starzenie się opon

Data: 2009-07-03 17:56:24
Autor: de Fresz
starzenie się opon
On 2009-07-03 17:43:36 +0200, "All" <all.prune@pan.not.pl> said:

Po ilu latach składowania (zakładając poprawne składowanie)
traci 50% swej wartości jezdnej?

Nie wiem jak w %, ale AFAIK np. Pirelli zakłada, że opona może być składowana do 5 lat i jest w dalszym ciągu objęta pełną gwarancją - info od dystrybutora. O innych firmach słyszałem, że dają ok. 3 lat.

Albo inaczej - w jakim stopniu utraciła swe własności nieużywana,
fabrycznie nowa opona, wyprodukowana przed trzema laty.

Prawidłowo przechowywana - raczej w niewielkim. Ale raczej nie licz na wyniki laboratyjnych analiz.

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

starzenie się opon