Data: 2011-09-26 22:36:04 | |
Autor: Marcin Kostur | |
stan konusow | |
Witam
Podczas przeglÄ du przedniej piasty natknÄ Ĺem siÄ na taki stan konusa http://imageshack.us/photo/my-images/546/img9846i.jpg http://imageshack.us/photo/my-images/833/img9849p.jpg http://imageshack.us/photo/my-images/828/img9841c.jpg Pytanie, na ile powaĹźny jest ten uszczerbek i czy konieczna jest wymiana takiego konusa? W pracy piasty nie zauwaĹźyĹem niepokojÄ cych objawĂłw, na kulkach i bieĹźniach piasty nie widaÄ ubytkĂłw. Z gĂłry dzieki za odpowiedĹş. |
|
Data: 2011-09-26 22:47:36 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
stan konusow | |
UĹźytkownik "Marcin Kostur" <kostoo@poczta.onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:slrnj81ohk.96o.kostoogold.one.pl... Witam Ja bym na tym dalej jeĹşdziĹ tyle, Ĺźe nastÄpnÄ kontrolÄ przeprowadziĹ bym nieco szybciej niĹź normalnie. Jak stan siÄ pogorszy to wtedy kup nowe konusy :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 11/09/2011 czy tani bukĹak moĹźe byÄ dobry? |
|
Data: 2011-09-26 23:35:01 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
stan konusow | |
W dniu 2011-09-26 22:47, kamil/Endurorider.pl pisze:
Z drugiej strony - konusy sÄ tanie jak barszcz. Jak juĹź ma piastÄ rozebranÄ , to dla przyzwoitoĹci wymieniÄ. I napakowaÄ smaru _do_peĹna_. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-09-26 23:45:18 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
stan konusow | |
Marcin \Kenickie\ Mydlak wrote:
W dniu 2011-09-26 22:47, kamil/Endurorider.pl pisze: Ano. Ośka z konusami grosze kosztuje... -- Wojtek Sobociński Raz na rowerze, raz na motorze :D |
|
Data: 2011-09-27 07:57:09 | |
Autor: mbut | |
stan konusow | |
W dniu 11-09-26 23:45, Wojtek Sobociński pisze:
Marcin \Kenickie\ Mydlak wrote:Ale ośki nie musi wymieniać, tylko same konusy. Wymienić i to koniecznie to są grosze, więc nie rozumiem w czym jest problem. Pamiętam ośkę z konusami kupiłem za ok. 10zł. |
|
Data: 2011-09-27 08:40:33 | |
Autor: ToMasz | |
stan konusow | |
tak. Ale taka z plasteliny, z rowerów z teskoAno. Ośka z konusami grosze kosztuje...Ale ośki nie musi wymieniać, tylko same konusy. Wymienić i to koniecznie tu masz wiecej fotek, z przypadków podobnych do Twojego +1000km http://zpamietnikamechanika.cba.pl/lozyska.html kup sobie najtańszą nawet piastę na łożyskach maszynowych i zapomnij o problemie( jeśli nie jesteś jakimś zawodowcem). 30zł za św spokój to dużo? (plus przeplatanie jak nie potrafisz sam) ToMasz |
|
Data: 2011-09-27 08:58:23 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
stan konusow | |
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j5rr51$mef$1inews.gazeta.pl... kup sobie najtańszą nawet piastę na łożyskach maszynowych i zapomnij o problemie( jeśli nie jesteś jakimś zawodowcem). 30zł za św spokój to dużo? (plus przeplatanie jak nie potrafisz sam) True. Przednie piasty na łożyskach są praktycznie bezobsługowe i zdają się być wieczne :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl |
|
Data: 2011-09-27 10:46:09 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
stan konusow | |
On 2011-09-27, kamil/Endurorider.pl wrote:
Pfff. ĹoĹźyska w przedniej super-hiper-ojaciÄ DT 240s zajechaĹem w 600km. Tylna o dziwo siÄ trzyma i trzyma. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-09-27 13:02:37 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
stan konusow | |
UĹźytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisaĹ w wiadomoĹci news:slrnj83abh.1p4.w_at_wrzask_dot_ploak.pl... Pfff. ĹoĹźyska w przedniej super-hiper-ojaciÄ DT 240s zajechaĹem w 600km. Bylo se kupiÄ low endowÄ grimecÄ albo formulÄ ;) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl |
|
Data: 2011-09-27 13:28:44 | |
Autor: PeJot | |
stan konusow | |
W dniu 2011-09-27 08:58, kamil/Endurorider.pl pisze:
Nie jest to prawdą. Za to części zamienne są łatwo dostępne. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-09-27 13:37:32 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
stan konusow | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:j5sc1c$j2u$2inews.gazeta.pl... Nie jest to prawdą. Za to części zamienne są łatwo dostępne. Mam przednie koło z grimecą, ultra niskim modelem, kupione dobrze (z)używane kilka lat temu i jeżdzone non stop łącznie z Beskidami kilka dni temu. Do tej pory nic się nie dzieje a wszystko obraca się płynnie. Sporadycznie zdarza się aby piasty PRZEDNIE na łożyskach zaliczały spektakularne zgony - to na podstawie moich obserwacji. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl |
|
Data: 2011-09-27 13:42:08 | |
Autor: Fabian | |
stan konusow | |
On 27.09.2011 13:37, kamil/Endurorider.pl wrote:
W moim ostrym przednie koło na novatecu odmówiło kulturalnej pracy po jakiś 5000 km asfaltów ;) Ale wymiana łożysk (pierwszy raz to robiłem) bez problemowa. Fabian. |
|
Data: 2011-09-27 19:01:36 | |
Autor: ToMasz | |
stan konusow | |
W dniu 27.09.2011 13:28, PeJot pisze:
W dniu 2011-09-27 08:58, kamil/Endurorider.pl pisze:ale tu nie oto chodzi. poczytajcie na stronie której link podałem parę postów wyżej. luzy w kasycznych koszach kulek powodują mocno przyśpieszone zużycie. mikroskopijny luz prawo-lewo przekłada sie na wiele wiekszy luz góra dół! w maszynowych, luzu prawo lewo niema wcale. JEśli wystąpi luz - góra-dół to niech sobie jest. będzie sie równomiernie powoli powiększał nie powodując nagłych problemów. ToMasz |
|
Data: 2011-10-01 15:51:26 | |
Autor: Vince | |
stan konusow | |
tu masz wiecej fotek, z przypadków podobnych do Twojego +1000km Moje zdanie jest takie. Są to cżaści na tyle niedrogie, że najlepiej wymienić na nowe (hyba, że dyponujesz jakąś super hiper piastą). Rozkręcając ją (zwłaszcza w przypadku uszczenionych) narobisz więcej badziewia niż jeżdżąc na takiej. Wystarczy,że do środka dostanie się trochę zabrudzenia (albo źle nałożysz gumową obwódkę) i efekt po kilkuset kilometrach może być podobny. Na takim czymś można jeździć, chociaż IMHO łożysko może się nieco szybciej zużywać. Jeśli to zwyczjne, tanie koło, to najlepiej iść wymienić od razu całość. Zaoszczędzisz sobie kupę roboty, a będziesz lżejszy nie więcej jak 50-100 zł Pozdrawiam, M. -- Wiem jak jeżdżę, wiem na czym jeżdżę, a biorąc pod uwagę że sam z tym robię - wiem na co sobie mogę na tym czymś pozwolić |
|
Data: 2011-09-27 08:57:47 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
stan konusow | |
Użytkownik "mbut" <mbut@wp.pl> napisał w wiadomości news:j5rojk$cqg$1news.task.gda.pl...
