straż miejska - mandat

Data: 2009-09-03 07:24:20
Autor: Andrzej
straż miejska - mandat
Witam,

dostałem wezwanie ze straży miejskiej do wskazania kto kierował pojazdem w danym czasie i miejscu. czy straż miejska jest uprawniona do tego zeby ż±dać takich informacji i czy jest uprawniona do wystawiania mandatów???

Data: 2009-09-03 06:31:00
Autor: to
straż miejska - mandat
Andrzej wrote:

dostałem wezwanie ze straży miejskiej do wskazania kto kierował pojazdem
w danym czasie i miejscu. czy straĹĽ miejska jest uprawniona do tego zeby
żądać takich informacji i czy jest uprawniona do wystawiania mandatów???

Niestety ma (chociaż jeden sąd stwierdził bodaj inaczej). Pamiętasz kto prowadził? Widać go na fotce?

--
cokolwiek

Data: 2009-09-03 08:09:01
Autor: Kuba \(aka cita\)
straż miejska - mandat
Andrzej wydusił z siebie te słowy:

[...]

ma prawo, a Ty obowi±zek.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-09-03 12:35:30
Autor: Zorka
straż miejska - mandat
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

A może nie pamiętac? Co wtedy?

Data: 2009-09-03 15:31:14
Autor: Kuba \(aka cita\)
straż miejska - mandat
Zorka wydusił z siebie te słowy:

A może nie pamiętac? Co wtedy?

wtedy składa takie zeznania. Jesli będ± wiarygodne - zostanie ukarany grzwyn± za niewskazanie sprawcy.
Jesli straż miejska/policja będzie miala podejrzenia, ze to ¶ciema - sprawa jest kierowana do S±du Grodzkiego i tam będzie trzeba złożyć zeznania... a jesli samochodem jeĽdzi sie samemu, ew. jeĽdzi nim kto¶ z najbliższej rodziny ... to nie trudno wskazać, kto prowadził auto tego dnia w takim a takim miejscu i s±dy wcale nie s± takie głupie jakby sie moglo wydawać, wiec nie trudno będzie wykazać, ze kto¶ mówi czy też nie mówi prawdy - i zgodnie z tym ukarać grzywn± za niewskazanie sprawcy (i na tym koniec) lub oskarżyć o skladanie fałszywych zeznać i zostać skazanym zgodnie z tym paragrafem (oraz za wykroczenie drogowe również)

Data: 2009-09-03 16:50:41
Autor: Zorka
straż miejska - mandat
Kuba (aka cita) pisze:
Zorka wydusił z siebie te słowy:

A może nie pamiętac? Co wtedy?

wtedy składa takie zeznania. Jesli będ± wiarygodne - zostanie ukarany grzwyn± za niewskazanie sprawcy.

Czyli jednak ma obowi±zek pamiętac. Jak długo ma pamięta?

[...]

Jeżeli powiem, że nie pamiętam to mogę zosta oskarżony o składanie fałszywych zeznań? Można udowodni, że jednak pamięc nie zawodzi?

Data: 2009-09-03 18:19:41
Autor: kogutek
straż miejska - mandat
Kuba (aka cita) pisze:
> [...]

> Jeżeli powiem, że nie pamiętam to mogę zosta oskarżony o składanie fałszywych zeznań? Można udowodni, że jednak pamięc nie zawodzi?

