Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.wgpw   »   stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete

stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete

Data: 2010-01-01 13:25:06
Autor: ant
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete



stoczniowcow i nasze panstwo (wlasciciela stoczni) przerobiono na
szaro, a stocznie wcale NIE MUSIALY byc zamykane...

marny to rzad, ktory dal sobie takie cos wcisnac - bez walki (z
Bruksela) poświęcił dużą gałąź przemysłu


tzn. MUSIAŁY, bo taka była wola państw, w których (podobnie jak w
Polsce) jeszcze przemysł okrętowy pozostał...


ale wcale nie musiały w sensie prawnym...

http://oporni.salon24.pl/147014,polskie-stocznie-i-co-dalej


no, ale teraz już jest za późno...

naszym "przyjaciołom" z Europy udało się osiągnąć cel - nasze duże
stocznie produkcyjne ROZWALONE...

teraz już się nie da odkręcić, także dlatego, że część majątku już
sprzedana, umowy podpisane, a umowy / transakcji handlowej cofnąć /
unieważnić się nie da...

Data: 2010-01-01 17:08:43
Autor: Virck
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
Co ty przyjacielu pierdolisz z Nowym Rokiem....??? Zostaly zamkniete abys wiecej nie musial doplacac, aby ci z tego powodu nie podniesli podatkow i abys w koncu nie musial ogladac mord tych stoczniowcow majacych wieksza rzadania niz mozliwosci....

Data: 2010-01-02 02:01:17
Autor: Minotaur
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete

rzadania niz mozliwosci....

ż

Data: 2010-01-02 10:25:13
Autor: totus
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
Virck wrote:

Co ty przyjacielu pierdolisz z Nowym Rokiem....??? Zostaly zamkniete abys
wiecej nie musial doplacac, aby ci z tego powodu nie podniesli podatkow i
abys w koncu nie musial ogladac mord tych stoczniowcow majacych wieksza
rzadania niz mozliwosci....

Tu przecież nie chodzi o to co się opłaca, a co nie, bo wielu nie potrafi tego samodzielnie ocenić tylko muszą usłyszeć od innych. Tu chodzi o to czy jesteśmy gorsi od Niemców. Oni dopłacają do stoczni to my też chcemy. Oni dopłacają do Opla my też. Oni dopłacają do kupna samochodów to my też musimy. Oni zlikwidowali kopalnie węgla ... No nie, głupot powtarzać nie musimy. Albo na przykład taką głupotę, że pracują 2x wydajniej od nas. Tego też nie będziemy powtarzać. Wiemy co dobre.

Data: 2010-01-02 12:56:12
Autor: stary
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete


Co ty przyjacielu pierdolisz z Nowym Rokiem....??? Zostaly zamkniete abys wiecej nie musial doplacac, aby ci z tego powodu nie podniesli podatkow i abys w koncu nie musial ogladac mord tych stoczniowcow majacych wieksza rzadania niz mozliwosci....

A jak ty pierdolisz !Weź sie walnij w ten głupi łeb z Nowym Rokiem)

stary

Data: 2010-01-02 15:25:18
Autor: Virck
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
stary wrote:
Co ty przyjacielu pierdolisz z Nowym Rokiem....??? Zostaly zamkniete abys wiecej nie musial doplacac, aby ci z tego powodu nie podniesli podatkow i abys w koncu nie musial ogladac mord tych stoczniowcow majacych wieksza rzadania niz mozliwosci....

A jak ty pierdolisz !Weź sie walnij w ten głupi łeb z Nowym Rokiem)

stary
A co nie mam racji..??? Ile kasy doplaciles ty i inni w Polsce tylko aby utrzymac te kilka tysiecy miejsc pracy...?? Statki Polsce nie sa potrzebne...Tansze buduja w Azji...Kopelnie sa potrzebne bo potrzebny jest wegiel...PKP do ktorego doplacasz tez jest potrzebne, bo nie kazdy ma auto....Ale to, ze upadly stocznie to najlepsza wiadomosc 2009 roku....Nareszcie....

Data: 2010-01-02 17:03:27
Autor: Valdi
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
"Virck" news:00755d82$0$21725$c3e8da3news.astraweb.com

A co nie mam racji..??? Ile kasy doplaciles ty i inni w Polsce tylko aby
utrzymac te kilka tysiecy miejsc pracy...??

Dużo, zdecydowanie za dużo.
Mi osobiście nie jest żal "związkowców", którzy dbali tylko o własną dupę a
nie o tych co zdrowo zapier... na chleb no ale jak widać przyszła kryska na
matyska. Szkoda, że uczciwym dostało się rykoszetem za ich fanaberie...

Kopelnie sa potrzebne bo potrzebny jest wegiel...

Co nie zmienia faktu, że wcale nie muszą być państwowe.

PKP do ktorego doplacasz tez jest potrzebne, bo nie kazdy
ma auto....

Otóż to - kolej jest bardzo potrzeba co nie zmienia faktu, że w Polsce kolej
trzeba rozpierd... ludzi skażonych PRLem wykopać na zbity ryj i sprzedać!!!
Podzielić ładnie infrastrukturę - niech zarządzą nią oddzielny podmiot i
zrobić na torach prawdziwą PRYWATNĄ konkurencję.

A do wszystkich przeciwników prywatyzacji (takiej prawdziwej, nie
"prawicowej" rodem z AWS i pochodnych gówien w postaci PO, PIS i innych
szemranych partyjek) - co daje w polskim wydaniu posiadanie przez państwo
jakiejś firmy. Odpowiem - NIC. Bo zarządzają (w większości przypadków)
ludzie z politycznego nadania, którym zbytnio (albo wcale) nie zależy na
rozwoju przedsiębiorstwa ale dobrym współżyciu (adekwatne słowo do
zaistniałej sytuacji) ze nierobami ze związków zawodowych i politycznej
górze która posadziła ich grube dupsko na państwowym stołku.

Po za tym tak już na całym marginesie naszej dyskusji - to tylko polska
tedencja, że sprzedaje się to co przynosi zysk? ;) a to co stanowi balast
dla podatnika trzyma się w łapkach jak srebra rodowe?

Ale to, ze upadly stocznie to najlepsza wiadomosc 2009
roku....Nareszcie....

Amen. Czekam(y) jeszcze na kolej, pocztę polską, LOT itp.

Data: 2010-01-03 00:04:26
Autor: SlawcioD
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
Valdi pisze:
"Virck" news:00755d82$0$21725$c3e8da3news.astraweb.com

A co nie mam racji..??? Ile kasy doplaciles ty i inni w Polsce tylko aby
utrzymac te kilka tysiecy miejsc pracy...??

Dużo, zdecydowanie za dużo.
Mi osobiście nie jest żal "związkowców", którzy dbali tylko o własną dupę a
nie o tych co zdrowo zapier... na chleb no ale jak widać przyszła kryska na
matyska. Szkoda, że uczciwym dostało się rykoszetem za ich fanaberie...

Kopelnie sa potrzebne bo potrzebny jest wegiel...

Co nie zmienia faktu, że wcale nie muszą być państwowe.

PKP do ktorego doplacasz tez jest potrzebne, bo nie kazdy
ma auto....

Otóż to - kolej jest bardzo potrzeba co nie zmienia faktu, że w Polsce kolej
trzeba rozpierd... ludzi skażonych PRLem wykopać na zbity ryj i sprzedać!!!
Podzielić ładnie infrastrukturę - niech zarządzą nią oddzielny podmiot i
zrobić na torach prawdziwą PRYWATNĄ konkurencję.

nie rozpierdolic tylko poslac na gielde - niech ludzie zdecyduja;) w
koncu jest demokracja ;)


A do wszystkich przeciwników prywatyzacji (takiej prawdziwej, nie
"prawicowej" rodem z AWS i pochodnych gówien w postaci PO, PIS i innych
szemranych partyjek) - co daje w polskim wydaniu posiadanie przez państwo
jakiejś firmy. Odpowiem - NIC. Bo zarządzają (w większości przypadków)
ludzie z politycznego nadania, którym zbytnio (albo wcale) nie zależy na
rozwoju przedsiębiorstwa ale dobrym współżyciu (adekwatne słowo do
zaistniałej sytuacji) ze nierobami ze związków zawodowych i politycznej
górze która posadziła ich grube dupsko na państwowym stołku.

dobrze gada! polac mu!


Po za tym tak już na całym marginesie naszej dyskusji - to tylko polska
tedencja, że sprzedaje się to co przynosi zysk? ;) a to co stanowi balast
dla podatnika trzyma się w łapkach jak srebra rodowe?

Ale to, ze upadly stocznie to najlepsza wiadomosc 2009
roku....Nareszcie....

Amen. Czekam(y) jeszcze na kolej, pocztę polską, LOT itp.


amen

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2010-01-02 18:52:26
Autor:
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
Ale to, ze upadly stocznie to najlepsza wiadomosc 2009 roku....Nareszcie....

Preferuje Pan bardzo krótkowzroczne spojrzenie, jak większość Polaków...
Najbardziej szkoda mi samych Stoczniowców (posiadają bardzo ukierunkowane
wykształcenie - poza branżą raczej nic ciekawego nie znajdą), którzy dali się
uciszyć jednorazowymi odprawami i tzw. dobrowolnym odejściem. Teraz się
dodatkowo właśnie dowiadują, że wzięcie tej 'odprawy' wiąże się z brakiem
uprawnienia do zasiłku dla bezrobotnych.. No i teraz się jeszcze dowiedzą (jak
czytają internet a nie papkę w tv) o tym, co napisał Autor wątku...
I już nic nie będą mogli zrobić... bo za marne 20-60 tys. zlotych dali sobie
zamknąć buzię.

Polecam raport z 2007 roku:

"W raporcie dokonano analizy czarnego wariantu przyszłości Stoczni Gdynia -
upadłości. Wynika z niej, że bezpośrednie skutki upadłości będą kosztowały
zakład 3,5 mld zł. Cały rynek, w tym podwykonawcy i kontrahenci stoczni
poniosą - z tego tytułu - do 2012 roku stratę ponad 10 mld zł.

Stocznia współpracuje z ok. 800 firmami w całym kraju. - Nie można pominąć
kosztów społecznych. W polskiej branży okrętowej pracuje ok. 80 tys. ludzi. Na
skutek upadłości Stoczni Gdynia bezrobocie mogłoby wzrosnąć nawet o 3 proc. w
skali kraju.

Ponadto utratą pracy będzie zagrożonych 7 tys. pracowników samej stoczni. Tym
samym bezrobocie w Gdyni zwiększy się dwukrotnie. Pomoc socjalna będzie
kosztowała zaś dodatkowe 230 mln zł - ostrzega Tomasz Teluk."

Źródło:
http://www.wnp.pl/wiadomosci/upadlosc-przemyslu-stoczniowego-to-80-tys-bezrobotnych,23299.html
 --


Data: 2010-01-02 16:26:12
Autor: Virck
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete

Użytkownik <newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hho4la$hsh$1inews.gazeta.pl...
Ale to, ze upadly stocznie to najlepsza wiadomosc 2009
roku....Nareszcie....

Preferuje Pan bardzo krótkowzroczne spojrzenie, jak większość Polaków...
Najbardziej szkoda mi samych Stoczniowców (posiadają bardzo ukierunkowane
wykształcenie - poza branżą raczej nic ciekawego nie znajdą), którzy dali się
uciszyć jednorazowymi odprawami i tzw. dobrowolnym odejściem. Teraz się
dodatkowo właśnie dowiadują, że wzięcie tej 'odprawy' wiąże się z brakiem
uprawnienia do zasiłku dla bezrobotnych.. No i teraz się jeszcze dowiedzą (jak
czytają internet a nie papkę w tv) o tym, co napisał Autor wątku...
I już nic nie będą mogli zrobić... bo za marne 20-60 tys. zlotych dali sobie
zamknąć buzię.


To sobie ich zaluj....Moze zbierzcie sie wy tam uzalacze i zacznijcie ich utrzymywac z wlasnych pieniedzy...Oni tacy biedni przeciez....
Ojej, nic nie znajda innego....Co za strata....Na tym polega zacofanie w Polsce, ze jak faceta postawia przy tasmie w wieku lat 20-tu to jak mu sie przyjdzie zmienic ta tasme po 20-tu latach pracy to okazuje sie, ze jest kompletnym kaleka, niezdatnym do robienia niczego innego...I jeszcze ta niewyobrazalna, wrecz kosmiczna niechec do zmian, do migracji....Dali saobie biedaczki zamknac buzie....No moze niech wiec ida palic opony a wszyscy nich zrobia dla nich zrzute na wodke...aby mogli domagac sie np. podwyzszenia podatkow z ktorych mozna by ich dalej utrzymywac.....

Data: 2010-01-02 20:15:56
Autor: totus
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
  wrote:

Ale to, ze upadly stocznie to najlepsza wiadomosc 2009
roku....Nareszcie....

Preferuje Pan bardzo krótkowzroczne spojrzenie, jak większość Polaków...
Najbardziej szkoda mi samych Stoczniowców (posiadają bardzo ukierunkowane
wykształcenie - poza branżą raczej nic ciekawego nie znajdą), którzy dali
się uciszyć jednorazowymi odprawami i tzw. dobrowolnym odejściem. Teraz
się dodatkowo właśnie dowiadują, że wzięcie tej 'odprawy' wiąże się z
brakiem uprawnienia do zasiłku dla bezrobotnych.. No i teraz się jeszcze
dowiedzą (jak czytają internet a nie papkę w tv) o tym, co napisał Autor
wątku... I już nic nie będą mogli zrobić... bo za marne 20-60 tys. zlotych
dali sobie zamknąć buzię.

Polecam raport z 2007 roku:

"W raporcie dokonano analizy czarnego wariantu przyszłości Stoczni Gdynia
- upadłości. Wynika z niej, że bezpośrednie skutki upadłości będą
kosztowały zakład 3,5 mld zł. Cały rynek, w tym podwykonawcy i kontrahenci
stoczni poniosą - z tego tytułu - do 2012 roku stratę ponad 10 mld zł.

Stocznia współpracuje z ok. 800 firmami w całym kraju. - Nie można pominąć
kosztów społecznych. W polskiej branży okrętowej pracuje ok. 80 tys.
ludzi. Na skutek upadłości Stoczni Gdynia bezrobocie mogłoby wzrosnąć
nawet o 3 proc. w skali kraju.

Ponadto utratą pracy będzie zagrożonych 7 tys. pracowników samej stoczni.
Tym samym bezrobocie w Gdyni zwiększy się dwukrotnie. Pomoc socjalna
będzie kosztowała zaś dodatkowe 230 mln zł - ostrzega Tomasz Teluk."

Źródło:
http://www.wnp.pl/wiadomosci/upadlosc-przemyslu-stoczniowego-to-80-tys-
bezrobotnych,23299.html
 
Rozumiem Pański ból choć go nie dzielę z Panem. Nic nie stoi na przeszkodzie by Pan pomagał tym ludziom. Indywidualnie lub, jeżeli Pański pogląd jest bardziej rozpowszechniony to, wraz z innymi. Są do tego ramy prawne. Mnie nie odpowiada to, że Pański żal zmusza Pana do przemocy nad moim portfelem. Tak się Pan zafrasował nad niedolą stoczniowców i kooperantów, że nie zauważył Pan, że depcze wolę mniejszości (jak Pan zauważył, założyłem, że Pański pogląd jest w większości, choć nie jest to pewne), która nie widzi powodu w utrzymywaniu tych ludzi. Chcę też Panu zwrócić uwagę, że dużo tańsze by było płacenie stoczniowcom za nic nie robienie do końca ich żywota niż zmuszać ich do marnowania stali, energii elektrycznej i innych zasobów. Pański frasunek jest tak ogromny, ze przyćmiewa racjonalne myślenie. Państwo zostało pomyślane by stwarzać możliwości, a nie do utrzymywania jednych obywateli kosztem innych. Aż się wzruszyłem. Miły Panie. Myślę, że gdyby Pańskie rozumowanie cofnąć o jakieś 300 lat do dziś Polska by była potentatem światowym w produkcji podków dla koni, sierpów, i beczek drewnianych. Proszę zważyć, że każdy kowal i bednarz miał rodzinę i kooperantów. Znów się wzruszyłem.

Data: 2010-01-02 20:56:58
Autor:
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
Witam w Klubie Króktowzrocznych,

1. Ciągle żyjemy w socjalizmie (tak jak i cała UE).
Chociaż ja byłbym np. za zniesieniem wszelkich obowiązkowych składek i za
przeprowadzeniem terapii szokowej usamodzielnienia społeczeństwa w tym
względzie. Ktoś chce, to odkłada na starość lub nie. Ktoś chce, to odkłada na
leczenie lub nie. itd.

2. I ja, i Pan, i wielu z nas żyje kosztem innych.

3. Kwestia 'prywatyzacji' polskich stoczni jeszcze powróci. Pamiętam wypowiedź
jakiegoś krawaciarza (ministra?) w kwestii płatności katarskiej. Stwierdził,
że nie chce wkraczać w tematykę inżynierii finansowej jaka temu towarzyszy.
Moim zdaniem kwestie finansów w tym przypadku powinny być nader klarowne a nie
kryte pod płaszczykiem 'inżynierii finansowej'. Moim zdaniem polskie stocznie
nie upadły dlatego, że stoczniowcy okazali się nierobami. Stocznie upadły
przez złe zarządzanie (co najmniej ostatnie naście lat). Pytanie tylko, czy to
faktyczna nieudolność, czy może też celowa.

4. Jakoś w innych krajach mają sprawniejszych decyzyjnych (nie, nie stoczniowców):

http://www.portalmorski.pl/Niemieckie-stocznie-nie-dostaly-katarua13579

nawet ładnie to Autor nazwał: pakiet skutecznych DZIAŁAŃ.

5. Nie słyszałem o tendencjach do likwidacji transportu morskiego. Nie znam
też alternatywnej do stoczniowej i bardziej nowoczesnej metody budowy
statków/okrętów. Nie wiem dlaczego przywołuje Pan zawody na wymarciu/
przestarzałe techonologie.

6. W stoczniach, oprócz 'ukochanych' stoczniowców mamy też sprawdzone w
praktyce patenty i projekty:

http://www.portalmorski.pl/SSN-pozbywa-sie-wiedzy-projektow-i-patentow-a12339wszystkie

"Ten ostatni projekt jest jednym z najważniejszych w dziejach okrętownictwa w
powojennym Szczecinie. Nasza stocznia zaprojektowała i zbudowała bowiem
największy chemikaliowiec na świecie. Łącznie powstało osiem takich, niezwykle
zaawansowanych technicznie, jednostek. Na przetarg, oprócz pełnej dokumentacji
statku, wystawiona została także technologia spawania stali duplex - materiału
odpornego na działanie chemikaliów. To stoczniowy sekret, częściowo
opatentowany. Nabywca przejmie patenty i wszystkie prawa autorskie."

"Con-ro to genialne połączenie kontenerowca ze statkiem, na który ładunek
wjeżdża na lawetach. Statki tej serii są tak cenione, że znajdują się obecnie
w rezerwie NATO. "

Patrząc szerzej:

Nie dziwi Pana, że z polskim kapitałem nie opłaca się budować statków? Żeby
tylko statków. Stal, cement, cukier - z tego też Polski kapitał rzekomo nie
potrafił uzyskiwać korzyści.

Hmm. A może jest Pan miłosnikiem muzyki? U nas nawet sprawa upadku fabryki
fortepianów Calisia nie była jasna:

http://www.przeglad-tygodnik.pl/index.php?id=13066&site=artykul

Może inwestuje Pan na giełdzie ;p? Gdyby kiedyś kupił Pan akcje Wedla - teraz,
już poza giełdą nie miałby Pan dokumentu akcji Cadbury Wedel, tylko akcji
Frito Lay Poland.

Różnych dziwnych zdarzeń można byłoby jeszcze sporo przywoływać...
Mnie to dziwi jako całość.

--


Data: 2010-01-02 23:11:27
Autor: totus
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
  wrote:

Nie dziwi Pana, że z polskim kapitałem nie opłaca się budować statków?
Żeby tylko statków. Stal, cement, cukier - z tego też Polski kapitał
rzekomo nie potrafił uzyskiwać korzyści.


To nie jest prawda. Polskie stocznie prywatne dają sobie świetnie radę. Są takie, które są w czołówce światowej. Państwo polskie nie radzi sobie w przedsiębiorczości. Polscy urzędnicy to gamonie, a politycy to pazerni dorobkiewicze. Politycy nie chcą puścić państwowych przedsiębiorstw spod kontroli. Co trzeba mieć w głowie, żeby zostać prezesem firmy prywatnej takiej jak KGHM, a co trzeba wiedzieć żeby zostać prezesem państwowego KGHM? Trzeba wiedzieć gdzie jest rów do wylizania. No i nie brzydzić się lizania. To jest dobry materiał na prezesa KGHM, Pana zdaniem? Ta firma ma jakąś przyszłość przed sobą? Ciągle tam myślą o tym jak zatrudnić żonę, a potem przesunąć ją na zwolnienie i pobratać KGHM z ZUSem. Niech Pan porówna parametry gospodarcze KGHM z podobną firmą prywatną. Co do polskiego kapitału to nie wiem co Pan przez to rozumie. Kapitał, który jest pod kontrolą polityków i urzędników zawsze będzie źle pracował. Ludzie zarządzający tym kapitałem nie myślą o jego rentowności. Poza tym trzeba mieć inne predyspozycje i umiejętności by zostać politykiem czy urzędnikiem, a inne by być dobrym przedsiębiorcą. Kapitał pod kontrolą prywatną dopiero się tworzy. Minęło dopiera 20 lat. Z czym chce Pan to porównać? Z Siemensem, Boschem, Porsche może z Dutch-Shell czy Krupp, Bata, Coca-cola? Choć zaczyna się coś dziać. Atlas buduje pierwszą polską prywatną cementownie. Te dziedziny, które Pan wymienił czyli stal, cement, cukier, to dziedziny bardzo kapitałochłonne o niskiej stopie zwrotu. Stać na nie najbogatszych, a my nie jesteśmy najbogatsi i tyle.

Hmm. A może jest Pan miłośnikiem muzyki? U nas nawet sprawa upadku fabryki
fortepianów Calisia nie była jasna:

http://www.przeglad-tygodnik.pl/index.php?id=13066&amp;site=artykul


Jak nie była jasna to niech Pan coś zrobi dla dobra ukochanej ojczyzny i sprawę wyjaśni a nie ogranicza się do wycierania rękawem nosa. To też firma państwowa i mnie nie dziwi, że upadła.

Może inwestuje Pan na giełdzie ;p? Gdyby kiedyś kupił Pan akcje Wedla -
teraz, już poza giełdą nie miałby Pan dokumentu akcji Cadbury Wedel, tylko
akcji Frito Lay Poland.

Różnych dziwnych zdarzeń można byłoby jeszcze sporo przywoływać...
Mnie to dziwi jako całość.

Jeżeli Pańskie zdziwienie ma jakieś podstawy faktyczne to trzeba iść z tym do prokuratora, a nie pielęgnować w sobie żółć. Podejrzewam jednak, że zadziwiła Pana historia, którą Pan sam wymyślił. Jak chcę się dowiedzieć na co stać ludzką wyobraźnię to czytam książkę lub idę do kina. Polecam "Avatar". Bajka w każdym calu. A z kryminalnych ostatnie 007.

Data: 2010-01-03 15:54:30
Autor: Delfino Delphis
stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
  wrote:

bo za marne 20-60 tys. zlotych
dali sobie zamknąć buzię.

Marne? Chętnie tyle wezmę i poszukam pracy gdzieś indziej :P

stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona