stare dobre filmy

Data: 2010-06-29 20:15:27
Autor: marta
stare dobre filmy
cześć,
poszukuje tytułów starych, nawet czarno-białych filmów, takich, które określa się mianem klasyki:)
żeby bardziej określić o co mi chodzi rzucę pare tytułów:
12 gniewnych ludzi
ptaki czy okno na podwórze
coma
pojedynek na szosie
kto sieje wiatr (chyba tak brzmiał ten tytuł)
dziecko rosmary
ucieczka z alcatraz
żądło
szczęki

itp

będę wdzięczna za propozycje:)

Data: 2010-06-29 13:38:29
Autor: neuro
stare dobre filmy

    Mój ulubiony: "Berlin - symfonia wielkiego miasta" :)

pozdr,
p.

Data: 2010-06-30 00:00:01
Autor: Ensitherum
stare dobre filmy
W dniu 2010-06-29 22:38, neuro pisze:
Berlin - symfonia wielkiego miasta

przecieĹź to eksperymentalny dokument.

Data: 2010-06-29 20:18:38
Autor: Ensitherum
stare dobre filmy
Data: 2010-06-30 02:08:18
Autor: moon
stare dobre filmy
marta wrote:

będę wdzięczna za propozycje:)

to spróbuj Getaway, polski tytuł chyba Ucieczka Gangstera z 1972 roku (nie późniejszy remake)
Jest jeszcze jeden, który akurat mi się przypomniał, kultowy powiedzmy, ale trochę starszy - The Killers z 1964 roku, zajebisty film z Lee Marvinem w roli głównej.

moon

Data: 2010-06-30 09:42:42
Autor: Monty
stare dobre filmy
Użytkownik "marta" <martulenka@autograf.pl> napisał w wiadomości news:i0dd8g$ojg$1news.onet.pl...
cześć,
poszukuje tytułów starych, nawet czarno-białych filmów, takich, które określa się mianem klasyki:)

Breakfast at Tiffany's
Scarecrow
Dog Day Afternoon
Once Upon A Time in America
The Third Man

Monty

Data: 2010-06-30 11:28:21
Autor: Telev
stare dobre filmy
Użytkownik "marta" <martulenka@autograf.pl
cześć,
poszukuje tytułów starych, nawet czarno-białych filmów, takich, które określa się mianem klasyki:)

jeżeli masz za duzo czasu to proponuje ci po prostu ogladać po kolei dzieła danego znanego reżysera / scenarzysty

żeby bardziej określić o co mi chodzi rzucę pare tytułów:
dziecko rosmary

jak to obejrzałem, to poznałem odpowiedź na pytanie, czy dawniej też kręcono niedorzeczne horrory

żądło

w słowniku pod hasłem "trącić myszką" to dzieło jest podawane jako przykład z obszaru filmu

będę wdzięczna za propozycje:)

jeżeli nie masz aż tak dużo czasu to obejrzyj na początek całego Kubricka, on mało kręcił; jak ktoś na hasło Kubrick odpowiada z automatu "Odyseja" to tylko pokazuje jak wąskie są jego horyzonty- wszystko to co zrobił od połowy lata 50. nie zestarzało się i ogląda się to przyjemnie [do wcześniejzych nie udło mi się dotrzeć]; jak się dzisiaj porówna takie "żądło" z "the killing" to ten pierwszy jest nierealistyczną bajka w opozycji to prawdopodbnego przebiegu wydarzeń z jedną wyrąbaną sceną pod koniec której nie powstydziłby się taki Tarantino

TV

Data: 2010-06-30 12:58:13
Autor: Seoman
stare dobre filmy
marta wrote:
cześć,
poszukuje tytułów starych, nawet czarno-białych filmów, takich, które
określa się mianem klasyki:)

Dobra, teraz będzie fantazjowanie. Otóż - był sobie pan krytyk, zdaje się amerykański, zdaje się przeszedł jakąś ciężką chorobę (to punkt charakterystyczny). Ma stronę, na której znajduje się kilkaset jego recenzji filmów, które uważa za top światowego kina, z każdej epoki. Facet jest bardzo sensowny i bardzo znany, a pod tymi jego wyborami, które miałem okazję obejrzeć, mogę się spokojnie podpisać. Jak się nazywa, jaki jest adres strony... nie pamiętam. Ale pewnie ktoś na grupie wie, bo stąd mam link (chyba). Ewentualnie - za jakiś czas sprawdzę bookmarki w domu i podeślę.

Pozdrawiam,
Seoman

Data: 2010-07-01 14:59:54
Autor: Tiber
stare dobre filmy
Silly, silly Seoman nabazgrału:

Dobra, teraz będzie fantazjowanie. Otóż - był sobie pan krytyk, zdaje
się amerykański, zdaje się przeszedł jakąś ciężką chorobę (to punkt
charakterystyczny).

Ebert?

--
Tiber
judelawfan@gmail.com

Data: 2010-07-02 11:28:02
Autor: Seoman
stare dobre filmy
Data: 2010-06-30 14:39:46
Autor: michu
stare dobre filmy

[...]

-Dark Passage
-Double Indemnity
-White Heat
-The Postman always rings twice
-The Maltese Falcon
-North by Northwest
-Strangers On A Train
-Cape Fear

Michu

Data: 2010-06-30 15:41:22
Autor: moon
stare dobre filmy
michu wrote:
Użytkownik "marta" <martulenka@autograf.pl> napisał w wiadomości

-Cape Fear

remake jest lepszy!

moon

Data: 2010-06-30 16:10:40
Autor: szczebel
stare dobre filmy
[...]

Jeśli interesuje Cię też nasze kino to BARDZO polecam Ci:

"Pociąg"
http://www.filmweb.pl/film/Poci%C4%85g-1959-8718

"Niewinni czarodzieje"
 http://www.filmweb.pl/film/Niewinni+czarodzieje-1960-898

Urzekają  swoim klimatem.

--
szczebel

Data: 2010-07-01 11:46:01
Autor: WRonX
stare dobre filmy
marta pisze:
cześć,
poszukuje tytułów starych, nawet czarno-białych filmów, takich, które określa się mianem klasyki:)

Casablanca? :)

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= WRonX@-CUT-WRonX.NET =] [= http://WRonX.NET =]