stary lap Fujistu - jako serwer plikow z dyskiem 3.5cala 1500GB

Data: 2009-12-08 22:11:17
Autor: G Nowak
stary lap Fujistu - jako serwer plikow z dyskiem 3.5cala 1500GB
mam okazje kupic starego laptopa Fujistu S7020 ze zbita matryca za 100zl
chcialbym zainstalowac mini dystrybucje linuksa i uzyc go jako serwer
plikow podpinajac pod niego duzy dysk SATA 3.5cala 1500GB

Jestes w 100% pewny, ze sa dyski 3.5'' o pojemnosci 1500GB (~1.5TB)? Swoja droga nawet jesli takie juz produkuja to dyski laptopowe cechuja sie mniejsza wydajnoscia od tych desktopowych/serwerowych wiec stawianie czegokolwiek na laptopie mija sie z celem.

--
pozdr

Data: 2009-12-08 23:15:51
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
stary lap Fujistu - jako serwer plikow z dyskiem 3.5cala 1500GB
Jestes w 100% pewny, ze sa dyski 3.5'' o pojemnosci 1500GB (~1.5TB)?

Nie od dziś i nie od wczoraj.

Swoja droga nawet jesli takie juz produkuja to dyski laptopowe cechuja
sie mniejsza wydajnoscia od tych desktopowych/serwerowych wiec
stawianie czegokolwiek na laptopie mija sie z celem.

Hmmm, może makabrycznej bazy danych nie obsłuży, ale sądzę że te kilkadziesiąt MB/s transferu by dał - prawie 1Gbps wysyci.

Zauważ, że kolega mówi o dysku 3.5" a nie 2.5".

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-08 22:40:38
Autor: G Nowak
[...]

Moj blad. Swoja droga serwer z dyskiem na firewire to tez jakis dziwny pomysl.

--
pozdr

Data: 2009-12-10 08:45:16
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wytnij@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Zauważ, że kolega mówi o dysku 3.5" a nie 2.5".

Moj blad. Swoja droga serwer z dyskiem na firewire to tez jakis dziwny

Myśle że nie o FW chodzi a podłączenie 3.5" dysku  na zewnątrz (ATA/SATA)

Artur(m)

Data: 2009-12-09 09:01:27
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hfmj6q$nru$1news.onet.pl...
[...]

Raczej zatka ;)
Mam dwa dyski 1.5TB - daja <> 100MB/s a nawet wiecej.
Przez siec tyle nie wydoli za cholere.

Data: 2009-12-09 09:29:10
Autor: Piotr Rezmer
Jakub Jewuła pisze:

Raczej zatka ;)
Mam dwa dyski 1.5TB - daja <> 100MB/s a nawet wiecej.
Przez siec tyle nie wydoli za cholere.

Jak zrobisz z nich raida, dodasz protokół, konwersję na ethernet to wydajność znacznie spadnie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-12-09 09:49:45
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał w wiadomości news:hfnn4m$1gr$1inews.gazeta.pl...
Jakub Jewuła pisze:
[...]

A jak walne mlotkiem to spadnie do zera ;)
Pytanie tylko po co mialbym to robic?

Data: 2009-12-09 19:51:18
Autor: Piotr Rezmer
Jakub Jewuła pisze:
A jak walne mlotkiem to spadnie do zera ;)
Pytanie tylko po co mialbym to robic?

A jak zrobić inaczej serwer plików? :)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

stary lap Fujistu - jako serwer plikow z dyskiem 3.5cala 1500GB