starsza dobra k.dzwiekowa do PC?

Data: 2011-12-13 22:58:34
Autor: jackkk
starsza dobra k.dzwiekowa do PC?
Witam. Chcialbym zakupic jakas dobra karte muzyczna do mojego PC. Niestety wbudowana karta faluje dzwiek... Nie wiem czy to wina sterow czy wynik przetaktowanej magistrali...?  Pomyslalem o jakiejs k. dzwiekowej. Czy teraz zakup np AUDIGY ma sens? Jesli tak to jaki model wchodzi w gre? Mam 2.1 glosniki MODECOM. Czy moze kupic XONAR, aby naciszyc sie w przyszlosci dzwiekiem lub juz teraz na sluchawkach? Czy pomiedzy xonar a audigy bedzie duza roznica w jakosci dzwieku? mam Windows 7. Pozdr. J.

Data: 2011-12-13 23:12:42
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 13.12.2011 jackkk <jackkkk@www.pl> napisał/a:
[...]

Jak masz w PC ISA to moĹĽe Gravis Ultrasound ;D Ale chyba w7 nie pociÄ…gnie z
braku driverĂłw.

Data: 2011-12-14 00:19:43
Autor: JoteR
starsza dobra k.dzwiekowa do PC?
"Sergiusz Rozanski" napisał:

mam Windows 7.

Jak masz w PC ISA to moĹĽe Gravis Ultrasound ;D
Ale chyba w7 nie pociÄ…gnie z braku driverĂłw.

Windows 7 nie pociÄ…gnie na komputerze z szynÄ… ISA.
Co najwyżej popełźnie...

JoteR

Data: 2011-12-13 15:38:33
Autor: Vituniu
starsza dobra k.dzwiekowa do PC?
Windows 7 nie poci±gnie na komputerze z szyn± ISA.
Co najwyżej popełĽnie...

Oj... Czyzby? :P
http://www.profipc.pl/plyty_atx/mb_950.php

(No co? Cena nie byla warunkiem brzegowym... :P)

Tylko ze sterownikami faktycznie kiepsko.
Byly jakies WDM pisane, ale IIRC skonczylo sie na wczesnej becie kolo
roku 2000.

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2011-12-13 23:50:09
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 13.12.2011 Vituniu <vituniu@gmail.com> napisał/a:
[...]

Mam gdzieś jeszcze klona gf1, wywalałem śmietnik isa-owy, ale ten rodzynek
został :)

Data: 2011-12-14 09:45:47
Autor: radxcell
starsza dobra k.dzwiekowa do PC?
*Sergiusz Rozanski* wrote in
Mam gdzieś jeszcze klona gf1, wywalałem śmietnik isa-owy, ale ten rodzynek
został :)

"Klon GF1" czyli Primax Ultrasound, z zieloną płytką? To akurat rodzynek nie
jest. :)

Sterowniki WDM działają, ale powodują, że Gravis przestaje być Gravisem, a staje
się po prostu DAC-em. Niestety sprzętowy mixing Interwave kończy się w Windows
98.

pozdr, R

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

Data: 2011-12-14 00:48:34
Autor: NoTak
W dniu 2011-12-13 22:58, jackkk pisze:
[...]

Prawde mowiac nie zdazylo mi sie uslyszec dobrej karty wszystkie jakie mialem okazje slyszec to generatory dziwkow swieszczopodobnych.

Slychac w glosnikach podkreconych na max'a.

Data: 2011-12-14 00:14:50
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 13.12.2011 NoTak <glownyinformatyk@zus.gov.pl> napisał/a:

Prawde mowiac nie zdazylo mi sie uslyszec dobrej karty wszystkie jakie mialem okazje slyszec to generatory dziwkow swieszczopodobnych.

Slychac w glosnikach podkreconych na max'a.

Podejrzewam że 'dziwki' świerszczopodobne pojawiają się we
wzmacniaczu, a nie w karcie. Po prostu zasilacz wzmacniacza mĂłwi
"dość" i puszcza membranę na max wychyłach - kiepski wzmacniacz.

Data: 2011-12-14 03:02:19
Autor: NoTak
W dniu 2011-12-14 01:14, Sergiusz Rozanski pisze:
Dnia 13.12.2011 NoTak<glownyinformatyk@zus.gov.pl>  napisaĹ‚/a:

[...]

To ciekawa teoria jest ale jak ktos jest gluchy to takie teorie plodzi.

