statut szko³y (katolickiej)

Data: 2020-12-11 13:31:50
Autor: Olin
statut szko³y (katolickiej)
Statut Katolickiego Liceum Ogólnokszta³c±cego im. ¦wiêtej Rodziny z
Nazaretu w Krakowie g³osi:

"Ucznia obowi±zuje w szkole i poza ni± bezwzglêdny zakaz podejmowania
aktywno¶ci seksualnej, polegaj±cej na odbyciu stosunku seksualnego, udzia³u
w imprezach o charakterze erotycznym oraz pozowania do filmów i zdjêæ
pornograficznych, publicznym podejmowaniu zachowañ o zabarwieniu
erotycznym"

Zabrania siê równie¿ m.in. picia alkoholu, posiadania materia³ów
pornograficznych czy przynale¿no¶ci do organizacji, której za³o¿enia s±
sprzeczne z warto¶ciami chrze¶cijañskimi. Z kolei w I Liceum Ogólnokszta³c±cego im. Jana Paw³a II Sióstr Prezentek w
Rzeszowie:

"Je¶li nauczyciel zauwa¿y, ¿e uczeñ korzysta z telefonu komórkowego lub
innego urz±dzenia elektronicznego w sposób niedozwolony, zabiera urz±dzenie
do depozytu na tydzieñ. Je¶li sytuacja siê powtórzy, czas depozytu wynosi
2-4 tygodnie"

https://www.edziecko.pl/starsze_dziecko/7,79351,26582301,kontrowersyjne-punkty-w-statutach-szkol-katolickich-godza-w.html

Obie szko³y s± publiczne, co oznacza, ¿e dostaj± kasê od pañstwa.
O to, dlaczego pe³noletni uczniowie nie mog± pic, paliæ i zje¿d¿aæ po
rynnie nawet nie pytam.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Wierzê, ¿e tam w górze jest co¶, co czuwa nad nami.
 Niestety, jest to rz±d."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-12-11 14:22:24
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
Podrzuæ nam dla porównania statuty najlepszych szkó³ szwajcarskich, brytyjskich i amerykañskich.
I spytaj co robi±, gdy na sprawdzianie/egzaminie ich uczeñ w sposób niedozwolony u¿ywa komórki.

-- -- -
Statut Katolickiego Liceum Ogólnokszta³c±cego im. ¦wiêtej Rodziny z Nazaretu w Krakowie g³osi:
[...]

Data: 2020-12-11 14:41:21
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 11.12.2020 o 14:22, ±æê³ñ󶼿 pisze:
Podrzuæ nam dla porównania statuty najlepszych szkó³ szwajcarskich, brytyjskich i amerykañskich.

No ale tu u¿ywasz argument "od rzeczy". Kolega pyta o zakaz podejmowania
aktywno¶ci seksualnej. Zak³adam, ¿e nie chodzi o tak± aktywno¶æ w sali
lekcyjnej podczas lekcji. O ile normowanie regulaminem zachowania ucznia
w szkole, to jeszcze w rozs±dnym zakresie da siê uzasadniæ potrzeb±
zapewnienia porz±dku, no to co szkole do tego, jak zachowuje siê uczeñ w
domu? Oczywi¶cie w ramach obowi±zuj±cego prawa, czy standardów. Nie
pisz± w regulaminie o zakazie zabijania, czy kradzie¿y. Sprawa
podejmowania aktywno¶ci seksualnej jest unormowana w kilku ustawach i
nie za bardzo widzê tu pole do popisu dla szko³y.

I spytaj co robi±, gdy na sprawdzianie/egzaminie ich uczeñ w sposób niedozwolony u¿ywa komórki.

Ale by³e¶ tu uprzejmy wskazaæ, ¿e chodzi o sprawdzian, czy egzamin. Ja
jeszcze rozumiem zakaz korzystania z telefonu w trakcie lekcji, bo po
prostu narusza to porz±dek. Ale przyk³adowo podczas przerwy?

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-12 07:43:41
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
Cyt.: " korzysta z telefonu komórkowego lub innego urz±dzenia elektronicznego w sposób niedozwolony".

Lewak przeczyta: "zabraniaj± mi w³o¿yæ wibratora do d...".

-- -- -
Ja jeszcze rozumiem zakaz korzystania z telefonu w trakcie lekcji, bo po prostu narusza to porz±dek.

Data: 2020-12-11 14:35:39
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 11.12.2020 o 13:31, Olin pisze:
Obie szko³y s± publiczne, co oznacza, ¿e dostaj± kasê od pañstwa.
O to, dlaczego pe³noletni uczniowie nie mog± pic, paliæ i zje¿d¿aæ po
rynnie nawet nie pytam.

Szko³y rz±dz± siê swoimi prawami i bynajmniej nie uwa¿am, ¿e jest to
m±dre. Ró¿nych dziwnych zakazów nie maj±cych nie tylko podstawy prawnej,
ale nawet zdroworozs±dkowych, to ja ju¿ widzia³em masê.