Za to że nie pamiętasz nikt Cie nie może ukarać. Nie pamiętać to znaczy że
kiedy¶ się wiedziało i zapomniało. Jak to co¶ było 60 lat temu to nikt się nie
przyczepi. Ale jak nie można sobie przypomnieć tego co było 3 miesi±ce temu to
znaczy ze się jest upo¶ledzonym umysłowo. Głupich się nie karze, bo to sensu nie
ma. Co to jeszcze znaczy że się czego¶ nie pamięta. Jak wołaj± to mówi± ze tego
dnia o tej godzinie i pokazuj± zdjęcie a tu na siedzeniu obok kierowcy jego
te¶ciowa. To normalny skojarzy. A głupi powie że nie pamięta. Normalny idzie do
ukarania w trybie normalnym. A głupiemu trzeba zabrać PJ i oddać jak przyniesie
za¶wiadczenie że nie jest głupi. Bezpieczniej jest nie wiedzieć. Nie robi się z
siebie wtedy idioty. Nie wiem kto wtedy kierował bo był grill na działce i
przedawkowałem. Oprzytomniałem następnego dnia w domu. Kto mnie przywiózł nie
mam pojęcia. Że tak było potwierdzić mog±, tutaj nazwiska i adresy. Historia
musi być prawdziwa albo dobrze wyuczona przez wszystkich. Bo mog± sprawdzić. Ze
znajomym spotkali¶my się w knajpie. Wypili¶my tyle że nie wolno było jechać.
Przejeżdżała taksówka. Zatrzymali¶my i poprosili¶my żeby zorganizował transport
dla nas i dla naszych samochodów a my za to zapłacimy. Zorganizował dwóch
kolegów taksówkarzy. On nas odwiózł a nasze samochody wzięli tamci i odstawili
pod dom. Czy pamiętam jak oni wygl±dali? Ale którzy bo niby ich trzech było a ja
widziałem minimum sze¶ciu. Jeden miał ciemno zielony duży samochód. Chyba
Mercedesa. Ale ręki za to sobie obci±ć bym nie dał. Jest wytłumaczenie na
okoliczno¶ć. Jest. Realne, realne. Nie robi się z siebie idioty. Nie robi.   --

Data: 2009-09-03 20:27:30
Autor: jerry
straż miejska - mandat
kogutek natek¶cił posta 33ae.00000501.4a9fec9d@newsgate.onet.pl:

[...]

Co jadłe¶ w ubiegł± ¶rodę między ¶niadaniem a obiadem?
Nie pamiętasz? Widać jeste¶ upo¶ledzony.

Data: 2009-09-03 21:32:55
Autor: kogutek
straż miejska - mandat
> [...]

> umysłowo. Co jadłe¶ w ubiegł± ¶rodę między ¶niadaniem a obiadem?
Nie pamiętasz? Widać jeste¶ upo¶ledzony.
Nic nie jadłem. Nigdy nic nie jem między ¶niadaniem a obiadem. --

Data: 2009-09-04 01:21:42
Autor: Adam Płaszczyca
straż miejska - mandat
Dnia Thu, 3 Sep 2009 15:31:14 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

A może nie pamiętac? Co wtedy?

wtedy składa takie zeznania. Jesli będ± wiarygodne - zostanie ukarany grzwyn± za niewskazanie sprawcy.

Kłamiesz. --
     ___________ (R)

Data: 2009-09-04 13:51:50
Autor: Artur\(m\)
straż miejska - mandat

Użytkownik "Zorka" <coton@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci

> ma prawo, a Ty obowi±zek.

A może nie pamiętac? Co wtedy?

Wydaje mi się, że nie ma o co kruszyć kopii
Powinno być tak.
Mandacik wła¶cicielowi auta
a on rozdysponuje winowajcy(om)

Artrur(m)

Data: 2009-09-04 13:53:19
Autor: Kuba \(aka cita\)
straż miejska - mandat
Artur(m) wydusił z siebie te słowy:

Wydaje mi się, że nie ma o co kruszyć kopii
Powinno być tak.
Mandacik wła¶cicielowi auta
a on rozdysponuje winowajcy(om)

ale mandat to najmniejszy problem ...
.... problemem jest co zrobic z punktami, bo z kas± to poradzić sobie mozna na różne sposoby (np. zaplacić za rok ;) )

Data: 2009-09-04 14:11:14
Autor: Artur\(m\)
straż miejska - mandat

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci
> [...]

... problemem jest co zrobic z punktami, bo z kas± to poradzić sobie mozna
na różne sposoby (np. zaplacić za rok ;) )

.....no tak...,
a może i punkty niech porozdziela wła¶ciciel:):)

Artur(m)

Data: 2009-09-03 12:52:48
Autor: J.F.
straż miejska - mandat
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h7nmi5$3hv$1inews.gazeta.pl...
[...]

A tak gwoli prawniczej scislosci - to prawo to jaka ma podstawe prawna ?

J.

Data: 2009-09-03 13:04:37
Autor: Cavallino
straż miejska - mandat
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h7o75u$5h7$1news.onet.pl...
[...]

