strategia inwestowania w fundusze

Data: 2010-02-23 03:46:57
Autor: s_13
strategia inwestowania w fundusze
witam
od początku roku postanowiłem poczynić jakiś systematyczny plan
oszczędzania, wybrałem fundusze, otworzyłem SFI w mbanku, no i...
nic :-), pusto, nie wydałem ani złotówki...
codziennie szukam w necie info o inwestowaniu w fundusze, ale już mózg
paruje... jakie fundusze, pod parasolem czy nie, kiedy kupować, kiedy
sprzedawać... a może "gotowce" z miesięcznym abonamentem, dostajesz
sms: "sprzedaj to, a kup tamto", a może po prostu kopiować najlepszych
obserwując ich ruchy...
wiem, że temat złożony i nie ma jednej recepty, ale może macie zestaw
konkretnych i wartościowych linków do poczytania dla rozpoczynających
inwestycje, rozmawiałem z różnymi doradcami, ale każdy oferuje,
zgadnijcie co?... tak, to na czym ma aktualnie największą
prowizję... :-(
założenia: środki do zainwestowania 500 PLN, czas inwestycji 4 lata,
umiarkowana ochrona kapitału i związany z tym tylko umiarkowany zysk,
mała obsługowość, nie chcę spędzać każdego dnia na analizach i
śledzeniu trendów, wolę w tym czasie zarabiać (i wydawać)
pieniądze :-), tak raz w tygodniu usiąśc wieczorem i uporządkować
inwestycje, to wydaje się optymalnie, cel edukacyjny, przez te 4 lata
chciałbym nauczyć się poruszania w temacie, bo chce potem inwestować
trochę więcej i na dłużej (emerytura), więc raczej wolna amerykanka
odpada...
będę wdzięczny za wszelkie rady, tropy, sugestie...

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-02-23 04:46:17
Autor: Pr0NET
On Feb 23, 12:46 pm, s_13 <s...@interia.pl> wrote:
[...]

Granie z trendem na HSBC, fundusze odzwierciedlają to co się dzieje z
indeksami więc na rynku szukaj informacji. Generalnie giełda lepsza
przynajmniej odpowiadasz za swoje decyzje a nie pozostawiasz ich
genialnym zarządzającym. Warto też grać na funduszach obligacji USD i
obserwować kurs dolca. Albo wydajesz albo zarabiasz :d ustaw sobie
gola, jak zarobisz 30% wydaj 5% ;).

Data: 2010-02-23 14:07:24
Autor: marek

Użytkownik "Pr0NET" <bolkow@gmail.com> napisał w wiadomości news:436dab3a-761c-49e9-ae7b->26020acdd822@c10g2000vbr.googlegroups.com...
On Feb 23, 12:46 pm, s_13 <s...@interia.pl> wrote:

Granie z trendem na HSBC,
hsbc.co.uk ? Maja jakies instrumenty pochodne do indeksu gieldy? Ale to chyba nie polskiej gieldy?
[...]
gdzie mozna na tym grac?

Data: 2010-02-24 01:22:54
Autor: Pr0NET
On Feb 23, 2:07 pm, "marek" <ma...@NO-SPAM.pl> wrote:
>U ytkownik "Pr0NET" <bol...@gmail.com> napisa w wiadomo ci
>On Feb 23, 12:46 pm, s_13 <s...@interia.pl> wrote:

>Granie z trendem na HSBC,

hsbc.co.uk ? Maja jakies instrumenty pochodne do indeksu gieldy? Ale to
chyba nie polskiej gieldy?>fundusze odzwierciedlaj to co si dzieje z
>indeksami wi c na rynku szukaj informacji. Generalnie gie da lepsza
>przynajmniej odpowiadasz za swoje decyzje a nie pozostawiasz ich
>genialnym zarz dzaj cym. Warto te gra na funduszach obligacji USD i

gdzie mozna na tym grac?

>obserwowa kurs dolca. Albo wydajesz albo zarabiasz :d ustaw sobie
>gola, jak zarobisz 30% wydaj 5% ;).

Pochodne ;/ miałem na myśli trend wzrostowy :D. Obligacje USD miał
kiedyś np. Uni. Na przełomie poprzedniego roku dało się nawet dobrze
zarobić. Generalnie mnie wkurza w funduszach mała płynność trudno
łapać mniejsze doły i góry ;d. Średnia długoterminowa jest kiepska.
Jak ma się fuksa i trochę rozumu to da się kupić tanio i sprzedać z
założonym zyskiem, większość ludków jednak traktuje to jak inwestycję
długoterminową i patrzą jak jednostki tracą wartość ;d prawie jak z
naszymi emeryturami z OFE.

Data: 2010-02-24 11:14:58
Autor: mvoicem
[FUT]Re: strategia inwestowania w fundusze
(24.02.2010 10:22), Pr0NET wrote:
[...]

Tak na chłopski rozum - fundusz jest po to żebyś ty komuś płacił za to
że on łapie za ciebie te "mniejsze doły i góry".

Jak chcesz sam łapać - to chyba giełda jest odpowiedniejsza.

p. m.

Data: 2010-02-24 11:36:59
Autor: totus
mvoicem wrote:

(24.02.2010 10:22), Pr0NET wrote:
[...]

Skąd Ci przyszło do głowy, ze fundusz będzie łapał za Ciebie górki i dołki? Czytałeś statut jakiegoś funduszu akcji? Fundusz akcji musi trzymać 90% pieniędzy w akcjach czy rośnie czy spada. Fundusz pieniężny trzyma 90% na lokatach. Nikt nie ma oczekiwań żeby fundusz pieniężny przyniósł 50% rocznie. Występuje jakaś powszechna schizofrenia w myśleniu o funduszach. Fundusz akcji ma przynieść 50% rocznie i nie może być na minusie bo wtedy to złodziejstwo zaś fundusz pieniężny jak przyniesie 4% rocznie to jest wszystko w porządku. Jest pytanie po co powstają fundusze akcji? Odpowiedź jest jedna. Po to by zarobili właściciele, jak w każdym przedsięwzięciu. Trzyma się to kupy bo jest popyt na tego rodzaju usługi. Dlaczego jest popyt? Tego nie wiem. Nie ma na świecie organizacji ani osoby, która za 5% wpisowego i 5% rocznie od aktywów zarządzałaby aktywnie portfelem. Oczekiwanie tego od funduszu jest mało rozsądne oględnie mówiąc.

Data: 2010-02-23 17:30:50
Autor: Gonzo
strategia inwestowania w fundusze
Z funduszami jest tak, ze za Twoja kase bedzie placony prezes, jego zus, samochod, sprzataczki, jej zus, kochanki, wynajem biura, reklamy w tv, zysk udzialowcow, a na koncu jak cos zostanie to Ty.

Data: 2010-02-23 19:07:28
Autor: Kapsel
Tue, 23 Feb 2010 17:30:50 +0000, Gonzo napisał(a):

Z funduszami jest tak, ze za Twoja kase bedzie placony prezes, jego zus, samochod, sprzataczki, jej zus, kochanki, wynajem biura, reklamy w tv, zysk udzialowcow, a na koncu jak cos zostanie to Ty.

Gdzieś jest inaczej? Są jakieś bezprowizyjne instrumenty finansowe?

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-02-23 18:11:37
Autor: Gonzo
Kapsel wrote:
Gdzieś jest inaczej? Są jakieś bezprowizyjne instrumenty finansowe?
O... sprzedawca fundow sie odezwal :-)

Data: 2010-02-23 20:40:37
Autor: Kapsel
Tue, 23 Feb 2010 18:11:37 +0000, Gonzo napisał(a):

Kapsel wrote:
Gdzieś jest inaczej? Są jakieś bezprowizyjne instrumenty finansowe?
O... sprzedawca fundow sie odezwal :-)
 Oj, tak specjalnie zaczepnie piszę, żeby wiedzę wyciągnąć ;)
Interesuję się inwestowaniem od paru miesięcy i w zasadzie gdzie się nie
obrócić to są prowizje, a na koniec jeszcze na koniec belka. Fundusze nie
brylują pod kątem wysokości samych prowizji, ale besztanie ich za to że ją
pobierają jest IMO trochę infantylne.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-02-25 13:32:01
Autor: LEPEK
strategia inwestowania w fundusze
s_13 pisze:
otworzyłem SFI w mbanku, no i...

[...]

założenia: środki do zainwestowania 500 PLN, czas inwestycji 4 lata,

SFI w mBanku...
Po pierwsze większość funduszy ma tam minimum na pierwszą wpłatę 1000 lub 4000 zł.
Duża "bezwładność" zleceń: patrzysz dziś, że opłaca się kupić, czy spuścić, wysyłasz zlecenie, a ono jest realizowane za 2-3 dni, kiedy kurs spada o 2-3%.
Do tego właśnie wycofują WIOF klasy A, które miałem z zamiarem trzymania przez jeszcze dłuższy czas. Do 01.04 trzeba spuścić, albo przenieść, a one mi jak na razie nie zarobiły - sam bym decyzji o sprzedaży w życiu teraz nie podjął (nie wiem, może czegoś nie doczytałem przy nabywaniu).
IMO jeśli takie inwestycje to albo długoterminowe (ale widać na moim przykładzie, że nie w mBank'u), albo własnoręczne (rachunek w domu maklerskim, waluty) - ale wtedy trzeba śledzić na bieżąco.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-02-26 07:28:50
Autor: Patryx

http://www.opiekuninwestora.pl/?a=000621

Data: 2010-02-26 08:46:24
Autor: kigam

Użytkownik "Patryx" <patryx@wp.pl> napisał w wiadomości
>a może "gotowce" z miesięcznym abonamentem, >dostajesz
>sms: "sprzedaj to, a kup tamto",

http://www.opiekuninwestora.pl/?a=000621

A kto się opiekuje opiekunem który sie opiekuje funduszami?

Data: 2010-04-17 14:58:51
Autor: woju2
strategia inwestowania w fundusze

Witam

Chcesz zainwestować 500 zł jednorazowo, czy 500 zł miesięcznie przez 4 lata.

strategia inwestowania w fundusze