Ale ośki nie musi wymieniać, tylko same konusy. Wymienić i to koniecznie to są grosze, więc nie rozumiem w czym jest problem. Pamiętam ośkę z konusami kupiłem za ok. 10zł. Problem występuje z dostępnością danych konusów (dedykowane do danej piasty). Ja do tylnej piasty stosowałem zestaw naprawczy pt: nowa taka sama piasta bo nie miałem ochoty na rajd po mieście szukając czegoś co powinno być w każdym sklepie a nie ma. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl |
|
Data: 2011-09-27 00:42:27 | |
Autor: Michał Rz. | |
stan konusow | |
On 27 Wrz, 08:57, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
U ytkownik "mbut" <m...@wp.pl> napisa w wiadomo cinews:j5rojk$cqg$1news.task.gda.pl...Piszesz o Shimano pewnie? Ciezko dostac, zdazalo sie ze mieli na stronie, a po telefonie juz znikaly. U mnie jakos zadzialaly Quando i noname, do kilku grup Sh. |
|
Data: 2011-09-27 10:31:42 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
stan konusow | |
Uzytkownik "Michal Rz." <dlaspamu@rocketmail.com> napisal w wiadomosci news:6bfc7a9a-5f8e-4682-912c- Piszesz o Shimano pewnie? Ciezko dostac, zdazalo sie ze mieli na Dokladnie tak :) Pamietam, ze jak w Cyklopie (wAw) rzucili konusy to jest dziki tlum, który klebi sie jak stado piranii a potem zostaje pusta pólka :D Szczescie w nieszczesciu, ze piasty shimano sa dostepne i sporadycznie jest tak, ze nie mozna sie jakos wyratowac z opresji. Glównie z tego powodu uzywam tanszych piasty tylnych tak zeby koszt zestawu naprawczego nie byl zbyt wysoki :) Robilem ostatnio kola na piastach Quando i te konusy sa inne niz w Shimano, ale skoro zaskoczylo to jest to dobra wiadomosc ;) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl |
|
Data: 2011-09-27 11:41:05 | |
Autor: mich | |
stan konusow | |
mbut napisał:
Wymienić i to koniecznie to są grosze, więc nie rozumiem w czym jest problem. Ja nie rozumiem w czym jest problem aby to wymieniać. W jednym rowerze mam konusy z wżerami na 70% obwodu. W ogóle w to nie wnikam. Grunt to niezbyt mocno to skręcić. Przy takiej drobnostce jak u kolegi Marcin Kostur, kompletnie bym zignorował wszelkie zachęty do wymiany. Szkoda czasu na szukanie po sklepach czegoś co podpasuje. Jeździć i nie wnikać. mich |
|
Data: 2011-09-27 11:54:43 | |
Autor: Tomek | |
stan konusow | |
W dniu 2011-09-27 11:41, mich pisze:
Ja nie rozumiem w czym jest problem aby to wymieniać. W jednym rowerze Niewielkie wżery nie są problemem ani powodem do paniki. Problem jest ewentualnie z dostępnością zamiennika, ale przy wartości paru złotych nie widzę powodu, żeby męczyć się na huczących i nierówno obracających się kołach. No, chyba że całe koło jest z ogólnie słabych komponentów, to może różnica w pracy nie będzie taka ewidentna. |
|
Data: 2011-09-27 12:10:20 | |
Autor: mich | |
stan konusow | |
Tomek napisał:
Problem jest ewentualnie z dostępnością zamiennika, ale przy wartości paru złotych nie widzę powodu, żeby męczyć się na huczących i nierówno obracających się kołach. A czujesz to podczas jazdy rowerem, czy kręcąc ośką palcami? mich |
|
Data: 2011-09-27 13:04:28 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
stan konusow | |
Użytkownik "Tomek" <x@y.z> napisał w wiadomości news:4e819d44$0$2496$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2011-09-27 11:41, mich pisze: Ta, i te wyżej pokazane zdjęcia dają właśnie huczenie i nierwóne obracanie się koła. Naprawdę, bez przesady. Nie kwestionuję tego, że można to wymienić ale w takim stanie jak obecnie nie ma absolutnej konieczności aby to zrobić. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl |
|
Data: 2011-09-27 11:58:41 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
stan konusow | |
mich wrote:
mbut napisał: Pieprzysz bzdury, koles... szkoda gadać... -- Wojtek Sobociński Raz na rowerze, raz na motorze :D |
|
Data: 2011-09-27 12:11:21 | |
Autor: mich | |
stan konusow | |
Wojtek Sobociński napisał:
Pieprzysz bzdury, koles... szkoda gadać... Zatem wytłumacz i przedstaw skutki zignorowania tej strasznej dziurki na konusie. mich |
|
Data: 2011-09-27 18:55:07 | |
Autor: ToMasz | |
stan konusow | |
W dniu 27.09.2011 12:11, mich pisze:
Wojtek Sobociński napisał:wybraź sobie pojazd jednośladowy z 123 kołami. taka glizda na kółkach. jeździ wokół stadionu. i nagle ktoś robi rowek w poprzek drogi na 1/3 wielkości koła. czy "glizda" zauważy różnice? W przypadku roweru, gdy z jednej strony jest bieżnia OK a z drugiej wżery, po roku spokojnej jazdy( 1000km), z jednej strony jest brudnozielony smar i kulki, z drugiej siwy smar, "kańciate" kulki i jeszcze wieksze wżery. ToMasz PS oczywiście to pograsza drastycznie komfort jazdy. powoduje ze obciążone koło jest losowo (decydują kulki) niewycentrowane. Z drugiej strony - można jeździć. jak jedna z kulek lub jej część wpadnie miedzy miski, to dopiero frezuje oś która pęka. |
|
Data: 2011-09-27 22:17:03 | |
Autor: mich | |
stan konusow | |
ToMasz napisał:
PS oczywiście to pograsza drastycznie komfort jazdy. powoduje ze Jeżdżę od lat na jednym z rowerów i specjalnie nie zmieniam konusów w celach badawczych. Ostatnio jak rozbierałem (dawno temu) to były wżery na ~70% obwodu. Piasty są z 1997 roku. "Przejechały" kilkanaście tysięcy km. Daję sobie palec uciąć, że w ślepym teście nie rozpoznałbyś (jak i większość z nas/was), czy rower na którym jedziesz jest wyposażony w konusy z wżerami czy nie. mich |
|
Data: 2011-09-28 08:59:39 | |
Autor: kawoN | |
stan konusow | |
W dniu 11-09-27 22:17, mich pisze:
Daję sobie palec uciąć, że w ślepym teście nie rozpoznałbyś (jak i Ciekawe - bo ja też, uważałem że teoria o jakości toczenia się dobrych kół vs. kiepskich jest mocno przesadzona. Do czasu - nabyłem nową szosówkę na przyzwoitych kołach i o dziwo - mimo że w poprzedniej też były bardzo dobre to rower toczy się zdecydowanie lżej. Z reguły rozpoczynam jazdę od zjazdu z górki i biorąc poprawkę na wiatr średnio widzę że na nowej szosówce rozpędzam się do zdecydowanie większych prędkości - jak dla mnie to zasługa kół właśnie. -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |
|
Data: 2011-09-28 11:16:27 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
stan konusow | |
On 2011-09-28, kawoN wrote:
W dniu 11-09-27 22:17, mich pisze: Eeee. Nie wierzÄ. Przy prÄdkoĹciach "szosĂłwkowych" jakikolwiek opĂłr kóŠto bÄdÄ promile caĹoĹciowego oporu. To, co moĹźe natomiast robiÄ róşnicÄ, to opĂłr aerodynamiczny kóŠi zapewne dobre koĹa szosowe majÄ z tym lepiej poprzez wyprofilowanie szprych i inne takie. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-09-28 13:24:40 | |
Autor: kawoN | |
stan konusow | |
W dniu 11-09-28 13:16, Jan Srzednicki pisze:
Eeee. Nie wierzÄ. Przy prÄdkoĹciach "szosĂłwkowych" jakikolwiek opĂłr kóŠTeĹź do koĹca nie wierzyĹem, moĹźe dziaĹa psychologiczny efekt nowoĹci - ale licznik ten sam :). KoĹa nie sÄ aĹź tak profesjonalne, konstrukcyjnie poza zaplotem przodu "na sĹoneczko" to jest to samo. -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |
|
Data: 2011-09-28 13:19:57 | |
Autor: mich | |
stan konusow | |
kawoN napisał:
Do czasu - nabyłem nową szosówkę na przyzwoitych kołach Nabyłeś nowy rower. Nowy rower to nowy rower - inna waga, geometria, opony, obręcze, szprychy. Należałoby zmienić same piasty w tym samym rowerze i wtedy dokonywać porównań. Dodam, jak już pisałem - piasty z konusami z wżerami trzeba umiejętnie skręcić. Musi być minimalny luz. mich |
|
Data: 2011-09-28 13:29:06 | |
Autor: kawoN | |
stan konusow | |
W dniu 11-09-28 13:19, mich pisze:
Nabyłeś nowy rower. Nowy rower to nowy rower - inna waga, geometria, Niewątpliwie nowy rower ma jeszcze wiele innych zalet, których tutaj nie opisałem. I jeździ mi się na nim o wiele lepiej niż na starym (na nowym wreszcie trafiłem z rozmiarem ramy i ustawieniem kierownicy). Ale na tym początkowym zjeździe rower wyraźnie toczy się lżej (toczy, bo nie chodzi mi do końca o wprowadzenie go do wyższych prędkości, gdzie wiele innych czynników ma przełożenie). Być może powinienem teraz wsiąść na stary dla odmiany :) -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |
|
Data: 2011-09-28 11:30:06 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
stan konusow | |
On 2011-09-28, kawoN wrote:
W dniu 11-09-28 13:19, mich pisze: Dla sensownoĹci porĂłwnania powinieneĹ tylko koĹa przeĹoĹźyÄ. :P -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-09-28 14:30:34 | |
Autor: kawoN | |
stan konusow | |
W dniu 11-09-28 13:30, Jan Srzednicki pisze:
Dla sensownoĹci porĂłwnania powinieneĹ tylko koĹa przeĹoĹźyÄ. :P Ano :) -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |
|
Data: 2011-09-28 16:05:26 | |
Autor: ToMasz | |
stan konusow | |
W dniu 27.09.2011 22:17, mich pisze:
ToMasz napisał:w takim teście wiekszość rowerzystów niczego by nie rozpoznała, szczególnie czy ma turneya czy deore. Jak wżer masz na okrągło - pół biedy. Ale jak już sciągniesz koło i palcami pokręcisz osią - napewno będziesz wiedział co jest nieteges ToMasz |
|
Data: 2011-09-28 16:35:56 | |
Autor: mich | |
stan konusow | |
ToMasz napisał:
w takim teście wiekszość rowerzystów niczego by nie rozpoznała, Sęk w tym, czy to że czuję nierównomierności podczas obracania osią, przekłada się na odczuwalną jakość jazdy. Masa rotująca koła jest na tyle duża, że siły jakie działają na łożyska piasty skutecznie umożliwiając tego ponoć dyskomfortowego zjwiska pt. "wżery na konusach". mich |
|
Data: 2011-09-28 16:38:18 | |
Autor: mich | |
stan konusow (errata) | |
mich napisał:
Masa rotująca koła jest na tyle duża, że siły jakie działają na Powinno być: Masa rotująca koła jest na tyle duża, że siły jakie działają na łożyska piasty skutecznie umożliwiają pominięcie tego ponoć dyskomfortowego zjwiska pt. "wżery na konusach". mich |
|
Data: 2011-09-28 18:04:26 | |
Autor: ToMasz | |
stan konusow (LEkkie OT) | |
W dniu 28.09.2011 16:38, mich pisze:
mich napisał:do wszystkich: Nienawidze niecierpie, nie trawie braku równowagi w mózgach. średnio ta grupa, jeździ na rowerach wartych 2 tyś zl kupionych za 4 tyś, na deorach, ale jak trzeba "piasty na maszynach" za 30zł założyć - to nagle szkoda kasy/ albo to nie przeszkadza. Jaki to ma sens? Albo kupcie sobie rowery w tesko, albo zmuście jaśnie państwa sprzedawców/producentów, zeby do rowerów za 2 tyś pakowali 4 łożyska 6200 po 5zł każde! ale jak "tłumy" będą kupowały za 1200zł authory/krosy/gianty na turneyu i z nakręcanym wolnobiegiem, to faktycznie za prawdziwy rower trzeba dać 2 tysiące! ToMasz |
|
Data: 2011-09-28 18:15:45 | |
Autor: mich | |
stan konusow (LEkkie OT) | |
ToMasz napisał:
Nienawidze niecierpie, nie trawie braku równowagi w mózgach.[cut] Zupełnie nie pojmuję o co ci chodzi w swej rozciągłej wypowiedzi. mich |
|
Data: 2011-09-28 20:49:35 | |
Autor: kawoN | |
stan konusow (LEkkie OT) | |
W dniu 11-09-28 18:15, mich pisze:
Zupełnie nie pojmuję o co ci chodzi w swej rozciągłej wypowiedzi. Pomimo przeciwnego stanowiska w kwestii oporów toczenia na konusach z wżerami - ja też... -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |
|
Data: 2011-09-27 09:35:59 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
stan konusow | |
Dnia Mon, 26 Sep 2011 22:36:04 +0200, Marcin Kostur napisał(a):
Pytanie, na ile poważny jest ten uszczerbek i czy konieczna jest wymiana Ja bym wymienił, są zbyt zużyte. Dodatkowo bym wymienił kulki. Jeśli masz kulki w koszyku, zainstaluj nowe kulki bez koszyków (powyjmuj z wianków), w większej odpowiednio ilości. Trzeba na sucho dobrać ilość a potem złożyć na smar. Nacisk na jeden punkt podparcia się zmniejszy i łożysko będzie działało dłużej. I niezbyt mi się widzi że na konusie bieżnia wyrobiona była w pobliżu minimalnej jego średnicy. Powinna być wyrobiona mniej więcej w połowie wysokości stożka. Może to wskazywać że zastosowane kulki miały zbyt dużą średnicę albo konus był nie od tej ośki albo niedokładnie wytoczony. -- Jacek |
|
Data: 2011-09-27 21:11:24 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
stan konusow | |
On 27.09.2011 09:35, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 26 Sep 2011 22:36:04 +0200, Marcin Kostur napisaĹ(a): +1/lubiÄ to/jak zwaĹ tak zwaĹ Idealne rozwiÄ zanie, zwĹaszcza gdy zamiennikĂłw brak. Wiem, Ĺźe to "nieco" inna technologia i kategoria, ale support w ukrainie przeĹźyĹ na kulkach bez wianka jeszcze wiele kkm. |
|
Data: 2011-09-27 11:10:30 | |
Autor: cytawa | |
stan konusow | |
Marcin Kostur pisze:
Podczas przeglÄ du przedniej piasty natknÄ Ĺem siÄ na taki stan konusa Co to za piasta? Konus ma rzeczywiscie wzery ale jeszcze nie tragiczne. Mnie natomiast troszeczke sie nie podoba miejsce po ktorym chodza kulki. Sa zbyt blisko brzegu a powinny byc bardziej po srodku. Czasem wymiana konusow na inne (o innej geometri) poprawia prace. Sprawa jest subtelna i nie twierdze, ze masz zle konusy. Sprawdz czy sam konus (bez oski) wlozony w piaste z kulkami nie kiwa sie na boki. Jesli sie kiwa to moze to byc przyczyna powstawania wzerow i luzow. Jan Cytawa |