Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D

stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D

Data: 2017-04-19 12:00:57
Autor: yabba
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Użytkownik "Nix" <videoart1_____wytnij_to_____@wp.pl> napisał w wiadomości news:ocsnpd$qkv$1mx1.internetia.pl...
Witam

Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnossącym 1.8D 44KW... nie chce palić jak zimny przy temperaturach rzędu plus 10 st. C... za chiny ludowe. Jak już odpali i pochodzi chwilę, to na ciepło pali i chodzi dobrze.

Powód: - bardzo słabe sprężanie na zimno - zmierzone w wersji normal oraz z dodatkiem 5 ccm oleju ( próba olejowa)
cylinder 1 - 17bar (!!!), z olejem 22bar
cylinder 2 - 20bar, z olejem 26bar
cylinder 3 - 21bar, z olejem 24bar
cylinder 4 -22bar, z olejem 25bar

Jednocześnie wszystkie luzy zaworowe wszystkie są za małe- mają być luzy ssące 0,30-0,40mm a są 0,15-0,20mm. ( regulacja jest na płytkach)

Pytanie: Czy jest możliwe, że zbyt mały luz na zaworach ssących obniża skutecznie ciśnienie sprężania ? Opłaca się wyregulować zawory ( wymienić odpowiednio płytki) ?

Pytam, bo nie chciałbym żeby rachunek za w/w regulację przewyższył wartość auta ;-)))))



Jeśli jest jakikolwiek, większy od zera, luz zaworowy, to nie ma on wpływu na kompresję.
Czy w tym silniku jest zwykła mechaniczna pompa wtryskowa? Jeśli tak, to objawy, które podajesz wskazują według mnie na rozregulowaną pompę wtryskową oraz/lub na lejące wtryskiwacze.
Silnik jest w stanie słabym, ale przy +10C powinien odpalać chociaż na 3 cylindry.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-04-19 04:51:57
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Mozesz rozwinac jaki wplyw ma stan pompy na cisnienie sprezania.

Data: 2017-04-19 14:26:40
Autor: yabba
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:7ecd742a-54de-44a8-b3c8-14393a59ccc1googlegroups.com...
Mozesz rozwinac jaki wplyw ma stan pompy na cisnienie sprezania.

Żaden. Ale większym problemem przy zapalaniu może być stan pompy i wtrysków, a nie słabe ciśnienie w cylindrach.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-04-19 14:22:04
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na jednym cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie zbliza sie do minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom nadajacy sie do remontu kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe i nowe wtryskiwacze pochodzace z magazynu jaki na statku maja ufole to tez bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze to wina pompy a ktos inny zeby sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.

Data: 2017-04-22 12:28:01
Autor: yabba
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:2b5bd5c2-f455-45a2-b2d4-61b9b49c3cbfgooglegroups.com...
Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na jednym cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie zbliza sie do minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom nadajacy sie do remontu kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe i nowe wtryskiwacze pochodzace z magazynu jaki na statku maja ufole to tez bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze to wina pompy a ktos inny zeby sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.


Nix się zapytał czy regulacja zaworów pomoże w rozruchu zużytego silnika. W mojej opinii większy wpływ na rozruch klasycznego diesla ma stan aparatury wtryskowej niż niewłaściwy luz zaworowy. Dlatego napisałem, że jak chce tymczasowo reanimować ten silnik to większą poprawę może przynieść regulacja pompy i wtrysków niż zaworów. Chociaż koszt tej usługi będzie kilkukrotnie wyższy niż regulacja zaworów.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-04-22 10:23:08
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
A w mojej opinii wplyw na odpalanie ma cisnienie sprezania. A to przy pomiarze nie zalezy od wielkosci w granicach przyzwoitosci luzu na zaworach a od tego ze luz jest. Przy silniku co na zadnym cylindrze nie ma minimalnego cisnienia jakie podaje producent silnika dywagacje czy cos ma jeszcze wplyw na odpalanie sa rownie glupie jak rady zeby dolewac jakiegos spermolitu do oleju.

Data: 2017-04-22 22:36:05
Autor: sirapacz
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
W dniu 2017-04-22 o 19:23, Zenek Kapelinder pisze:
dolewac jakiegos spermolitu do oleju.

puszka będzie go kosztować z 5 dych (więcej to chyba nie kosztuje?). Zaleje - jak pomoże troche i na troche to dobrze. Jak nie pomoże to decyzję o szukaniu silnika przyspieszy :)

co ty tak w czarnych, zadymionych barwach wszystko widzisz? :)

Data: 2017-04-23 09:37:29
Autor: t-1
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
W dniu 2017-04-22 o 22:36, sirapacz pisze:

puszka będzie go kosztować z 5 dych (więcej to chyba nie kosztuje?).
Zaleje - jak pomoże troche i na troche to dobrze. Jak nie pomoże to
decyzję o szukaniu silnika przyspieszy :)

co ty tak w czarnych, zadymionych barwach wszystko widzisz? :)


Pochwal się z wyników.

Data: 2017-04-22 19:50:42
Autor: t-1
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
W dniu 2017-04-19 o 23:22, Zenek Kapelinder pisze:
Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na jednym cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie zbliza sie do minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom nadajacy sie do remontu kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe i nowe wtryskiwacze pochodzace z magazynu jaki na statku maja ufole to tez bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze to wina pompy a ktos inny zeby sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.


Nie supermolitu (co to?) a środka czyszczącego silnik od strony układu smarowania.
Przepłukanie układu olejowego nie zaszkodzi a może pomoże.
Np. tu opisują podobny problem:
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=112:czyszczenie-ukadu-olejowego&catid=61&Itemid=18

Data: 2017-06-17 03:21:01
Autor: Zenek Kapelinder
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Spermolit to to samo co dinks tylko w plynie.

Data: 2017-06-17 10:56:01
Autor: t-1
stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
W dniu 2017-04-22 o 19:50, t-1 pisze:

Nie supermolitu (co to?) a środka czyszczącego silnik od strony układu smarowania.
Przepłukanie układu olejowego nie zaszkodzi a może pomoże.
Np. tu opisują podobny problem:
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=112:czyszczenie-ukadu-olejowego&catid=61&Itemid=18

W najnowszym Motorze jest opisane czyszczenie silnika specjalnymi płynami i ich efekty.

stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona