stało się - zostałem 'przestępcą' skarbowym :-)

Data: 2009-09-02 13:14:47
Autor: wspolna-flaszka.pl
stało się - zostałem 'przestępcą' skarbowym :-)
Witam!
Właśnie otrzymałem wezwanie do US w charakterze sprawcy wykroczenia skarbowego za niezgłoszenie w terminie NIP1
aktuazlizacyjnego w związku z otwarciem nowych rachunków firmowych. (art 81 $1 pkt 1 kks)
Otwierałem tych rachunków zdaje się 5 i w sumie mogło sie zdarzyć że poślizg w związku z niektórymi
jezeli chodzi o date załozenia - data zgłoszenia wyniosł koło miesiąca. Otwierałem rachunki zdalnie
a czekałem na potwierdzenia otwarcia wszystkich rachunków które w roznym czasie dochodziły poczta, dopiero
pozniej zaniosłem NIP1 do US, MOJ BŁĄD ZE Z UMOWAMI gdzie byly daty :-)

No i teraz pytanie takie, czy podatnik ma obowiązek zgłosić rachunek firmowy jako taki w daciee otwarcia do US czy rachunek UZYWANY  (czyli w dacie rozpoczecia uzytku + 14 dni)
w zwiazku z prowadzona DG, bo jezeli rachunek uzywany w zwiazku z DG, to ja zaczałem uzywac te rachunki dopiero jak juz wszystkie
otworzylem, wiec przy drugiej opcji na chlopski rozum nie przekroczyłem terminu.

http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i rozchodów,
ewidencja ryczałt, rejestry vat, moduł allegro i wiele innych - UWAGA -  za 29,99 brutto

Data: 2009-09-02 14:37:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 2 Sep 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

[...]

  Przeczytałem post, zajrzałem do przepisów i ... mam pytanie.
  Z czego mianowicie ma wynikać obowiązek podawania r-ków DG OF, bo
oczywiście obowiązek musi mieć rangę *ustawową* (nie można rozporządzeniem
ustalić obowiązku, można co najwyżej sprecyzować jego formę).
  Art.5 ustawy o identyfikacji obowiązek zgłoszenia rachnków nakłada
*wyłącznie* na podatników nie będących osobami fizycznymi - co się
zgadza, bo inaczej trzeba by zgłaszać wszystkie rachunki osobiste,
ale dalej art.9 odwołuje się wyłącznie do: "majš obowišzek aktualizowania
danych objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym"!

  Jedynym zapiskiem jest treść art.5a.2, który nijak nie precyzuje
*jakie* rachunki trzeba zgłaszać: do wyboru byłoby albo zgłaszanie
wszystkich (w tym wykorzystywanych tylko osobiście!), albo
uznanie iż z interpretacji systemowej ma wynikać "związanie"
rachunku z DG.
  Z kolei owo "związanie" jest określone AFAIR jedynie w ustawie
o podatku dochodowym i tam dotyczy "wykorzystywania"...

No i teraz pytanie takie, czy podatnik ma obowiązek zgłosić rachunek firmowy jako taki w daciee otwarcia do US czy rachunek UZYWANY  (czyli w dacie rozpoczecia uzytku + 14 dni)

  Najpierw trzeba by dojść, czy OF ma taki obowiązek w ogóle, a jeśli tak,
to czy przypadkiem większość prowadzących nie popełnia seryjnego
wykroczenia, nie zgłaszając rachunkow osobistych :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-02 16:43:23
Autor: SDD

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0909021427390.2008quad...

 Najpierw trzeba by dojść, czy OF ma taki obowiązek w ogóle, a jeśli tak,
to czy przypadkiem większość prowadzących nie popełnia seryjnego
wykroczenia, nie zgłaszając rachunkow osobistych :>

W kazdym razie - winny czy niewinny - jak juz zglaszal, to mogl wraz z czynnym zalem zglosic :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-02 17:09:50
Autor: 'Tom N'
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0909021427390.2008quad>:

[...]

Można kombinować, czy wzywający nie oparł się na art. 13.1 z _uchylonej_
ustawy <http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/1178.htm>
:>

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-02 16:16:25
Autor: Jacek_P
'Tom N' napisal:
Można kombinować, czy wzywający nie oparł się na art. 13.1 z _uchylonej_
ustawy <http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/1178.htm>

Chyba 13.3 ?
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-09-02 18:30:47
Autor: 'Tom N'
Jacek_P w <news:h7m5op$uum$5srv.cyf-kr.edu.pl>:

'Tom N' napisal:
Można kombinować, czy wzywający nie oparł się na art. 13.1 z _uchylonej_
ustawy <http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/1178.htm>

Chyba 13.3 ?

A kogo to obchodzi, skoro i tak cały 13 został *uchylony* ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-03 13:10:24
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:090902.170950.pspp.291int.dyndns.org.invalid...
[...]

a to juz nieaktualne?

Data: 2009-09-05 01:04:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Sep 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

[...]

  Od art.8 tak, utraciło moc, tylko część "początku" (do art.7
nawet podopisywali kolejno aż do art.7i) dotycząca ewidencjonowania
została.
  Ta treść jest aktualna:

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-09 14:13:12
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

a 5a) ?

Art. 5a. 1. (1) Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą mogą złożyć zgłoszenie identyfikacyjne jednocześnie ze złożeniem wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku osób fizycznych mających nadany NIP, rozpoczynających działalność gospodarczą - zgłoszenie aktualizacyjne jednocześnie ze złożeniem zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej.

1. (2) Podatnicy rozpoczynający działalność gospodarczą:

  1)  niebędący osobami fizycznymi - wraz z wnioskiem o wpis do rejestru przedsiębiorców mogą złożyć zgłoszenie identyfikacyjne, chyba że posiadają już NIP;

  2)  będący osobami fizycznymi - wraz z wnioskiem o wpis do ewidencji działalności gospodarczej mogą złożyć zgłoszenie identyfikacyjne albo aktualizacyjne.

2. W przypadku określonym w ust. 1 podatnicy prowadzący działalność gospodarczą są obowiązani dokonać zgodnie z art. 9 zgłoszenia aktualizacyjnego z podaniem w szczególności wykazu rachunków bankowych oraz złożeniem uwierzytelnionej lub urzędowo poświadczonej kopii zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON.

Data: 2009-09-09 14:17:12
Autor: wspolna-flaszka.pl
stało się - zostałem 'przestępcą' skarbowy m :-)
hmm, widze ze punkt dotyczy aktualizacji nip 1 przy zakladaniu DG :)

stało się - zostałem 'przestępcą' skarbowym :-)