Kilkana¶cie lat temu u nas by³o takie zdarzenie, ¿e nauczycielka zabra³a
uczniowi "za karê" telefon  komórkowy i po³o¿y³a go na oknie obiecuj±c
oddaæ po lekcjach. Po lekcji okaza³o siê, ¿e telefonu nie ma. No i
zacz±³ siê problem. Szko³a wys³a³a pieszo ucznia na poblisk± Komendê, by
powiadomi³ Policjê o kradzie¿y. Gdy policjanci udali siê do szko³y, bo
to by³o po po³udniu, w szkole by³o kilka klas i rozs±dnie rzecz ujmuj±c
pewnie który¶ z tych uczniów (a najpewniej z tej klasy, w której by³a
ofiara) mia³ telefon, to siê okaza³o, ¿e dyrektor szko³y wysy³aj±c
ofiarê pieszo na Policjê (a móg³ zadzwoniæ) zwolni³ pozosta³e klasy do domu.

Potem by³y pretensje, ¿e zawiadomienie od dziecka zosta³o przyjête, ale
o kradzie¿y telefonu na szkodê szko³y. W koñcu we w³adaniu szko³y w
chwili kradzie¿y by³ telefon. Przy okazji jest to jeden z nielicznych
znanych mi przypadków, gdy dyrektorowi szko³y (wówczas dy¿uruj±cemu)
przedstawiono zarzut z art. 231 kk w zw. z niepowiadomieniem organów
¶cigania o przestêpstwie, o którym dowiedzia³ siê w zwi±zku ze
sprawowan± funkcj± oraz nie zabezpieczeniem w niezbêdnym zakresie ¶ladów
i dowodów. Nie ¶ledzi³em tej sprawy dalej, ale dyrektorem szko³y
przesta³ byæ krotko pó¼niej, bo widzia³em informacje w internecie.

Wracaj±c do przywo³anego przez Ciebie zakazu podejmowania aktywno¶ci
seksualnej, to nie wydaje siê on mieæ ani w obowi±zuj±cym prawie, ani
zdrowym rozs±dku i z ca³± pewno¶ci± nie przysparza chluby szkole, która
ma takie zapisy. Nie to, bym by³ zwolennikiem podejmowana aktywno¶ci
seksualnej przez ka¿dego 16-to latka, ale widz±c taki zapis w ¿yciu bym
tam dziecka nie pos³a³, bo to jak z tymi regulaminami do umów na 10
stron. Z góry wiadomo, ¿e jak umowa zamiast dwóch, ma 10 stron, to
bedzie problem. Ciekawe, jak szko³a chce badaæ, czy ch³opak odbywa³
stosunek seksualny. A mo¿e to by³a tylko inna czynno¶æ seksualna. Z
dziewczynkami te¿ ³atwo nie pójdzie. Czy dyrektorz szko³y bêdzie robi³
badanie ginekologiczne? No i podobno jaka¶ tam czê¶æ dziewczynek w
wyniku pierwszego stosunku z uwagi na budowê nie odnosi ¿adnych widomych
uszczerbków. Jestem przeciwnikiem wprowadzana idiotycznych i nie
daj±cych siê wyegzekwowaæ zakazów, bo z regu³y prowadza one do
niepotrzebnych zgrzytów.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-11 14:50:23
Autor: A. Filip
statut szko³y (katolickiej)
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

Cynicznie:  IMHO To najbardziej podk³adka do wywalenia jak dyrektor
bêdzie zmuszony pokazaæ ¿e wie o "aktywno¶ci seksualnej" ucznia.
A w praktyce: jak uczeñ zostanie za to wywalony to wywalczenie po s±dach
przywrócenia do szko³y (IMHO s± na to ¶rednie szanse) bêdzie niemal
zawsze "surow± i okrutn± kar±" dla przywróconego ucznia jak z
wywalczonego prawa skorzysta a nie bêdzie tylko dochodziæ odszkodowania.

--
A. Filip

Data: 2020-12-11 17:23:08
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 11.12.2020 o 14:50, A. Filip pisze:
Cynicznie:  IMHO To najbardziej podk³adka do wywalenia jak dyrektor
bêdzie zmuszony pokazaæ ¿e wie o "aktywno¶ci seksualnej" ucznia.

Ju¿ samo prowadzenie postêpowania w celu ustalenia tej aktywno¶ci bardzo
szybko mo¿e szko³ê wprowadziæ na "pole minowe". Jest szereg przepisów
chroni±cych tê dra¿liw± kwestiê.

[...]

Odszkodowania? Tu grozi odpowiedzialno¶æ karna dla tego, kto to bêdzie
bada³. Odszkodowanie, to najmniejszy w tym problem.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-11 18:51:09
Autor: A. Filip
statut szko³y (katolickiej)
[...]

To zacznijmy od drugiej strony:  Je¶li uczennica zajdzie w ci±¿e to bêd±
potrzebne dowody na brak Niepokalanego Poczêcia?  (bez o¶wiadczeñ
uczennicy np. o gwa³cie).
To jest przyk³ad ekstremalny.  Mo¿liwe s± (trochê) mniej ekstremalne
dowody zanim "dyrekcja" wpadnie na t± rafê prawn± któr± wskazujesz,

--
A. Filip

Data: 2020-12-11 19:12:08
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 11.12.2020 o 18:51, A. Filip pisze:
[...]

Czy dyrektor szko³y jest w³adny badaæ to, czy uczennica zosta³a
zgwa³cona? Przypominam, ze po zmianie prawa nawet Policja nie ma prawa o
to zapytaæ, tylko s±d.

To jest przyk³ad ekstremalny.  Mo¿liwe s± (trochê) mniej ekstremalne
dowody zanim "dyrekcja" wpadnie na t± rafê prawn± któr± wskazujesz,

Zaj¶cie w ci±¿ê nie jest dowodem odbycia stosunku p³ciowego przez
uczennicê. Mog³a zostaæ zap³odniono in vitro przyk³adowo, zgwa³cona,
albo wnosz±c po ro¿nych forach zaj¶æ w ci±¿e w jeszcze inny sposób.
Ko¶cielna szko³a powinna wierzyæ w niepokalane poczêcie, a co za tym
idzie, skoro siê raz zdarzy³o, to mog³o i drugi. Ja znam wiele takich
przyk³adów :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-11 20:31:44
Autor: A. Filip
statut szko³y (katolickiej)
[...]

Jak konieczne chcesz przyk³adu czego¶ ma (niskie ale) realne szanse siê
zdarzyæ: filmik na internecie z dobrowolnym stosunkiem prawdopodobnie
opublikowany przez samych uczestników zdarzenia i komentarze na jego
temat w "czujnych mediach".  W najczêstszym scenariuszu: obie/wszystkie
strony by³y ¶wiadome rejestracji "zdarzenia" (domniemana zgoda), jedna ze
stron opublikowa³a nagranie, druga twierdzi (po publikacji) ¿e nie
wyrazi³a na publikacje zgody (np. revenge sex films).

--
A. Filip

Data: 2020-12-11 21:28:38
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 11.12.2020 o 20:31, A. Filip pisze:
[...]

Sk±d wiadomo, ¿e poza kadrem kto¶ nie trzyma jej ukochanego kotka na
muszce? Nie sprowadzaj dyskusji do absurdu. Udzia³ przez 16-tolatkê w
produkcji erotycznej, to przejaw demoralizacji i mamy na to ustawê, a
nie regulamin szko³y.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-11 23:02:32
Autor: A. Filip
statut szko³y (katolickiej)
[...]

Obud¼ siê w ¶wiecie jaki jest zamiast tego jaki byæ powinien.
Jak w Niemczech maj± ju¿ prawo na "revnge porn" to ja na 90% obstawiam
¿e w tym dziesiêcioleciu pojawi siê i w Polsce.

https://en.wikipedia.org/wiki/Revenge_porn
Revenge porn is the distribution of sexually explicit images or videos
of individuals without their consent.[1] The sexually explicit images
or video may be made by a partner in an intimate relationship with the
knowledge and consent of the subject at the time, or [...]
Jurisdictions which have passed laws against revenge porn include
Italy, Israel, Germany, the United Kingdom, Canada,[9] 40/50 states of
the United States [...]

--
A. Filip

Data: 2020-12-12 00:28:27
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 11.12.2020 o 23:02, A. Filip pisze:
Obud¼ siê w ¶wiecie jaki jest zamiast tego jaki byæ powinien.
Jak w Niemczech maj± ju¿ prawo na "revnge porn" to ja na 90% obstawiam
¿e w tym dziesiêcioleciu pojawi siê i w Polsce.

Nie nad±¿asz. Ju¿ jest. Art. 191a kk.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-12 01:28:52
Autor: A. Filip
statut szko³y (katolickiej)
[...]

Dziêkuje za skorygowanie mojego otumanienia, mam nadzieje ¿e chwilowego :-)

--
A. Filip

Data: 2020-12-14 14:20:46
Autor: J.F.
statut szko³y (katolickiej)
U¿ytkownik "A. Filip"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:anfi+t7qkkko8zf-kcb5@wp.eu...
[...]

Akurat IMO w miare prosto sprawdzic jak to z tym Niepokalanym bylo, choc moze jest margines niepewnosci ...

To jest przyk³ad ekstremalny.  Mo¿liwe s± (trochê) mniej ekstremalne
dowody zanim "dyrekcja" wpadnie na t± rafê prawn± któr± wskazujesz,

Ale rafa jednak jest ...

IMO - to sie odbedzie inaczej - uczennice w ciazy wywala, pytanie czy sad bedzie chcial zaswiadczenia lekarskiego, czy dyrekcja przegra na skutek brak wiary w cuda :-)

Hm w sprawie cywilnej, to chyba dyrekcja powinna przedstawic dowod, ze poczecie nie bylo niepokalane :-)

J.

Data: 2020-12-11 14:54:26
Autor: Michal Jankowski
statut szko³y (katolickiej)
A "zatrudniê niepal±cego"? (Nie)legalne chyba tak samo, w og³oszeniach siê zdarza, nie s³ysza³em o próbach s±dowej walki z takimi og³oszeniami, ale te¿ nie s³ysza³em, ¿eby kogo¶ za palenie poza prac± wyrzucono z roboty...

   MJ

Data: 2020-12-11 15:14:20
Autor: Olin
statut szko³y (katolickiej)
Dnia Fri, 11 Dec 2020 14:35:39 +0100, Robert Tomasik napisa³(a):

Szko³y rz±dz± siê swoimi prawami i bynajmniej nie uwa¿am, ¿e jest to
m±dre. Ró¿nych dziwnych zakazów nie maj±cych nie tylko podstawy prawnej,
ale nawet zdroworozs±dkowych, to ja ju¿ widzia³em masê.

No w³a¶nie, a równocze¶nie takie placówki o¶wiatowe s± finansowane przez
pañstwo, chocia¿ wydaj± kuriozalne, sprzeczne  z prawem zakazy.
 Sprawa zostanie przekazana do Ma³opolskiego Kuratora O¶wiaty, czyli s³ynnej
Barbary Nowak. Ju¿ siê nie mogê doczekaæ, co wymy¶li ta intelektualistka. --

Data: 2020-12-11 16:16:10
Autor: J.F.
statut szko³y (katolickiej)
U¿ytkownik "Olin"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:109g0jkybv0j0$.d1gzykuzg3ie.dlg@40tude.net...
[...]

Zawsze moze powiedziec, ze nie widzi nic zlego w stawianiu wysokich wymagan moralnych przez prywatna szkole, do ktorej uczniowie dobrowolnie chodz±.
I ze wiekszosc uczniow jest przeciez niepelnoletnia ..

Aczkolwiek ... czy tam nie sa naruszane konstytucyjne wolnosci ?

J.

Data: 2020-12-11 17:29:58
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 11.12.2020 o 16:16, J.F. pisze:

[...]

Polskie prawo zabrania wspó³¿ycia nieletnim do 16-tego roku ¿ycia. Nie
stawiajmy równo¶ci pomiêdzy moralno¶ci±, a odbywaniem stosunków
p³ciowych przez 17-tolatkê, bo szybko wejdziemy tu w do¶æ powa¿ny spór,
na ile taki czyn jest niemoralny. No i czy szko³a mo¿e swoj± moralno¶æ
wymy¶laæ?

Co innego nawo³ywanie do wstrzemiê¼liwo¶ci, a co innego zakazywanie. Jak
jeszcze zauwa¿ymy, ze czêsto szko³ê dzieciom wybieraj± rodzice, to w
ogóle mo¿na szybko doj¶æ do wniosku, ze bezprawnie dochodzi do zmuszania
do okre¶lonego zachowania.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-11 18:15:39
Autor: Michal Jankowski
statut szko³y (katolickiej)
[...]

Do ukoñczenia 15 lat.

A ¶ci¶lej bior±c, zakazuje INNYM wspó³¿ycia z osob± poni¿ej 15 lat.

   MJ

Data: 2020-12-11 19:13:19
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 11.12.2020 o 18:15, Michal Jankowski pisze:

[...]

OK! Celnie. No wiêc ponad 15 lat nikt nie ma prawa tego zabraniaæ i tyle.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-14 14:16:27
Autor: J.F.
statut szko³y (katolickiej)
U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5fd3b6c0$0$519$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Eee ... dlaczego 15 lat ?

To tylko innym nie wolno :-)

Przyjedzie jakis imigrant co nie zna prawa, zreszta ilu rodakow tak swietnie zna KK.
Albo dziecko wyjedzie za granice ...

J.

Data: 2020-12-12 17:39:57
Autor: Animka
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 2020-12-11 o 18:15, Michal Jankowski pisze:
[...]

To dlaczego ucza seksu i gender ju¿ w pierwszych klasach

--
animka

Data: 2020-12-14 11:13:26
Autor: Olin
statut szko³y (katolickiej)
Dnia Sat, 12 Dec 2020 17:39:57 +0100, Animka napisa³(a):

To dlaczego ucza seksu i gender ju¿ w pierwszych klasach

Zdecydowanie za wcze¶nie siê urodzi³em. Mia³em jakie¶ rysunki i tym
podobne. Wprowadzenie religii do szkó³ to jednak zupe³nie co innego.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Bóg stworzy³ cz³owieka, poniewa¿ rozczarowa³ siê ma³p±.
Z dalszych eksperymentów zrezygnowa³."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-12-14 21:44:38
Autor: Animka
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 2020-12-14 o 11:13, Olin pisze:
Dnia Sat, 12 Dec 2020 17:39:57 +0100, Animka napisa³(a):

To dlaczego ucza seksu i gender ju¿ w pierwszych klasach

Zdecydowanie za wcze¶nie siê urodzi³em. Mia³em jakie¶ rysunki i tym
podobne.

