stopy procentowe

Data: 2019-07-17 12:31:53
Autor: glumek
stopy procentowe
słyszeliscie cos o podniesieniu stop procentowych pod koniec roku ?

Data: 2019-07-17 03:54:03
Autor: Kris
stopy procentowe
W dniu środa, 17 lipca 2019 12:31:55 UTC+2 użytkownik glumek napisał:
słyszeliscie cos o podniesieniu stop procentowych pod koniec roku ?

O obniżce słyszeliśmy
https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/stopy-procentowe-w-2020-r-morgan-stanley/y2l9vql

Data: 2019-07-17 04:24:50
Autor: pasztab
stopy procentowe
Den onsdag 17 juli 2019 kl. 12:31:55 UTC+2 skrev glumek:
słyszeliscie cos o podniesieniu stop procentowych pod koniec roku ?

Nie, ale wg mnie RPP powinna to rozwazyc. Inflacja po czerwcu najwyzsza od 7 lat /2,6%/. Stopy procentowe grubo ponizej inflacji. Na rynku coraz trudniej znalezc cokolwiek, co uchroniloby przed inflacja /+19% podatek/. Ryzykowne aktywa nie wszystkim pasuja i nie wszyscy taka wiedze posiadaja.

Data: 2019-07-17 04:34:28
Autor: Dawid Rutkowski
stopy procentowe
W dniu środa, 17 lipca 2019 13:24:52 UTC+2 użytkownik pas...@gmail.com napisał:
> [...]

Nie, ale wg mnie RPP powinna to rozwazyc. Inflacja po czerwcu najwyzsza od 7 lat /2,6%/. Stopy procentowe grubo ponizej inflacji. Na rynku coraz trudniej znalezc cokolwiek, co uchroniloby przed inflacja /+19% podatek/. Ryzykowne aktywa nie wszystkim pasuja i nie wszyscy taka wiedze posiadaja..

RPP to sobie może rozważać.
Decyzję podejmie i tak Jaruś I Krótki.

Data: 2019-07-17 13:45:02
Autor: J.F.
stopy procentowe
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:be3f2203-8738-4e3b-bce2-f95269472b50@googlegroups.com...
> [...]

Ryzykowne aktywa nie wszystkim pasuja i nie wszyscy taka wiedze posiadaja.

Ale po co RPP mialaby podnosic ?
Ma sie zajac zbiciem inflacji do 2.5%.

Poza tym jesli na rynku coraz trudniej znalezc dobre lokaty ... to znak, ze stopy sa dobrze dobrane ...

A inflacja królowi w to graj - bedzie mogl rozdawac 13-te emerytury i 500+ na dzieci ...

J.

Data: 2019-07-17 14:38:02
Autor: Michał Jankowski
stopy procentowe
W dniu 17.07.2019 o 13:45, J.F. pisze:
> [...]

Ryzykowne aktywa nie wszystkim pasuja i nie wszyscy taka wiedze posiadaja.

Podniesienie stóp może zatrzymać inflację tylko wtedy, gdy wzrost cen jest spowodowany nadmiernym kupowaniem towarów konsumpcyjnych na kredyt. Nie wydaje mi się, żeby obecny wzrost miał takie przyczyny.

   MJ

Data: 2019-07-17 06:33:54
Autor: Dawid Rutkowski
stopy procentowe
W dniu środa, 17 lipca 2019 14:38:04 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

Podniesienie stóp może zatrzymać inflację tylko wtedy, gdy wzrost cen jest spowodowany nadmiernym kupowaniem towarów konsumpcyjnych na kredyt. Nie wydaje mi się, żeby obecny wzrost miał takie przyczyny..

Jak nie?
Tyle że kredytu nie zaciągają gospodarstwa domowe tylko budżet państwa.
To sobie podniosą? Inflacja w to im graj, samonakręcający się mechanizm - zamiast 500+ będzie 700+ i kiełkaska wyborcza za darmo.
A to, że dostaną oszczędzający, to ich nie boli - oszczędzający i tak na nich nie głosują.
Dziwił mnie tylko spadek ceny euro na początku lipca - czyżby to wtedy NBP kupował złoto? Ale już ładnie odbiło, widać oszczędzający zaczynają myśleć.
Jakby co jak zwykle polecam N26 jako najłatwiejsze do otwarcia konto w euro poza PL - a szczególnie założenie z linku https://n26.com/r/dawidr0508 (lub w zakładając w apce wpisać kod polecania "dawidr0508").

Data: 2019-07-19 19:34:40
Autor: Poldek
stopy procentowe
W dniu 2019-07-17 o 14:38, Michał Jankowski pisze:

Podniesienie stóp może zatrzymać inflację tylko wtedy, gdy wzrost cen jest spowodowany nadmiernym kupowaniem towarów konsumpcyjnych na kredyt.

Podniesienie stóp powoduje (przynajmniej w podręczniku), że część obywateli i przedsiębiorstw posiadających pieniądze zamiast wydać na konsumpcję/inwestycje wpłaci swoje pieniądze do banku na lokatę i w ten sposób presja popytowa na wzrost cen zmniejszy się.

Niskie stopy zachęcają obywateli/przedsiębiorstwa, żeby nie wpłacać pieniędzy do banku w celu gromadzenia oszczędności, tylko szybko wydawać na konsumpcję, inwestycje itp.

Data: 2019-07-17 13:52:45
Autor: Waldek
stopy procentowe
W dniu 2019-07-17 o 13:24, pasztab@gmail.com pisze:
Den onsdag 17 juli 2019 kl. 12:31:55 UTC+2 skrev glumek:
słyszeliscie cos o podniesieniu stop procentowych pod koniec roku ?

Nie, ale wg mnie RPP powinna to rozwazyc. Inflacja po czerwcu najwyzsza od 7 lat /2,6%/.

To chyba kolego zakupów do domu nie robisz ... zwłaszcza spożywki ;)
2,6% ? - LOL

Data: 2019-07-17 04:58:18
Autor: Dawid Rutkowski
stopy procentowe
W dniu środa, 17 lipca 2019 13:52:32 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
W dniu 2019-07-17 o 13:24, pasztab pisze:

To chyba kolego zakupów do domu nie robisz ... zwłaszcza spożywki ;)
2,6% ? - LOL

Ale lokomotywy z PESA'y (państwowej już, a jakże) potaniały ;>

Data: 2019-07-17 05:27:00
Autor: pasztab
stopy procentowe
Den onsdag 17 juli 2019 kl. 13:52:32 UTC+2 skrev Waldek:

To chyba kolego zakupów do domu nie robisz ... zwłaszcza spożywki ;)
2,6% ? - LOL

Robie zakupy. W moim osiedlowym sklepie przez ostatnie pol roku wiele towarow podrozalo o 10% i wiecej. Podalem oficjalne dane.

Data: 2019-07-19 19:37:57
Autor: Poldek
stopy procentowe
W dniu 2019-07-17 o 14:27, pasztab@gmail.com pisze:
[...]

W moim wiele podrożało, wiele bez zmian i wiele potaniało. Np. masło i cukier potaniały i to o wiele.

W ciągu ostatniego roku wzrosły ceny paliw, a to wpływa na ceny prawie wszystkich produktów stojących na półkach w sklepach. Paliwa stanieją, stanieją rzeczy w sklepach.

Data: 2019-07-17 12:37:17
Autor: ąćęłńóśźż
stopy procentowe
Grasz na to?