Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   stary VW Touareg

stary VW Touareg

Data: 2011-04-08 20:06:26
Autor: andrzej
stary VW Touareg
Jakie, Waszym subiektywnym zdaniem oczywi¶cie, wady maj±/mog± mieć stare VW Touareg z automatyczn± skrzyni± biegów?
Na przykład ten http://otomoto.pl/volkswagen-touareg-3-2-v6-klima-ax2-skora-rolety-C18199266.html
Dlaczego by¶cie nie brali takiego auta?



--
andrzej

Renowacja każdych schodów wewnętrznych
www.nowe-schody.pl

Data: 2011-04-08 20:29:29
Autor: Pan Piskorz
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-08 20:06, andrzej pisze:
Dlaczego by¶cie nie brali takiego auta?

Bo to stare auto, które kiedy¶ było drogie.
Czę¶ci zamienne i serwis, my¶lę, że nie staniały.

To jest moje prywatne zdanie, zawsze bałem się podobnych ofert, trochę nauczony do¶wiadczeniem z autem byłego wspólnika. Je¶li faktycznie potrzebujesz tak dużej nibyterenówki, pomiń moj± opinię  ;-)

P.

Data: 2011-04-08 20:37:33
Autor: Maciej Browarczyk
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-08 20:06, andrzej pisze:

Dlaczego by¶cie nie brali takiego auta?

Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny. Ceny przyzwoitych czę¶ci eksploatacyjnych (zamienników, np. tarcze Brembo, klocko Ferodo) aż tak bardzo nie odstraszaj±, lecz s± oczywi¶cie wyższe niż w przypadku np. Lanosa ;), za to w ASO s± drogie. W zasadzie tam nie ma co się psuć jak nie ma pneumatycznego zawieszenia, no może poza napędem ale jak nie był przesadnie katowany to jest bezawaryjny. Zawieszenie proste i wytrzymałe, nazywanie tego 'pseudoterenówk±' to IMHO trochę przesada, bo o niebo lepiej wypada niż prawdziwe 'pseudoterenówki' w stylu RAV4, Duster itp. Daje radę dużo lepiej niż ML, XC90, X5 czy Q7 (to ostatnie jest za duże po prostu), ma blokadę dyferencjału.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-08 20:49:49
Autor: Pan Piskorz
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-08 20:37, Maciej Browarczyk pisze:
prawdziwe 'pseudoterenówki' w stylu RAV4, Duster itp.

No prawda, ale te s± dużo mniejsze i tańsze.
Duster nowy zaczyna od kwoty siedmioletniego VW.
P.

Data: 2011-04-08 21:00:43
Autor: =Marcos=
stary VW Touareg
Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny.

Słaby silnik? 220KM na 2800kg DMC daje 12,7kg/1KM.
Dla przykładu najmocniejszy silnik 2,5l w Suzuki Vitara to 154KM na 1900kg DMC, czyli 12,3kg/1KM, porównywalna warto¶ć. Suzuki Vitara 2,0l V6 benzyna to 136KM na 1900kg DMC, czyli 14kg/1KM i nikt nie mówi, że za słaby.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży

Data: 2011-04-08 21:21:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-08 21:00, =Marcos= pisze:
Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny.

SĹ‚aby silnik? 220KM na 2800kg DMC daje 12,7kg/1KM.
Dla przykładu najmocniejszy silnik 2,5l w Suzuki Vitara to 154KM na
1900kg DMC, czyli 12,3kg/1KM, porównywalna wartość. Suzuki Vitara 2,0l
V6 benzyna to 136KM na 1900kg DMC, czyli 14kg/1KM i nikt nie mĂłwi, ĹĽe za
słaby.


Maciek jest lekko zgięty w temacie niedostatków mocy. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-04-09 10:59:33
Autor: Maciej Browarczyk
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-08 21:21, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Maciek jest lekko zgięty w temacie niedostatków mocy. ;)

Nie no, bez przesady :) Po prostu uważam, że do takiego klocka najlepiej nadaje się albo duża benzyna, która niestety będzie paliwożerna albo sensowny diesel, który to ruszy. 3.2 wyje, nie jedzie, wyje, nie jedzie i dopiero u góry zaczyna lepiej ciągnąć co przekłada się na kosmiczne spalanie, za to dźwięk ma jak na V6 super.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-08 22:45:27
Autor: Mega
stary VW Touareg
Dnia Fri, 8 Apr 2011 21:00:43 +0200, =Marcos= napisał(a):

SĹ‚aby silnik? 220KM na 2800kg DMC daje 12,7kg/1KM.

Np. Jeep 5.7HEMI@2005 ma 330KM na 2700DMC, i nie jest to najmocniejsza
jednostka w tym modelu.
Około 200 konne 3.7 i 4.7 uważane są za trochę za słabe.

OIDP w Touaregu V10 około 300 konna jest "tą wymarzoną" jednostką
napędową.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2011-04-09 10:55:42
Autor: Maciej Browarczyk
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-08 22:45, Mega pisze:

OIDP w Touaregu V10 około 300 konna jest "tą wymarzoną" jednostką
napędową.

W zasadzie to nie, bo jest strasznie kapryśny i awaryjny. IMHO oszczędnie 2.5 R5 TDI, kompromis 3.0 V6 TDI + chip, po maxie 4.2 V8.
W tym najnowszym jest 4.2 V8 TDI i to już ma bardzo fajne parametry jeśli chodzi o osiagi/spalanie.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-09 13:36:57
Autor: Hektor
stary VW Touareg
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał

W zasadzie to nie, bo jest strasznie kapryśny i awaryjny. IMHO oszczędnie 2.5 R5 TDI, kompromis 3.0 V6 TDI + chip, po maxie 4.2 V8.
W tym najnowszym jest 4.2 V8 TDI i to już ma bardzo fajne parametry jeśli chodzi o osiagi/spalanie.

R5 to muł pasiasty, V6 TDI to chyba najsensowniejszy wybór.

ZK

Data: 2011-04-09 14:40:12
Autor: Maciej Browarczyk
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-09 13:36, Hektor pisze:

R5 to muł pasiasty, V6 TDI to chyba najsensowniejszy wybór.

Muł mułem ale pali przyzwoicie, jak komuś nie zależy na rakiecie to po chipie na ~200KM i wyrównaniu krzywej momentu już jakoś się rusza, pali z 1l mniej niz V6 TDI ale jest dużo bardziej odporny na słabe paliwo i jakiekolwiek naprawy pompowtrysków są tańsze niż CR V6 TDI. To IMHO są spore zalety dla 'ekonomicznego', poza tym R5 można wyrwać taniej.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-09 13:35:42
Autor: Hektor
stary VW Touareg
Użytkownik "Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał

OIDP w Touaregu V10 około 300 konna jest "tą wymarzoną" jednostką
napędową.

Ale dla kogo "wymarzoną"? Dla oszczędnych będzie "pocałunkiem śmierci" przy pierwszej konkretnej naprawie (ma np. rozrząd na kołach zębatych) a dla tych, dla których przeznaczony jest taki samochód, dużo lepszym wyborem będzie sprawdzona benzyna 4.2 V8. Operujesz schematami z Golfa II, że diesel zawsze będzie "lepszy" (w domyśle, bo oszczędniejszy).

ZK

Data: 2011-04-09 14:20:44
Autor: Mega
stary VW Touareg
Dnia Sat, 9 Apr 2011 13:35:42 +0200, Hektor napisał(a):

Ale dla kogo "wymarzoną"? Dla oszczędnych będzie "pocałunkiem śmierci" przy
(...)
 Operujesz schematami z Golfa II, ĹĽe diesel zawsze bÄ™dzie "lepszy" (w domyĹ›le, bo oszczÄ™dniejszy).

Kolega sam sobie przeczy. Najpierw czytam ĹĽe silnik drogi, a potem ze
polecam go bo tani.

Tymczasem ja operuje prostym schematem że SUV tych rozmiarów musi mieć
300 koni (obojętnie benzyna, diesel, LPG) jak chce być "luksusowy".

--
Pzdr.
Mega

Data: 2011-04-09 14:43:52
Autor: Maciej Browarczyk
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-09 14:20, Mega pisze:

Kolega sam sobie przeczy. Najpierw czytam ĹĽe silnik drogi, a potem ze
polecam go bo tani.