Ja te¿ kiedy¶.

Wprowadzenie religii do szkó³ to jednak zupe³nie co innego.

Czyli religia to gender? ;-)

--
animka

Data: 2020-12-15 21:07:54
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
Nie, religia to ¿ebro Adama.

-- -- -
Czyli religia to gender?

Data: 2020-12-16 11:42:33
Autor: Olin
statut szko³y (katolickiej)
Dnia Mon, 14 Dec 2020 21:44:38 +0100, Animka napisa³(a):

Czyli religia to gender? ;-)

Nie znam siê na tym ca³ym d¿enderze, ale na religii bezsprzecznie ucz±
masturbacji i to bardzo praktycznie. Zupe³nie nie rozumiem, jak to siê ma
statutów szkolnych.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Znam ja ich wszystkich, same ³ajdaki. Ca³e miasto takie: ³ajdak na ³ajdaku
jedzie i ³ajdakiem pogania. Jeden tam tylko jest porz±dny cz³owiek:
prokurator, ale i ten - prawdê mówi±c - ¶winia"
Niko³aj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-12-16 11:51:30
Autor: J.F.
statut szko³y (katolickiej)
U¿ytkownik "Olin"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m7v773wk5dsx$.gz931kne2stq$.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 14 Dec 2020 21:44:38 +0100, Animka napisa³(a):
Czyli religia to gender? ;-)

Nie znam siê na tym ca³ym d¿enderze,

Tez jestem ciekaw, o co w tym chodzi.
Kosciol chyba wie dokladnie, skoro tak zwalcza :-)

ale na religii bezsprzecznie ucz± masturbacji i to bardzo praktycznie.

Raczej sporadycznie i nielicznych.

Zupe³nie nie rozumiem, jak to siê ma statutów szkolnych.

Gdyby to bylo masowe, to widac taki program przedmiotu, zatwierdzony przez mini... biskupa :-)

J.

Data: 2020-12-16 11:58:04
Autor: Olin
statut szko³y (katolickiej)
Dnia Wed, 16 Dec 2020 11:51:30 +0100, J.F. napisa³(a):

Gdyby to bylo masowe, to widac taki program przedmiotu, zatwierdzony przez mini... biskupa :-)

Kiedy¶ by³o "przygotowanie do ¿ycia w rodzinie"; widocznie zape³niaj± luki
programowe, ale czemu ograniczaj± siê wy³±cznie do mechanicznego seksu,
któremu nie towarzyszy ¿adna wiê¼ uczuciowa.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Potrzeba jednej iskry, by spaliæ las, ale ca³ej paczki zapa³ek,
¿eby rozpaliæ grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-12-16 22:24:11
Autor: Animka
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 2020-12-16 o 11:58, Olin pisze:
[...]

Widocznie ci co napisali te ksi±¿eczki i ci, którzy nakazali tego uczyæ nigdy nie zaznali mi³o¶ci tylko siê mastrubowali.

--
animka

Data: 2020-12-16 14:01:52
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
statut szko³y (katolickiej)
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 16 Dec 2020 11:51:30 +0100  dosz³a do mnie wiadomo¶æ  <5fd9e6b3$0$556$65785112@news.neostrada.pl>  od "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  :
[...]

Ca³± wiedzê, jak± posiada KK na temat gender, bardzo dobrze podsumowa³ pewien(kiedy¶ ma³o
lubiany) pan:
https://www.youtube.com/watch?v=LT3kI3BsxlQ

--
Gdyby siê wysadzi³o ich planety, zburzy³o miasta,
spali³o ksiêgi, a ich samych wyt³uk³o do nogi,

Data: 2020-12-16 22:32:25
Autor: Animka
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 2020-12-16 o 14:01, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Ma³o lubiany to on chyba nie by³. Skoro Maryla Rodowicz na niego leciala to on co¶ w sobie mia³ :-)
Lubi³am s³uchaæ jego dyplomatyczno satyrycznych wypowiedzi. Mo¿na by³o siê po¶miaæ.

--
animka

Data: 2020-12-16 22:21:55
Autor: Animka
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 2020-12-16 o 11:51, J.F. pisze:
[...]

Czy¿by tego zboczeñca?

--
animka

Data: 2020-12-16 22:21:00
Autor: Animka
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 2020-12-16 o 11:42, Olin pisze:
[...]

A to ¶winie! nie do¶c, ¿e molestuj± dzieci to jeszcze razem z nimi siê w szko³ach mastrubuj±.

--
animka

Data: 2020-12-15 12:26:06
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
Maj± siê masturbowaæ.
Obywatel wymasturbowany jest mniej awanturuj±cy siê.

-- -- -
To dlaczego ucza seksu i gender ju¿ w pierwszych klasach

Data: 2020-12-15 12:28:38
Autor: Olin
statut szko³y (katolickiej)
Dnia Tue, 15 Dec 2020 12:26:06 +0100, ±æê³ñ󶼿 napisa³(a):

Maj± siê masturbowaæ.
Obywatel wymasturbowany jest mniej awanturuj±cy siê.

