stary lap Fujistu - jako serwer plikow z dyskiem 3.5cala 1500GB

Data: 2009-12-08 20:40:31
Autor: Lilip
stary lap Fujistu - jako serwer plikow z dyskiem 3.5cala 1500GB
mam okazje kupic starego laptopa Fujistu S7020 ze zbita matryca za 100zl
chcialbym zainstalowac mini dystrybucje linuksa i uzyc go jako serwer plikow podpinajac pod niego duzy dysk SATA 3.5cala 1500GB
pytanko tylko czy bios takiego lapka zobaczy taki duzy dysk?

Data: 2009-12-08 21:00:01
Autor: JoteR
"Lilip" napisał:

[...]

To Linuchy do adresowania dysków muszą się podpierać BIOS-em?
Jakież nieszczęście... ;->

JoteR

Data: 2009-12-08 21:01:48
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-08 20:40, Użytkownik Lilip napisał:
[...]

Dodaj do tego kolejne pytanie, czy chłodzenie da sobie radę
przy pracy non-stop ?

Pozdrawiam

Data: 2009-12-08 22:22:27
Autor: Lilip
RadoslawF pisze:
[...]

zmodyfikuje sie furtak, kwestia czy fizycznie dysk wykryje zeby linuks zechcial ruszyc?

Data: 2009-12-10 23:20:45
Autor: Grzegorz S
RadoslawF <radoslawfl@wp.pl> wrote:
> [...]
> pytanko tylko czy bios takiego lapka zobaczy taki duzy dysk?

Dodaj do tego kolejne pytanie, czy chłodzenie da sobie radę

spokojnie, u mnie w firmie s7020 chodziły i po 4 lata ciągłej pracy i nikt ich nigdy nie wyłączył
jedynie jakieś restarty po instalacji poprawek MS.

Data: 2009-12-08 22:11:17
Autor: G Nowak
[...]

Jestes w 100% pewny, ze sa dyski 3.5'' o pojemnosci 1500GB (~1.5TB)? Swoja droga nawet jesli takie juz produkuja to dyski laptopowe cechuja sie mniejsza wydajnoscia od tych desktopowych/serwerowych wiec stawianie czegokolwiek na laptopie mija sie z celem.

--
pozdr

Data: 2009-12-08 23:15:51
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
stary lap Fujistu - jako serwer plikow z dyskiem 3.5cala 1500GB
Jestes w 100% pewny, ze sa dyski 3.5'' o pojemnosci 1500GB (~1.5TB)?

Nie od dziś i nie od wczoraj.

Swoja droga nawet jesli takie juz produkuja to dyski laptopowe cechuja
sie mniejsza wydajnoscia od tych desktopowych/serwerowych wiec
stawianie czegokolwiek na laptopie mija sie z celem.

Hmmm, może makabrycznej bazy danych nie obsłuży, ale sądzę że te kilkadziesiąt MB/s transferu by dał - prawie 1Gbps wysyci.

Zauważ, że kolega mówi o dysku 3.5" a nie 2.5".

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-08 22:40:38
Autor: G Nowak
[...]

Moj blad. Swoja droga serwer z dyskiem na firewire to tez jakis dziwny pomysl.

--
pozdr

Data: 2009-12-10 08:45:16
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wytnij@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Zauważ, że kolega mówi o dysku 3.5" a nie 2.5".

Moj blad. Swoja droga serwer z dyskiem na firewire to tez jakis dziwny

Myśle że nie o FW chodzi a podłączenie 3.5" dysku  na zewnątrz (ATA/SATA)

Artur(m)

Data: 2009-12-09 09:01:27
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hfmj6q$nru$1news.onet.pl...
[...]

Raczej zatka ;)
Mam dwa dyski 1.5TB - daja <> 100MB/s a nawet wiecej.
Przez siec tyle nie wydoli za cholere.

Data: 2009-12-09 09:29:10
Autor: Piotr Rezmer
Jakub Jewuła pisze:

Raczej zatka ;)
Mam dwa dyski 1.5TB - daja <> 100MB/s a nawet wiecej.
Przez siec tyle nie wydoli za cholere.

Jak zrobisz z nich raida, dodasz protokół, konwersję na ethernet to wydajność znacznie spadnie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-12-09 09:49:45
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał w wiadomości news:hfnn4m$1gr$1inews.gazeta.pl...
Jakub Jewuła pisze:
[...]

A jak walne mlotkiem to spadnie do zera ;)
Pytanie tylko po co mialbym to robic?

Data: 2009-12-09 19:51:18
Autor: Piotr Rezmer
Jakub Jewuła pisze:
A jak walne mlotkiem to spadnie do zera ;)
Pytanie tylko po co mialbym to robic?

A jak zrobić inaczej serwer plików? :)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-12-08 23:21:30
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
[...]

Jest to jakiś pomysł, ale pomyśl czy zamiast bebechów (bo trzeba jakieś chłodzenie dorobić) bez obudowy i z zewnętrznym zasilaczem + znowu luzem leżącego dysku, nie lepiej zainwestować w jakieś P4 z 1GB RAM w małej obudowie, z zasilaczem i chłodzeniem i po ludzku zamontować tam dysk, zamiast wieszać na kablu?
Takie komputery można kupić w okolicach 250+pln - zastanów się czy nie lepiej tak zrobić.

Ps. Linux to Linux - jeśli chodzi o adresowanie dysku to BIOS mu na plaster ;-)
Ps2. Jeśli jesteś purystą to możesz zrobić dysk startowy z karty CF, a cały dysk 1.5TB przeznaczyć na dane.
Ps3. Pomyśl nad NASem.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-09 04:43:35
Autor: Lilip
Adam 'Adak' Kępiński pisze:
[...]

mam zasilacz buforowy w pokoju na 20V/6A wiec z tym nie bedzie problemow

"duzego" kompa nie chce, za duzo pradu to to pociagnie... jak bym mial zrezygnowac z lapa to juz wolalbym NAS-a z polki SOHO za 300zl

co do chlodzenia to mozna dorobic... ale to ma byc tylko serwer plikow w domu... tak zeby miec dostep z wszystkich komputerow do wspolnej przestrzeni dyskowe.. czysto amatorksie zastosowanie

przelotka CF nadaje sie gdy mamy interfejs IDE , na sata to juz nie bardzo... poza tym nie bedzie juz gdzie tego dysku podpiac do tego lapa

Data: 2009-12-09 09:05:51
Autor: Mariusz Kruk
stary lap Fujistu - jako serwer plikow z dyskiem 3.5cala 1500GB
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Lilip"
[...]

A co ma do tego BIOS, skoro i tak chcesz to opędzić linuksem?

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-12-09 12:52:31
Autor: Lilip
Mariusz Kruk pisze:
[...]

kwestia czy wystartuje...

Data: 2009-12-09 12:54:20
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Wystartować można z czegokolwiek.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-12-09 15:27:57
Autor: Lilip
Mariusz Kruk pisze:
[...]

z czegokolwiek znaczy z czego?
nie chce podpinac pod to nic wiecej

Data: 2009-12-09 16:37:12
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Czegokolwiek, co BIOS obsluzy. Moze pendrive, moze karta z przejsciowka
CF-IDE (choc podejrzewam, ze mozesz nie miec portu IDE), moze CD.

--

Data: 2009-12-10 23:18:12
Autor: Grzegorz S
Lilip <bledny_adres@a.pl> wrote:
[...]

Mi 7020 widział i 300GB ale to była sata1 nie wiem jak ma się w s7020 obsługa sata2

--

stary lap Fujistu - jako serwer plikow z dyskiem 3.5cala 1500GB