stelaż z duraluminium na wymiar

Data: 2012-05-29 23:47:13
Autor: Jacek G.
stelaż z duraluminium na wymiar
On 30 Maj, 01:23, balk...@wp.pl wrote:
Chodzi mi o kupno stelażu z
duraluminium do namiotu na konkretny wymiar. Czy wiecie aby się ktoś w
naszym kraju trudnił taką specjalnością? Potrzebuję podrasować stary
namiot, ale nie włożę już do niego stelaża z włókna brrrr
Rok temu kupowałem w "Horyzoncie" (obecnie "Tuttu") rurki do stelaża
na sztuki. Były dostępne w dwóch grubościach. Do potrzebnego wymiaru
docinałem sobie sam - ucięcie kawałka aluminiowej rurki nie jest
problemem. Można też kupić gumkę, którą potem przeciąga się przez
rurki, aby je połączyć.
Z tym, że tak jak wspomniał Wojtek - trzeba ocenić na ile zużyty jest
namiot i czy taka operacja jest opłacalna.
--
Jacek G.

Data: 2012-05-30 23:35:41
Autor: balkins
On 30 Maj, 08:47, "Jacek G." <jgin...@wp.pl> wrote:
> [...]

Z tym, że tak jak wspomniał Wojtek - trzeba ocenić na ile zużyty jest
namiot i czy taka operacja jest opłacalna.

Dzięki!

Czy te rurki z Tuttu nie pochodzą przypadkiem od Fjorda? Zdaje się, że
tego typu akcesoria brali właśnie od nich.
Nie mniej jednak to przydatna informacja.

pozdrawiam,
Jacek

Data: 2012-05-30 23:47:03
Autor: Jacek G.
On 31 Maj, 08:35, balk...@wp.pl wrote:
Czy te rurki z Tuttu nie pochodzą przypadkiem od Fjorda? Zdaje się, że
tego typu akcesoria brali właśnie od nich.
Nie jestem pewien kto był producentem - być może FN. W każdym razie
mieli też gotowe stelaże alu do różnych namiotów Fiorda, ale akurat do
mojego nie było.
Tu masz zarówno te zestawy jak i pojedyncze rurki (u dołu strony) oraz
końcówki, o których też należy pamiętać.
http://www.tuttu.pl/akcesoria-90-k
--
Jacek G.

Data: 2012-05-31 09:05:25
Autor: gl
stelaż z duraluminium na wymiar
Czy te rurki z Tuttu nie pochodzą przypadkiem od Fjorda?

o ile kojarzę, to FN był marką własną Horyzontu;
nie wiem, komu przypadł po podziale firmy;

g.

Data: 2012-05-31 05:18:04
Autor: balkins
stelaż z duraluminium na wymiar
Na 90 % skuszę się na ten komplet FN i napiszę za jakiś czas, czy jest
wytrzymały (choć w górach tylko 5 dni spędzę w tym roku).

Jeśli będę miał nadwyżkę pałąków (w zestawie do Andy 3 są trzy
stelaże), to spróbuję wzmocnić konstrukcję mojego Hannah Boulder,
który jest tunelem i jak dotąd był strasznie chybotliwy. Myślę o
połączeniu stelaży jednym krótszym idącym po grzbiecie, wzdłuż całego
namiotu,. Robiliście kiedyś takie zabiegi?

Jacek

Data: 2012-05-31 14:03:32
Autor: Robert Ostrowski
stelaż z duraluminium na wymiar
balkins@wp.pl napisał(a):
Na 90 % skusz=EA si=EA na ten komplet FN i napisz=EA za jaki=B6 czas, czy j=
est
wytrzyma=B3y (cho=E6 w g=F3rach tylko 5 dni sp=EAdz=EA w tym roku).

Je=B6li b=EAd=EA mia=B3 nadwy=BFk=EA pa=B3=B1k=F3w (w zestawie do Andy 3 s=
=B1 trzy
stela=BFe), to spr=F3buj=EA wzmocni=E6 konstrukcj=EA mojego Hannah Boulder,
kt=F3ry jest tunelem i jak dot=B1d by=B3 strasznie chybotliwy. My=B6l=EA o
po=B3=B1czeniu stela=BFy jednym kr=F3tszym id=B1cym po grzbiecie, wzd=B3u=
=BF ca=B3ego
namiotu,. Robili=B6cie kiedy=B6 takie zabiegi?

Jacek

Ja w ten sposób przerobiłem wielka tunelową trójkę. Oryginalny stelaż połamał
się w ciągu tygodnia. Dorobiłem stelaż z włokna szklanego ale ciężar był
znaczny i włokna pękały. Wymieniłem na aluminiowy i jest ok.

A chybotanie namiotu tunelowego to już jego uroda gdy nie można mocno
naciągnąć płachty np ze względu na zbyt miękki lub twardy grunt.

--

stelaż z duraluminium na wymiar