stelaż z duraluminium na wymiar

Data: 2012-05-29 16:23:09
Autor: balkins
stelaż z duraluminium na wymiar
Witam,

Nie znalazłem na grupie takiego wątku poruszanego w ostatnich latach,
więc pozwalam sobie otworzyć nowy. Chodzi mi o kupno stelażu z
duraluminium do namiotu na konkretny wymiar. Czy wiecie aby się ktoś w
naszym kraju trudnił taką specjalnością? Potrzebuję podrasować stary
namiot, ale nie włożę już do niego stelaża z włókna brrrr

pozdrawiam,
Jacek

Data: 2012-05-29 23:47:13
Autor: Jacek G.
On 30 Maj, 01:23, balk...@wp.pl wrote:
[...]
Rok temu kupowałem w "Horyzoncie" (obecnie "Tuttu") rurki do stelaża
na sztuki. Były dostępne w dwóch grubościach. Do potrzebnego wymiaru
docinałem sobie sam - ucięcie kawałka aluminiowej rurki nie jest
problemem. Można też kupić gumkę, którą potem przeciąga się przez
rurki, aby je połączyć.
Z tym, że tak jak wspomniał Wojtek - trzeba ocenić na ile zużyty jest
namiot i czy taka operacja jest opłacalna.
--
Jacek G.

Data: 2012-05-30 23:35:41
Autor: balkins
On 30 Maj, 08:47, "Jacek G." <jgin...@wp.pl> wrote:
> [...]

Z tym, że tak jak wspomniał Wojtek - trzeba ocenić na ile zużyty jest
namiot i czy taka operacja jest opłacalna.

Dzięki!

Czy te rurki z Tuttu nie pochodzą przypadkiem od Fjorda? Zdaje się, że
tego typu akcesoria brali właśnie od nich.
Nie mniej jednak to przydatna informacja.

pozdrawiam,
Jacek

Data: 2012-05-30 23:47:03
Autor: Jacek G.
On 31 Maj, 08:35, balk...@wp.pl wrote:
Czy te rurki z Tuttu nie pochodzą przypadkiem od Fjorda? Zdaje się, że
tego typu akcesoria brali właśnie od nich.
Nie jestem pewien kto był producentem - być może FN. W każdym razie
mieli też gotowe stelaże alu do różnych namiotów Fiorda, ale akurat do
mojego nie było.
Tu masz zarówno te zestawy jak i pojedyncze rurki (u dołu strony) oraz
końcówki, o których też należy pamiętać.
http://www.tuttu.pl/akcesoria-90-k
--
Jacek G.

Data: 2012-05-31 09:05:25
Autor: gl
stelaż z duraluminium na wymiar
Czy te rurki z Tuttu nie pochodzą przypadkiem od Fjorda?

o ile kojarzę, to FN był marką własną Horyzontu;
nie wiem, komu przypadł po podziale firmy;

g.

Data: 2012-05-31 05:18:04
Autor: balkins
stelaż z duraluminium na wymiar
Na 90 % skuszę się na ten komplet FN i napiszę za jakiś czas, czy jest
wytrzymały (choć w górach tylko 5 dni spędzę w tym roku).

Jeśli będę miał nadwyżkę pałąków (w zestawie do Andy 3 są trzy
stelaże), to spróbuję wzmocnić konstrukcję mojego Hannah Boulder,
który jest tunelem i jak dotąd był strasznie chybotliwy. Myślę o
połączeniu stelaży jednym krótszym idącym po grzbiecie, wzdłuż całego
namiotu,. Robiliście kiedyś takie zabiegi?

Jacek

Data: 2012-05-31 14:03:32
Autor: Robert Ostrowski
stelaż z duraluminium na wymiar
balkins@wp.pl napisał(a):
Na 90 % skusz=EA si=EA na ten komplet FN i napisz=EA za jaki=B6 czas, czy j=
est
wytrzyma=B3y (cho=E6 w g=F3rach tylko 5 dni sp=EAdz=EA w tym roku).

Je=B6li b=EAd=EA mia=B3 nadwy=BFk=EA pa=B3=B1k=F3w (w zestawie do Andy 3 s=
=B1 trzy
stela=BFe), to spr=F3buj=EA wzmocni=E6 konstrukcj=EA mojego Hannah Boulder,
kt=F3ry jest tunelem i jak dot=B1d by=B3 strasznie chybotliwy. My=B6l=EA o
po=B3=B1czeniu stela=BFy jednym kr=F3tszym id=B1cym po grzbiecie, wzd=B3u=
=BF ca=B3ego
namiotu,. Robili=B6cie kiedy=B6 takie zabiegi?

Jacek

Ja w ten sposób przerobiłem wielka tunelową trójkę. Oryginalny stelaż połamał
się w ciągu tygodnia. Dorobiłem stelaż z włokna szklanego ale ciężar był
znaczny i włokna pękały. Wymieniłem na aluminiowy i jest ok.