Data: 2011-12-14 14:02:11
Autor: kamil
On 14/12/2011 02:02, NoTak wrote:
[...]

Podejrzewam że 'dziwki' ¶wierszczopodobne pojawiaj± się we
wzmacniaczu, a nie w karcie. Po prostu zasilacz wzmacniacza mówi
"do¶ć" i puszcza membranę na max wychyłach - kiepski wzmacniacz.

To ciekawa teoria jest ale jak ktos jest gluchy to takie teorie plodzi.

Jako¶ w tych studiach nagraniowych radz± sobie z kartami dziwkowymi, głusi zapewne. NajwyraĽniej po prostu dobrej jeszcze nie słyszałe¶, chyba że jeste¶ jednym z posiadaczy platynowych podstawek pod kable zasilaj±ce i lakieru do kondensatorów dodaj±cego wokalom przestrzeni. Wtedy wycofuję się z dyskusji. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-14 15:04:35
Autor: NoTak
W dniu 2011-12-14 15:02, kamil pisze:
[...]

Taa ale w studiach nagraniowych nie uzywaja kart za 100zl.

Data: 2011-12-14 14:22:41
Autor: kamil
On 14/12/2011 14:04, NoTak wrote:
[...]

I my¶lisz, że taki Audigy za 100zł będzie podpięty do solidnego wzmacniacza i kolumn? Strzelam, że nie i wystarczy aż nadto do obejrzenia filmu i pogrania od czasu do czasu, audiofile raczej nie delektuj± się muzyk± z szumi±cego pod biurkiem peceta. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-14 08:47:30
Autor: Rafal
NoTak wrote:

> [...]

mialem okazje slyszec to generatory dziwkow swieszczopodobnych.

Slychac w glosnikach podkreconych na max'a.

zgadzam się w 100%
jak mam odtwarzacz CD i dam pause i głosniki na full to mam cisze.
tak powinno być!
Gdy do wzmacniacza poczł±czam komputer to zawsze słyszę tam
koncert dzwięków ¶wieszczopodobnych własnie :)
i to zarówno na kartach za 100 i 600 zł

Data: 2011-12-14 09:42:57
Autor: Rafal Lukawski
On 2011-12-14 08:47, Rafal wrote:
NoTak wrote:

W dniu 2011-12-13 22:58, jackkk pisze:

Prawde mowiac nie zdazylo mi sie uslyszec dobrej karty wszystkie jakie
mialem okazje slyszec to generatory dziwkow swieszczopodobnych.

Slychac w glosnikach podkreconych na max'a.

zgadzam siÄ™ w 100%
jak mam odtwarzacz CD i dam pause i głosniki na full to mam cisze.
tak powinno być!
Gdy do wzmacniacza poczłączam komputer to zawsze słyszę tam
koncert dzwięków świeszczopodobnych własnie :)
i to zarówno na kartach za 100 i 600 zł

Czy przy podpieciu swiatlowodem jest to samo?

Data: 2011-12-14 09:48:49
Autor: Rafal

On 2011-12-14 08:47, Rafal wrote:

> [...]
> koncert dzwięków świeszczopodobnych własnie :)
> i to zarówno na kartach za 100 i 600 zł

Czy przy podpieciu swiatlowodem jest to samo?

nie wiem, bo nie testowałem.
Jest audiofilem. Mam prosty wzmacniacz, więc wszystko podł±czam
analogowo

Data: 2011-12-14 10:11:42
Autor: Marcin N
starsza dobra k.dzwiekowa do PC?
W dniu 2011-12-13 22:58, jackkk pisze:
Witam. Chcialbym zakupic jakas dobra karte muzyczna do mojego PC. Niestety
wbudowana karta faluje dzwiek...

Mam piękn± kartę Ensoniq Soundscape Elite.
Wielka jest jak deskorolka. Ma 4 MB ROM z próbkami firmy E-mu (potentat w branży syntezatorów) i dedykowany procesor DSP. Nawet pudełko w stanie idealnym.

Czekam, aż nabierze warto¶ci kolekcjonerskiej. Pamiętam jednak, że w porównaniu do ówczesnych Soundblasterów 2.0, albo Gravisa - była klas± sama dla siebie. Muzyka w grach (np. X-Wing, czy nawet Wolfstein) to było cudo. Wtedy muzykę robiło się w standardzie MIDI więc jako¶ć próbek miała kluczowe znaczenie.

starsza dobra k.dzwiekowa do PC?