sterofotografia

Data: 2017-10-24 01:45:43
Autor: Piotrne
sterofotografia
W dniu 2017-10-23 o 04:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Co do sprzetu - mozna samemu budowac, ale gotowych aparatow na rynku malo.

Robiłem takie zdjęcia dwoma aparatami (właściwie kamerami),
wyzwalanymi jednocześnie pilotem. Połączone były "amatorsko",
i tak trzeba było każdą parę zdjęć ręcznie dopasowywać.

Zdjęcia Gliwic - anaglify:

https://flic.kr/s/aHskHkWika
https://flic.kr/s/aHskrTFRz1
(na końcu zdjęcia "sprzętu")

p.

Data: 2017-10-24 11:35:13
Autor: Uncle Pete
sterofotografia
[...]

Jakoś szczerze mówiąc anaglify mnie nie przekonały. Już wolę aktywne okulary i wyświetlanie na przemian lewego i prawego obrazu. Najlepiej byłoby oczywiście równoczesne wyświetlanie obu obrazów w różnej polaryzacji, ale sprzętowo za drogo wychodzi.

Data: 2017-10-31 02:56:51
Autor: Titus Atomicus
sterofotografia
In article <osluv9$mfj$1@node2.news.atman.pl>,
 Piotrne <piotr12ne@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

wyzwalanymi jednocześnie pilotem. Połączone były "amatorsko",
i tak trzeba było każdą parę zdjęć ręcznie dopasowywać.

No wlasnie. Ale ja rozwazam to 3D w kontekscie travel photo, ktore uprawiam... Wiec kombinowanie z dwoma aparacikami odpada.
--
TA

Data: 2017-10-31 03:14:26
Autor: Titus Atomicus
sterofotografia
Na allegro od jakiegos czasu jest to:
http://allegro.pl/stereo-nasadka-do-zorki-komplet-w-pudelku-i7024346453.h
tml
Ale chetnych - nic dziwnego - brak. Chyba jednak drogo.

Za to w Fotoplastikonie maja kilka starszych analogowych aparacikow:
Kodak Stereo Camera:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kodak_Stereo_Camera

oraz Nishika N8000 3D:
https://www.lomography.com/magazine/67150-nishika-n8000-whos-ugly-cousin-