39
Autor: Piotr Gałka
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnm85hai.2a1f.proteuspl-test.org...

Z całym szacunkiem, ale jak na razie jedynie krytycy tego interfejsu robią
z siebie tzw. "debili" pokazując, że krytykują coś, do czego nawet nie
zajrzeli.

Chyba mieszasz fakty.
Że nie zajrzałem pisałem chyba ostatnio tylko ja, a krytykują interfejs inni.
Ja jedynie napisałem, że się za kilka dni będę go uczył, wcale nie robiąc z tego tragedii.
Mam w planie, jeszcze po staremu, zrobić sobie pdf-y przelewów do ZUS za ostatnie pół roku, bo nie wiem czemu to znika z historii po roku.
Jak w nowym nie znika to uznam to za plus nowego.
P.G.

Data: 2014-12-10 11:26:13
Autor: Maciek
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu 2014-12-06 o 09:58, Wojciech Bancer pisze:
Wystarczy chwilę pomyśleć:
1) mBank obsługuje już nie tylko 1-os DG, więc można mieć dużo więcej rachunków
2) umożliwia założenie dużo większej ilości rachunków osobistych
To kwestia uporządkowania, mi np. się to przydaje i przeszkadzała mi lista rachunków
na 2 ekrany. Serio o to chcesz drzeć szaty? Bo TOBIE się nie przydaje?
Super. Ile osób ma tych rachunków więcej niż 3-5, no niech będzie nawet
10. Czy taka dramatyczna ilość nie zmieści się na jednym ekranie bez
konieczności przełączania?? Zresztą skoro już robią taki wypasiony
interfejs, to dlaczego grupowanie rachunków nie jest opcją?

W całym tym burdelu z mBankowym interfejsem nie chodzi o to, że on jest
be bo jest nowy.
Ależ właśnie o to chodzi. I o to że ktoś się poczuł urażony, bo mu każą
po ponad roku od udostępnienia zmienić interfejs.
Może według Ciebie.

Niech mi ktoś powie, że nie dałoby się przenieść całej starej funkcjonalności do nowego interfejsu,
A jakiej konkretnie *funkcjonalności* nie ma?
Np. wyświetlanie wszystkich rachunków na jednej stronie :->

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2014-12-11 14:54:34
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-10, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

[...]

1) mBank obsługuje już nie tylko 1-os DG, więc można mieć dużo więcej rachunków
2) umożliwia założenie dużo większej ilości rachunków osobistych
To kwestia uporządkowania, mi np. się to przydaje i przeszkadzała mi lista rachunków
na 2 ekrany. Serio o to chcesz drzeć szaty? Bo TOBIE się nie przydaje?
Super. Ile osób ma tych rachunków więcej niż 3-5, no niech będzie nawet
10. Czy taka dramatyczna ilość nie zmieści się na jednym ekranie bez
konieczności przełączania?? Zresztą skoro już robią taki wypasiony
interfejs, to dlaczego grupowanie rachunków nie jest opcją?

10 rachunków to ja mogę mieć prywatnych. W średniej wielkości sp. z o.o.,
to sama jedna organizacja może mieć tych kont też sporo. Czepiasz się
bez sensu.

W całym tym burdelu z mBankowym interfejsem nie chodzi o to, że on jest
be bo jest nowy.
Ależ właśnie o to chodzi. I o to że ktoś się poczuł urażony, bo mu każą
po ponad roku od udostępnienia zmienić interfejs.
Może według Ciebie.

Tak. Wystaw sobie, że mam prawo do własnej opinii, także na temat lamentujących
ofiar losu, którzy załamują ręce bo przelewu nie umieją zrobić.

Niech mi ktoś powie, że nie dałoby się przenieść całej starej funkcjonalności do nowego interfejsu,
A jakiej konkretnie *funkcjonalności* nie ma?
Np. wyświetlanie wszystkich rachunków na jednej stronie :->

To nie jest funkcjonalność, tylko sposób prezentacji danych.
Nie ma tego też np. Alior Bank i jakoś nikt na to nie pomstował.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-11 15:38:44
Autor: Piotr Gałka
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnm8j8gr.bfm.proteuspl-test.org...

To nie jest funkcjonalność, tylko sposób prezentacji danych.
Nie ma tego też np. Alior Bank i jakoś nikt na to nie pomstował.

Nie zauważyłeś, że nikt nie twierdzi, że inne są lepsze.
Inni mają lepsze oferty, a mBank miał lepszy interfejs. Teraz już ma taki jak inni. I tylko tyle.
P.G.

Data: 2014-12-11 22:44:53
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-11, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

To nie jest funkcjonalność, tylko sposób prezentacji danych.
Nie ma tego też np. Alior Bank i jakoś nikt na to nie pomstował.

Nie zauważyłeś, że nikt nie twierdzi, że inne są lepsze.
Inni mają lepsze oferty, a mBank miał lepszy interfejs. Teraz już ma taki jak inni. I tylko tyle.

Bezedura. Miał i nadal ma lepszą funkcjonalność.
To się nie zmieniło.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-12 11:03:55
Autor: Piotr Gałka
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnm8k42l.pg.proteuspl-test.org...

Nie zauważyłeś, że nikt nie twierdzi, że inne są lepsze.
Inni mają lepsze oferty, a mBank miał lepszy interfejs. Teraz już ma taki
jak inni. I tylko tyle.

Bezedura. Miał i nadal ma lepszą funkcjonalność.
To się nie zmieniło.