Nareszcie wiem, po co w szko³ach pojawili siê katecheci.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Warto¶æ kobiety polega na jej zdolno¶ciach rozrodczych i mo¿liwo¶ci
wykorzystania do prac domowych"
¶w. Tomasz z Akwinu

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-12-15 12:48:30
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
No widzisz sam, od lat nie mia³e¶ orgazmu z czego zalewasz ¿ó³ci± internet.

-- -- -
Nareszcie wiem

Data: 2020-12-15 12:33:33
Autor: A. Filip
statut szko³y (katolickiej)
±æê³ñ󶼿 <a@e.pl> pisze:
To dlaczego ucza seksu i gender ju¿ w pierwszych klasach
Maj± siê masturbowaæ.
Obywatel wymasturbowany jest mniej awanturuj±cy siê.

Czy¿ RP3 nie jest zbudowane na filozofii
"Obywatelu zrób sobie dobrze sam"?  Có¿ za oszczêdno¶ci! ;-)

--
A. Filip

Data: 2020-12-15 12:50:40
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
No i wiesz dlaczego akurat ich szczytem by³a "ciep³a woda w kranie": jak znalaz³ po.

-- -- -
Czy¿ RP3 nie jest zbudowane na filozofii "Obywatelu zrób sobie dobrze sam"?

Data: 2020-12-16 22:12:36
Autor: Animka
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 2020-12-15 o 12:33, A. Filip pisze:
±æê³ñ󶼿 <a@e.pl> pisze:
To dlaczego ucza seksu i gender ju¿ w pierwszych klasach
Maj± siê masturbowaæ.
Obywatel wymasturbowany jest mniej awanturuj±cy siê.

O kurcze! To bêda siê mastrubowaæ na wszystkich lekcjach i nikt nie bêdzie mia³ prawa ze szko³y ich wyrzuciæ.

Czy¿ RP3 nie jest zbudowane na filozofii
"Obywatelu zrób sobie dobrze sam"?  Có¿ za oszczêdno¶ci! ;-)

A dzieci z próbówki.

--
animka

Data: 2020-12-17 07:57:43
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
Zamiast byæ m³odym komunist± kim by³by¶ dzisiaj??

-- -- -
Zdecydowanie za wcze¶nie siê urodzi³em.

Data: 2020-12-14 14:12:30
Autor: J.F.
statut szko³y (katolickiej)
U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5fd39e86$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale tam jeszcze o spozywaniu napojow alkoholowych bylo.

[...]

No wlasnie ... 17-letnie dziecko ma jakas swobode, czy powinno rodzicow sluchac ?

J.

Data: 2020-12-14 20:48:36
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 14.12.2020 o 14:12, J.F. pisze:

[...]

Mo¿e na terenie szko³y :-)

[...]

Jest w kodeksie rodzinnym. Akurat na wspó³¿ycie nie mog± na³o¿yæ szlabanu.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-15 12:46:28
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
A poza szko³± 17-latek mo¿e spo¿ywaæ?

-- -- -
Mo¿e na terenie szko³y

Data: 2020-12-15 16:53:12
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 15.12.2020 o 12:46, ±æê³ñ󶼿 pisze:

Mo¿e na terenie szko³y
A poza szko³± 17-latek mo¿e spo¿ywaæ?

Zabronione jest udostêpnianie mu, ale zakazu spo¿ywania nie znam. po z
atym trzeba by wzi±æ pod uwagê, ¿e mo¿e za granicê wyjechaæ, a tam ju¿
ró¿ne bywaj± unormowania.

Po za tym, nie za bardzo widzê podstawê do normowania regulaminem, czy
statutem ¿ycia poza szko³±. Jedynym argumentem przemawiaj±cym za tak±
mo¿liwo¶ci±, jest dobrowolno¶æ w przyjêciu zobowi±zania przez ucznia.
Tylko, ¿e w sytuacji, gdy to rodzice dziecko zapisuj± zaczyna byæ
"¶liski" temat, bo nie ma zgody samego ucznia. Powinna byæ zgoda s±du na
pozbawienie go wolno¶ci.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-15 17:49:17
Autor: J.F.
statut szko³y (katolickiej)
U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5fd8dbe9$0$548$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Wolnosci w spozywaniu alkoholu, ktorego panstwo zabrania mu udostepniac, a na dobra sprawe to i spozywac zabrania ?

