starocie

Data: 2009-04-07 13:16:25
Autor: CeZ__134
starocie
Witam
Dostalem kilka obiektywow,jednakze nie siedze w analogach,wiec nie wiem jakie maja mocowania :(.
zdjecia owych obiektywow sa tu

http://www.scashone.blok.pl/obiektywy/

2 obiektywy to 50 mm f  / 1,7-kazdy z nich ma inne mocowanie
135 f / 2,8-ma mocowanie takie samo jak jesna z tych 50 mm.

jeden z nich chcialbym wykorzystac ( 50 mm ) ,moze sie uda polaczyc przez przejsciowke z 40D.obiektywy sa w super stanie.posiadaja dekielki,szkla sa czyste,a nawet maja zalozone filtry.nawet nie wiem czy sa cas warte.

koledz,doradzcie ,czy mozna je wykorzystac,czy to juz raczej zabytki z minionej epoki ?

Pozdrawiam

CeZ__134

Data: 2009-04-07 05:55:26
Autor: dagon0@vp.pl
starocie
On 7 Kwi, 14:16, "CeZ__134" <Nuniez_...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A co pisze od przodu na tych obiektywach ? Na moje oko jeden to
Konica , drugi Rollei.
Pozdro Marcin

Data: 2009-04-07 15:04:38
Autor: CeZ__134
starocie

A co pisze od przodu na tych obiektywach ? Na moje oko jeden to
Konica , drugi Rollei.

jeden jest konica 50 f / 1,7

....a dwa pozostale to mamiya sekor 50 f 1,7 i 135 f / 2,8

CeZ__134

Data: 2009-04-07 18:34:19
Autor: Kosma Moczek
starocie
CeZ__134 wrote:
http://www.scashone.blok.pl/obiektywy/

2 obiektywy to 50 mm f  / 1,7-kazdy z nich ma inne mocowanie
135 f / 2,8-ma mocowanie takie samo jak jesna z tych 50 mm.

Nie wiedzieć czemu, jak zobaczyłem pytanie o dziwny bagnet, to czułem, że tam będzie Konica... mój ulubiony system. ;)

Jeśli się nie mylę, to jest takie szkło:

http://www.buhla.de/Foto/Konica/Objektive/e50_17.html

W skrócie - kit do Autoreflex T3. Bardzo przyjemne szkło, dosyć dobry bokeh, bardzo często spotykane, więc i cena niska. Mam jedno, używam bardzo często (na zmianę z 40mm f/1.8) i muszę powiedzieć, że te kity (produkowane 30 lat temu) są dużo lepsze, niż dzisiejsze...

jeden z nich chcialbym wykorzystac ( 50 mm ) ,moze sie uda polaczyc przez przejsciowke z 40D.

Szkła na bagnet Konica AR, ze względu na krótki flange-focal distance (swoją drogą, jak to się nazywa po polsku?), da się zamontować tylko w aparatach Olympusa. Wymaga to przerabiania obiektywu - na ebayu widziałem zestawy do przerabiania, ale wymaga o rozbierania szkła i kombinowania. Generalnie nie wiem, czy warto. Z drugiej strony, takie szkło zamontowane na Olympusie daje odpowiednik 100mm f/1.7.

> obiektywy sa w super stanie.posiadaja dekielki,szkla sa
czyste,a nawet maja zalozone filtry.nawet nie wiem czy sa cas warte.

koledz,doradzcie ,czy mozna je wykorzystac,czy to juz raczej zabytki z minionej epoki ?

Ja chętnie przygarnę/kupię tą Konikę - zdecydowanie się przyda, zwłaszcza że często działam na dwa-trzy aparaty, żeby uniknąć żonglowania szkłami...

--
Kosma Moczek
http://www.kosma.pl/

Data: 2009-04-07 19:36:14
Autor: CeZ__134
starocie

> [...]

Ja chętnie przygarnę/kupię tą Konikę - zdecydowanie się przyda, zwłaszcza że często działam na dwa-trzy aparaty, żeby uniknąć żonglowania szkłami...

wiec,jako  takiej redukcji bagnetowej nie ma do eos-a  jesli chodzi o ta konice ?
a co powiesz otych szklach mamiya-y? tu juz nie ma zadnych mozliwosci podlaczenia do 40 d ?..
cholera..chcialem wlasnie ktoras z tych 50-tek ze wzgledu na bokeh wlasnie ....fajnie ze to stalki i szkoda zmarnowac takie szkielka..:(

CeZ__134

Data: 2009-04-07 19:48:45
Autor: CeZ__134
starocie

[...]

tu jest jakas przejsciowka opympus-> eos..
http://www.allegro.pl/item593844117_adapter_canon_ef_eos_olympus_om.html

napisales ze wlasnie do olka mozna podlaczyc ten obiektyw konicy..moze pasowac ?

