standard dzwieku w dvb-t w PL

Data: 2009-07-22 11:01:12
Autor: Skinner
standard dzwieku w dvb-t w PL
On 22 Lip, 10:50, adre...@poczta.pl wrote:
czesc,

ktos moglby mi powiedziec jak to przypuszczalnie bedzie z dzwiekiem
dvb-t w Polsce? Sa zalecenia, zeby odbiornik byl zgodny m.in. z E-AC3
czyli AC3+???. A jak to wyglada ta funkcjonalnosc w obecnie
sprzedawanych tv z wbudowanym tunerem dvb-t/mpeg-4 i lub
set-top-box'ac?

Pytam, bo szperalem ostatnio po sieci i szukalem ciekawych tunerow i
bylo troche sprzetu, ale nie wszystkie mialy E-AC3. I stad moje
pytanie, czy zwracac na to uwage.

A obecne testy dvb-t jak nadaja dzwiek?

--
ThinkXtra

Hej
Natknąłes się na wielka tajemnicę ;)
Najwiecej informcji znajdziesz na stronie emitel.pl w końcu to oni
bedą nadawać. Niestety też mam problem ze znalezieniem informacji na
ten temat.
Na stronie emitela piszą tak:

"Do odbioru telewizji cyfrowej niezbędny jest dedykowany dekoder/
odbiornik. W najnowszych telewizorach jest integralną częścią składową
urządzenia,. W przypadku starszych telewizorów konieczne jest
zakupienie zewnętrznego urządzenia - "set top box". Urządzenie
instaluje się pomiędzy anteną (instalacją antenową) a odbiornikiem
telewizyjnym. Do odbioru telewizji cyfrowej DVB-T stosuje się takie
same anteny na pasmo UHF jak do odbioru telewizji analogowej. Zalecane
jest stosowanie anten wieloelementowych i w miarę możliwości
rezygnacja ze wzmacniaczy antenowych. Anteny pokojowe mogą być
stosowane tylko w miejscach o dużym natężeniu sygnału. Antenę należy
skierować na najbliższy obiekt nadawczy emitujący telewizję cyfrową
DVB-T a następnie zaprogramować odbiornik, zgodnie z instrukcją
użytkownika, na odbiór kanałów cyfrowych., W Polsce do kompresji
obrazu wybrano standard MPEG-4 więc nie wszystkie dekodery dostępne na
europejskim rynku będą w stanie odebrać programy emitowane w Polsce.
Szczegółowe wymagania dla odbiorników telewizji cyfrowej zostaną
opublikowane wkrótce w przygotowywanym obecnie Rozporządzeniu Ministra
Infrastruktury. "

I tyle. Co za informacja.
Pozdrawiam

Data: 2009-07-22 20:50:11
Autor: VSS
standard dzwieku w dvb-t w PL
Skinner wrote:

Hej
Natknąłes się na wielka tajemnicę ;)
Najwiecej informcji znajdziesz na stronie emitel.pl w końcu to oni
bedą nadawać.

i co z tego, że oni będą nadawać ?? strumień idzie z woronicza (głównie) i tam nalezy zapytać

--
VSS      http://vss.pl

Data: 2009-07-22 12:14:03
Autor: Skinner
standard dzwieku w dvb-t w PL
On 22 Lip, 20:50, "VSS" <v...@vss.pl> wrote:
Skinner wrote:
> [...]
> bedą nadawać.

i co z tego, że oni będą nadawać ?? strumień idzie z woronicza (głównie) i

Nom, racja racja co do strumienia, (strumień w postaci IP
gigaethernetem do bramy)  Emitel realizuje całą resztę, chyba powinni
wiedzieć co nadają , przecież  nie tylko TVP będzie w multikaście
cyfrowym.

Data: 2009-07-22 21:45:59
Autor: VSS
standard dzwieku w dvb-t w PL
Skinner wrote:
[...]

a po co mają wiedzieć ? teoretycznie nie interesuje ich co tam leci, to tylko strumień bitów. jak sobie na woronicza poregulują to i tak nic z tym nie zrobią.

--
VSS      http://vss.pl

Data: 2009-07-22 23:48:43
Autor: Marek Dyjor
standard dzwieku w dvb-t w PL
Skinner wrote:
[...]

no to pisze szczegóły będą w rozporządzeniu, które się opublikuje w przeddzień oficjalnego startu nadawania.

wtedy też ustalą jakis chory standard którego żaden odbiornik nie odbiore za wyjątkiem szkryzneczki firmy xxxx

Data: 2009-07-22 20:51:50
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
standard dzwieku w dvb-t w PL
Skinner wrote:

[...]

"

I tyle. Co za informacja.
Pozdrawiam

[...]

[ciach]

I tyle. Co za informacja.
Pozdrawiam

Źle szukałeś. Odsyłam do:
http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,91329,6464839,Polski_standard_DVB_T.html
Jeśli temu nie wierzysz i
wolisz mniej "medialne"
źródło, to proszę bardzo,
poczytaj to:
http://e-prawnik.pl/projekty-ustaw/ustalone-wymagania-techniczno-eksploatacyjne-dla-odbiornikow-naziemnej-telewizji-cyfrowej

oraz samo rozporządzenie:
http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/proj_rozp_naziem_tv/px_proj_art_132_3_po_uzg_res_2009_03_09_czysty.pdf

Dla osób nie chcących klikać streszczenie:

Kupujący powinien sprawdzić czy odbiornik który planuje
nabyć jest w stanie poprawnie odbierać obraz zakodowany
zgodnie ze standardem MPEG-4 (H.264/AVC) oraz dźwięk
zakodowany zgodnie ze standardami Dolby Digital Plus
(EAC-3) i Dolby Digital (AC-3).

Grr, linkowanie bezpośrednie nie działa, więc trzeba to
podać tak:

http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/proj_rozp_naziem_tv/

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

Data: 2009-07-22 12:19:31
Autor: Skinner
standard dzwieku w dvb-t w PL
On 22 Lip, 20:51, "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski"
<noenun...@cbpmgn.barg.cy> wrote:
Skinner wrote:

> [...]

"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

TAkie tam
Projekty ustawy
Ale ogolnie mozna przyjac ze bedzie to e-ac-3, wiekszosc krajow w
europie tak bedzie lub nadaje nadawac

    " Dekoder sygnału fonii powinien dekodować strumienie cyfrowe
fonii zakodowane zgodnie z
MPEG-2 Warstwa II zgodnie z ISO/IEC 13818-3 [12] i ograniczeniami
zawartymi w ETSI TS
101 154 [8] część 6.1 oraz E-AC-3 zgodnie z ETSI TS 102 366 [10] i
ograniczeniami zawartymi w
części 6.2 ETSI TS 101 154 [8].
     Dekoder sygnału fonii powinien wykorzystywać metadane przesyłane
w strumieniu E-AC-3
do normalizacji siły głosu, konwersji dźwięku przestrzennego do
stereofonicznego lub mieszania
głównej składowej fonii z dodatkowymi.
     Niezale nie od systemu kodowania i liczby transmitowanych kanałów
fonicznych, dekoder
sygnału fonii powinien dostarczać sygnał stereofoniczny do wyjścia
analogowego fonii odbiornika
cyfrowego."

Dzieki za linki

standard dzwieku w dvb-t w PL