stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D

Data: 2017-04-15 11:05:48
Autor: Nix
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Witam

Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnossącym 1.8D 44KW... nie chce palić jak zimny przy temperaturach rzędu plus 10 st. C... za chiny ludowe. Jak już odpali i pochodzi chwilę, to na ciepło pali i chodzi dobrze.

Powód: - bardzo słabe sprężanie na zimno - zmierzone w wersji normal oraz z dodatkiem 5 ccm oleju ( próba olejowa)
cylinder 1 - 17bar (!!!), z olejem 22bar
cylinder 2 - 20bar, z olejem 26bar
cylinder 3 - 21bar, z olejem 24bar
cylinder 4 -22bar, z olejem 25bar

Jednocześnie wszystkie luzy zaworowe wszystkie są za małe- mają być luzy ssące 0,30-0,40mm a są 0,15-0,20mm. ( regulacja jest na płytkach)

Pytanie: Czy jest możliwe, że zbyt mały luz na zaworach ssących obniża skutecznie ciśnienie sprężania ? Opłaca się wyregulować zawory ( wymienić odpowiednio płytki) ?

Pytam, bo nie chciałbym żeby rachunek za w/w regulację przewyższył wartość auta ;-)))))

pozdrowienia i Najlepsze Życzenia Wielkanocne !
Nix

Data: 2017-04-15 03:51:20
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
A ile ma miec nominalnie tego cisnieni?

Data: 2017-04-15 12:54:06
Autor: Nix
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
A ile ma miec nominalnie tego cisnieni?

Nominalnie 28-34 bar, tak oficjalnie podaje Ford.

pzdr

Data: 2017-04-15 11:17:41
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
To juz wiesz dlaczego nie chce zapalic. Olej bierze ale uzupelnia pozim paliwem. Uszczelki trzeba wymienic. Takie metalowe co sie na tloki zaklada. Najlepiej z tlokami te uszczelki wymienic. Tloki oczywiscie nadwymiarowe. W takiej sytuacji trzeba dac blok do firmy robiacej szlify bo dziury w ktorych wieksze tloki beda sa za male. Przy okazji glowice warto zrobic i sprawdzic czy wal miesci sie w tolerancji. Jak sie nie misci to tez naprawic.I jak zrobic to wszystko to bedzie odpalal jak nowy.

Data: 2017-04-15 20:50:50
Autor: t-1
[...]

Na tłoki nie zakłada się uszczelek tylko pierścienie.

Data: 2017-04-15 11:54:33
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.

Data: 2017-04-15 21:05:26
Autor: t-1
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D

I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.

Jakbyś używał właściwego słowa pierścień a nie uszczelka, zasób słów technicznych powiększył by ci się co najmniej o kilkanaście procent, czym mógłbyś się na starość chwalić wnukom.
A komplet pierścieni nie tylko uszczelnia ale także zgarnia olej z cylindra.

Data: 2017-04-15 13:51:44
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Dobrze wiem co napisalem a ze nie rozumiesz ze sie nabijam to nie moj problem. Pytanie bylo w stylu jak naprawic silnik w stanie zejsciowym wymieniajac uszczelke pod pokrywa klawiatury. Jak minumum to 24 a w realu na jednym cylindrze jest 17 to rokowania nie sa pomyslne jak by powiedzial lekarz. Cudem bedzie jesli sie na remoncie srednim skonczy. Amen.

Data: 2017-04-16 10:42:53
Autor: Uzytkownik
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.

Nie są uszczelkami. Jak sama nazwa mówi "uszczelka" ma za zadanie uszczelnić czyli całkowicie uniemożliwić przenikanie płynów czy gazów.

Pierścienie zgarniające (olejowe) niczego nie uszczelniają, a ich zadaniem jest zgarnianie nadmiaru oleju, jednocześnie pozostawiając na powierzchni cylindra mikroskopijną warstwę filmu olejowego, po którym poruszają się pierścienie kompresyjne.

Aby kompresja z cylindra nie przedostawała się do bloku silnika stosuje są pierścienie kompresyjne. Ale tych także nie można nazywać uszczelkami, bo one nie uszczelniają idealnie. One się ślizgają po filmie olejowym i to właśnie olej jest tym uszczelniaczem, który uszczelnia szczelinę pomiędzy pierścieniem, a cylindrem oraz szczelinę, w tłoku, w któej osadzony jest pierścień.

Aby ten film olejowy lepiej się utrzymywał na ściankach cylindra to powierzchnię cylindra po wyszlifowaniu specjalnie się "niszczy", wytwarzając na jej powierzchni mikrorysy pod różnymi kątami. Ten proces nazywa się honowaniem.

Co zaś się tyczy problemu autora wątku.

Zbyt mały luz na zaworach może pogorszyć kompresję, ale tylko w silnikach bez samoregulatorów.

Pytasz o regulację zaworów, ale wydaje mi się, że w tym silniku raczej nie reguluje się zaworów, bo chyba ten silnik jest wyposażony w samoregulatory. W takiej sytuacji nie powinno być żadnych luzów, a jeżeli jakieś są to znaczy, że samoregulatory są do wymiany, albo zapchane są kanały olejowe czy filtr oleju lub też uszkodzona jest pompa olejowa.

Jeżeli zaistniałby któryś z ww problemów to objawiłoby się to charakterystycznym, głośnym stukaniem samoregulatorów.

Kwestią słabej kompresji to może być wiele powodów:

- Zużyte pierścienie na tłoku. To najmniej prawdopodobna przyczyna. Która z resztą nie pojawia się z dnia na dzień. Poprzedzona jest stopniowym traceniem mocy silnika przez kilka lat.

- Mogą być wypalone pierścienie kompresyjne. Sytuacja jak wyżej. Też nie pojawiają się problemy z dnia na dzień.

- Pęknięte pierścienie kompresyjne.

- Pierścienie mogą być zapieczone (zaklinowane). Jest to najczęstszą przyczyną przegrzania silnika. Przegrzanie silnika zaś może wystąpić z powodu awarii termostatu lub wentylatora. Rzadko się zdarza, żeby od razu zapiekły się wszystkie pierścienie na wszystkich tłokach.

- Wżery w cylindrze. Mogą się pojawić jak auto więcej stoi niż jeździ. Ale tu także pojawia się stopniowy spadek mocy.

- Wypalone lub uszkodzone zawory.

- Mikropęknięcia wokół gniazd zaworowych

- Słaby film olejowy. Może być spowodowany słabym rozprowadzaniem oleju np. na skutek zapchania układu olejowego lub uszkodzeniem pompy olejowej. Może też być spowodowany zbytnim wygładzeniem cylindra i utratą warstwy rys po honowaniu.

Problemy z odpalaniem na zimnym silniku mogą mieć także inną przyczynę np. zbyt niskie ciśnienie paliwa na wtryskiwaczach lub uszkodzone wtryski, które zbyt słabo rozpylają olej napędowy. Może też być zapchany filtr paliwa. Może być problem z rozregulowaniem się pompy wtryskowej.

Kolejnym problemem mogą być uszkodzone świece żarowe i na Twoim miejscu od nich bym rozpoczał. Niestety stare silniki Diesla raczej kiepsko palą bez świec, nawet jak powietrze ma temperaturę +20'C.
..

Tylko nowe konstrukcje silników wysokoprężnych i o bardzo dużej kompresji potrafią odpalać bez świec żarowych przy -5'C

Data: 2017-04-16 04:17:43
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Jak do mnie rozmawiasz to straciles czas. 1/4 wiedzy jaka mam o silnikach glowe by Ci rozjebala.

Data: 2017-04-16 13:34:51
Autor: Uzytkownik
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Jak do mnie rozmawiasz to straciles czas. 1/4 wiedzy jaka mam o silnikach glowe by Ci rozjebala.