Data: 2009-04-07 21:15:12
Autor: Kosma Moczek
starocie
CeZ__134 wrote:
tu jest jakas przejsciowka opympus-> eos..
http://www.allegro.pl/item593844117_adapter_canon_ef_eos_olympus_om.html

napisales ze wlasnie do olka mozna podlaczyc ten obiektyw konicy..moze pasowac ?

Niestety nie... to jest Olympus OM, a szkła Koniki pasują do Olympusa 4/3.

--
Kosma Moczek
http://www.kosma.pl/

Data: 2009-04-07 21:27:30
Autor: Kosma Moczek
starocie
CeZ__134 wrote:
wiec,jako  takiej redukcji bagnetowej nie ma do eos-a  jesli chodzi o ta konice ?

Gdyby była, to te obiektywy kosztowałbyby 5x tyle, co teraz. Za to w drugą stronę jest bardzo łatwo - istnieją adaptery pozwalające montować wiele systemów na body Koniki (widziałem przynajmniej M42 i Nikona).

a co powiesz otych szklach mamiya-y? tu juz nie ma zadnych mozliwosci podlaczenia do 40 d ?..

Niestety nie wiem - mam jedynie system Koniki i trochę M42.

--
Kosma Moczek
http://www.kosma.pl/

Data: 2009-04-22 14:26:30
Autor: Tomasz Holdowanski
starocie
Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 7 Apr 2009 13:16:25 +0200
is the real date, "CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

jeden z nich chcialbym wykorzystac ( 50 mm ) ,moze sie uda polaczyc przez przejsciowke z 40D.

Generalnie tylko szkła gwintowe nadają się do współpracy z kropem
(pomijam tu fenomen Pentaxa :)), gdyż są do nich łatwo dostępne
adaptery.  Wszystkie mocowania bagnetowe albo nie dadzą się podpiąć,
albo będą wymagać drogiej i trudnej do dostania przejściówki. IMHO nie
warto.

koledz,doradzcie ,czy mozna je wykorzystac,czy to juz raczej zabytki z minionej epoki ?

Mamiya wygląda zachęcająco, jeśli miałbyś ochotę porobić coś na
filmie, czemu nie... Natomiast o użyciu tych szkieł z kropem zapomnij.

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.

                 Na poczatku Bog stworzyl
              niebo, ziemie i palnik IFK-120.

Data: 2009-04-22 08:15:43
Autor: dagon0@vp.pl
starocie
On 22 Kwi, 15:26, Tomasz Holdowanski <mord...@USUN-TO.poczta.onet.pl>
wrote:

Mamiya wygląda zachęcająco, jeśli miałbyś ochotę porobić coś na
filmie, czemu nie... Natomiast o użyciu tych szkieł z kropem zapomnij..

Moim zdaniem da się , ale nie przez redukcję a wymianę bagnetu.
Niezbyt trudna robota dla umiarkowanie zdolnego serwisu.
Ogniskowe 50 i 135 powinny bez problemu pracować z cropem -
przynajmniej moje OM z 4/3 pracują wyśmienicie.
Pozdro Marcin

Data: 2009-04-24 16:23:43
Autor: Tomasz Holdowanski
starocie
Deep inside the Matrix, convinced that Wed, 22 Apr 2009 08:15:43 -0700
(PDT) is the real date, "dagon0@vp.pl" <dagon0@vp.pl> has written

wrote:

[...]

Jeżeli masz kogoś kto ci to zrobi za niewielkie pieniądze, to czemu
nie? Inna sprawa, że w takie przeróbki bawiłbym się wyłącznie w
przypadku szkieł z gatunku "legandarnych", a nie przy zwykłych,
przeciętnych szkłach za 100-200zł. Szkoda czasu.
Pozdrawiam,
Mordazy.

Data: 2009-04-24 15:20:11
Autor: dagon0@vp.pl
starocie
On 24 Kwi, 16:23, Tomasz Holdowanski <mord...@USUN-TO.poczta.onet.pl>
wrote:

> [...]

przypadku szkieł z gatunku "legandarnych", a nie przy zwykłych,
przeciętnych szkłach za 100-200zł. Szkoda czasu.

Mam inne podejście - do szkieł pierwszoligowych dopasowałbym korpus.
Natomiast eksperymentowałbym ze szkłami tanimi. Aczkolwiek
obiecującymi - jak ta Mamiya.
Redukcja to kilkanaście złotych , przekładka - ok 50...
Myślę że właściwszym odnośnikiem jest nie cena szkła z drugiej ręki
ale jego odpowiednika w używanym systemie podzielona przez ewentualne
utrudnienia w stosowaniu ( ręczne ostrzenie i przysłona)
pozdro Marcin

starocie