Nie przeczy. V10 to awaryjny i nieudany silnik, jakiekolwiek naprawy są okrutnie drogie. "Oszczędność" to nie tylko paliwo a przede wszystkim cała hasło "eksploatacja", które dla V10 TDI jest bardzo drogie, V8 jest dużo lepszym wyjściem.

Tymczasem ja operuje prostym schematem że SUV tych rozmiarów musi mieć
300 koni (obojętnie benzyna, diesel, LPG) jak chce być "luksusowy".

Może nie tyle ta magiczna liczba 300KM, co przebieg momentu obrotowego, "żeby to jechało". A tak jak Hektor napisał - V6 TDI jest bardzo optymalnym silnikiem do tej budy.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-11 08:11:21
Autor: ArekM
stary VW Touareg

OIDP w Touaregu V10 około 300 konna jest "tą wymarzoną" jednostką
napędową.

Oj... niebardzo :)
Bardzo awaryjna, a do tego pod maską jest tak ciasno, ze jakakolwiek naprawa to dla mechanikow mordęga ...

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2011-04-08 23:51:55
Autor: Paweł Olaszek
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-08 21:00, =Marcos= pisze:
Dla przykładu najmocniejszy silnik 2,5l w Suzuki Vitara to 154KM na

JeĽdziłem vitar± 3,2/230KM, miała `nieco` lepszy stosunek mocy

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2011-04-09 13:41:27
Autor: Hektor
stary VW Touareg
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał

Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny.

Je¶li porównujesz do czterocylindrowego diesla w kompakcie to rzeczywi¶cie będzie palił znacznie więcej, ale w tym segmencie utyskiwanie na zużycie jest trochę nie na miejscu. Za to jest dużo większa szansa na znalezienie sensownego egzemplarza z silnikiem benzynowym, akurat nie tego bo to import z USA.

ZK

Data: 2011-04-09 14:46:49
Autor: Maciej Browarczyk
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-09 13:41, Hektor pisze:

Je¶li porównujesz do czterocylindrowego diesla w kompakcie to
rzeczywi¶cie będzie palił znacznie więcej, ale w tym segmencie
utyskiwanie na zużycie jest trochę nie na miejscu. Za to jest dużo
większa szansa na znalezienie sensownego egzemplarza z silnikiem
benzynowym, akurat nie tego bo to import z USA.

Nie porównuje do innego samochodu. Cały czas piszę tylko o Touaregu. Po prostu dużo lepiej się jeĽdzi duż± mas± z sensownym dieslem LUB spor± benzyn±, np. 4.2 V8.
A co do segmentu, Cayenne ma diesla i hybrydę, już prawie nie ma segmentów, gdzie producent nie musi się liczyć ze spalaniem. Takie podłe czasy, Panie!

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-09 20:47:00
Autor: Hektor
stary VW Touareg
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał

Nie porównuje do innego samochodu. Cały czas piszę tylko o Touaregu. Po prostu dużo lepiej się jeĽdzi duż± mas± z sensownym dieslem LUB spor± benzyn±, np. 4.2 V8.

No to wiadomo! Lepiej jest mieć trochę więcej mocy w zapasie, niż mniej. Ale kiedy¶ spotkałem go¶cia który mi uparcie tłumaczył, że 1.6 75KM w Skodzie Felicji to zbyt mocny silnik.

A co do segmentu, Cayenne ma diesla i hybrydę, już prawie nie ma segmentów, gdzie producent nie musi się liczyć ze spalaniem. Takie podłe czasy, Panie!

To chyba taka moda na ekologię i to, że te napędy (do niedawna) z kombajnów s± coraz lepsze.

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-09 21:01:56
Autor: Hektor
stary VW Touareg
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał

Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny.

A tak swoj± drog± to 220 KM to miał VAG-owska 3-litrowa benzyna. A czy ten 3.2-litra nie miał 240 KM? Czy to może jakie¶ dziwadło na Amerykę?

ZK

Data: 2011-04-09 22:01:08
Autor: Maciej Browarczyk
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-09 21:01, Hektor pisze:

A tak swoj± drog± to 220 KM to miał VAG-owska 3-litrowa benzyna. A czy
ten 3.2-litra nie miał 240 KM? Czy to może jakie¶ dziwadło na Amerykę?

3.2 V6 miał 220KM i dopiero po lifcie 241KM, był w Phaetonie i Touaregu chyba, 3.0 V6 220KM występowało tylko w A4 B6 i A6 C5. PóĽniej w T był jeszcze 3.6 V6 FSI 280KM.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-08 20:48:23
Autor: Mega
stary VW Touareg
Dnia Fri, 8 Apr 2011 20:06:26 +0200, andrzej napisał(a):

Jakie, Waszym subiektywnym zdaniem oczywiście, wady mają/mogą mieć stare VW Touareg z automatyczną skrzynią biegów?
Na przykład ten http://otomoto.pl/volkswagen-touareg-3-2-v6-klima-ax2-skora-rolety-C18199266.html
Dlaczego byście nie brali takiego auta?

Moim, subiektywnym oczywiście, zdaniem używane Touaregi są ciągle
"wynalazkami" na naszym rynku. Jest więc ryzyko (na razie nie znane) że w razie kłopotów może skończyć
się w ASO dość drogo.

W podanym roczniku  moĹĽna za podobne pieniÄ…dze kupić uĹĽywane "full
terenówki" o których lepiej wiadomo co się po nich spodziewać.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2011-04-08 21:32:36
Autor: andrzej
stary VW Touareg

Użytkownik "Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:in0smff85ro.1dd3inoqct7ec$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 8 Apr 2011 20:06:26 +0200, andrzej napisał(a):

Jakie, Waszym subiektywnym zdaniem oczywiście, wady mają/mogą mieć stare VW
Touareg z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegĂłw?
Na przykład ten
http://otomoto.pl/volkswagen-touareg-3-2-v6-klima-ax2-skora-rolety-C18199266.html
Dlaczego byście nie brali takiego auta?

Moim, subiektywnym oczywiście, zdaniem używane Touaregi są ciągle
"wynalazkami" na naszym rynku.
Jest więc ryzyko (na razie nie znane) że w razie kłopotów może skończyć
się w ASO dość drogo.

W podanym roczniku  moĹĽna za podobne pieniÄ…dze kupić uĹĽywane "full
terenówki" o których lepiej wiadomo co się po nich spodziewać.

Mam słabe pojęcie o ofercie rynku samochodowego, więc z chęcią dowiem się co lepiej brać zamiast tego a mieć podobne cechy, wrażenia z jazdy.



--
andrzej

Renowacja każdych schodów wewnętrznych
www.nowe-schody.pl

Data: 2011-04-08 23:02:25
Autor: Mega
stary VW Touareg
Dnia Fri, 8 Apr 2011 21:32:36 +0200, andrzej napisał(a):

Użytkownik "Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:in0smff85ro.1dd3inoqct7ec$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 8 Apr 2011 20:06:26 +0200, andrzej napisał(a):

Jakie, Waszym subiektywnym zdaniem oczywiście, wady mają/mogą mieć stare VW
Touareg z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegĂłw?
Na przykład ten
http://otomoto.pl/volkswagen-touareg-3-2-v6-klima-ax2-skora-rolety-C18199266.html
Dlaczego byście nie brali takiego auta?

Moim, subiektywnym oczywiście, zdaniem używane Touaregi są ciągle
"wynalazkami" na naszym rynku.
Jest więc ryzyko (na razie nie znane) że w razie kłopotów może skończyć
się w ASO dość drogo.

W podanym roczniku  moĹĽna za podobne pieniÄ…dze kupić uĹĽywane "full
terenówki" o których lepiej wiadomo co się po nich spodziewać.

Mam słabe pojęcie o ofercie rynku samochodowego, więc z chęcią dowiem się co lepiej brać zamiast tego a mieć podobne cechy, wrażenia z jazdy.

"Lepiej" to bardzo ryzykowne stwierdzenie ;), kłócić się można długo.
Tradycyjnymi przedstawicielami terenĂłwek nad jakimi naleĹĽy siÄ™
zastanowić - subiektywnie - są:
Toyota Landcruiser "ta mniejsza" - klasyka, diesle nie za silne, benzyny
trochę lepiej ale bez szału,
Mitsubishi Pajero (ale nie Pajero sport, to juĹĽ rzadko spotykana
wersja),
Nissan Patrol - hard mada-faka offroad bydle, lecz powolne, niektĂłrzy
twierdza że te nowe (od 2002) diesle często padają
Jeepy - od 2005 dostępny nowszy model, są wersje z bardzo dużymi
silnikami

Wszystkie diesle względnie oszczędne ale anemiczne, jak benzynka to
zawsze lepiej, ale lepiej też o spalanie nie pytać.
Czasem automaty, czasem nie.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2011-04-09 10:56:56
Autor: Maciej Browarczyk
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-08 23:02, Mega pisze:

Wszystkie diesle względnie oszczędne ale anemiczne, jak benzynka to
zawsze lepiej, ale lepiej też o spalanie nie pytać.
Czasem automaty, czasem nie.

Ze wszystkim sie zgadzam ale zapewniajÄ… znikomy komfort w porĂłwnaniu z Touaregiem.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-09 14:14:20
Autor: Mega
stary VW Touareg
Dnia Sat, 09 Apr 2011 10:56:56 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a):

W dniu 2011-04-08 23:02, Mega pisze:

Wszystkie diesle względnie oszczędne ale anemiczne, jak benzynka to
zawsze lepiej, ale lepiej też o spalanie nie pytać.
Czasem automaty, czasem nie.

Ze wszystkim sie zgadzam ale zapewniajÄ… znikomy komfort w porĂłwnaniu z Touaregiem.

Nie będę się sprzeczał, jak pisałem ja bym nie brał Touarega bo jeszcze
jest "wynalazkiem" i na rynku wtĂłrnym nie bardzo wiadomo jak to siÄ™ je.

Aczkolwiek stwierdzenie "znikomy komfort" uwaĹĽam za naduĹĽycie, nawet
jeśli Touareg jest w czymś tam wygodniejszy.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2011-04-09 20:52:24
Autor: Hektor
stary VW Touareg
Użytkownik "Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał

Nie będę się sprzeczał, jak pisałem ja bym nie brał Touarega bo jeszcze
jest "wynalazkiem" i na rynku wtĂłrnym nie bardzo wiadomo jak to siÄ™ je.

Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że w tym przypadku chodzi Ci o to, że brakuje zamienników w cenie podzespołów do Tico oraz trudno je wymienić pod blokiem.

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-09 21:23:46
Autor: Mega
stary VW Touareg
Dnia Sat, 9 Apr 2011 20:52:24 +0200, Hektor napisał(a):

Użytkownik "Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał

Nie będę się sprzeczał, jak pisałem ja bym nie brał Touarega bo jeszcze
jest "wynalazkiem" i na rynku wtĂłrnym nie bardzo wiadomo jak to siÄ™ je.

Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że w tym przypadku chodzi Ci o to, że brakuje zamienników w cenie podzespołów do Tico oraz trudno je wymienić pod blokiem.

Zbigniew Kordan

Z tym Tico i blokiem to przesadzasz.
Ale tak, brak zamienników i ogólnie rynku części aftermarketowych.
W razie czego chyba tylko ASO, a i tam pewnie mechanicy uciekajÄ…cy na
sam widok (jak w Oplu na widok Frontery).

To właśnie zawiera się w słowie "wynalazek" - kiepski wybór na kupno
uĹĽywanego.


--
Pzdr.
Mega

Data: 2011-04-09 22:04:33
Autor: Maciej Browarczyk
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-09 21:23, Mega pisze:

Z tym Tico i blokiem to przesadzasz.
Ale tak, brak zamienników i ogólnie rynku części aftermarketowych.
W razie czego chyba tylko ASO, a i tam pewnie mechanicy uciekajÄ…cy na
sam widok (jak w Oplu na widok Frontery).

