Data: 2011-04-08 20:37:33 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
stary VW Touareg | |
W dniu 2011-04-08 20:06, andrzej pisze:
Dlaczego by¶cie nie brali takiego auta? Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny. Ceny przyzwoitych czę¶ci eksploatacyjnych (zamienników, np. tarcze Brembo, klocko Ferodo) aż tak bardzo nie odstraszaj±, lecz s± oczywi¶cie wyższe niż w przypadku np. Lanosa ;), za to w ASO s± drogie. W zasadzie tam nie ma co się psuć jak nie ma pneumatycznego zawieszenia, no może poza napędem ale jak nie był przesadnie katowany to jest bezawaryjny. Zawieszenie proste i wytrzymałe, nazywanie tego 'pseudoterenówk±' to IMHO trochę przesada, bo o niebo lepiej wypada niż prawdziwe 'pseudoterenówki' w stylu RAV4, Duster itp. Daje radę dużo lepiej niż ML, XC90, X5 czy Q7 (to ostatnie jest za duże po prostu), ma blokadę dyferencjału. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-04-08 20:49:49 | |
Autor: Pan Piskorz | |
stary VW Touareg | |
W dniu 2011-04-08 20:37, Maciej Browarczyk pisze:
prawdziwe 'pseudoterenówki' w stylu RAV4, Duster itp. No prawda, ale te s± dużo mniejsze i tańsze. Duster nowy zaczyna od kwoty siedmioletniego VW. P. |
|
Data: 2011-04-08 21:00:43 | |
Autor: =Marcos= | |
stary VW Touareg | |
Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny. Słaby silnik? 220KM na 2800kg DMC daje 12,7kg/1KM. Dla przykładu najmocniejszy silnik 2,5l w Suzuki Vitara to 154KM na 1900kg DMC, czyli 12,3kg/1KM, porównywalna warto¶ć. Suzuki Vitara 2,0l V6 benzyna to 136KM na 1900kg DMC, czyli 14kg/1KM i nikt nie mówi, że za słaby. -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży |
|
Data: 2011-04-08 21:21:51 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
stary VW Touareg | |
W dniu 2011-04-08 21:00, =Marcos= pisze:
Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny. Maciek jest lekko zgięty w temacie niedostatków mocy. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-04-09 10:59:33 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
stary VW Touareg | |
W dniu 2011-04-08 21:21, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Maciek jest lekko zgięty w temacie niedostatków mocy. ;) Nie no, bez przesady :) Po prostu uważam, że do takiego klocka najlepiej nadaje się albo duża benzyna, która niestety będzie paliwożerna albo sensowny diesel, który to ruszy. 3.2 wyje, nie jedzie, wyje, nie jedzie i dopiero u góry zaczyna lepiej ciągnąć co przekłada się na kosmiczne spalanie, za to dźwięk ma jak na V6 super. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-04-08 22:45:27 | |
Autor: Mega | |
stary VW Touareg | |
Dnia Fri, 8 Apr 2011 21:00:43 +0200, =Marcos= napisał(a):
Słaby silnik? 220KM na 2800kg DMC daje 12,7kg/1KM. Np. Jeep 5.7HEMI@2005 ma 330KM na 2700DMC, i nie jest to najmocniejsza jednostka w tym modelu. Około 200 konne 3.7 i 4.7 uważane są za trochę za słabe. OIDP w Touaregu V10 około 300 konna jest "tą wymarzoną" jednostką napędową. -- Pzdr. Mega |
|
Data: 2011-04-09 10:55:42 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
stary VW Touareg | |
W dniu 2011-04-08 22:45, Mega pisze:
OIDP w Touaregu V10 około 300 konna jest "tą wymarzoną" jednostką W zasadzie to nie, bo jest strasznie kapryśny i awaryjny. IMHO oszczędnie 2.5 R5 TDI, kompromis 3.0 V6 TDI + chip, po maxie 4.2 V8. W tym najnowszym jest 4.2 V8 TDI i to już ma bardzo fajne parametry jeśli chodzi o osiagi/spalanie. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-04-09 13:36:57 | |
Autor: Hektor | |
stary VW Touareg | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał
W zasadzie to nie, bo jest strasznie kapryśny i awaryjny. IMHO oszczędnie 2.5 R5 TDI, kompromis 3.0 V6 TDI + chip, po maxie 4.2 V8. R5 to muł pasiasty, V6 TDI to chyba najsensowniejszy wybór. ZK |
|
Data: 2011-04-09 14:40:12 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
stary VW Touareg | |
W dniu 2011-04-09 13:36, Hektor pisze:
R5 to muł pasiasty, V6 TDI to chyba najsensowniejszy wybór. Muł mułem ale pali przyzwoicie, jak komuś nie zależy na rakiecie to po chipie na ~200KM i wyrównaniu krzywej momentu już jakoś się rusza, pali z 1l mniej niz V6 TDI ale jest dużo bardziej odporny na słabe paliwo i jakiekolwiek naprawy pompowtrysków są tańsze niż CR V6 TDI. To IMHO są spore zalety dla 'ekonomicznego', poza tym R5 można wyrwać taniej. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-04-09 13:35:42 | |
Autor: Hektor | |
stary VW Touareg | |
Użytkownik "Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał
OIDP w Touaregu V10 około 300 konna jest "tą wymarzoną" jednostką Ale dla kogo "wymarzoną"? Dla oszczędnych będzie "pocałunkiem śmierci" przy pierwszej konkretnej naprawie (ma np. rozrząd na kołach zębatych) a dla tych, dla których przeznaczony jest taki samochód, dużo lepszym wyborem będzie sprawdzona benzyna 4.2 V8. Operujesz schematami z Golfa II, że diesel zawsze będzie "lepszy" (w domyśle, bo oszczędniejszy). ZK |
|
Data: 2011-04-09 14:20:44 | |
Autor: Mega | |
stary VW Touareg | |
Dnia Sat, 9 Apr 2011 13:35:42 +0200, Hektor napisał(a):
Ale dla kogo "wymarzoną"? Dla oszczędnych będzie "pocałunkiem śmierci" przy(...) Operujesz schematami z Golfa II, że diesel zawsze będzie "lepszy" (w domyśle, bo oszczędniejszy). Kolega sam sobie przeczy. Najpierw czytam że silnik drogi, a potem ze polecam go bo tani. Tymczasem ja operuje prostym schematem że SUV tych rozmiarów musi mieć 300 koni (obojętnie benzyna, diesel, LPG) jak chce być "luksusowy". -- Pzdr. Mega |
|
Data: 2011-04-09 14:43:52 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
stary VW Touareg | |
W dniu 2011-04-09 14:20, Mega pisze:
Kolega sam sobie przeczy. Najpierw czytam że silnik drogi, a potem ze Nie przeczy. V10 to awaryjny i nieudany silnik, jakiekolwiek naprawy są okrutnie drogie. "Oszczędność" to nie tylko paliwo a przede wszystkim cała hasło "eksploatacja", które dla V10 TDI jest bardzo drogie, V8 jest dużo lepszym wyjściem. Tymczasem ja operuje prostym schematem że SUV tych rozmiarów musi mieć Może nie tyle ta magiczna liczba 300KM, co przebieg momentu obrotowego, "żeby to jechało". A tak jak Hektor napisał - V6 TDI jest bardzo optymalnym silnikiem do tej budy. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-04-11 08:11:21 | |
Autor: ArekM | |
stary VW Touareg | |
OIDP w Touaregu V10 około 300 konna jest "tą wymarzoną" jednostką Oj... niebardzo :) Bardzo awaryjna, a do tego pod maską jest tak ciasno, ze jakakolwiek naprawa to dla mechanikow mordęga ... -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-04-08 23:51:55 | |
Autor: Paweł Olaszek | |
stary VW Touareg | |
W dniu 2011-04-08 21:00, =Marcos= pisze:
Dla przykładu najmocniejszy silnik 2,5l w Suzuki Vitara to 154KM na JeĽdziłem vitar± 3,2/230KM, miała `nieco` lepszy stosunek mocy -- pozdrawiam, Paweł |
|
Data: 2011-04-09 13:41:27 | |
Autor: Hektor | |
stary VW Touareg | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał
Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny. Je¶li porównujesz do czterocylindrowego diesla w kompakcie to rzeczywi¶cie będzie palił znacznie więcej, ale w tym segmencie utyskiwanie na zużycie jest trochę nie na miejscu. Za to jest dużo większa szansa na znalezienie sensownego egzemplarza z silnikiem benzynowym, akurat nie tego bo to import z USA. ZK |
|
Data: 2011-04-09 14:46:49 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
stary VW Touareg | |
W dniu 2011-04-09 13:41, Hektor pisze:
Je¶li porównujesz do czterocylindrowego diesla w kompakcie to Nie porównuje do innego samochodu. Cały czas piszę tylko o Touaregu. Po prostu dużo lepiej się jeĽdzi duż± mas± z sensownym dieslem LUB spor± benzyn±, np. 4.2 V8. A co do segmentu, Cayenne ma diesla i hybrydę, już prawie nie ma segmentów, gdzie producent nie musi się liczyć ze spalaniem. Takie podłe czasy, Panie! -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-04-09 20:47:00 | |
Autor: Hektor | |
stary VW Touareg | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał
Nie porównuje do innego samochodu. Cały czas piszę tylko o Touaregu. Po prostu dużo lepiej się jeĽdzi duż± mas± z sensownym dieslem LUB spor± benzyn±, np. 4.2 V8. No to wiadomo! Lepiej jest mieć trochę więcej mocy w zapasie, niż mniej. Ale kiedy¶ spotkałem go¶cia który mi uparcie tłumaczył, że 1.6 75KM w Skodzie Felicji to zbyt mocny silnik. A co do segmentu, Cayenne ma diesla i hybrydę, już prawie nie ma segmentów, gdzie producent nie musi się liczyć ze spalaniem. Takie podłe czasy, Panie! To chyba taka moda na ekologię i to, że te napędy (do niedawna) z kombajnów s± coraz lepsze. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2011-04-09 21:01:56 | |
Autor: Hektor | |
stary VW Touareg | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał
Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny. A tak swoj± drog± to 220 KM to miał VAG-owska 3-litrowa benzyna. A czy ten 3.2-litra nie miał 240 KM? Czy to może jakie¶ dziwadło na Amerykę? ZK |
|
Data: 2011-04-09 22:01:08 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
stary VW Touareg | |
W dniu 2011-04-09 21:01, Hektor pisze:
A tak swoj± drog± to 220 KM to miał VAG-owska 3-litrowa benzyna. A czy 3.2 V6 miał 220KM i dopiero po lifcie 241KM, był w Phaetonie i Touaregu chyba, 3.0 V6 220KM występowało tylko w A4 B6 i A6 C5. PóĽniej w T był jeszcze 3.6 V6 FSI 280KM. -- Pozdrawiam, Maciek |
|