W rzeczy samej, myślę, że Twoja wiedza nas wszystkich rozpierdala ........ śmiechem.

Data: 2017-04-16 06:39:15
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Glupi to sie do wszystkiego smieje. Nawet powiedzonko na ten temat powstalo, smieje sie jak glupi do sera.

Data: 2017-04-18 12:10:31
Autor: Nix
W dniu 2017-04-16 o 10:42, Uzytkownik pisze:
[...]

W tym silniku nie ma samoregulatorów, luz regulujemy na wymiennych podkładkach odpowiedniej grubości.

pzdr

Data: 2017-04-15 17:22:18
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 15 Apr 2017 12:54:06 +0200, Nix napisał(a):

Nominalnie 28-34 bar, tak oficjalnie podaje Ford.

No to laskę dynamitu pod silnik i wysadzić :) Ciekawe ile on pali na
100, oleju of course? :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-04-15 17:30:06
Autor: Nix
[...]

Będziesz zdziwiony jak napiszę, zresztą zgodnie z prawdą że ... prawie nic. Na 10.000Km spalił ok 0,5L, to tyle co nic.

Bo przecież pierścienie zgarniające ( olejowe) nie wpływają na kompresję :)

pzdr Nix

Data: 2017-04-15 19:55:25
Autor: Irek.N.
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Miałem w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumiałem że to kompletne dziadostwo i sprzedałem wozidło w diabły.

Silnik znakomicie odpalał zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego, skoro rozleciał się po paru tysiącach km. Wszystkie silniki jakie kupowałem jako używane miały jakieś niedostatki i zazwyczaj były problemy z odpalaniem przy -20C.
Oleju faktycznie nie brał, żaden. Pracowały przyzwoicie (nie klekotały jakoś nadmiernie). Spalanie też niczego sobie, tylko to francowate zapalanie na mrozach i ciągłe wymienianie połówek silnika na cały. :(

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-04-15 19:00:54
Autor: Budzik
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Użytkownik Irek.N. tajny@jakis.taki.jest.pl ...

[...]

Mysle ze powinienes zaczac od zmiany mechanika... :)

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2017-04-15 22:58:33
Autor: Irek.N.
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Mysle ze powinienes zaczac od zmiany mechanika... :)

Ależ nie.
Przy 160km/h silnik miał 4krpm, a to dla niego, na dłuższą metę (powiedzmy 1000km trasy) było zabójcze. Korbki bokiem wychodziły w niedalekiej przyszłości po takiej jeździe.
Trochę szkoda, bo wózek naprawdę wygodny i przy takich prędkościach bardzo komfortowy był.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-04-18 11:04:44
Autor: J.F.
Dnia Sat, 15 Apr 2017 22:58:33 +0200, Irek.N. napisał(a):
[...]

Hm, w niedalekiej przyszlosci ... czy to aby na pewno to ?

Przy 140 jest 3500 rpm i silnik ladnie pracuje :-)

J.

Data: 2017-04-18 22:08:48
Autor: Irek.N.
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Hm, w niedalekiej przyszlosci ... czy to aby na pewno to ?

Przy 140 jest 3500 rpm i silnik ladnie pracuje :-)

Wiesz... Gdyby rozleciał się od razu, to bym wcześniej wpadł na tą zależność, a tak, to dopiero 5-ty silnik utwierdził mnie w problemie.

140 to pewnie jakoś jeszcze znosił. Kłopot w tym, że jak na autostradę się wpadło, a już nie daj Boże w DE, to aż żal było nie pogonić te 160 tym bardziej, że MK2 świetnie się spisywał przy takich prędkościach.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-04-19 11:47:40
Autor: J.F.
Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:od5roe$11u2$2@gioia.aioe.org...
[...]

Te 140 zdarzalo mi sie przekroczyc, ale fakt - raczej nie przez 1000 km ...

Az mam ochote sprobowac, bo cos mi sie nie chce wierzyc :-)

J.

Data: 2017-04-18 01:39:47
Autor: J.F.
Dnia Sat, 15 Apr 2017 19:55:25 +0200, Irek.N. napisał(a):
[...]

To remontujacy do d* :-)

Wszystkie silniki jakie kupowałem jako używane miały jakieś niedostatki i zazwyczaj były problemy z odpalaniem przy -20C.

Ale mu tu na razie o -10.

Oleju faktycznie nie brał, żaden. Pracowały przyzwoicie (nie klekotały jakoś nadmiernie). Spalanie też niczego sobie, tylko to francowate zapalanie na mrozach i ciągłe wymienianie połówek silnika na cały. :(

Mialem takie dwa (tzn 1.8TD z mondeo 1 i 2) , z przebiegiem 250+to co
nie wiedzialem, i mam calkiem odmienne zdanie -  mechanika nie
widzialy, spalanie troche za duze, na mrozie, takim do -20 sobie
radzily ... az do ostatniej zimy - auto juz rzadko jezdzone i cos nie
chce zapalic. Ale po ~15s krecenia pali.
A mrozy byly znikome.

J.

Data: 2017-04-18 22:15:43
Autor: Irek.N.
J.F. pisze:
[...]

Nie to nie to. Kupiłem używkę z DE właśnie z rozpękniętym silnikiem. Później okazało się, że samochód był używany dokładnie tak samo jak ja to robiłem, to samo woził (ta sama branża!), tylko że tam szybciej trochę się jeździło i pomimo tego że młody, to nie dał rady.

Ale mu tu na razie o -10.

Przy -10 dawał radę, ale trzeba było zagrzać ze 2 razy.

[...]

Ja sobie bardzo chwaliłem, za wyjątkiem silnika.
A pamiętasz jak w MK1 przy ruszaniu deska rozdzielcza wołała "nie..nie...nie..nie.." jak tylko niechcący obroty spadły? To i fakt, że woda ciągle zatapiała nogi pasażera spowodowało, że zamieniłem MK1 na MK2. Tam już takich problemów nie było.
Generalnie, przy moich gabarytach, niewiele samochodów w okolicach 2000 roku się nadawało dla mnie. Mondek był wygodny do tego stopnia, że po 1200km trasy wyszedłem z samochodu i poszedłem na plażę zobaczyć jak jest. Nie czułem się padnięty, czy połamany.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-04-15 20:01:44
Autor: t-1
W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:
[...]

A świece żarowe wymienione?

Data: 2017-04-15 22:49:25
Autor: Nix
W dniu 2017-04-15 o 20:01, t-1 pisze:
[...]

Oczywiście, sprawne, grzeją, ale przy kompresji na zimno ok. 20 bar to cudów nie ma, ma poważne problemy z paleniem.

Ponawiam pytanie, bo tu dywagujemy o mydle i powidle i akademickie dyskusje idą...

Czy zbyt mały luz zaworowy - podałem w pierwszym poście- ( głównie ssący) może zmniejszyć ciśnienie sprężania ??? Jeśli tak- zrobię -wyreguluję luz, jeśli nie, to odpuszczę w ogóle to auto.

pzdr Nix

Data: 2017-04-15 13:57:30
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl. Przy pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra. Jak nie Twoj samochod to zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci sie bardzo podoba i jestes sklonny zrobic w nim stosunkowo droga naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady itp.

Data: 2017-04-15 23:02:28
Autor: Nix
[...]

To twierdzisz, że luz zaworowy, prawidłowy czy nie nie ma w ogóle wpływu na ciśnienie sprężania osiągane w silniku ???

Data: 2017-04-15 23:05:19
Autor: Nix
[...]

wziąłem w google pierwszy lepszy link i tu czytam :

"Natomiast zbyt mały luz lub jego brak może doprowadzić do niepełnego zamykania zaworu i spadku ciśnienia w komorze spalania."

Czy to są fakty czy naginane fakty ?

Data: 2017-04-15 15:00:59
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Przy pomiarze pojecie zbyt malego luzu nie istnieje. Setka, pol setki luzu spowoduje ze zawor bedzie zamkniety. Teretycznie jak luz bedzie wynosil zero to tez zawor powinien byc szczelny. Brak luzu to jak w kazdym polozeniu krzywki zawor jest otwarty. Czy zamiast myslenia internet ma byc recepta na wszystko. O pomiarze cisnienia sprezania jest temat a nie o pracy przy czterech tysiacach obrotow z pelna moca. Przy pomiarze wielkosc luzu w pewnych bardzo szerokich granicach nie ma zadnego znaczenia na wynik pomiary. Przy pomiarze ma byc luz.

Data: 2017-04-16 10:45:16
Autor: Uzytkownik
W dniu 2017-04-15 o 23:05, Nix pisze:
[...]

Zbyt mały luz zaworowy w silnikach, które nie posiadają samoregulatorów. W silnikach, które wyposażone są w samoregulatory luzów nie ma. Zawory zawsze pracują na styk.

Data: 2017-04-16 08:00:56
Autor: Budzik
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

Czy zbyt mały luz zaworowy - podałem w pierwszym poście- ( głównie ssący) może zmniejszyć ciśnienie sprężania ???

Raczej nie. Silnik kręci się wolno, czasu na zassanie jest dosyć. Odpuść
z tym silnikiem, to by była kosmetyka.

Ostatnio po załozeniu gazu w silniku ten zaczął mi brać olej - zrobiłem więc mały remont z wymianą pierścieni, sprawdzeniem głowicy etc.
Silnik 1,6 16V we fiacie Doblo. Koszt około 1500zł.
Kolega taki sam silnik ale we fiacie multipla, też zagazowany, wymienił w całości płacąc 350 za silnik plus 500 za wymianę. W sumie to nie wiem który sposób jest lepszy :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2017-04-16 11:01:12
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 16 Apr 2017 08:00:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Kolega taki sam silnik ale we fiacie multipla, też zagazowany, wymienił w całości płacąc 350 za silnik plus 500 za wymianę. W sumie to nie wiem który sposób jest lepszy :)))

O tym też pomyślałem :) W wielu przypadkach taniej wyjdzie przekładka
silnika na taki o mniejszym przebiegu lub naprawiony. W zamierzchłych
czasach zatarłem wał w silniku od 126p. Mimo że miał niewielki przebieg,
taniej było kupić nowy :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-04-16 09:08:17
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 15 Apr 2017 22:49:25 +0200, Nix napisał(a):

Czy zbyt mały luz zaworowy - podałem w pierwszym poście- ( głównie ssący) może zmniejszyć ciśnienie sprężania ???

Raczej nie. Silnik przy rozruchu kręci się wolno, czasu na zassanie jest
dosyć bez względu na wielkość luzu, pod warunkiem że jednak jakiś jest
:) Odpuść z tym silnikiem, regulacja to by była kosmetyka.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-04-16 21:32:48
Autor: t-1
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:

Pytam, bo nie chciałbym żeby rachunek za w/w regulację przewyższył
wartość auta ;-)))))

Ponieważ jak dowiedziono, silnikowi już nic nie zaszkodzi dolej do oleju silnikowego jakiegoś "moto doktora", który być może polepszy jego działanie.
Jak mi opowiadał szwagier, jego stary silnik po kilkudziesięciu kilometrach od wlania dodatku dostał w sposób gwałtowny zwiększenia mocy i pracował poprawnie jeszcze długie lata.
Twierdził, że pierścionki zaczęły poprawnie pracować.
Wiec kwestią jest jaki dodatek będzie najlepszy.
Może wypowiedzą się praktycy tematu.
Można także dolać do ON coś co wyczyści wtryskiwacze.
Ostatnio była w Motorze bardzo pozytywna opinia po testach o takim dodatku.

Data: 2017-04-18 12:12:35
Autor: Nix
W dniu 2017-04-16 o 21:32, t-1 pisze:
[...]

Ok, dzięki wszystkim za opinie, pomyślę jeszcze co z tym fantem zrobić

pzdr Nix

Data: 2017-04-19 12:00:57
Autor: yabba
Użytkownik "Nix" <videoart1_____wytnij_to_____@wp.pl> napisał w wiadomości news:ocsnpd$qkv$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jeśli jest jakikolwiek, większy od zera, luz zaworowy, to nie ma on wpływu na kompresję.
Czy w tym silniku jest zwykła mechaniczna pompa wtryskowa? Jeśli tak, to objawy, które podajesz wskazują według mnie na rozregulowaną pompę wtryskową oraz/lub na lejące wtryskiwacze.
Silnik jest w stanie słabym, ale przy +10C powinien odpalać chociaż na 3 cylindry.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-04-19 04:51:57
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Mozesz rozwinac jaki wplyw ma stan pompy na cisnienie sprezania.

Data: 2017-04-19 14:26:40
Autor: yabba
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:7ecd742a-54de-44a8-b3c8-14393a59ccc1googlegroups.com...
Mozesz rozwinac jaki wplyw ma stan pompy na cisnienie sprezania.

Żaden. Ale większym problemem przy zapalaniu może być stan pompy i wtrysków, a nie słabe ciśnienie w cylindrach.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-04-19 14:22:04
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na jednym cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie zbliza sie do minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom nadajacy sie do remontu kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe i nowe wtryskiwacze pochodzace z magazynu jaki na statku maja ufole to tez bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze to wina pompy a ktos inny zeby sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.

Data: 2017-04-22 12:28:01
Autor: yabba
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:2b5bd5c2-f455-45a2-b2d4-61b9b49c3cbfgooglegroups.com...
[...]

Nix się zapytał czy regulacja zaworów pomoże w rozruchu zużytego silnika. W mojej opinii większy wpływ na rozruch klasycznego diesla ma stan aparatury wtryskowej niż niewłaściwy luz zaworowy. Dlatego napisałem, że jak chce tymczasowo reanimować ten silnik to większą poprawę może przynieść regulacja pompy i wtrysków niż zaworów. Chociaż koszt tej usługi będzie kilkukrotnie wyższy niż regulacja zaworów.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-04-22 10:23:08
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
A w mojej opinii wplyw na odpalanie ma cisnienie sprezania. A to przy pomiarze nie zalezy od wielkosci w granicach przyzwoitosci luzu na zaworach a od tego ze luz jest. Przy silniku co na zadnym cylindrze nie ma minimalnego cisnienia jakie podaje producent silnika dywagacje czy cos ma jeszcze wplyw na odpalanie sa rownie glupie jak rady zeby dolewac jakiegos spermolitu do oleju.

Data: 2017-04-22 22:36:05
Autor: sirapacz
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
dolewac jakiegos spermolitu do oleju.

puszka będzie go kosztować z 5 dych (więcej to chyba nie kosztuje?). Zaleje - jak pomoże troche i na troche to dobrze. Jak nie pomoże to decyzję o szukaniu silnika przyspieszy :)

co ty tak w czarnych, zadymionych barwach wszystko widzisz? :)

Data: 2017-04-23 09:37:29
Autor: t-1
W dniu 2017-04-22 o 22:36, sirapacz pisze:

[...]

Pochwal się z wyników.

Data: 2017-04-22 19:50:42
Autor: t-1
[...]

Nie supermolitu (co to?) a środka czyszczącego silnik od strony układu smarowania.
Przepłukanie układu olejowego nie zaszkodzi a może pomoże.
Np. tu opisują podobny problem:
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=112:czyszczenie-ukadu-olejowego&catid=61&Itemid=18

Data: 2017-06-17 03:21:01
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Spermolit to to samo co dinks tylko w plynie.

Data: 2017-06-17 10:56:01
Autor: t-1
W dniu 2017-04-22 o 19:50, t-1 pisze:

[...]

W najnowszym Motorze jest opisane czyszczenie silnika specjalnymi płynami i ich efekty.

stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D