Trochę 'bezedura', bo jedyny problem z którym 'byle jaki' mechanik sobie nie poradzi to wyciągnięcie skrzyni w Touaregu (stojak jakiś potrzebny - nie znam się), reszta to raczej standard, oferty zamienników nie znam, bo w zasadzie nie jest to potrzebne, nic się nie psuje, tarcze, klocki, zawias - zamienniki są - począwszy od takich lepszych niż ASO (przy okazji tańszych) a zakończywszy na najbardziej podłej jakościowo padlinie ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-10 19:33:34
Autor: jerzu
stary VW Touareg
On Sat, 09 Apr 2011 22:04:33 +0200, Maciej Browarczyk
<maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> wrote:

Trochę 'bezedura', bo jedyny problem z którym 'byle jaki' mechanik sobie nie poradzi to wyci±gnięcie skrzyni w Touaregu (stojak jaki¶ potrzebny - nie znam się), reszta to raczej standard,

Nie wiem czy standard, ale byłem ¶wiadkiem próby wymontowania
rozrusznika z Tuarega. Nie wiem dokładnie jaki to był silnik, ale
warsztat _specjalizuj±cy_ się w rozrusznikach odesłał go¶cia do ASO.
Brak dostępu do jednej ze ¶rub trzymaj±cych rozrusznik spowodował, że
operacja stała się niemożliwa do wykonania.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-04-10 20:39:16
Autor: Maciej Browarczyk
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-10 19:33, jerzu pisze:

Nie wiem czy standard, ale byłem ¶wiadkiem próby wymontowania
rozrusznika z Tuarega. Nie wiem dokładnie jaki to był silnik, ale
warsztat _specjalizuj±cy_ się w rozrusznikach odesłał go¶cia do ASO.
Brak dostępu do jednej ze ¶rub trzymaj±cych rozrusznik spowodował, że
operacja stała się niemożliwa do wykonania.

Nie mówię, że nie. Z rozrusznikiem nie mieli¶my jeszcze problemów. Jak na razie tylko mam do¶wiadczenie w kwestii sprzęgła i dwumasu.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-10 23:24:12
Autor: P_ablo
stary VW Touareg
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomo¶ci news:instgp$40b$1node2.news.atman.pl...

Nie mówię, że nie. Z rozrusznikiem nie mieli¶my jeszcze problemów. Jak na razie tylko mam do¶wiadczenie w kwestii sprzęgła i dwumasu.


Manual ? To prawie jak Yeti...

--
Picasso

Data: 2011-04-11 07:53:54
Autor: Maciej Browarczyk
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-10 23:24, P_ablo pisze:

Manual ? To prawie jak Yeti...

Tak, w 3.0 V6 TDI manual to sytuacja praktycznie niespotykana ;)
W R5 czę¶ciej bywa.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-10 22:07:51
Autor: Hektor
stary VW Touareg
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał

Nie wiem czy standard, ale byłem ¶wiadkiem próby wymontowania
rozrusznika z Tuarega. Nie wiem dokładnie jaki to był silnik, ale
warsztat _specjalizuj±cy_ się w rozrusznikach odesłał go¶cia do ASO.
Brak dostępu do jednej ze ¶rub trzymaj±cych rozrusznik spowodował, że
operacja stała się niemożliwa do wykonania.

Może chodziło o V10 TDI. Tam wiele pozornie prostych rzeczy, może być do¶ć skomplikowanymi.

ZK

Data: 2011-04-11 08:12:59
Autor: ArekM
stary VW Touareg

Nie wiem czy standard, ale byłem ¶wiadkiem próby wymontowania
rozrusznika z Tuarega. Nie wiem dokładnie jaki to był silnik, ale
warsztat _specjalizuj±cy_ się w rozrusznikach odesłał go¶cia do ASO.
Brak dostępu do jednej ze ¶rub trzymaj±cych rozrusznik spowodował, że
operacja stała się niemożliwa do wykonania.

Na 99% V10 :D

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2011-04-10 22:10:09
Autor: Hektor
stary VW Touareg
Użytkownik "Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał

Z tym Tico i blokiem to przesadzasz.
Ale tak, brak zamienników i ogólnie rynku części aftermarketowych.

No więc jednak...
Co oznacza "aftermarketowe"? UĹĽywane?

W razie czego chyba tylko ASO, a i tam pewnie mechanicy uciekajÄ…cy na
sam widok (jak w Oplu na widok Frontery).

To właśnie zawiera się w słowie "wynalazek" - kiepski wybór na kupno
uĹĽywanego.

MĂłwiÄ™ Ci Golfik, tylko Golfik. Najlepiej II z jakimĹ› niewysilonym traktorkiem.