Nie zupełnie o funkcjonalność mi chodziło.
Stary mam obcykany od lat. Wszystko wiem gdzie jest. Od czasu jak pojawiły się 2zł za kartę myślę o przeniesieniu się, ale interfejsy wymagają przyzwyczajenia się - nie mam na to czasu więc się nie ruszam - taka jest siła przyzwyczajenia.
Teraz nie mam wyboru - muszę się zacząć przyzwyczajać do jakiegoś innego interfejsu i w tym sensie są one jednakowe - wymagają przyzwyczajenia się (większa funkcjonalność w tym sensie może być nawet wadą). Takiego działania jak zalogować się, aby się zapoznać w ogóle nie biorę pod uwagę. Jak się loguję to wyłącznie po to aby coś zrobić (jak mam z czymś problem to się wk.. ) a przyzwyczajenie przychodzi z czasem. Do tej pory wiedziałem, że to co chcę zrobić, najszybciej zrobię w starym więc nigdy się do nowego nie zalogowałem bo po co.
Oglądanie czyjegoś programu to jak zapoznawanie się z nową grą - nie rajcuje mnie (gry odchorowałem na etapie Commodore64 i jestem uodporniony). A tak w ogóle to jakbym miał poświęcać czas na "zapoznawanie się" to jest masa innych programów które byłyby przed interfejsami banków.
P.G.

Data: 2014-12-12 19:22:17
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-12, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

Nie zupełnie o funkcjonalność mi chodziło.
Stary mam obcykany od lat. Wszystko wiem gdzie jest. Od czasu jak pojawiły się 2zł za kartę myślę o przeniesieniu się, ale interfejsy wymagają przyzwyczajenia się - nie mam na to czasu więc się nie ruszam - taka jest siła przyzwyczajenia.

Ale jednak większość oczekuje postępu, a nie stagnacji. Oczywiście można drzeć
szaty na taki stan rzeczy, ale takie są fakty. W ostatnim czasie interfejs wymieniły m. in. BZWBK, PKO, Inteligo chyba kilka razy, Citi też. Getin & klony chyba też kombinuje, albo już wykombinował.

Do was (narzekaczy) chyba zwyczajnie nie dociera, że jesteście w mniejszości,
mam rację? Nie tej którą "widać" na grupach, bo to oczywiste, że ludzie którzy są zadowoleni, albo neutralnie nastawieni do tematu, nie muszą prowadzić krucjat i blogów uzewnętrzniających ich opinię.

Oczywiście można się złościć na świat i tupać nóżką, ale nie wątpię, że decyzuję
o tym podjął ktoś po gruntownych badaniach i na pewno założyli jakiś odsetek
opornych. Nie wiem dlaczego ludzie narzekający na mBank myślą, że ktoś takie
decyzje podejmuje pochopnie, np. po wypiciu porannej kawy.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-13 01:19:41
Autor: rekonkwista24
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu piątek, 12 grudnia 2014 19:22:19 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

Oczywiście można się złościć na świat i tupać nóżką, ale nie wątpię, że decyzuję
o tym podjął ktoś po gruntownych badaniach i na pewno założyli jakiś odsetek
opornych. Nie wiem dlaczego ludzie narzekający na mBank myślą, że ktoś takie
decyzje podejmuje pochopnie, np. po wypiciu porannej kawy.


Co Ty myślisz, że takie projekty IT prowadzą technokratyczni geniusze? Nie. Tam jest walka o wpływy, chęć wybicia się, podlizania się zarządowi - jak w każdym korpo. W bankowości jest to w dodatku spotęgowane. W takim otoczeniu niektórzy będą do ostatniej kropli krwi bronić swoich czasem kretyńskich pomysłów.

Data: 2014-12-13 01:23:27
Autor: rekonkwista24
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu piątek, 12 grudnia 2014 19:22:19 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

Ale jednak większość oczekuje postępu, a nie stagnacji. Oczywiście można drzeć
szaty na taki stan rzeczy, ale takie są fakty. W ostatnim czasie interfejs wymieniły m. in. BZWBK, PKO, Inteligo chyba kilka razy, Citi też. Getin & klony chyba też kombinuje, albo już wykombinował.

Nie każda zmiana to postęp. Wymuszenie pewnych niewygodnych (bo bardziej skomplikowanych niż w starym systemie) sposobów wykonywania operacji, to nie jest postęp. Postęp byłby, gdyby użytkownik miał wybór.

Do was (narzekaczy) chyba zwyczajnie nie dociera, że jesteście w mniejszości,
mam rację? Nie tej którą "widać" na grupach, bo to oczywiste, że ludzie którzy są zadowoleni, albo neutralnie nastawieni do tematu, nie muszą prowadzić krucjat i blogów uzewnętrzniających ich opinię.
Argument ilościowy to jest argument jak o milionach much, które nie mogą się mylić.

Data: 2014-12-13 12:31:01
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-13, rekonkwista24@gmail.com <rekonkwista24@gmail.com> wrote:

[...]

Ale jednak większość oczekuje postępu, a nie stagnacji. Oczywiście można drzeć
szaty na taki stan rzeczy, ale takie są fakty. W ostatnim czasie interfejs wymieniły m. in. BZWBK, PKO, Inteligo chyba kilka razy, Citi też. Getin & klony chyba też kombinuje, albo już wykombinował.

Nie każda zmiana to postęp. Wymuszenie pewnych niewygodnych

Wg Twojej egoistycznej opinii. Tylko i wyłacznie.

Do was (narzekaczy) chyba zwyczajnie nie dociera, że jesteście w mniejszości,
mam rację? Nie tej którą "widać" na grupach, bo to oczywiste, że ludzie którzy są zadowoleni, albo neutralnie nastawieni do tematu, nie muszą prowadzić krucjat i blogów uzewnętrzniających ich opinię.

Argument ilościowy to jest argument jak o milionach much, które nie mogą się mylić.

Nie no, jasne. Najlepiej pisać wszystko dla kilku wybitnych i oświeconych
anonimów z netu.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-06 10:03:33
Autor: Pete
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu 2014-12-06 o 09:42, Maciek pisze:
W dniu 2014-12-05 o 23:09, Wojciech Bancer pisze:
1. W starym interfejsie nie musiałem się przełączać między jakimiś
profilami, prywatny -> firmowy, firmowy -> prywatny, na ch* mi to przy
jednoosobowej działalności, gdzie wszystko moje.
Wiele bankĂłw to rozdziela (Alior chociaĹźby).
Ale czy to jest argument? W starym było gorzej, więc trzeba było
rozdzielić, "bo Alior tak ma"??

Płatności -> Przelew -> wybierz "do ZUS".
I sam mi powiedz, czy to wygląda trudno (tak, możesz zrobić trzy
przelewy na raz, na jednym ekranie wybrać kwoty).
Prościej?
Ok, ZUS nie był dobrym przykładem, ale się w wątku pojawił i dlatego się
go uczepiłem :-) Chodzi mi generalnie o zasadę: coś wyszukuję w
historii, chcę ponowić kilka przelewów i muszę pierdyliard razy to w tej
historii wyszukiwać, bo nie ma opcji "powrót", która wcześniej była, ale
widocznie była zła.

W całym tym burdelu z mBankowym interfejsem nie chodzi o to, że on jest
be bo jest nowy. On jest be, bo jakaś grupa debili zrobiła wszystko od
nowa, po swojemu, wywalając mnóstwo przydatnych drobiazgów, a dodając
jakieś ch* wie co. Niech mi ktoś powie, że nie dałoby się przenieść
całej starej funkcjonalności do nowego interfejsu, opakować w kolorowe
sreberko i dopiero do tego dodać nową esencję, czyli np. mGrę :-> Dałoby
się. Ale ktoś wiedział lepiej.


Gdybyś obejrzał instrukcję, to byś wiedział, że stara historia jest.
Na podglądzie historii klikasz w magiczny przycisk 'Zmień widok' i, tadam!!!, pojawi sie i przycisk 'powrót'.

--
Pete

Data: 2014-12-10 11:20:06
Autor: Maciek
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu 2014-12-06 o 10:03, Pete pisze:
Gdybyś obejrzał instrukcję, to byś wiedział, że stara historia jest.
Na podglądzie historii klikasz w magiczny przycisk 'Zmień widok' i, tadam!!!, pojawi sie i przycisk 'powrót'.
Jakie to k* intuicyjne. No i oczywiście nie przeszedłem kursu obsługi
nowego interfejsu, co oczywiście świadczy tylko o jego doskonałości, a
mojej głupocie :->

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2014-12-11 14:55:27
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-10, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

[...]

Gdybyś obejrzał instrukcję, to byś wiedział, że stara historia jest.
Na podglądzie historii klikasz w magiczny przycisk 'Zmień widok' i, tadam!!!, pojawi sie i przycisk 'powrót'.
Jakie to k* intuicyjne. No i oczywiście nie przeszedłem kursu obsługi
nowego interfejsu, co oczywiście świadczy tylko o jego doskonałości, a
mojej głupocie :->

Nie. O tym że dojebujesz się ze złośliwości, a nie merytorycznie.
Tylko i wyłacznie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-04 13:39:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

"elmer radi radisson" m5pg3d$hmi$1@portraits.wsisiz.edu.pl

niech zgadne - akurat wylacza to 10 grudnia, jak co niektorzy beda chcieli ZUS oplacic.

Ja 15 opłacam, ale chyba uznam, że płacenie składek
ZUS nie opłaca się i przejdę na bezrobocie, aby nie
płacić składek -- to rozwiązanie jest IMhO bardziej
opłacalne niż płacenie... ;)

[trzeba przecież korzystać z życia, i z jego
przeróżnych ofert czy propozycji -- być może
umrę niebawem]

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2014-12-04 14:49:26
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-04, elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> wrote:

niech zgadne - akurat wylacza to 10 grudnia, jak co niektorzy beda
chcieli ZUS oplacic.

To opłać 8-mego.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-04 15:05:47
Autor: elmer radi radisson
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-04 14:49, Wojciech Bancer wrote:

To opłać 8-mego.

Wiekszosc osob placi 10 i sie moze zdziwic dodatkowa atrakcja.




--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-04 15:49:03
Autor: Alf/red/
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 04/12/14 15:05, elmer radi radisson wrote:
Wiekszosc osob placi 10

Ilu osobom wyłączą akurat 10.12? I ile z nich będzie akurat chciało opłacić ZUS? I ile z nich sobie nie poradzi i nie zapłaci? Kurcze, demonizujecie z tym końcem świata...

--
Alf/red/

Data: 2014-12-04 16:29:57
Autor: elmer radi radisson
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-04 15:49, Alf/red/ wrote:

Ilu osobom wyłączą akurat 10.12? I ile z nich będzie akurat chciało
opłacić ZUS? I ile z nich sobie nie poradzi i nie zapłaci? Kurcze,
demonizujecie z tym końcem świata...

Zobaczymy - ale biorac pod uwage uszczesliwianie uzytkownikow
kompletnie mnie to nie zdziwi ;). Nie prosciej byloby po prostu
podac termin taki jak np. 11-15 grudnia? Tym bardziej ze przeciez mbank
wie kto ma u nich konto firmowe i wystarczy tylko troche pomyslec, zeby
oszczedzic uzytkownikom potencjalnego zmartwienia. A owszem, sprawne
zalatwienie platnosci ZUS to jest istotna sprawa.

Tymczasem jestem sobie w stanie wyobrazic sytuacje w ktorej
najblizszego 10-tego ktos przyzwyczajony do zalatwienia tej rzeczy
w minute i zajecia sie praca zaczyna syczac pod nosem brzydkie slowa
doszukiwac sie tej funkcji w nowym UI.



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-04 16:42:59
Autor: Piotr Gałka
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:m5pulm$22q$1portraits.wsisiz.edu.pl...

Zobaczymy - ale biorac pod uwage uszczesliwianie uzytkownikow
kompletnie mnie to nie zdziwi ;). Nie prosciej byloby po prostu
podac termin taki jak np. 11-15 grudnia?

Uważasz, że to lepszy termin.
ZUS płacę przelewem (darmowym) z karty kredytowej dokładnie miedzy 11 a 15.
Cykl rozliczeniowy karty ustawiłem specjalnie na 11, aby opłacić już z kolejnego miesiąc nawet jak z powodu weekendu się 2 dni spóźnią z zamknięciem miesiąca.
P.G.

Data: 2014-12-04 16:51:38
Autor: elmer radi radisson
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-04 16:42, Piotr Gałka wrote:

Uważasz, że to lepszy termin.
ZUS płacę przelewem (darmowym) z karty kredytowej dokładnie miedzy 11 a 15.
Cykl rozliczeniowy karty ustawiłem specjalnie na 11, aby opłacić już z
kolejnego miesiąc nawet jak z powodu weekendu się 2 dni spóźnią z
zamknięciem miesiąca.

To juz mniejsza o to jaki jest termin - tak, sa tacy ktorzy placa do 15. Wiec niech to zrobia miedzy 15 a 20. Albo miedzy 25 a 10. Whatever.
Sednem jest to ze mozna wybrac lepszy przedzial ktory jest pod tym
wzgledem bezkolizyjny pod katem platnosci swiadczen i podatkow.



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-04 17:02:09
Autor: Piotr Gałka
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:m5pvub$73r$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2014-12-04 16:42, Piotr Gałka wrote:

Uważasz, że to lepszy termin.
ZUS płacę przelewem (darmowym) z karty kredytowej dokładnie miedzy 11 a 15.
Cykl rozliczeniowy karty ustawiłem specjalnie na 11, aby opłacić już z
kolejnego miesiąc nawet jak z powodu weekendu się 2 dni spóźnią z
zamknięciem miesiąca.

To juz mniejsza o to jaki jest termin - tak, sa tacy ktorzy placa do 15. Wiec niech to zrobia miedzy 15 a 20. Albo miedzy 25 a 10. Whatever.
Sednem jest to ze mozna wybrac lepszy przedzial ktory jest pod tym
wzgledem bezkolizyjny pod katem platnosci swiadczen i podatkow.

Z tym się absolutnie zgadzam pod warunkiem że faktycznie muszą zmieniać.
Z tym warunkiem mam najwięcej "ale". Interfejs banku nie powinien się moim zdaniem wiele różnić od arkusza kalkulacyjnego.
Jakoś nie wyobrażam sobie arkusza na którym podczas robienia jakichś obliczeń latały by mi animowane reklamy, ale może to problem mojej ograniczonej wyobraźni.
Mnie przymusowa nauka czeka miedzy 8..12. Karta jest do 11-go więc wyciąg pewnie 12-go. Potem mogę płacić ten ZUS. Coś przypuszczam, że akurat na ZUSie będę się uczył nowego interfejsu.
P.G.

Data: 2014-12-05 00:57:38
Autor: J.F.
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Dnia Thu, 4 Dec 2014 17:02:09 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
Z tym się absolutnie zgadzam pod warunkiem że faktycznie muszą zmieniać.
Z tym warunkiem mam najwięcej "ale". Interfejs banku nie powinien się moim zdaniem wiele różnić od arkusza kalkulacyjnego.
Jakoś nie wyobrażam sobie arkusza na którym podczas robienia jakichś obliczeń latały by mi animowane reklamy, ale może to problem mojej ograniczonej wyobraźni.

Bardzo ograniczonej. Co zlego widzisz w takim dostarczaniu reklam ?
Oczywiscie pomijajac opinie klienta.
Wiec ktos to zrobi ... albo juz zrobil pod Androida.

Mnie przymusowa nauka czeka miedzy 8..12. Karta jest do 11-go więc wyciąg pewnie 12-go. Potem mogę płacić ten ZUS. Coś przypuszczam, że akurat na ZUSie będę się uczył nowego interfejsu.

Z karty nie robilem, ale co wy tam widzicie zlego w tych przelewach ?
Wybiera sie zdefiniowanego odbiorce, wpisuje kwote i dziala. Tak samo
jak w starym. Dopiero nowy odbiorca przyprawi o dreszczyk emocji ...

J.

Data: 2014-12-05 09:54:01
Autor: Piotr Gałka
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1t7ee3emjhqzs.eyldxobowz2z$.dlg40tude.net...

Jakoś nie wyobrażam sobie arkusza na którym podczas robienia jakichś
obliczeń latały by mi animowane reklamy, ale może to problem mojej
ograniczonej wyobraźni.

Bardzo ograniczonej.
Co zlego widzisz w takim dostarczaniu reklam ?

Tylko tyle, że jak coś próbuję policzyć to muszę mieć spokój, aby się gdzieś nie pomylić.

Oczywiscie pomijajac opinie klienta.

Jak tak, to rzeczywiście nic złego.

Wiec ktos to zrobi ... albo juz zrobil pod Androida.

Mnie przymusowa nauka czeka miedzy 8..12. Karta jest do 11-go więc wyciąg
pewnie 12-go. Potem mogę płacić ten ZUS. Coś przypuszczam, że akurat na
ZUSie będę się uczył nowego interfejsu.

Z karty nie robilem, ale co wy tam widzicie zlego w tych przelewach ?

Mnie nie pytaj. Jeszcze nigdy się nie zalogowałem do nowego.
Słyszałem jedynie, że w tym interfejsie ludzie miewają problemy z rzeczami z którymi nie powinni mieć. Skoro nawet na p.b.b. są informacje, że ktoś dzwonił na mlinię aby się dowiedzieć jak coś zrobić .....
P.G.

Data: 2014-12-05 09:59:30
Autor: Kamil Jońca
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> writes:

[...]

Mnie nie pytaj. Jeszcze nigdy się nie zalogowałem do nowego.
Słyszałem jedynie, że w tym interfejsie ludzie miewają problemy z
rzeczami z którymi nie powinni mieć. Skoro nawet na p.b.b. są
informacje, że ktoś dzwonił na mlinię aby się dowiedzieć jak coś
zrobić .....

TO znaczy tylko tyle, że przyzwyczaił się do starego interfejsu.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-12-05 10:27:30
Autor: Piotr Gałka
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87siguv5e5.fsfalfa.kjonca...

Słyszałem jedynie, że w tym interfejsie ludzie miewają problemy z
rzeczami z którymi nie powinni mieć. Skoro nawet na p.b.b. są
informacje, że ktoś dzwonił na mlinię aby się dowiedzieć jak coś
zrobić .....

TO znaczy tylko tyle, że przyzwyczaił się do starego interfejsu.

Zakładasz, że przyzwyczajenie wyłącza myślenie, a jak zakładam, że ktoś myślał, szukał, kombinował i w końcu się poddał i zadzwonił.
P.G.

Data: 2014-12-05 11:33:43
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-05, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

TO znaczy tylko tyle, że przyzwyczaił się do starego interfejsu.
Zakładasz, że przyzwyczajenie wyłącza myślenie

I słusznie.

a jak zakładam, że ktoś myślał, szukał, kombinował i w końcu się poddał i zadzwonił.

To zaloguj się do nowego i oceń.

O ile można mieć zastrzeżenia do ukrywania mniej standardowych opcji w dziwnych
miejscach, o tyle dojebanie się do przelewów to jest IMHO oznaka złej woli. ;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-05 07:40:16
Autor: Kris
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu piątek, 5 grudnia 2014 11:33:44 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

O ile można mieć zastrzeżenia do ukrywania mniej standardowych opcji w dziwnych
miejscach, o tyle dojebanie się do przelewów to jest IMHO oznaka złej woli. ;)

Tak ciągl myślę czego można szukać godzinę aby zrobić przelwe w nowym interfejsie mbanku;) Co jak co ale robienieprzelewów jest tam banalnie proste.

Data: 2014-12-05 19:22:12
Autor: J.F.
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:aa6e69e8-7c00-4147-8e84-1bfaa3c92140@googlegroups.com...
W dniu piątek, 5 grudnia 2014 11:33:44 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
O ile można mieć zastrzeżenia do ukrywania mniej standardowych opcji w dziwnych
miejscach, o tyle dojebanie się do przelewów to jest IMHO oznaka złej woli. ;)

Tak ciągl myślę czego można szukać godzinę aby zrobić przelwe w nowym interfejsie mbanku;) Co jak co ale robienieprzelewów jest tam banalnie proste.

Nie do konca ... probowales nowego odbiorce wpisac do ksiazki ?
Najlepiej podobnego - np drugi telefon u tego samego operatora oplacasz ...

J.

Data: 2014-12-05 20:28:27
Autor: Kamil Jońca
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Nie do konca ... probowales nowego odbiorce wpisac do ksiazki ?
Najlepiej podobnego - np drugi telefon u tego samego operatora
oplacasz ...
Przed chwilą się poświęciłem i sprawdziłem. Bez problemu.

Chyba że pisałeś o czymś innym[1].

KJ
[1] chyba nawet wiem o czym

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/

Data: 2014-12-05 12:20:21
Autor: Kris
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Wpisane mam kilku odbiorców: np tmobile 3 rachunki opłacam więc 3 podobnych odbiorców mam.
 Z czym miałeś problem?

Data: 2014-12-05 21:54:43
Autor: J.F.
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
Nie do konca ... probowales nowego odbiorce wpisac do ksiazki ?
Najlepiej podobnego - np drugi telefon u tego samego operatora
oplacasz ...
Przed chwilą się poświęciłem i sprawdziłem. Bez problemu.
Chyba że pisałeś o czymś innym[1].
[1] chyba nawet wiem o czym

Zniechecony jedna proba przestalem tam zakladac nowych odbiorcow,
ale to wygladalo jakos tak, ze chce dopisac nowego, najpierw zdziwienie ze wpisuje skrocona nazwe, ale gdzie wpisac pelna ?
Potem chyba wpisalem Orange, to mi przeskoczylo do istniejacego wpisu Orange, i tam juz zglupialem, bo wszystko wypelnione, lacznie z kontem, ale zlym.
A to trzeba dodac nowe konto do starego odbiorcy. I dopiero do konta sa nazwy skrocone.

Teraz sie bawie ... chyba warte pochwalenia za mozliwosci, ale trzeba jednak sie z tym z godzinke zapoznawac i/lub duzo domyslac.
Pierwsze zdziwienie - czy nazwa odbiorcy moze miec dwie linie nazwy ?

Spodobalo mi sie, ze mozna zmienic nazwe skrocona - np pisze sobie "telefon moj", umowa mija, chcialbym miec "telefon moj stary". Bo kasowac nie, niech sobie system pamieta ze ten przelew to za telefon.
Dalej chcialbym, zeby byla mozliwosc zablokowania takiego konta, ale chyba nie ma ... no dobra, moze wystarczy skasowac zaufany ...

J.

Data: 2014-12-07 20:02:27
Autor: janek z pola
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Wojciech Bancer wrote:

On 2014-12-05, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

TO znaczy tylko tyle, że przyzwyczaił się do starego interfejsu.
Zakładasz, że przyzwyczajenie wyłącza myślenie

I słusznie.

a jak zakładam, że ktoś myślał, szukał, kombinował i w końcu się poddał i
zadzwonił.

To zaloguj się do nowego i oceń.

O ile można mieć zastrzeżenia do ukrywania mniej standardowych opcji w
dziwnych miejscach, o tyle dojebanie się do przelewów to jest IMHO oznaka
złej woli. ;)


Używałem konta w mBank aktywnie przez ładnych parę lat (pewnie z 8). Przestałem jakoś w październiku 2013 roku. Na moim przykładzie mogę napisać to jest źle w przelewach. Otóż pierwszy przelew jaki wykonywałem z nowego interfejsu podzedł na dane odbiorcy, gdzie w polu "imię i nazwisko/nazwa" (czyli de facto pewnie w pierwszej komórce pola "dane adresowe odbiorcy") poszedł mało cenzuralny opis typu "cholipcia ale to jest dno" (tylko bardziej dosadnie). Było to wynikiem idiotyzmu w przelewach nowego interfejsu, gdzie nie mogę zacząć wypełniać formatki przelewu od dany adresowych odbiorcy, kwoty czy numeru konta, tylko MUSZĘ rozpocząć wpisywanie danych przelewu od pola właśnie "imię i nazwisko lub nazwa". I to jest przykład jak jakiś nieudouczony imbecyl będący projektantem interfejsu użytkownika w BRE Bank S.A. mija się z funkcją biznesową produktu jakim jest przelew realizowany za pośrednictwem systemu ELIXIR.

Bo funkcja biznesowa tego produktu to jest przekazanie pieniędzy z konta A na konto B przy czym dodatkowo dla konta A bank zleceniodawca ELIXIRu podstawia dane teleadresowe właściciela rachunku A, a wykonawca przelewu MOŻE podać dane teleadresowe podmiotu będącego właścielem rachunku B i MOŻE podać tytuł tego przelewu.

Ale nie w gównianym mBanku, gdzie nie jest eksponowany numer rachunku, tylko jest eksponowane "imię i nazwisko lub nazwa firmy", bo jakiś debil sobie wymyślił że klienci są takimi samymi debilami jak on i nie wiedzą czy zlecają przelew do nowego odbiorcy czy może jednak do zdefniowanego. I dodam tutaj, że to się dzieje na ekranie "przelew do osoby lub firmy" - żeby się do tego ekranu dostać to trzeba wpierw wybrać "przelewy". Na ekranie "przelewy" jest wywalona część odbiorców zdefiniowanych, to mogę sobie z tego poziomu zrobić przelew do zdefiniowanego.

W efekcie końcowym mój pierwszy kontakt z tą formatką do przelewów skończył się tak, że wpisałem "cholipcia ale to jest dno" w pole "imię i nazwisko lub nazwa" i wypełniłem pozostałe pola tak jak chciałem, a na koniec wróciłem do "imię i nazwisko lub nazwa" i tam sobie wpisałem to co chciałem, wcisnąłem "Enter" i potem zatwierdziłem przelew. No i nie zauważyłem, że geniusze z mBank nie przyjęli edycji pola "imię i nazwisko lub nazwa". Następnie musiałem przepraszać panią odbiorcę tego przelewu że zamiast swojego imienia i nazwiska zobaczyła w tym polu nazwę najstarszego zawodu świata.

--
Wysłane z pola.

Data: 2014-12-05 21:27:40
Autor: gral
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu 2014-12-05 00:57, J.F. pisze:


Z karty nie robilem, ale co wy tam widzicie zlego w tych przelewach ?
Wybiera sie zdefiniowanego odbiorce, wpisuje kwote i dziala. Tak samo
jak w starym.
Dopiero nowy odbiorca przyprawi o dreszczyk emocji ...


To k...estwo wyświetla moją mordę z fejsbuka w odbiorcach...
Nie przypominam sobie, abym wyrażał na to zgodę. Czy to się da wyłączyć?

Data: 2014-12-07 19:46:07
Autor: janek z pola
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
gral wrote:

W dniu 2014-12-05 00:57, J.F. pisze:


Z karty nie robilem, ale co wy tam widzicie zlego w tych przelewach ?
Wybiera sie zdefiniowanego odbiorce, wpisuje kwote i dziala. Tak samo
jak w starym.
Dopiero nowy odbiorca przyprawi o dreszczyk emocji ...


To k...estwo wyświetla moją mordę z fejsbuka w odbiorcach...
Nie przypominam sobie, abym wyrażał na to zgodę. Czy to się da wyłączyć?

LOL. To masz słabą pamięć i dodatkowo nie czytasz tego, co podpisujesz.

Dodam, że mi nowy interfejs mBank nigdzie nie wyświetla żadnych awatarów z Facebooka. Powiecie "to dlatego że nie masz konta na fejsbukie" - no owszem, nie mam konta na tym portalu ale skoro inni użytkownicy mBank mają tam konta, to skąd niby mBank wie które akurat konto facebook powiązać z którym odbiorcą?

--
Wysłane z pola.

Data: 2014-12-05 00:59:40
Autor: J.F.
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Dnia Thu, 04 Dec 2014 16:29:57 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
On 2014-12-04 15:49, Alf/red/ wrote:
Ilu osobom wyłączą akurat 10.12? I ile z nich będzie akurat chciało
opłacić ZUS? I ile z nich sobie nie poradzi i nie zapłaci? Kurcze,
demonizujecie z tym końcem świata...

