stan konusow

Data: 2011-09-27 09:35:59
Autor: Jacek Maciejewski
stan konusow
Dnia Mon, 26 Sep 2011 22:36:04 +0200, Marcin Kostur napisał(a):

Pytanie, na ile poważny jest ten uszczerbek i czy konieczna jest wymiana
takiego konusa?

Ja bym wymienił, s± zbyt zużyte. Dodatkowo bym wymienił kulki. Je¶li masz
kulki w koszyku, zainstaluj nowe kulki bez koszyków (powyjmuj z wianków), w
większej odpowiednio ilo¶ci. Trzeba na sucho dobrać ilo¶ć a potem złożyć na
smar. Nacisk na jeden punkt podparcia się zmniejszy i łożysko będzie
działało dłużej. I niezbyt mi się widzi że na konusie bieżnia wyrobiona
była w pobliżu minimalnej jego ¶rednicy. Powinna być wyrobiona mniej więcej
w połowie wysoko¶ci stożka. Może to wskazywać że zastosowane kulki miały
zbyt duż± ¶rednicę albo konus był nie od tej o¶ki albo niedokładnie
wytoczony.
--
Jacek

Data: 2011-09-27 21:11:24
Autor: Kazimierz Uromski
stan konusow
On 27.09.2011 09:35, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 26 Sep 2011 22:36:04 +0200, Marcin Kostur napisał(a):

Pytanie, na ile powaĹĽny jest ten uszczerbek i czy konieczna jest wymiana
takiego konusa?

Ja bym wymienił, są zbyt zużyte. Dodatkowo bym wymienił kulki. Jeśli masz
kulki w koszyku, zainstaluj nowe kulki bez koszykĂłw (powyjmuj z wiankĂłw), w
większej odpowiednio ilości. Trzeba na sucho dobrać ilość a potem złożyć na
smar. Nacisk na jeden punkt podparcia się zmniejszy i łożysko będzie
działało dłużej. I niezbyt mi się widzi że na konusie bieżnia wyrobiona
była w pobliżu minimalnej jego średnicy. Powinna być wyrobiona mniej więcej
w połowie wysokości stożka. Może to wskazywać że zastosowane kulki miały
zbyt dużą średnicę albo konus był nie od tej ośki albo niedokładnie
wytoczony.

+1/lubię to/jak zwał tak zwał
Idealne rozwiązanie, zwłaszcza gdy zamienników brak.

Wiem, że to "nieco" inna technologia i kategoria, ale support w ukrainie przeżył na kulkach bez wianka jeszcze wiele kkm.

stan konusow