Prawo kaduka.

Data: 2009-09-04 13:44:13
Autor: Artur\(m\)
straż miejska - mandat

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci

> A tak gwoli prawniczej scislosci - to prawo to jaka ma podstawe prawna ?

Prawo kaduka.

aaaaa Panie kaduk to mi z ręki jadł:)

Data: 2009-09-03 17:46:35
Autor: kogutek
straż miejska - mandat
> [...]
> Andrzej wydusił z siebie te słowy:
>
> ma prawo, a Ty obowi±zek.

A tak gwoli prawniczej scislosci - to prawo to jaka ma podstawe prawna ?

Paragraf 22.

Data: 2009-09-03 09:41:34
Autor: GK
straż miejska - mandat
Andrzej pisze:
[...]

Je¶li prowadziłe¶ i nawet widać cię dokładnie na fotce - mów, że to nie ty.
Mandat i tak zapłacisz, ale nie będzie punktów karnych. Je¶li się przyznasz, że to ty - będzie i mandat i punkty.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-09-03 09:49:11
Autor: kogutek
straż miejska - mandat
Andrzej pisze:
> [...]

Mandat i tak zapłacisz, ale nie będzie punktów karnych. Je¶li się przyznasz, że to ty - będzie i mandat i punkty.
To co mu proponujesz jest chyba zagrożone kar± grzywny lub odsiadki do 5 lat.
Kto¶ jechał za szybko, albo stał tam gdzie nie trzeba. To był jego wybór.
Wiedział ze jak złapi± to będzie kara. Ma zapłacić przyj±ć punkty, jak będ±, po
męsku na klatę. I sprawa załatwiona. --

Data: 2009-09-03 08:13:48
Autor: to
straż miejska - mandat
kogutek wrote:

Ktoś jechał za szybko, albo stał tam gdzie nie trzeba. To był jego
wybór. Wiedział ze jak złapią to będzie kara. Ma zapłacić przyjąć
punkty, jak będą, po męsku na klatę. I sprawa załatwiona.

To takie męskie, zapłacić kilkaset zł za 70/50 na dwupasmówce albo na "obszarze zabudowanym" pośród pól i łąk.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-03 09:20:12
Autor: Waldek Godel
straż miejska - mandat
Dnia 3 Sep 2009 10:13:48 +0200, to napisał(a):

To takie męskie, zapłacić kilkaset zł za 70/50 na dwupasmówce albo na "obszarze zabudowanym" po¶ród pól i ł±k.

Męskie jest jechać zgodnie z przepisami jak cię nie stać, a nie póĽniej
wypłakiwać żale w usenecie jak ostatnia ciota

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-03 03:48:27
Autor: freddiPL
straż miejska - mandat

Męskie jest jechać zgodnie z przepisami jak cię nie stać, a nie póĽniej
wypłakiwać żale w usenecie jak ostatnia ciota

Taaak, szczegolnie z fotoradarow strazy miejskiej ktore nie sa
nastawione na bezpieczenstwo tylko na zysk.
Zaplacilem kiedys w Olesnie,staralem sie jechac zgodnie z przepisami
bo nigdzie mi sie nie spieszylo, cale miasto przejechalem 50 km/
h.Zaczela sie pusta droga,zero zabudowan.Widze tablice koncec obszaru
zabudowanego wiec zaczelem przyspieszac.Okazalo sie ze 10 metrow przed
tablica stal radar i zrobil mi fotke 71/50.Na pustej drodze,z lewej
strony pole z prawej w odlegolsci 200 metrow jakas stodola !.
Zaden moralizator ktory tu tak ladnie poucza o dozwolonej predkosci
nie zastosowal by sie do predkosci w takiej sytulacji, oczywiscie jak
by nie wiedzial ze tam stoi radar

Data: 2009-09-03 12:51:52
Autor: marjan
straÂż miejska - mandat
freddiPL pisze:
Męskie jest jechać zgodnie z przepisami jak cię nie stać, a nie później
[...]

