standardowo: kto ma pierwszeństwo

Data: 2013-11-06 14:30:04
Autor: pwz
standardowo: kto ma pierwszeństwo
Witam!

Sprawa teoretycznie dość oczywista. Wyjazd z parkingu, skrzyżowanie takie o: http://goo.gl/maps/mOYAS - jadący na wprost jadą, wyjeżdżający spod sklepowego parkingu czekają.

Na 1. rzut oka sprawa jasna. ALE jednak mam (małe) wątpliwości. Otóż ta prosta droga na którą się wyjeżdża z parkingu spod Lidla, to droga osiedlowa, wyraźnie oznaczona D-46 "Droga Wewnętrzna" oraz D-40 "Strefa zamieszkania". Parking do strefy zamieszkania nie należy. A wyjeżdżając z dr. wewnętrznej należy ustąpić pierwszeństwa... Itd.

Co o tym myślicie?
pwz

Data: 2013-11-06 14:50:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
standardowo: kto ma pierwszeństwo
Hello pwz,

Wednesday, November 6, 2013, 2:30:04 PM, you wrote:

[...]

Jak wyjeżdżasz z parkingu, to włączasz się do ruchu i musisz ustąpić
wszystkim.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-06 16:09:06
Autor: pwz
standardowo: kto ma pierwszeństwo
Jak wyjeżdżasz z parkingu, to włączasz się do ruchu i musisz ustąpić
wszystkim.

No przecież wiem. Moja wątpliwość bierze się stąd, że wyjeżdżając włączasz się do ruchu, ale w drogę wewnętrzną...
pwz

Data: 2013-11-06 08:36:28
Autor: kogutek444
W dniu środa, 6 listopada 2013 16:09:06 UTC+1 użytkownik pwz napisał:

> [...]

No przecież wiem. Moja wątpliwość bierze się stąd, że wyjeżdżając włączasz się do ruchu, ale w drogę wewnętrzną...

Poszukaj w kodeksie jak nie będzie jakiegoś szczególnego uregulowania to działają zasady ogólne.

Data: 2013-11-06 22:17:03
Autor: Domkos

Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości
[...]

O tym myśli PoRD.
Art. 17, ust. 2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
uczestnikowi ruchu.

Czyli wyjeżdżając z parkingu na drogę musisz ustąpić pierwszeństwa.

standardowo: kto ma pierwszeństwo