Ale wezmy pierwszy lepszy statut
https://www.asnyk.com.pl/?statut,484

§77. 1. Uczeñ ma obowi±zek:
1) przestrzegaæ ustaleñ zawartych w niniejszym statucie;
2) dbaæ o honor szko³y, godnie reprezentowaæ j± i przyczyniaæ siê do wspó³tworzenia jej autorytetu;
3) systematycznie i aktywnie uczestniczyæ w zajêciach lekcyjnych i ¿yciu szko³y;
4) posiadaæ na zajêciach wychowania fizycznego odpowiedni strój;
5) przestrzegaæ zasad kultury wspó³¿ycia w odniesieniu do kole¿anek i kolegów, nauczycieli i innych pracowników szko³y;
6) dbaæ o kulturê jêzyka na co dzieñ;
7) dbaæ o swoje zdrowie, bezpieczeñstwo i wszechstronny rozwój oraz bezpieczeñstwo innych;
8) przestrzegaæ zakazu palenia tytoniu (tak¿e e-papierosów), picia alkoholu, u¿ywania jak i rozprowadzania narkotyków, dopalaczy i innych niedozwolonych ¶rodków na terenie szko³y i poza ni±;
9) dbaæ o wspólne dobro, ³ad i porz±dek w szkole, utrzymanie czysto¶ci i estetycznego wygl±du pomieszczeñ szko³y;
10) wykonywaæ prace i polecenia wynikaj±ce z planu pracy szko³y;
11) dbaæ o schludny ubiór odpowiedni do miejsca i czasu; na szczególne uroczysto¶ci obowi±zuje strój galowy;
12) przestrzegaæ przepisów prawa w szkole i poza ni±.

2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 to prawne ?

I jeszcze taki rodzynek
"Regulamin rady rodziców nie mo¿e byæ sprzeczny z zapisami Statutu."

P.S. Mowisz, ze zakazu spozywania nie ma ?

§89. Skre¶lenie z listy uczniów szko³y mo¿e nast±piæ w przypadku, gdy uczeñ dopu¶ci³ siê co najmniej jednego z poni¿szych zachowañ:
2) przyniós³ lub spo¿ywa³ alkohol na terenie szko³y albo przyszed³ do szko³y pijany;
3) za¿ywa³ lub rozprowadza³ na terenie szko³y lub poza ni± niedozwolone u¿ywki lub materia³y albo w czasie zajêæ by³ pod wp³ywem ¶rodków psychotropowych lub innych niedozwolonych substancji;
6) swoim nieetycznym i niemoralnym zachowaniem narazi³ na szwank dobre imiê szko³y,

J.

Data: 2020-12-15 19:50:46
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 15.12.2020 o 17:49, J.F. pisze:

[...]

Ale zauwa¿, ¿e jakie¶ tam ¶rodki karne s± za spo¿ywanie alkoholu na
terenie szko³y, albo wnoszenie go tam, a nie gdziekolwiek. Reszta, to
taki trochê zbiór "pobo¿nych ¿yczeñ ze strony autora.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-15 20:33:49
Autor: J.F.
statut szko³y (katolickiej)
U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5fd90587$0$544$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tudziez za przyjscie pijanym.

Reszta, to taki trochê zbiór "pobo¿nych ¿yczeñ ze strony autora.

A przynoszenie do szkoly lub spozywanie na terenie szkoly jest zakazane jakims innym przepisem, czy to tez pobozne zyczenie  ?

P.S. czesc uczniow moze byc juz pelnoletnia.

J.

Data: 2020-12-15 20:53:22
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 15.12.2020 o 20:33, J.F. pisze:

A przynoszenie do szkoly lub spozywanie na terenie szkoly jest zakazane
jakims innym przepisem, czy to tez pobozne zyczenie  ?

Jest w Ustawie o przeciwdzia³aniu alkoholizmowi :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-16 12:04:47
Autor: J.F.
statut szko³y (katolickiej)
U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5fd91433$0$514$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 15.12.2020 o 20:33, J.F. pisze:
A przynoszenie do szkoly lub spozywanie na terenie szkoly jest zakazane
jakims innym przepisem, czy to tez pobozne zyczenie  ?

Jest w Ustawie o przeciwdzia³aniu alkoholizmowi :-)

Patrzac na poczatek
"... dzia³ania na rzecz trze¼wo¶ci w miejscu pracy ..."

To chyba nauczycielom :-)

Ale jest i przepis szczegolny

Art. 14. 1. Zabrania siê sprzeda¿y, podawania i spo¿ywania napojów alkoholowych:
1) na terenie szkó³ oraz innych zak³adów i placówek o¶wiatowo-wychowawczych, opiekuñczych i domów studenckich;

Przynosic mozna :-)

Ech, biedni ci studenci w akademikach :-)

Statut akademika gdzies jest ?

P.S.
3) w miejscach i czasie masowych zgromadzeñ;

Jak tu rozumiec zgromadzenia ?

Targi piwne, Oktober Fest, juwenalia, gornicza barborka, festyn wiejski/miejski, msza w kosciele ...

J.

Data: 2020-12-16 22:18:25
Autor: Animka
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 2020-12-15 o 20:33, J.F. pisze:
[...]

Zreszt± 17, a 18 lat to niewielka ró¿nica. Na studniówkach alkohol leje siê strumieniami, dzieciaki do tego nieprzyzwyczajone, a nauczyciele chlaj± do upad³ego.

--
animka

Data: 2020-12-11 17:26:04
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 11.12.2020 o 15:14, Olin pisze:
No w³a¶nie, a równocze¶nie takie placówki o¶wiatowe s± finansowane przez
pañstwo, chocia¿ wydaj± kuriozalne, sprzeczne  z prawem zakazy.

Finansowanie szko³y jest uzale¿nione od ilo¶ci uczniów. Je¶li z powodu
idiotycznego regulaminu uczniowie zaczn± wybieraæ inn± szko³ê, to
finansowania nie bêdzie. Tym, którzy siê tam zapisuj± widaæ regulamin
pasuje. Ja bym siê tak o to nie pieniaczy³. Moim zdaniem martwy zapis i
niemo¿liwy do wyegzekwowania w praktyce. Po prostu ¼le ¶wiadczy o
autorze takiego regulaminu i tyle.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-14 14:09:31
Autor: J.F.
statut szko³y (katolickiej)
U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5fd39d9c$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Albo bardzo dobry - jak kogos przylapia, to wywal± :-)

J.

Data: 2020-12-12 07:50:45
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
A Wy Olin pamiêtacie, jak za socjalizmu wywalali¶cie ze szko³y natychmiastowo ka¿d± uczennicê która zasz³a w ci±¿ê?

-- -- -

takie placówki o¶wiatowe s± finansowane przez pañstwo, chocia¿ wydaj± kuriozalne, sprzeczne  z prawem zakazy.

Data: 2020-12-12 11:00:09
Autor: A. Filip
statut szko³y (katolickiej)
±æê³ñ󶼿 <a@e.pl> pisze:
[...]

<ironia> Ale¿ to by³a promocja bezpiecznego seksu i antykoncepcji w¶ród
m³odzie¿y! </ironia>

--
A. Filip

Data: 2020-12-14 18:42:02
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
Raczej eSBecki hak na ginekologów.

-- -- -
Ale¿ to by³a promocja bezpiecznego seksu i antykoncepcji w¶ród m³odzie¿y!

Data: 2020-12-12 12:59:20
Autor: Robert Tomasik
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 12.12.2020 o 07:50, ±æê³ñ󶼿 pisze:
A Wy Olin pamiêtacie, jak za socjalizmu wywalali¶cie ze szko³y
natychmiastowo ka¿d± uczennicê która zasz³a w ci±¿ê?

A teraz jest inaczej? Pomijaj±c do¶æ powszechny dostêp do ¶rodków
poronnych i fakt, ¿e tych przypadków niechcianych ci±¿ jakby mniej.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-12-12 14:19:56
Autor: Shrek
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 12.12.2020 o 07:50, ±æê³ñ󶼿 pisze:
A Wy Olin pamiêtacie, jak za socjalizmu wywalali¶cie ze szko³y
natychmiastowo ka¿d± uczennicê która zasz³a w ci±¿ê?

A teraz jest inaczej?

No jest inaczej. A u was w galicji wywalaj± dziewczyny ze szkó³ za ci±¿e? Jak±¶ podstawê podaj± czy bez ¿adnego trybu? Co z obowi±zkiem szkolnym?

--
Shrek

Data: 2020-12-15 21:06:51
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
No z agencji pañstwowych to wywalaj± ;-)

-- -- -

Data: 2020-12-16 11:31:47
Autor: Shrek
statut szko³y (katolickiej)
W dniu 15.12.2020 o 21:06, ±æê³ñ󶼿 pisze:
No z agencji pañstwowych to wywalaj± ;-)

Ale bezprawnie i potem przyjmuj±. Nie martw siê dorzucisz siê - za twoje siê bawi±:P

--
Shrek

Data: 2020-12-14 14:28:16
Autor: J.F.
statut szko³y (katolickiej)
U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5fd4b099$0$550$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Teraz chyba jakos inaczej - sam przeciez dales argument - kto ma stwierdzic ciaze ?

Tak czytam "szkola ma obowiazek udzielic uczennicy w ciazy urlopu" ... i nie wiem - na wniosek, czy obowiazkowo - chce czy nie chce, idzie na urlop :)

No ale na jakiej podstawie - oty³osci ? :-)

J.

Data: 2020-12-14 14:23:12
Autor: J.F.
statut szko³y (katolickiej)
U¿ytkownik "±æê³ñ󶼿"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5fd46845$0$503$65785112@news.neostrada.pl...
A Wy Olin pamiêtacie, jak za socjalizmu wywalali¶cie ze szko³y natychmiastowo ka¿d± uczennicê która zasz³a w ci±¿ê?

Jakos tak bylo, ale ... co dalej ?
Obowiazek szkolny tez przeciez byl.

-- -

Data: 2020-12-14 14:43:57
Autor: ąćęłńóśźż
statut szko³y (katolickiej)
Z ³aski przenoszono do wieczorowych/zaocznych.

-- -- -
ale ... co dalej ?

statut szko³y (katolickiej)