sterowniki-nie daję sobie rady

Data: 2009-11-28 15:23:47
Autor: Tomek
sterowniki-nie daję sobie rady
Witam,
1. Są dwa sterowniki do instalacji w WinXP (ściślej
okrojonej wersjo -  MX7 i Win2000 (dwa systemy).

* kontroler magistarali zarządzania systemem
* kontroler multimediów audio.
* karta graficzna

dane z programu Everest:

Typ procesora  AMD Athlon XP, 1833 MHz (11 x 167) 2500+
      Nazwa płyty głównej  MSI K7N2 Delta-L (MS-6570G) (5 PCI, 1 AGP, 1 ACR, 3
      DDR DIMM, Audio, LAN)
      Mikroukład płyty głównej  nVIDIA nForce2 Ultra 400

 Multimedia:
      Karta dźwiękowa  nVIDIA MCP2 - Audio Codec Interface
(karta dźwiekowa wbudowana w płytę).

Ekran:
      Karta wideo  NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
(Microsoft Corporation) (64 MB)
      Akcelerator 3D  nVIDIA GeForce2 MX/MX 400

Doszedłem do strony:
http://pobierz.pl/sterowniki/windows/plyty-glowne/msi/socket-a-k7n2-delta-l-ilsr
i "pobierz teraz" nic nie daje. Gdzie tego szukać????

2. Czy wiecie gdzie może być bateria podtrzymująca zasilanie
BIOS? Ta bateria mi pada i nie wiem gdzie i jak ustawiać te mnożniki;.
Płyta powinna być widoczna z linku:
http://dantoma.wrzuta.pl/obraz/4kYChUdq8fk/plyta1
Gdzie ta bateria jest włożona????

3. Możecie mnie podprowadzić jak poustawiać te mnożnoiki
czy taktowania, aby wykorzystać możliwosci płyty, pamięci i procesora?

Podz.
Tomek.

Data: 2009-11-28 14:59:33
Autor: Michal Lukasik
Dnia 28.11.2009, Tomek napisał(a):

1. Są dwa sterowniki do instalacji w WinXP (ściślej
okrojonej wersjo -  MX7 i Win2000 (dwa systemy).
[...]

www.nvidia.com

[...]

Na tej fotce nie widać (przynajmniej ja nie mogę znaleźć).
IMO schowała się pod taśmą IDE (tą płaską, żółtą). Bateria jest dość spora
i ciężko jej nie znaleźć. Jak nie wiesz jak wygląda to wyszukaj w Google
zdjęć po haśle 'cr2032'.

3. Możecie mnie podprowadzić jak poustawiać te mnożnoiki
czy taktowania, aby wykorzystać możliwosci płyty, pamięci i procesora?

A płyta w ogóle na to pozwala? ;D
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2009-11-28 17:09:22
Autor: Tomek
[...]

I jest jdna wielka d***.
Sorry.
 Ściągnąlem plik: o wielkości ponad 31 MB

84.21_forceware_winxp2k_international_whql.exe

wcześniej pousuwałem starowniki Windows i
uruchomiłem ten program. Rezultat jest taki, że

1 Grafika jest 640x480  kolor 4 bity i nijak nie można tego zmienić
A więc jest gorzej z grafiką niż było.
2. Dalej są znaki zapytania (konflikty czy jak się to nazywa)
w:
* kontroler magistrali zarządzania systemem
* kontroler multimediów audio.

Kierowąłem windowsowego instalatora do katalogu z
rozpakowanym programów i  NIC. Po prostu nic.
Się nie instaluje.

Sory, ale dla mnie NVidia to jak słowo "samocód".
Ja się w tym połapać nie moge.

Jedyne co, to zauwazyłem bteryjkę i za to dziękuję.

Tomek.

Data: 2009-11-28 23:00:59
Autor: Michal Lukasik
[...]

Bo to co ściągnąłeś to tylko do grafiki do tego "za świerze" by zawierało
sterownik do MX400. ;D
Przejrzyj Ich archiwum. Do tego potrzebujesz też (a raczej przede
wszystkim) sterowników do nF2, które AFAIR też znajdziesz tylko w
archiwum.

Sory, ale dla mnie NVidia to jak słowo "samocód".
Ja się w tym połapać nie moge.

Spokojnie, przy odrobinie cierpliwości dasz radę. :D

Jedyne co, to zauwazyłem bteryjkę i za to dziękuję.

NP.

BTW. Nie mam teraz czasu by przejrzeć to archiwum za Ciebie, ale możliwe,
że ktoś inny się zlituje i poda dokładny link.
Gdzieś mam te sterowniki i jeśli nie zależy Ci na najnowszych to jak je
znajdę mogę je gdzieś wystawić.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2009-11-29 11:38:23
Autor: Tomek

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości news:1vyrhostmcza5$.dlgsmutas.org...
Dnia 28.11.2009, Tomek napisał(a):

Spokojnie, przy odrobinie cierpliwości dasz radę. :D

Witam,
Dałem radę jedynie z
NVIDIA nForce2 System Drivers for MCP2 of SB
ze strony
http://www.iurl.pl/?AUavd
Był tam plik NF2_MCP2.zip
w nim katalog W2K-XP
jego rozpakowałem i setup- nie ma znaków zapytania
w kontrolerze gier i video (a czy działają to nie wiem, nie sprawdzałem).
To jest dla mnie jasne, klarowne, logiczne, prowadzące po sznurku
wiadomo czego się spodziewać, jest to intuicyjne.

Z tą stroną nVidia to najlepiej jakby piorun spalił te serwery,
strony i aby wreszcie ktos logicznie myslacy to na nowo zrobił.
a  przede wszystkim aby autor takiej strony dał wyszukiwarkę
wewnętrzną w tym gąszczu.
Za niedługo ludzie po minięciu "siątki" NIC w tym Internecie NIE
znajdą. Na samo hasło w googlach o sterowniki do karty nVidia
wyszło ponad 250.000 zwrotów. To jest po prostu CHORE.
Jeśli ktoś z Was ma możliwość wysłania na jakiś serwer pliku *.zip
z tymi cholernymi sterownikami i dania mi linka na ten serwer
to byłbym wzdzięczny. Dziś będę formatował ten dysk bo
pewnie w samych Windowsach się nieźle namieszało od tych prób.

Gdzieś mam te sterowniki i jeśli nie zależy Ci na najnowszych to jak je
znajdę mogę je gdzieś wystawić.

Co do "aktualności" sterowników to się na tym nie znam
natomiast chciałbym pod Windows 2000 (drugi system) zainstalować
Flight Simulator model 95, który na tym komputerze powninen pójść.
Chciałbym aby to zadziałało, mam tą płytkę parę lat, ale zawsze
do tej pory było tak znaczne zamulenie komputera, "skoki" poczas gry
 że odinstalowałem tą grę.. W inne gry grać nie będę.

Poza tym pierwszy raz zetknąlem się ze zjawiskiem ruszajacego
się suwaka ustawień ekranu (rozdzoelczość) a po zmianie rozdzielczości
i poleceniu  zastosuj nie nastąpiła ŻADNA zmiana.
Czegóż to człowik jeszcze nie uświadczy.

Czy po zainstalowaniu na pri.master systemu XP (okrojone-MX-7)
mam WYPIĄĆ ten HDD-0 i instalować drugi system na HDD-1
ustawionym jako pri.slave?  (i tasiemkami i zworkami).
To, czy system będzie z dysku HDD-0 czy HDD-1 będę
decydował w BIOS-ie, podczas startu ustawiając kolejność
bootowania- tak jak to robię dziś. To mi pasuje.

Podziękowania.
Tomek.

Data: 2009-11-28 16:10:49
Autor: Wiesław
Dnia 28-11-2009 o 15:23 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

Karta wideo  NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
DoszedÂłem do strony:
http://pobierz.pl/sterowniki/windows/plyty-glowne/msi/socket-a-k7n2-delta-l-ilsr
i "pobierz teraz" nic nie daje. Gdzie tego szukaĂŚ????

3. MoÂżecie mnie podprowadziĂŚ jak poustawiaĂŚ te mnoÂżnoiki
czy taktowania, aby wykorzystaĂŚ moÂżliwosci pÂłyty, pamiĂŞci i procesora?

Po pierwsze, włącz MIME: http://www.grush.one.pl/mime/
Sterowniki najlepiej ściągać ze strony producenta urządzenia.
W tym wypadku: http://www.iurl.pl/?AUavd
Grafika: http://www.nvidia.pl/object/winxp_2k_93.71_pl.html
Bateria jest pod szeroką taśmą ATA, obok kondensatora.
Jakie mnożniki? Wymień baterię, BIOS sam ustawi.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-11-28 18:03:30
Autor: Tomek

Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.u331sbtz8gdkupwiesiek-pc...
Dnia 28-11-2009 o 15:23 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

Po pierwsze, włącz MIME: http://www.grush.one.pl/mime/

Czy teraz jest dobrze?

Sterowniki najlepiej ściągać ze strony producenta urządzenia.
W tym wypadku: http://www.iurl.pl/?AUavd

Grafika: http://www.nvidia.pl/object/winxp_2k_93.71_pl.html

Udało się ściągnąć 64 MB plik
93.71_forceware_winxp2k_international_whql.exe

Po uruchomieniu Setup komunikat:
Program nVidia nie może znaleść sterowników zgodnych z aktualnym sprzętem. Program instalacyjny zakończy pracę.
Pousuwałem z poziomu Windows (dodaj/usuń programy) karty graficzne
i wróciło do lepszych ustawień, choć nie można ustawić np. 1280x1024.
Przecież to nie jest sprzęt nowy.
Rozumiem w razie czegoś nowego, system operacyjny nie może mieć sterowników do tego co będzie kiedyś tam zrobione. Ale aby nie miał sterowników do tego co ma ok. 7-8 lat????

Tomek.

Data: 2009-11-28 18:28:31
Autor: Wiesław
sterowniki-nie daję sobie rady
Dnia 28-11-2009 o 18:03 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

Czy teraz jest dobrze?
Super :)

Grafika: http://www.nvidia.pl/object/winxp_2k_93.71_pl.html

Musisz do końca usunąć sterowniki do grafiki!
Aby to zrobić trzeba kliknąć: Menu Start > Panel sterowania >
Dodaj/Usuń Programy i wyszukaj pozycję "NVIDIA Windows
Display Drivers" lub "NVIDIA Display Drivers". Następnie
zaznacz ją i naciśnij przycisk "Usuń". Tak chyba było w XP.
JeĹźeli nie pomoĹźe, uĹźyj do tego odpowiednich programĂłw
np Driver Sweeper, Driver Cleaner.

Pousuwałem z poziomu Windows (dodaj/usuń programy) karty graficzne
i wróciło do lepszych ustawień, choć nie można ustawić np. 1280x1024.
Przecież to nie jest sprzęt nowy.
Rozumiem w razie czegoś nowego, system operacyjny nie moĹźe mieć  sterownikĂłw do tego co będzie kiedyś tam zrobione. Ale aby nie miał  sterownikĂłw do tego co ma ok. 7-8 lat????

Pewnie ma, jakiś starszy, szczególnie jeśli posiadasz XP z SP3
to powinien się sam zainstalować (pod warunkiem usunięcia starych)
Ja podałem linka do najnowszego do tej karty wg NVidii.

2. Dalej sÂą znaki zapytania (konflikty czy jak siĂŞ to nazywa)
w:
* kontroler magistrali zarzÂądzania systemem
* kontroler multimediĂłw audio.

To są sterowniki do chipsetu płyty głównej.
Powinieneś dostać CD ze sterownikami, więc je po prostu
zainstaluj. Link do nowszych podałem w poprzednim poście.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-11-28 19:36:25
Autor: Tomek

Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.u3375tr58gdkupwiesiek-pc...
Dnia 28-11-2009 o 18:03 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

Musisz do końca usunąć sterowniki do grafiki!

A JAK to zrobić, skoro zaraz załącza się windowsowy
program kreatora dodawania/usuwania programu
(wykryto sprzet i szukam oprogramowania do niego).

Usuam oprogramowanie, setup instalacji a tu
z automaty włącza się kreator.

Pewnie ma, jakiś starszy, szczególnie jeśli posiadasz XP z SP3

Mam właśnie MX7 z SP3.
Usunąłem sterowniki do karty graficznej, coś się samo zaczęlo instalować
i wróciło do jako-takiej rozdzielczości i 16 bitowego koloru.
Ale to nie jest rozwiązanie problemu, tylko załatanie.

Ja podałem linka do najnowszego do tej karty wg NVidii.

Nie mam zatem pojęcia czemu instalator dał taki komunikat.

To są sterowniki do chipsetu płyty głównej.
Powinieneś dostać CD ze sterownikami,

Kochany, to komputer z odzysku, kilka razy szybszy od
tego co mam, bo już na pamięciach DDR I. a darowanemu nie zagląda się w zęby!. Albo się bierze, albo nie. Gdyby dotychczasowy komputer był OK, to bym sobie nie zawracał głowy. Ale ma tendencje do padania i stąd te rozpaczliwe moje krzyki!

Stąd tak mi zależy na zainstalowaniu tego systemu i drugiego
Win2000, gdzie będą testy czy programy używane rzadko, a zawalające
miejsce na HDD i co gorsze w pamięci RAM.
Tam mam z resztą w obecnym komputerze. Niestety zginął mi tragicznie
przyjaciel od ustawiania tych sterowników i MUSZĘ radzić sobie sam.
Niestety.

Miłego wieczoru!.
Tomek.

Data: 2009-11-28 19:56:36
Autor: Wiesław
Dnia 28-11-2009 o 19:36 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

Usuam oprogramowanie, setup instalacji a tu
z automaty włącza się kreator.

Więc spróbuj w trybie awaryjnym. Podczas uruchamiania przytrzymaj
klawisz F5 (F8)

Nie mam zatem pojęcia czemu instalator dał taki komunikat.

No to ewentualnie wybierz sobie coś z archiwum.
http://www.nvidia.pl/object/winxp-2k_archive_pl.html

Kochany, to komputer z odzysku,

Sterowniki ze strony MSI nie dają się zainstalować?

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-01 14:45:31
Autor: Tomek

Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.u34b8mninjl0c5wiesiek-pc...
Dnia 28-11-2009 o 19:36 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

Sterowniki ze strony MSI nie dają się zainstalować?

Serrowniki ze strony MSI są logicznie ułożone
katalogi ponazywane, wiadomo o co chodzi.
Se sterwonikami do magistrali zarządzania i dźwięku
nie mam problemów. Nawet w Win2000- dźwięk dziala.
Jednak dalej szukam sterowników (uchowaj Boże przed stroną nVidia!)
do tej karty GeForce2 MX200/400.
W nerwach nabroiłem sobie przy samochodzie więc starymi komputerami
na razie ciskał nie będę.
T.

Data: 2009-12-02 00:01:38
Autor: Michal Lukasik
Dnia 1.12.2009, Tomek napisał(a):

Jednak dalej szukam sterowników (uchowaj Boże przed stroną nVidia!)
do tej karty GeForce2 MX200/400.

A próbowałeś tego?
'Automatically find drivers for my NVIDIA products'
http://www.nvidia.co.uk/Download/PreScan.aspx?lang=en-uk

Tu masz stary sterownik, ale za to z "lekko strawnym" GUI. ;D
www.nitka.net.pl/~michu/30.82_winxp.exe
--
 _____ __________________________

Data: 2009-12-02 14:00:58
Autor: Tomek

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości news:qbt46yt3f32l.dlgsmutas.org...
[...]

Nie póbowąłem tych automatów do znajdywania sterowników
gdyż (podobnież) one wykrywają tylko to, co im DA system
operacyjny (podobnie jak program Everest).
I śmignęloby mi coś przed oczyma, trudno orzec co się
załadowało do system32 a człowiek głupi jest i nie
wie, czy ten stary sprzęt działa, czy ma działać, czy nie.
Niestety, jak to w wersji "za darmo" są różne podejścia
programistów do stron Internetowych do ściagania sterowników
i czasem tylko Pan Bóg raczy wiedzieć, czym kierował się
programista, dając akkurat taką architekturę strony, że
połapać się w tym wszystkim za nic nie można.
Oj, nauczyły mnie te ostatnie dni, nauczyły...
Z resztą sam sterownik do grafiki wybrałem "Mx 400-32".
Na zasadzie "czuja"- a może tu chodzi o system 32 bitowy?
Bo karta ma oznaczenie GeForce2 MX200/400.
Podziękowania1.
Tomek.

Data: 2009-11-29 11:52:55
Autor: Przemek
Tomek wrote:
[...]

Napisz do "autora " tego g...  z torrentow dla dzieci neostrady  ktorym jest XP MX ze masz z nim problemy . Zareczam ci ze
pelna wersja systemu od czasow  zintegowanego z instalka sp2 ma juz wbudowane sterowniki do mx400.

Data: 2009-11-29 03:05:20
Autor: Mateusz
sterowniki-nie daję sobie rady
wy chyba sobie jaja robicie panowie... co to za filozofia ściągnąć
sobie soft, który sam Ci znajdzie stery ? -> http://www.drivershq.com/
Ewentualnie, jeżeli to nie przejdzie, to określić dokładnie sprzęt
jaki posiadamy, poprzez tą bazę: http://www.pcidatabase.com/.

Data: 2009-11-28 19:54:25
Autor: Maciej Browarczyk
sterowniki-nie daję sobie rady
Tomek pisze:

[cut]

Mysle, ze http://tinyurl.com/yhggo4e da rade ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-11-28 19:58:16
Autor: Maciej Browarczyk
Maciej Browarczyk pisze:

Mysle, ze http://tinyurl.com/yhggo4e da rade ;)

A co do grafiki to rzeczywiscie na stronie Nvidii nie ma do Twojej karty sterownikow ale sie nie martw:
http://tinyurl.com/ykr6ld4

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-11-28 20:22:58
Autor: Wiesław

Po pierwsze: http://www.iurl.pl/?lqDBd zakładka "Obsługiwane produkty"
Po drugie: http://www.iurl.pl/?l4Ect

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-01 15:18:52
Autor: Tomek

Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.u34dgka0njl0c5wiesiek-pc...
Dnia 28-11-2009 o 19:58 Maciej Browarczyk napisał na pl.comp.pecet:

Po pierwsze: http://www.iurl.pl/?lqDBd zakładka "Obsługiwane produkty"
Po drugie: http://www.iurl.pl/?l4Ect

Znalazłem na stronie
http://www.msi-polska.pl/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=130&prod_no=895
to strona logicznie skonstruoana i znalazłem plik
3100xp.exe. Po uruchomieniu do katalogu
i wskazaniu go w kreatorze znajdowania sprzędtu
Windows pobrał sterowniki.
Podziękowania!.
Tomek.

sterowniki-nie daję sobie rady