Zobaczymy - ale biorac pod uwage uszczesliwianie uzytkownikow
kompletnie mnie to nie zdziwi ;). Nie prosciej byloby po prostu
podac termin taki jak np. 11-15 grudnia?

A wtedy nie ma innych pilnych platnosci ?

Tym bardziej ze przeciez mbank
wie kto ma u nich konto firmowe i wystarczy tylko troche pomyslec, zeby
oszczedzic uzytkownikom potencjalnego zmartwienia. A owszem, sprawne
zalatwienie platnosci ZUS to jest istotna sprawa.

Przeciez byl rok na zapoznanie sie z nowym interfejsem :-)

J.

Data: 2014-12-05 16:19:03
Autor: elmer radi radisson
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-05 00:59, J.F. wrote:

A wtedy nie ma innych pilnych platnosci ?

Ja, procz prywatnych rozliczen zazwyczaj nie tak stresogennych
jak podatki i ubezpieczenia, innych podobnie pilnych nie znam - a Ty?

Przeciez byl rok na zapoznanie sie z nowym interfejsem :-)

1. Dopoki mozna uzywac sprawnie starego, to sie to robi.

2. Jak bank zmusza do przesiadki, to co mu przeszkadza
zrobic to tak, aby zminimalizowac niedogodnosci?

3. Dobry interfejs to taki, ktory nie wymaga 'zapoznawania',
tylko umozliwia intuicyjne natychmiastowe dzialanie. Jak
slychac z opinii uzytkownikow, tak nie jest. Jeszcze by
brakowalo tego, zeby organizowano z tego UI calodniowe
szkolenia.

Wiele osob naprawde lepsze rzeczy do roboty a czas nie
jest z gumy.



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-05 16:02:26
Autor: Michal Tyrala
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On Fri, 05 Dec 2014 16:19:03 +0100, elmer radi radisson wrote:
 3. Dobry interfejs to taki, ktory nie wymaga 'zapoznawania',

Każdy wymaga.
 tylko umozliwia intuicyjne natychmiastowe dzialanie. Jak
 slychac z opinii uzytkownikow, tak nie jest. Jeszcze by
 brakowalo tego, zeby organizowano z tego UI calodniowe
 szkolenia.

Może już teoretycy nowego UI nie brnijcie aż tak bardzo? Są w nim rzeczy
postawione na głowie, ale na FSM, nie zrobienie prostego przelewu...
Ośmieszacie się trochę.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-12-05 16:35:46
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-05, elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> wrote:

[...]

A wtedy nie ma innych pilnych platnosci ?

Ja, procz prywatnych rozliczen zazwyczaj nie tak stresogennych
jak podatki i ubezpieczenia, innych podobnie pilnych nie znam - a Ty?

Alimenty.
Raty kredytów (w innych bankach).

Jakim cudem płacenie podatków jest takie stresogenne, skoro tam odsetki
są istotne dopiero powyżej pewnej kwoty?

1. Dopoki mozna uzywac sprawnie starego, to sie to robi.

Nadal można sprawnie używać Atari, czy też DOSa.
Słaby argument trochę.

2. Jak bank zmusza do przesiadki, to co mu przeszkadza
zrobic to tak, aby zminimalizowac niedogodnosci?

Ale oni to zrobili. Nowy system masz od X czasu, by sobie właśnie
te niedogodności zlikwidować *w wygodnym dla siebie* czasie.

3. Dobry interfejs to taki, ktory nie wymaga 'zapoznawania',
tylko umozliwia intuicyjne natychmiastowe dzialanie.

A to jest oczywista bzdura. I druga rzecz: nawet na ten interfejs nie zajrzałeś, a trzęsiesz portami w imię "ło jeju, jeju, na necie
tyle mówili że taki zły ten interfejs".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-06 12:48:54
Autor: Alf/red/
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 05/12/14 16:35, Wojciech Bancer wrote:
trzęsiesz portami w imię "ło jeju, jeju, na necie
tyle mówili że taki zły ten interfejs".

http://wyborcza.pl/1,141483,17073488.html
Do sądu w Siedlcach obywatel złożył protest, bo "Jarosław Kaczyński powiedział 26 listopada w Sejmie, że wybory są sfałszowane".

--
Alf/red/

Data: 2014-12-08 12:05:56
Autor: elmer radi radisson
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-05 16:35, Wojciech Bancer wrote:

Alimenty.
Raty kredytów (w innych bankach).

Od tego zaplacisz najwyzej odsetki. Za niezaplacony w terminie ZUS
tracisz ubezpieczenie chorobowe i potem trzeba sie bujac z pisaniem
pism.

Ale oni to zrobili. Nowy system masz od X czasu, by sobie właśnie
te niedogodności zlikwidować *w wygodnym dla siebie* czasie.

No i co z tego, nie znasz natury ludzkiej - ze wielu uzytkownikow
bedzie uzywalo wygodnego, znanego im i umozliwiajacego sprawna
obsluge interfejsu tak dlugo, jak mozna? Przeciez to oczywiste
ze ostatniego dnia i tak zostanie bardzo duza rzesza osob zmuszona
do przesiadki faktem wylaczenia starego UI.

Wiec sie pytam jak na poczatku o prosta rzecz - co przeszkadza
w tym aby bank dobral lepszy termin takich zmian? Czy to wymaga
od niego wiele? Czy bank jest dla uzytkownika czy ma byc na odwrot?

3. Dobry interfejs to taki, ktory nie wymaga 'zapoznawania',
tylko umozliwia intuicyjne natychmiastowe dzialanie.

A to jest oczywista bzdura.

To ma sluzyc do zalatwiania przelewow i prostych czynnosci. To nie
jest jakis CRM albo baza danych. Wiec jesli nowy interfejs zapewnia
atrakcje o ktorych pisze sie tu na grupie i przyczynia sie
do irytacji i pytan czy nie da sie zachowac starego, to jest cos nie
tak. Pare dni temu bylem swiadkiem sytuacji w ktorej kolezanka w glos
pytala sie jak w nim zalatwic przelew. No to chyba cos tu przekombinowano.




--

memento lorem ipsum

Data: 2014-12-08 06:31:12
Autor: Kris
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
W dniu poniedziałek, 8 grudnia 2014 12:06:01 UTC+1 użytkownik elmer radi radisson napisał:
Od tego zaplacisz najwyzej odsetki. Za niezaplacony w terminie ZUS
tracisz ubezpieczenie chorobowe i potem trzeba sie bujac z pisaniem
pism.
Dogodnego terminu nie znajdziesz. 10go Zusy w innych dniach raty, w innych podatki. Dla mnie termin raty tak samo ważny jak dla Ciebie ZUS.

Data: 2014-12-08 15:10:58
Autor: Alf/red/
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 08/12/14 12:05, elmer radi radisson wrote:
Wiec sie pytam jak na poczatku o prosta rzecz - co przeszkadza
w tym aby bank dobral lepszy termin takich zmian?

Przecież tłumaczymy... nawet zakładając, że każdy się uprze i wyczeka do ostatniego możliwego wieczora:
1. nie ma jednego terminu dla wszystkich userów: jednym wyłączyli trzy miesiące temu, mi chyba dwa tygodnie, niektórym za tydzień
2. nie ma jednego terminu, który by nie kolidował nikomu - jeden ma ZUS do 10-go, drugi podatek do 15-go, trzeci alimenty do 23-go...

--
Alf/red/

Data: 2014-12-08 16:29:29
Autor: J.F.
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup
On 08/12/14 12:05, elmer radi radisson wrote:
Wiec sie pytam jak na poczatku o prosta rzecz - co przeszkadza
w tym aby bank dobral lepszy termin takich zmian?

Przecież tłumaczymy... nawet zakładając, że każdy się uprze i wyczeka do ostatniego możliwego wieczora:
1. nie ma jednego terminu dla wszystkich userów: jednym wyłączyli trzy miesiące temu, mi chyba dwa tygodnie, niektórym za tydzień

Zawsze mnie ciekawilo skad takie zroznicowanie, ale chyba wiem - nie chca przeciazenia na helpline :-)

J.

Data: 2014-12-08 16:37:31
Autor: Budzik
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Zawsze mnie ciekawilo skad takie zroznicowanie, ale chyba wiem - nie chca przeciazenia na helpline :-)

Chyba dokładnie tak bło.
Sam dzowniłem ze 3 razy z czego raz powiedziano mi ze w dupie maja mój problem i oni juz tego poprawiac nie będą...

Data: 2014-12-05 19:34:31
Autor: J.F.
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał
On 2014-12-05 00:59, J.F. wrote:
A wtedy nie ma innych pilnych platnosci ?
Ja, procz prywatnych rozliczen zazwyczaj nie tak stresogennych
jak podatki i ubezpieczenia, innych podobnie pilnych nie znam - a Ty?

No ale masz - ZUS pracodawcy do 15-go, jeden podatek do 20-go, drugi do 25-go, a jeszcze jakies rozne inne oplaty sa - to kiedy jest dobra data ?

Przeciez byl rok na zapoznanie sie z nowym interfejsem :-)
1. Dopoki mozna uzywac sprawnie starego, to sie to robi.

Ale wiadomo ze wylacza, wiec starannie czekamy z zapoznaniem do ostatniej chwili ?

2. Jak bank zmusza do przesiadki, to co mu przeszkadza
zrobic to tak, aby zminimalizowac niedogodnosci?

A co szkodzi samemu sie przesiasc tak aby zminimalizowac niedogodnosci ? :-)

3. Dobry interfejs to taki, ktory nie wymaga 'zapoznawania',
tylko umozliwia intuicyjne natychmiastowe dzialanie. Jak
slychac z opinii uzytkownikow, tak nie jest.

Tak nie calkiem - przelewy robi sie akurat prosto. Nie trudniej niz  w starym.

Jeszcze by brakowalo tego, zeby organizowano z tego UI calodniowe
szkolenia.

Sa rozne samouczki, i chyba dosc dlugie.

Interfejs ma wiele mozliwosci i udogodnien - tylko niestety wymagaja poswiecenia czasu na szkolenie.
A inaczej to czlowiek narzeka, i nie zawsze ma racje.

J.

Data: 2014-12-05 11:30:47
Autor: Wojciech Bancer
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
On 2014-12-04, elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> wrote:

[...]

To opłać 8-mego.
Wiekszosc osob placi 10 i sie moze zdziwic dodatkowa atrakcja.

Wierzę, że większość jest inteligentna i się połapie jak zrobić przelew
w innym systemie.

Ale jak wolisz, to idź do getinu.
Tam potrafią 10-tego _wyłaczyć_ system, bo awaria. I ch:)
Poza tym o ile nie opłacasz chorobowego to, czy zapłacisz 10-, masz jakieś
delikatne opóźnienie, to nie ma większego znaczenia.

Zawsze możesz zostać pracodawcą. Będziesz miał czas do 15-tego :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-12-06 01:17:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

"Wojciech Bancer" slrnm832ao.1uh2.proteus@pl-test.org

Zawsze możesz zostać pracodawcą. Będziesz miał czas do 15-tego :)

Albo bezrobotnym lub anarchistą... :)

 -- Zdecyduj się. 'Albo' czy 'lub'?
 -- A to jest tak, że albo 'albo', albo 'lub'?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona