stery klasyczne a zintegrowane

Data: 2009-12-18 16:21:28
Autor: michał
stery klasyczne a zintegrowane
Witam!

Mam szansę kupna nowej ramy za dosyć dobrą cenę. Są tam stery klasyczne. I teraz moje pytanie - bo do tej pory miałem zintegrowane. Czy są jakieś znaczące wady/zalety obu systemów? Warto ramę kupować czy szukać innej ze zintegrowanymi? Rama to klasyczny hardtail MTB, rower ma być używany do cięższej turystyki.

pzdr

michał

Data: 2009-12-18 07:28:58
Autor: speedygo
stery klasyczne a zintegrowane
Jeśli masz na myśli klasyczne nakręcane to ich minusem jest dość
skomplikowana regulacja :-)

Mam szans kupna nowej ramy za dosy dobr cen . S tam stery klasyczne. I
teraz moje pytanie - bo do tej pory mia em zintegrowane. Czy s jakie
znacz ce wady/zalety obu system w? Warto ram kupowa czy szuka innej ze
zintegrowanymi? Rama to klasyczny hardtail MTB, rower ma by u ywany do
ci szej turystyki.

Data: 2009-12-18 16:52:39
Autor: live_evil
speedygo pisze:
Jeśli masz na myśli klasyczne nakręcane to ich minusem jest dość
skomplikowana regulacja :-)

Akurat regulacja nakręcanych sterów jest prosta jak budowa cepa.
Ale autor zapewne pytał się o różnice między sterami klasycznymi (nakręcanymi i A-Head) a sterami niskoprofilowymi, zwanymi nie wiedzieć
czemu zintegrowanymi. Dużych różnic nie ma, choć niektórzy twierdzą, że
owo rozwiązanie charakteryzuje się większą sztywnością.

--
live_evil

Data: 2009-12-18 08:14:10
Autor: speedygo
stery klasyczne a zintegrowane
Akurat regulacja nakręcanych sterów jest prosta jak budowa cepa.

Miałem na myśli, że w porównaniu z aheadami jest dość kłopotliwa.

Data: 2009-12-19 10:02:54
Autor: Akarm
speedygo napisał:
Akurat regulacja nakręcanych sterów jest prosta jak budowa cepa.
Miałem na myśli, że w porównaniu z aheadami jest dość kłopotliwa.

Mógłbyś rozwinąć?
Ja zdecydowanie wolę regulować stery nakręcane. Dodatkowo precyzja regulacji nie do pobicia.

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-12-19 13:30:37
Autor: Rafał VFR
stery klasyczne a zintegrowane
Ahead wystarczy imbus (najczęsciej) trochę czucia ręce i w sumie można powiedzieć, że da się to poprawnie zrobić.
Do zwykłych niestety potrzebne są klucze (przynajmniej 1 z nich musi być "specjalny" i  co średnica to inny klucz /klucze 4 w jednym pomijam/).
Dodatkowo przy kontrowaniu luz troszkę może się zmienić - mniej wprawni na pewno będą mieli poprawki.
Precyzja uważam porównywalna zachodu na pewno więcej - moim zdaniem
Jeśli idzie o sam wątek osobiście osobiście nic bym sobie nie robił z faktu, że są jest to ahead z cnabijanymi miskami - dla mnie są równie dobre jak te zintegrowane.
Ale ja tam zawodnikiem nie jestem i być może inni potrafią wyczuć istotne różnice.

RafalVFR
GG: 85456
http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/

Data: 2009-12-19 16:38:39
Autor: PeJot
Akarm pisze:
speedygo napisał:
[...]

Tia, luz na gwincie jak w drzwiach stodoły i precyzja :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-18 20:34:30
Autor: michał
stery klasyczne a zintegrowane
Mowa oczywiście o sterach A-Head. Klasyczne vs. zintegrowane. :)

michał

Data: 2009-12-18 23:05:10
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 18.12.2009 20:34 użytkownik michał napisał :
Mowa oczywiście o sterach A-Head. Klasyczne vs. zintegrowane. :)

Prawdziwych sterów zintegrowanych raczej nie uświadczysz. Powszechnie zintegrowanymi nazywa się niskoprofilowe i pewnie o tych piszesz. Moim zdaniem nie ma różnicy między niskoprofilowymi, a tymi z wystającymi miskami. Jedynie w wyglądzie. Z drugiej strony główka ramy jest większa przy niskoprofilowych, co daje większe możliwości konstrukcyjne. Nie wiem czy czasem też łożyska nie są większe.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

stery klasyczne a zintegrowane