Data: 2009-12-29 23:21:58 | |
Autor: dominik | |
statyw - jaki kupic? | |
Karol 'Carlos' Cieśla wrote:
1) musi byc odpowiednio stabilny, bo sprzet troche wazy (w najgorszym wypadku jest to EOS350D z gripem i dodatkowa bateria, obiektywem sigma 70-300 i lampa 430EX) Ile to wagowo? 2) glowica zeby umozliwiala szybkie wyczepianie aparatu Szybkozłączka? Tylko naprawdę stare statywy tego nie mają. 3) niech posiada poziomice Ostatnia rzecz o której bym pomyślał przy statywie. Moje mają poziomice, ale ani razu nie skorzystałem nawet. 4) wygodne przestawianie ulozenia aparatu pionowo/poziomo Tanio to goldphoto. Taka podróbka manfrotto/bogen. Drożej i w miarę rozsądnie to właśnie manfrotto :) Polując może Ci się uda kupić jakiś używany w tej cenie. d. |
|
Data: 2009-12-29 23:43:37 | |
Autor: Marek Wyszomirski | |
statyw - jaki kupic? | |
"dominik" <ninik@dominik.kei.pl> napisał [...]Nie koniecznie. Np. współczesne głowice Giottos (http://www.giottos.com/MH-3.htm) można kupić zarówno w wersjach z szybkozłączką jak i bez. Również wersje głowic kulowych Manfrotto bez oznaczenia 'RCx' na końcu nazwy (gdzie x jest cyfrą 0, 2, 3, 4 lub5) nie maja szybkozłączek. Fakt - mi się też nie zdarzyło. Ale - moiże jeśli ktoś robi cżęsto panortamy? Pryzjrzyj się też wyrobom firmy Benro - np. pod adresem http://www.jabbafoto.pl/category/40718/statywy-i-glowice-foto.html. Chińszczyzna, ale całkiem porządnej jakości i za umiarkowane pieniądze. -- Pozdrawiam! Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl) |
|
Data: 2009-12-30 20:59:17 | |
Autor: Dariusz K. £adziak | |
statyw - jaki kupic? | |
U¿ytkownik dominik napisa³:
Karol 'Carlos' Cie¶la wrote: Ale sporo nowych ma p³ytkê na tyle du¿± ¿e poza korpus aparatu wystaje - wiesz jak do dziurê w brzuchu wierci?
Znaczy nie wiesz do czego s³u¿±. Przy zdjêciach architektury szybciej ustawisz na poziomicê jak na mozolnie wywo³ywan± na wy¶wietlacz siatkê - a jak pracujesz analogiem to albo masz matówkê z siatk± ortogonaln± - tê maj± na ogó³ tylko ludzie specjalizuj±cy siê w³a¶nie w architekturze, wiêkszo¶æ u¿ywa matówek uniwersalnych - albo musisz ufaæ poziomicom, inaczej dzia³asz na nosa, czego nie widaæ w wizjerze zobaczysz na odbitce - i wówczas albo skanowaæ i poprawiaæ cyfrowo albo kombinowaæ z pok³onami pod powiêkszalnikiem, a i tak zdjêcie prostowane ma trochê popapran± perspektywê. -- Darek |