A chybotanie namiotu tunelowego to już jego uroda gdy nie można mocno
naciągnąć płachty np ze względu na zbyt miękki lub twardy grunt.

Data: 2012-05-30 07:06:44
Autor: Wojciech wierba
stelaĹź z duraluminium na wymiar
W dniu 2012-05-30 01:23, balkins@wp.pl pisze:
Witam,

Nie znalazłem na grupie takiego wątku poruszanego w ostatnich latach,
więc pozwalam sobie otworzyć nowy.

Może należało poszukać najpierw na przykład w Googlach :-)

Chodzi mi o kupno stelaĹźu z
duraluminium do namiotu na konkretny wymiar.

No cóş, o jakim "duraluminium" marzysz?
Jaki rodzaj stopu, średnica rurek, sposób łączenia elementów itp.?

Czy wiecie aby się ktoś w
naszym kraju trudnił taką specjalnością?

Ależ oczywiście. Są sklepy sprzedające 'różne' stelaże (7001T6, 7075T6, 7075T9 itp.), niektórzy producenci namiotów oferują pałąki 'luzem'.

Potrzebuję podrasować stary
namiot, ale nie włożę już do niego stelaża z włókna brrrr

Taka operacja podrasowania starego namiotu może być nieopłacalna.
Średni (nowy) pałąk ze stopu 7001T6 (3 sezonowy, 8-9 mm) kosztuje ~200 zł (lub więcej). Podobny 'używany' lub prawie nowy na eBay.de kosztuje
poniżej ~10€ + przesyłka (w DE około ~5€, do Polski ~10-15€).

2 nowe pałąki => ~400 zł + 'stary' namiot.
Nowy namiot => ~500-800zł (razem z stelażem)

A na początek popatrz choćby:
https://www.google.pl/#hl=pl&gs_nf=1&cp=13&gs_id=1g&xhr=t&q=aluminiowy+stela%C5%BC+do+namiotu&pf=p&sclient=psy-ab&oq=aluminiowy+st&aq=0&aqi=g2&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=f9d32d44c2ea0ce5&biw=1053&bih=706

I warto przejrzeć oferty internetowych sklepów turystycznych.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2012-05-30 23:32:43
Autor: balkins
stelaż z duraluminium na wymiar
Dziękuję serdecznie za odpowiedź

> Nie znalazłem na grupie takiego wątku poruszanego w ostatnich latach,
> więc pozwalam sobie otworzyć nowy.

Może należało poszukać najpierw na przykład w Googlach :-)

Coś szukałem, ale naturalnym odruchem było wejście tutaj, gdyż wolę
opinie "żywego człowieka" na forum ;-)

> Chodzi mi o kupno stelażu z
> duraluminium do namiotu na konkretny wymiar.

No cóż, o jakim "duraluminium" marzysz?
Jaki rodzaj stopu, średnica rurek, sposób łączenia elementów itp.?

I tutaj dopiero bardzo przydatny okazuje się być artykuł z NGT ;d
Niestety jestem/byłem średnio uświadomiony w tym temacie

> [...]

Średni (nowy) pałąk ze stopu 7001T6 (3 sezonowy, 8-9 mm) kosztuje ~200
zł (lub więcej). Podobny 'używany' lub prawie nowy na eBay.de kosztuje
poniżej ~10 EURO + przesyłka (w DE około ~5 EURO, do Polski ~10-15 EURO).

2 nowe pałąki => ~400 zł + 'stary' namiot.
Nowy namiot => ~500-800zł (razem z stelażem)

Faktycznie, gdyby kupować nowe pałąki w takiej cenie to się średnio
opłaca (zaoszczędziłbym może z 50 zł po wycenie ;)),
ale kusząca jest ta oferta Fjorda.

Pozdrawiam
Wojtek

Również pozdrawiam :-)
Jacek

Data: 2012-05-30 07:28:41
Autor: Wojciech wierba
stelaż z duraluminium na wymiar
W dniu 2012-05-30 01:23, balkins@wp.pl pisze:
Chodzi mi o kupno stelażu z
duraluminium do namiotu na konkretny wymiar.

I jeszcze, jeśli potrafisz dopasować długość stelaży (skrócić) to korzystne wydaje się:
http://allegro.pl/stelaz-alu-fjord-nansen-do-namiotu-andy-ii-6388-i2350670019.html
http://allegro.pl/stelaz-alu-fjord-nansen-do-namiotu-andy-iii-6548-i2351417356.html

W oby aukcjach są zestawy (w każdym) 3 różnych stelaży 'aluminiowych'
w cenie ~150 zł za komplet. To już wygląda atrakcyjnie.

Pozdrawiam
Wojtek

stelaż z duraluminium na wymiar