ZK

Data: 2011-04-08 21:10:28
Autor: Michał
stary VW Touareg
andrzej <nowe.schody@onet.pl> napisał(a):
Jakie, Waszym subiektywnym zdaniem oczywi¶cie, wady maj±/mog± mieć stare VW Touareg z automatyczn± skrzyni± biegów?
Na przykład ten http://otomoto.pl/volkswagen-touareg-3-2-v6-klima-ax2-skora-rolety-
C18199266.ht
ml
Dlaczego by¶cie nie brali takiego auta?

Bo, VW zrobił jeszcze Phaetona :)

Więc nie brał bym go bo bym wolał Phaetona z pneumatycznym zawieszeniem,
też jest ciężki, też szeroki i długi (dłuższy) ale jest sedanem,
a na dodatek wygl±da jak passat 98' ;)


pozdrawiam!

--


Data: 2011-04-08 22:30:09
Autor: P_ablo
stary VW Touareg
Użytkownik "andrzej" <nowe.schody@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inniqf$6qk$1news.onet.pl...
Jakie, Waszym subiektywnym zdaniem oczywi¶cie, wady maj±/mog± mieć stare
VW  Touareg z automatyczn± skrzyni± biegów?
Na przykład ten http://otomoto.pl/volkswagen-touareg-3-2-v6-klima-ax2-skora-rolety-C181992
66.html Dlaczego by¶cie nie brali takiego auta?


Na pewno nie mozesz takiego kupic jesli Twoj szef jezdzi gorszym...
Ten silnik i skrzynka to to samo co inne 3,2 l w grupie vag, sprzety dosc popularne i niedrogie.

Jedyny mankament to dosc leniwa skrzynka - czasami od wcisniecia do rozpoczecia wyprzedzania mozesz przypadkiem sie rozmyslic :)
Spalanie to juz osobna kwestia...

--
Picasso

Data: 2011-04-09 00:49:50
Autor: krzyss
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-08 20:06, andrzej pisze:

Dlaczego by¶cie nie brali takiego auta?

Bo ten co pokazujesz to import USA i pewnie byl przystankiem...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

Data: 2011-04-09 20:32:29
Autor: Chris
stary VW Touareg
W dniu 2011-04-09 00:49, krzyss pisze:
W dniu 2011-04-08 20:06, andrzej pisze:

Dlaczego by¶cie nie brali takiego auta?

Bo ten co pokazujesz to import USA i pewnie byl przystankiem...

Akurat Canada :) i co ciekawe nie był tam złomem :)

--
www.bezwypadkowy.net - zanim kupisz auto, sprawdĽ jego historię.

Data: 2011-04-09 10:40:58
Autor: Marek Dyjor
stary VW Touareg
andrzej wrote:
Jakie, Waszym subiektywnym zdaniem oczywi¶cie, wady maj±/mog± mieć
stare VW Touareg z automatyczn± skrzyni± biegów?
Na przykład ten
http://otomoto.pl/volkswagen-touareg-3-2-v6-klima-ax2-skora-rolety-C18199266.html
Dlaczego by¶cie nie brali takiego auta?

pojemno¶ć 3.2 litra  :)

Data: 2011-04-10 07:29:39
Autor: andrzej
stary VW Touareg

Użytkownik "andrzej" <nowe.schody@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inniqf$6qk$1news.onet.pl...
Jakie, Waszym subiektywnym zdaniem oczywi¶cie, wady maj±/mog± mieć stare VW Touareg z automatyczn± skrzyni± biegów?
Na przykład ten http://otomoto.pl/volkswagen-touareg-3-2-v6-klima-ax2-skora-rolety-C18199266.html

Obejrzałem w sobotę to auto i rzucił mi się w oczy pewien drobiazg(?).
Prawie wszystkie pokrętła i guziki na desce rozdzielczej były solidnie powycierane, że trzeba było często zgadywać co jest tym kneflem wł±czane.
Miałem okazje już różne stare i zjechane auta ogl±dać, ale nigdy nie miały takich białych plam.
Co może byc tego przyczyn±?



--
andrzej

Renowacja każdych schodów wewnętrznych
www.nowe-schody.pl

stary VW Touareg

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona