stary telefon, nowa karta SIM

Data: 2012-05-09 20:28:36
Autor: Atlantis
stary telefon, nowa karta SIM
Leżał u mnie w domu taki stary, zaczepno-obronny Panasonic EB-G450 z lat dziewięćdziesiątych. Nie byłem pewien czy jest sprawny, gdyż miał wyrwany kawałek gniazdka na kartę SIM i nie szło jej tam włożyć. Pomyślałem, że dam mu szansę i dzisiaj robiąc zakupy w sklepie elektronicznym kupiłem podobne gniazdko za 2 zł. ;)
Wylutowałem stare, zamontowałem nowe, podłączyłem zasilanie zamiast baterii do jej styków (z zewnętrznego stabilizatora ustawionego na 4,8V - oryginalna bateria dawno temu padła). Telefon ruszył. Pierwszy test zrobiłem na starej, nieaktywnej karcie. Zobaczył ją, nie poszedł dym, więc włożyłem moją. Poprosił o PIN, na ekranie pojawiła się nazwa operatora.

I tyle, bo nie udaje się nigdzie dodzwonić. Przez chwilę pokazuje się wybieranie numeru, a potem mam sygnał jak przy "nie ma takiego numeru" i informację o odrzuconym połączeniu. Myślałem, że to coś z zasięgiem, ale najwyraźniej radio działa - telefon wykrywa okoliczne sieci GSM.
Dodzwonić też się na niego nie da - dostaję komunikat o abonencie poza zasięgiem.

Coś jest nie tak, czy to jakaś kwestia niekompatybilności czegoś z czymś?

Data: 2012-05-09 23:29:09
Autor: J.F.
Dnia Wed, 09 May 2012 20:28:36 +0200, Atlantis napisał(a):
Wylutowałem stare, zamontowałem nowe, podłączyłem zasilanie zamiast baterii do jej styków (z zewnętrznego stabilizatora ustawionego na 4,8V - oryginalna bateria dawno temu padła).

To moze byc problem - one spory prady ciagna, zasilacz jest odpowiednio
mocny ? Dlugie kabelki tez moga byc problem, kondensator dodac przy
telefonie
[...]

A co na to amperomierz lub glosniki ?  moze nadajnik nie dziala ?

Coś jest nie tak, czy to jakaś kwestia niekompatybilności czegoś z czymś?

Nie bardzo wiem jak sie standardy kart zmienialo - ale kiedys byly chyba
takie zasilane 5V, a teraz ... 1.8 ? Tylko ze wszystko wskazuje ze karta dziala.

J.

Data: 2012-05-10 00:21:36
Autor: Atlantis
W dniu 2012-05-09 23:29, J.F. pisze:

To moze byc problem - one spory prady ciagna, zasilacz jest odpowiednio
mocny ? Dlugie kabelki tez moga byc problem, kondensator dodac przy
telefonie

Tak, zasilacz pochodzi ze starego komputera AT. Biorę z niego 12V i zasilam nimi regulowany, scalony stabilizator. Kondensatora (w sensie dużego elektrolitu) w tej chwili nie ma, są tylko niewielkie (kilkaset nF) kondensatorki na wyjściu i wejściu stabilizatora.

A co na to amperomierz lub glosniki ?  moze nadajnik nie dziala ?

Sprawdzę. Niemniej to byłoby dziwne - w końcu chyba się loguje w sieci - na wyświetlaczu pojawia się jej nazwa. Nie sądzę, żeby to było możliwe bez działającego nadajnika...

Nie bardzo wiem jak sie standardy kart zmienialo - ale kiedys byly chyba
takie zasilane 5V, a teraz ... 1.8 ?
Tylko ze wszystko wskazuje ze karta dziala.

Nowa albo nie nowa. Karta swoje lata już ma - pochodzi gdzieś z 2004 roku. Ta nieaktywna, na której testowałem wcześniej jest o kilka lat starsza (Idea POP).

Data: 2012-05-10 15:05:05
Autor: J.F
Użytkownik "Atlantis"  napisał w wiadomości
[...]

A ten stabilizator to taki na 5A czy 1.5A ?
1.5 za malo

Kondensatora (w sensie  dużego elektrolitu) w tej chwili nie ma

Dodaj przy telefonie.

J.

Data: 2012-05-12 09:44:52
Autor: Marek
stary telefon, nowa karta SIM
On Thu, 10 May 2012 15:05:05 +0200, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dodaj przy telefonie.

Tak jak mówi Fox, kondzioł obowiązkowo + stabilizator min. 3A.

--
Marek

Data: 2012-05-12 10:00:51
Autor: JoteR
"J.F" napisał:

Tak, zasilacz pochodzi ze starego komputera AT. Biorę z niego 12V
i zasilam nimi regulowany, scalony stabilizator.

A ten stabilizator to taki na 5A czy 1.5A ?
1.5 za malo

Nie przesadzacie aby? To jest telefon, a nie przenośna radziecka radiostacja.

JoteR

Data: 2012-05-12 12:14:19
Autor: J.F.
Dnia Sat, 12 May 2012 10:00:51 +0200, JoteR napisał(a):
"J.F" napisał:
[...]

Nie przesadzamy. Pamietam starego C35 i przechodzona bateryjke do niego.
Jeszcze na niej ruszal, ale jak przychodzilo do logowania do sieci to sie
wylaczal. A prad zwarcia bateryjki - 11A. I to przy wbudowanym w bateryjke
bezpieczniku.

J.

Data: 2012-05-12 12:36:07
Autor: JoteR
"J.F." napisał:

[...]

Nie przesadzamy.

IMHO przesadzacie.
Ale wypadałoby poczekać na wyjaśnienia wątkopodawcy, czy zamiana stabilizatora na 5 czy nawet 10-amperowy przyniosła pożądany skutek.

[...]

Że niby 11 A to za mało na zalogowanie się do sieci? Tym razem przesadziłeś. I to mnóstwo za bardzo.

JoteR

Data: 2012-05-12 14:09:28
Autor: J.F.
Dnia Sat, 12 May 2012 12:36:07 +0200, JoteR napisał(a):
"J.F." napisał:
[...]

A co ja ci poradze jesli tak wyszlo ? Jest sobie telefon, na nowej bateryjce dziala, na starej sie zaraz wylacza,
podlaczamy do starej woltomierz - 4.2V, podlaczamy amperomierz - 11A pradu
zwarcia, wiec nie taka slaba ta bateryjka.

Zwarcia - czyli gdyby nie ten bezpiecznik to mozna przypuszczac ze przy
pradzie np 1.5A napiecie spada do 3.6V, czyli tyle co rozladowana bateryjka
ma, ale telefon jeszcze na niej dziala. Widac telefon bierze wiecej.

Ile - nie udalo mi sie zmierzyc. Jak probowalem to sie telefon zaraz
wylaczal. Widac mu dodatkowe opory bardzo przeszkadzaly :-)

J.

Data: 2012-05-12 17:46:28
Autor: Atlantis
W dniu 2012-05-12 12:36, JoteR pisze:

Ale wypadałoby poczekać na wyjaśnienia wątkopodawcy, czy zamiana
stabilizatora na 5 czy nawet 10-amperowy przyniosła pożądany skutek.

W porządku - w tygodniu podejdę do sklepu i kupię wydajniejszy stabilizator, tym razem już nie regulowany, ale po prostu na 5V. Sklecę na próbę układ na płytce testowej i zobaczę czy ruszy.

Jeszcze jedna obserwacja - nie ma żadnej kreski zasięgu. Nie byłem pewien czy w ogóle ten model je wyświetlał, bo telefon ma alfanumeryczny, a nie graficzny wyświetlacz. Jedynie stan baterii jest złożony z osobnych ciekłokrystalicznych elementów. W prawym, górnym rogu widać było jedynie symbol anteny.
Teraz jednak wyszperałem zdjęcia w sieci i okazuje się, że telefon powinien pokazywać całe zaczernione prostokąty (segmenty wyświetlacza alfanumerycznego). Tego nie robi, jednakże same sieci wykrywa.

Data: 2012-05-14 08:50:43
Autor: J.F.
Dnia Sat, 12 May 2012 17:46:28 +0200, Atlantis napisał(a):
[...]

Najpierw postaw kolo glosnikow - nadaje cokolwiek, nie nadaje ? J.

Data: 2012-05-14 08:55:51
Autor:
Atlantis <NOSPAMmarekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Teraz jednak wyszperałem zdjęcia w sieci i okazuje się, że telefon powinien pokazywać całe zaczernione prostokąty (segmenty wyświetlacza alfanumerycznego). Tego nie robi, jednakże same sieci wykrywa.

Witam,
Miałem taki :) echh, mój pierwszy...
Koło antenki powinny być znaczki zasięgu (trzeba było w tych czasach na nie
patrzeć, bo nie wszędzie był zasięg), zazwyczaj w Plusie, jak była "1 kreska"
to dodzwonić sie nie dało. Po mojemu to nie działa albo nadajnik (wykrywa
sieci, ale się nie loguje), albo karta sim jest na inne napięcie (zobacz, czy
działa książka telefoniczna - ten telefon korzysta z pamięci sim'a).

Pozdrawiam
Janusz

Data: 2012-05-26 10:26:11
Autor: user_cichy
stary telefon, nowa karta SIM
Hej.
Jesli testujesz na karcie Play, to raczej nie ruszy. EGSM raczej ten telefon nie obsluguje. Jesli widzi inne sieci, a nie mozna sie na niego dodzwonic, to zalozylem ze to play. --

Data: 2012-05-26 10:26:11
Autor: user_cichy

Data: 2012-05-26 10:26:13
Autor: user_cichy