staż pracy - po co?

Data: 2011-03-07 22:21:19
Autor: lamia
staż pracy - po co?
Do czego pracodawcy dokładny staż pracy (w miesi±cach) zatrudnianego?
Pytam bo nie wiem czy rzeczywi¶cie muszę/powinnam dotrzeć do wszystkich umów jakie miałam w pracy zawodowej żeby moc podpisać umowę o pracę. A czy niewystarczy kilak / jedna, że mam powyżej tam ilu¶ .... ? Kojarzę że ma to wpływ na prawdo do urlopu / wymiaru urlopu ...

Data: 2011-03-08 07:22:43
Autor: Tapatik
staż pracy - po co?
Użytkownik lamia napisał:
[...]

Na wymiar urlopu też, a potem także na emeryturę i parę takich bzdetów.

Ze względu na emeryturę sugerował bym aby¶ zebrała WSZYSTKIE ¶wiadectwa pracy jakie do tej pory miała¶, bo gdy już będziesz na tę emeryturę przechodzić, to może się okazać, że jakiego¶ zakładu nie ma i nie wiadomo, gdzie papierów szukać.
Takie papierek miejsca zajmuje mało, je¶ć nie woła, leży spokojnie w teczce i czeka.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2011-03-08 12:09:25
Autor: qwerty
staż pracy - po co?
Użytkownik "Tapatik"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4d75cb35$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dobrze, że kto¶ założył w±tek - podczepię się.
W UP kazali wzi±ć z poprzedniej pracy ¶wiadectwo pracy. Niestety pracodawca poinformował, że jako pracowałem na umowę - zlecenię nie potrzebuję tego ¶wistka (1 miesi±c opłacali składki, w następnych miesi±cach byłem studentem). Kto ma rację?

Data: 2011-03-08 12:11:28
Autor: Liwiusz
staż pracy - po co?
W dniu 2011-03-08 12:09, qwerty pisze:

[...]

Zleceniodawca - na umowie zleceniu nie wystawia się ¶wiadectwa pracy.

--
Liwiusz

Data: 2011-03-08 12:46:55
Autor: Maddy
staĹĽ pracy - po co?
W dniu 08-03-2011 12:09, qwerty pisze:

Dobrze, że ktoś założył wątek - podczepię się.
W UP kazali wziąć z poprzedniej pracy świadectwo pracy. Niestety
pracodawca poinformował, że jako pracowałem na umowę - zlecenię

To nie był pracodawca, a zleceniodawca.

nie
potrzebuję tego świstka

Twoje potrzeby nie maja nic do rzeczy. Ĺšwiadectwo pracy dokumentuje zatrudnienie na podst. umowy o pracÄ™ lub pokrewnej, koniec kropka.
Nie ma tu dowolności.

Dowodem zawarcia umowy zlecenia jest ta właśnie umowa zlecenie.

(1 miesiąc opłacali składki, w następnych
miesiącach byłem studentem). Kto ma rację?

Zleceniodawca.
Może wystawić Ci zwykłe zaświadczenie, że wykonywałeś pracę na podstawie zlecenia w takim to a takim okresie. Ale to jego dobra wola.

Od momentu zakończenia umowy poza wystawienie Ci PITa 11 i ewentualnie RMUA (jeżeli zlecenie podlegało pod ZUS - studenckie nie podlega) zleceniodawca niczego nie musi dla Ciebie robić.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-08 12:41:27
Autor: lamia
staż pracy - po co?
"Tapatik" <tapatik@bez.spamu> wrote in message news:4d75cb35$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
[...]

m±drze gada.
Ale czy w ZUS nie ma dokładnej informacji o składkach (przy założeniu, że były odprowadzane)? Jak sie jednak nie ma jakiego¶ papieru, to mi mieliby nie uznać stażu mimo że maj± w historii wpływ składek?

ps:
kurczę!!! na emeryturę mnie już wysyłaj±! skanadal!

Data: 2011-03-08 13:25:23
Autor: gacek
staż pracy - po co?
On 2011-03-08 12:41, lamia wrote:
[...]

pytanie tylko na ile im ufasz, że przez 30 lat co¶ im nie zginie z systemu...

gacek

Data: 2011-03-08 14:02:58
Autor: lamia
staż pracy - po co?
"gacek" <gaceknews@wp.pl> wrote in message news:il5775$7jm$2news.task.gda.pl...
pytanie tylko na ile im ufasz, że przez 30 lat co¶ im nie zginie z systemu...

qurczę, faktycznie nie ma zmiłuj

Data: 2011-03-08 14:22:05
Autor: Marek Dyjor
staż pracy - po co?
lamia wrote:
[...]

może i maj± tylko czy potrafi± wydłubać?

Data: 2011-03-09 22:09:55
Autor: lamia
udokumentowanie stażu pracy
[...]

A czy posiadanie PITU11, z którego winika czas wykonywanych zabowi±zań - nie jest ekwiwalentem takiego ¶wiadectwa? Nie dokumentuje wysługi lat?

Data: 2011-03-10 19:20:22
Autor: lamia
"lamia" <lamia3c@odwa.pl> wrote in message news:il8qas$n3v$1node2.news.atman.pl...
A czy posiadanie PITU11, z którego winika czas wykonywanych zabowi±zań - nie jest ekwiwalentem takiego ¶wiadectwa? Nie dokumentuje wysługi lat?

poprawiam pytanie - dotyczy kwestii stażu (do emerytury) - nie kwestii wysługi (do wysługi zaliczy się tylko umowa o pracę, i żadna inna. Choć aby udokumentować to PITem a nie swiadectwem pracy - to moim zdaniem powinno być komplementarne..).

staż pracy - po co?