statyw - jaki kupic?

Data: 2009-12-29 23:21:58
Autor: dominik
statyw - jaki kupic?
Karol 'Carlos' Cieśla wrote:
1) musi byc odpowiednio stabilny, bo sprzet troche wazy (w najgorszym wypadku jest to EOS350D z gripem i dodatkowa bateria, obiektywem sigma 70-300 i lampa 430EX)

Ile to wagowo?

2) glowica zeby umozliwiala szybkie wyczepianie aparatu

Szybkozłączka? Tylko naprawdę stare statywy tego nie mają.

3) niech posiada poziomice

Ostatnia rzecz o której bym pomyślał przy statywie. Moje mają poziomice, ale ani razu nie skorzystałem nawet.

4) wygodne przestawianie ulozenia aparatu pionowo/poziomo
5) jesli chodzi o cene, to fajnie by bylo gdyby udalo sie w okolicach 500 zl zamknac.

Tanio to goldphoto. Taka podróbka manfrotto/bogen. Drożej i w miarę rozsądnie to właśnie manfrotto :) Polując może Ci się uda kupić jakiś używany w tej cenie.

d.

Data: 2009-12-29 23:43:37
Autor: Marek Wyszomirski
statyw - jaki kupic?

"dominik" <ninik@dominik.kei.pl> napisał

[...]
> 2) glowica zeby umozliwiala szybkie wyczepianie aparatu

Szybkozłączka? Tylko naprawdę stare statywy tego nie mają.

Nie koniecznie. Np. współczesne głowice Giottos
(http://www.giottos.com/MH-3.htm) można kupić zarówno w wersjach z
szybkozłączką jak i bez. Również wersje głowic kulowych Manfrotto bez
oznaczenia 'RCx' na końcu nazwy (gdzie x jest cyfrą 0, 2, 3, 4 lub5) nie
maja szybkozłączek.

> 3) niech posiada poziomice

Ostatnia rzecz o której bym pomyślał przy statywie. Moje mają poziomice,
ale ani razu nie skorzystałem nawet.

Fakt - mi się też nie zdarzyło. Ale - moiże jeśli ktoś robi cżęsto
panortamy?

> [...]

Tanio to goldphoto. Taka podróbka manfrotto/bogen. Drożej i w miarę
rozsądnie to właśnie manfrotto :) Polując może Ci się uda kupić jakiś

Pryzjrzyj się też wyrobom firmy Benro - np. pod adresem
http://www.jabbafoto.pl/category/40718/statywy-i-glowice-foto.html.
Chińszczyzna, ale całkiem porządnej jakości i za umiarkowane pieniądze.

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2009-12-30 20:59:17
Autor: Dariusz K. £adziak
statyw - jaki kupic?
U¿ytkownik dominik napisa³:
Karol 'Carlos' Cie¶la wrote:
[...]

Szybkoz³±czka? Tylko naprawdê stare statywy tego nie maj±.

Ale sporo nowych ma p³ytkê na tyle du¿± ¿e poza korpus aparatu wystaje - wiesz jak do dziurê w brzuchu wierci?

3) niech posiada poziomice

Ostatnia rzecz o której bym pomy¶la³ przy statywie. Moje maj± poziomice,
ale ani razu nie skorzysta³em nawet.

Znaczy nie wiesz do czego s³u¿±. Przy zdjêciach architektury szybciej ustawisz na poziomicê jak na mozolnie wywo³ywan± na wy¶wietlacz siatkê - a jak pracujesz analogiem to albo masz matówkê z siatk± ortogonaln± - tê maj± na ogó³ tylko ludzie specjalizuj±cy siê w³a¶nie w architekturze, wiêkszo¶æ u¿ywa matówek uniwersalnych - albo musisz ufaæ poziomicom, inaczej dzia³asz na nosa, czego nie widaæ w wizjerze zobaczysz na odbitce - i wówczas albo skanowaæ i poprawiaæ cyfrowo albo kombinowaæ z pok³onami pod powiêkszalnikiem, a i tak zdjêcie prostowane ma trochê popapran± perspektywê.

--
Darek

statyw - jaki kupic?