Hehe, ale i tak dla niektórych z tej grupy jesteś debilem bo złamałeś przepis ;)

BP, NMSP :P

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-09-03 17:17:21
Autor: kogutek
straÂż miejska - mandat
freddiPL pisze:
> [...]
> Zaden moralizator ktory tu tak ladnie poucza o dozwolonej predkosci
> nie zastosowal by sie do predkosci w takiej sytulacji, oczywiscie jak

Hehe, ale i tak dla niektĂłrych z tej grupy jesteĹ&#65533; debilem bo zĹ&#65533;amaĹ&#65533;eĹ&#65533; przepis ;)

[...]

Dla mnie nie jest że złamał przepis bo dołożył się do wspólnej kasy. --

Data: 2009-09-03 15:25:52
Autor: Waldek Godel
straÂż miejska - mandat
Dnia Thu, 3 Sep 2009 03:48:27 -0700 (PDT), freddiPL napisał(a):

Taaak, szczegolnie z fotoradarow strazy miejskiej ktore nie sa
nastawione na bezpieczenstwo tylko na zysk.

Wyskakuj± z krzaków i napadaj±? Czy co? A może siadaj± za tob± z fiutem
wycelowanym w twój odbyt i krzycz± "szybcie, szybciej, SZYBCIEJ!!!!" ?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-03 15:38:32
Autor: kamil
stra? miejska - mandat

"freddiPL" <seravok@interia.pl> wrote in message news:8bf1490b-aa71-4131-b297-b4d9535e3dadc37g2000yqi.googlegroups.com...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

50km/h = 13.8 m/s
71/h = 19.7 m/s

Znak widziales, wiec daleko do niego raczej nie bylo, powiedzmy ze te 500 metrow przejechales 71km/h zamiast 50km/h. Zaoszczedzone 10 sekund * niechby nawet i 50 takich wiosek bylo po drodze, a cale 8 minut predzej w domu bedziesz po kilku godzinach jazdy. Wiecej czasu straciles udowadniajac na grupie ze jestes szczwany lis.

Nie wiem kim jestes, ze tak swoj czas cenisz, ale tez chcialbym zeby 8 minut mojego czasu bylo warte 500 zlotych. Nie wspominajac o uzeraniu sie z papierkami.  ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-03 10:32:10
Autor: freddiPL
stra? miejska - mandat

[...]

Znak mogl byc nawet 100 metrow,Przyspieszyc z 50 do 70 km to 2-3
sekundy.Jezeli ja nie widze zagrozenia bo pusta droga i tylko dla
formalnosci znak o koncu obszaru zabudowanego stoi w szczerym polu to
uwazam ze 99 % kierowcow tak postepuje jak ja.Nawet straznik do
ktorego zadzwonilem zeby podac kto kierowal nie ukrywal ze ten radar
jest dla kasy i ze tak naprawde nie powinien tam stac ale jak sie
wyrazil"Nie bedziemy dyskutowac z Ustawa PoRD"
A ty nie bedz takie swiety,nikt nie jest.Ty zawsze,zawsze jezdzisz
zgodnie z przepisami,oplacasz abonament telewizyjny i nie masz w
komputerze ani jednego programu bez zaplaconej licencji ?

Data: 2009-09-03 17:15:08
Autor: kogutek
straż miejska - mandat

> [...]

Zaden moralizator ktory tu tak ladnie poucza o dozwolonej predkosci
nie zastosowal by sie do predkosci w takiej sytulacji, oczywiscie jak
A jak sobie wyobrażasz prewencję. Przecież cały czas prosz± żeby jeĽdzić
wolniej, bezpieczniej. W Polsce rocznie w wypadkach drogowych ginie małe
miasteczko ludzi a drugie zmianie się w miasteczko inwalidów. Społeczeństwa jako
cało¶ci nie stać na tak± rozrzutno¶ć. Jak metody słowne nie wystarczaj± to musz±
sięgn±ć do kieszeni tych co s± krn±brni. Ostatecznie z czego¶ trzeba finansować
prewencję, opłacać policję dawać renty inwalidzkie nawet tym co byli sprawcami
wypadków i odnie¶li w nich duże obrażenia uniemożliwiaj±ce pracę.
Ci co pracuj± przy fotoradarach to my¶liwi. Kazali im polować to poluj±. Żaden
normalny wędkarz nie będzie łowił na betonie bo nic nie złapie. To i tamci
ostawiaj± się tylko tam gdzie dużo upoluj±. Sam napisałe¶ ze przestrzegaj±
reguł. Nie ustawili się za znakiem tylko przed nim. Porz±dny my¶liwy też nie
strzela jak jest okres ochronny dla jakiego¶ zwierza. Narzekasz że Ľle s± znaki
ograniczaj±ce prędko¶ć ustawione. To napisz ile razy wysłałe¶ zapytanie do
stosownego urzędu, żeby się wytłumaczyli dlaczego tak ustawiaj± a nie inaczej.
To Twoja wina że tam jest ograniczenie. Wybrałe¶ sobie na posłów takich co Cie
nie słuchaj±, a powinni. Nie reagujesz na Ľle ustawne znaki. Jak w takim
urzędzie do ustawiania znaków nikt im nie mówi że jest Ľle to my¶l± że s±
najm±drzejsi. Bo niby sk±d maj± wiedzieć ze się pomylili. Ale jak by musieli
miesięcznie odpowiedzieć na 10 000 skarg, z czego czę¶ć by znalazła się w
s±dzie. To by zaczęli się zastanawiać gdzie popełniaj± bł±d i by na przyszło¶ć
go nie popełnili. Bo do pracy chodz± żeby się poopierdalać a nie odpisywać na
skargi.     --

Data: 2009-09-03 08:26:30
Autor: to
straż miejska - mandat
Waldek Godel wrote:

Męskie jest jechać zgodnie z przepisami jak cię nie stać, a nie później
wypłakiwać żale w usenecie jak ostatnia ciota

A kto tu płacze? Normalnie zapytał.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-03 09:32:04
Autor: Waldek Godel
straż miejska - mandat
Dnia 3 Sep 2009 10:26:30 +0200, to napisał(a):

Męskie jest jechać zgodnie z przepisami jak cię nie stać, a nie póĽniej
wypłakiwać żale w usenecie jak ostatnia ciota

A kto tu płacze? Normalnie zapytał.

ten na pocz±tku w±tku i kilku innych co tydzień

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-03 08:36:00
Autor: to
straż miejska - mandat
Waldek Godel wrote:

ten na początku wątku i kilku innych co tydzień

Drogówka, a w szczególności straż wiejska sama nagina prawo kontrolując prędkość nie tam gdzie trzeba, tylko tam gdzie im się to opłaca, więc nie widzę nic złego w zgodnym z prawem wymiganiu się od takiego mandatu.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-03 10:38:32
Autor: Kuba \(aka cita\)
straÂż miejska - mandat
to wydusił z siebie te słowy:

Waldek Godel wrote:

[...]

zgodne z prawem byloby _tylko_ wtedy, kiedy nie wiedzialby i z jakiś przyczyn nie mógł ustalić - kto prowadził samochod.
Póki co chce złożyć fałszywe zeznania.

Data: 2009-09-03 12:39:07
Autor: Zorka
straÂż miejska - mandat
Kuba (aka cita) pisze:
to wydusił z siebie te słowy:

Waldek Godel wrote:

[...]

Więc niech nie składa fałszywych zeznań.
Jeżeli pamieta kto prowadził to niech powie. Jeżeli ...

Data: 2009-09-03 15:36:10
Autor: Kuba \(aka cita\)
straÂż miejska - mandat
Zorka wydusił z siebie te słowy:

Więc niech nie składa fałszywych zeznań.
Jeżeli pamieta kto prowadził to niech powie. Jeżeli ...

pewnie .. _jeĹĽeli_ ...

sęk w tym, ze w znaczącej częsci kierowców ich samochody prowadzone są przez jedną osobe (+ ew. zone, męza)... i wcale nie tak trudno będzie ustalic, czy inni też jeżdzą, czy też nie jeżdzą tym samochodem. Wystarczy zapytać kto choćby od czasu do czasu korzysta z tego samochodu i wezwać ich na swiadków.
Taki ktoś, kto tylko udaje, ze nie pamięta - będzie fatygoał do sądu i namawiał do skladania fałszywych zeznań osoby postronne?

czywiście scenariuszy mozna towrzyć wiele - że jednorazowo ktoś wziął samochód. Jednak - żeby to mialo ręce i nogi .. trzeba być naprawde mocnym .... bo sąd nie jest tak znów łatwo na manowce wyprowadzić.

ps. każdy robi wg wlasnego uznania .. zeby tylko jeden z drugim mądralą później nie ryczał.
ps2. i jak zdjęcie jest niewyraźne i nie widac kto prowadził, to być moze jest szansa, ze sie uda .. ale jak ktoś tu wspomniał, ze nawet jak na zdjęciu widać twarz to należy sie wypierać, że to nie on ... tylko "ktoś" jest już baaardzo naciąganą historią.

Data: 2009-09-03 16:53:15
Autor: Zorka
straÂż miejska - mandat
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Wystarczy, że jeźdzę ja i żona i naprawdę moge nie pamiętac kto z nas jechał samochodem miesiac temu w poniedzialek o 9.00 ulicą Kowalskiego.

Data: 2009-09-07 13:45:57
Autor: to
straż miejska - mandat
Kuba \(aka cita\) wrote:

zgodne z prawem byloby _tylko_ wtedy, kiedy nie wiedzialby i z jakiĹ›
przyczyn nie mógł ustalić - kto prowadził samochod. Póki co chce złożyć
fałszywe zeznania.

Ja nikogo nie namawiam do składania fałszywych zeznań, a wręcz przeciwnie. Jeśli masz choćby 1% wątpliwości kto prowadził auto, a prawie zawsze masz, bo nie raczej prowadzisz ewidencji, to dlaczego masz ten 1% rozstrzygać na korzyść SM, która humorystycznie wzywa Cię w charakterze świadka, a nie oskarżonego, tak, żebyś nie mógł po prostu odmówić zeznań?

--
cokolwiek

Data: 2009-09-03 10:50:49
Autor: neelix
straÂż miejska - mandat

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4a9f7ff0$1news.home.net.pl...
Waldek Godel wrote:

[...]

Tak jak od przestrzegania prawa, bo to chyba oczywiste.
neelix

Data: 2009-09-03 15:26:20
Autor: Waldek Godel
straż miejska - mandat
Dnia 3 Sep 2009 10:36:00 +0200, to napisał(a):

Drogówka, a w szczególno¶ci straż wiejska sama nagina prawo kontroluj±c prędko¶ć nie tam gdzie trzeba, tylko tam gdzie im się to opłaca, więc nie widzę nic złego w zgodnym z prawem wymiganiu się od takiego mandatu.

Pokaż przepisy mówi±ce gdzie wolno kontrolować prędko¶ć

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-07 13:42:24
Autor: to
straż miejska - mandat
Waldek Godel wrote:

[...]

Pokaż przepisy mówiące gdzie wolno kontrolować prędkość

Rozumiesz to co czytasz? Jak zobaczysz policjanta, który spisuje babcie sprzedającą kwiaty na rogu chociaż obok ktoś włamuje się do samochodu, to też uznasz, że wszystko jest OK?

--
cokolwiek

Data: 2009-09-03 16:36:15
Autor: kogutek
straż miejska - mandat
Waldek Godel wrote:

> MÄ&#65533;skie jest jechaÄ&#65533; zgodnie z przepisami jak ciÄ&#65533; nie staÄ&#65533;, a nie później
> wypĹ&#65533;akiwaÄ&#65533; ĹĽale w usenecie jak ostatnia ciota

A kto tu pĹ&#65533;acze? Normalnie zapytaĹ&#65533;.

-- cokolwiek
To mu normalnie odpowiem. S± dwa rodzaje ¶wiadczeń ze strony państwa w stosunku
do osób posiadaj±cych uprawnienia do kierowania pojazdami. Pierwsze s±
bezpłatne. Nie płaci się za: przejazd na zielonym ¶wietle, parkowanie tam gdzie
nie ma zakazu, jazdę 45/50, 65/70, 125/130, zatrzymanie przed przej¶ciem dla
pieszych żeby przepu¶cić tych co chc± przej¶ć, nie przekraczanie linii ci±głej,
nie wyprzedzanie na trzeciego itd. Poradnik za co się nie płaci nazywa się prawo
o ruchu drogowym. Drugie płatne ¶wiadczenia również opisuje ten sam dokument. I
s± to np: Przejazd na ¶wietle czerwonym, parkowanie tam gdzie nie można, jazdę
więcej niż 50 na 50, rozgonienie przechodz±cych na przej¶ciu dla pieszych,
przekraczanie lini ci±głej, wyprzedzanie na trzeciego itd. Nie można dorosłego
pełnoprawnego obywatela do niczego zmusić. Ale można zrobić że za swoje wybryki
odstaj±ce od obowi±zuj±cej normy będzie ku pożytkowi innych płacił. Dlatego nowy
system nie przewiduje punktów za pewne wykroczenia. Stać cię zapłacić za
przejazd 100 kilometrów 10 tysięcy, to sobie jedĽ. O rachunek się nie martw.
Poczt± przyjdzie. A jak by¶ zwlekał to do czasu zapłacenia cofniemy uprawnienia.
Oczywi¶cie uwierzymy że nie będziesz jeĽdził dok±d nie zapłacisz. Ale jak mawiał
tow. Stalin że zaufanie dobre ale kontrola jeszcze lepsza. Tak na wszelki
wypadek wprowadzimy do systemy współpracuj±cego z kamerami twoje zdjęcie i
numer(y) samochodu(ów) jakimi możesz jeĽdzić. I będ± kamery cykały zdjęcia nawet
jak kto¶ będzie taki samochód z listy pchał. I jak już nacykaj± odpowiedni±
ilo¶ć zdjęć to maszyna poszuka tych podobnych do wzorca a człowiek zweryfikuje.
Poprosz± wtedy i zaproponuj± kolejn± opłatę. Oczywi¶cie stosownie wyższ±. Do
pudła nikogo nie wsadz±. Postrasz± tylko. Nikt normalny potrzebuj±cy kasy jak
nasze państwo nie zarżnie kury znosz±cej złote jajka.    --

Data: 2009-09-03 10:25:59
Autor: Kuba \(aka cita\)
straÂż miejska - mandat
to wydusił z siebie te słowy:

To takie męskie, zapłacić kilkaset zł za 70/50 na dwupasmówce albo na
"obszarze zabudowanym" pośród pól i łąk.

"męskie" jest najpierw narozrabiac (bez znaczenia jak) a później wymigiwać sie od odpowiedzialności (bez znaczenia jak)

Data: 2009-09-03 08:29:21
Autor: to
straż miejska - mandat
Kuba \(aka cita\) wrote:

[...]

Jak jechał 150 po mieście to masz trochę racji, jeśli chodziło o wspomniane 70/50 to żadnego "rozrabiania" tu nie widzę.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-03 10:32:52
Autor: Cavallino
straÂż miejska - mandat
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h7nuiu$dlf$1inews.gazeta.pl...
to wydusił z siebie te słowy:

To takie męskie, zapłacić kilkaset zł za 70/50 na dwupasmówce albo na
"obszarze zabudowanym" pośród pól i łąk.

"męskie" jest najpierw narozrabiac (bez znaczenia jak)

KAPELUSZ WARNING

Data: 2009-09-03 18:13:11
Autor: rafal
straÂż miejska - mandat
Cavallino pisze:

KAPELUSZ WARNING

Po co zaśmiecasz grupę?

Data: 2009-09-03 17:16:06
Autor: Waldek Godel
straÂż miejska - mandat
Dnia Thu, 03 Sep 2009 18:13:11 +0200, rafal napisał(a):

Cavallino pisze:

KAPELUSZ WARNING

Po co za¶miecasz grupę?

po co to karmisz i wyci±gasz z KF?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-03 20:09:23
Autor: Cavallino
straÂż miejska - mandat
Użytkownik "rafal" <rafal@none.none> napisał w wiadomości news:h7opun$5v2$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

KAPELUSZ WARNING

Po co zaśmiecasz grupę?

To ten któremu zwracam uwagę ją zaśmieca.
Ty zresztÄ… teĹĽ.

Data: 2009-09-03 10:37:05
Autor: WIHEDCNF
straÂż miejska - mandat

UĹĽytkownik "to"

To takie męskie, zapłacić kilkaset zł za 70/50 na dwupasmówce albo na
"obszarze zabudowanym" pośród pól i łąk.

Bardziej męskie jest zamontowanie CB i gnanie 120-150 po wioskach, wśród słonecznych traktorów, rowerzystów i dzieciaków z tornistrami - trzeba być twardym a nie mientkim. Zawszezresztą można powiedzieć, że matka siedzi z tyłu:

  a.. Kierowca: Wczoraj jechaĹ‚em tÄ™dy, tych domĂłw jeszcze nie byĹ‚o.

  b.. Milicjant na drodze: Tak mĂłwicie? A gdyby tutaj staruszka przechodziĹ‚a do domu starcĂłw, a tego domu wczoraj by jeszcze nie byĹ‚o, a dzisiaj juĹĽ by byĹ‚. To wy byĹ›cie staruszkÄ™ przejechali, tak? A to być moĹĽe wasza matka!!!

  c.. Kierowca: Jak ja mogÄ™ przejechać matkÄ™ na szosie, jak moja matka siedzi z tyĹ‚u?

  d.. Milicjant na drodze: Halo, tu brzoza, tu brzoza! Ĺąle ciÄ™ sĹ‚yszÄ™! Powtarzam, powiedziaĹ‚, ĹĽe matka siedzi z tyĹ‚u... "Matka siedzi z tyĹ‚u!!!" Tak powiedziaĹ‚!!!

  e.. Milicjant w komisariacie: Przede wszystkim nie popadajcie w panikÄ™. JakiĹ› lepszy cwaniak - matkÄ™ po szosie wozi, staruszkÄ™, ĹĽeby nas tylko wrobić!

Data: 2009-09-03 08:15:34
Autor: masti
straż miejska - mandat
Dnia pięknego Thu, 03 Sep 2009 09:49:11 +0200, osobnik zwany kogutek
wystukał:

Andrzej pisze:
> Witam,
> pojazdem w danym czasie i miejscu. czy straĹĽ miejska jest uprawniona
> do tego zeby żądać takich informacji i czy jest uprawniona do
> wystawiania mandatĂłw???

Jeśli prowadziłeś i nawet widać cię dokładnie na fotce - mów, że to nie
ty. Mandat i tak zapłacisz, ale nie będzie punktów karnych. Jeśli się
przyznasz, że to ty - będzie i mandat i punkty. Pozdrawiam,
Grzegorz
To co mu proponujesz jest chyba zagroĹĽone karÄ… grzywny lub odsiadki do 5
lat.

a skąd to wziąłeś? niewskazanie kierującego jest zagrożone mandatem 200zł i 0pkt.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-09-03 10:24:55
Autor: Kuba \(aka cita\)
straÂż miejska - mandat
masti wydusił z siebie te słowy:

a skÄ…d to wziÄ…Ĺ‚eĹ›? niewskazanie kierujÄ…cego jest zagroĹĽone mandatem
200zł i 0pkt.

a skąd Ty to wziałeś.
Wg mnie niewskazanie zagrożone jest grzywną od 500 zł do ... wysokości ustalonej przez sąd (nie znam maksymalnych)

Data: 2009-09-03 08:30:44
Autor: to
straż miejska - mandat
Kuba \(aka cita\) wrote:

a skąd Ty to wziałeś.
Wg mnie niewskazanie zagrożone jest grzywną od 500 zł do ... wysokości
ustalonej przez sÄ…d (nie znam maksymalnych)

Jak kiedyś patrzyłem do był mandat do 500 zł lub (już w sądzie) grzywna do 5000 zł.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-03 10:34:20
Autor: GK
straÂż miejska - mandat
Kuba (aka cita) pisze:

a skąd Ty to wziałeś.
Wg mnie niewskazanie zagrożone jest grzywną od 500 zł do ... wysokości ustalonej przez sąd (nie znam maksymalnych)

Prawie z doświadczenia. Ktoś z mojej rodziny jechał autem, po kilku dniach dostał fotkę z fotoradaru. Pojechał do SM i tam oni mu sami powiedzieli co i jak. Jak się przyzna, dostanie i punkty i mandat. Jak oświadczy, że nie pamięta kto prowadził - tylko mandat.
A mógł przecież nie pamiętać ;-)
Identycznie zrobił kolega z pracy, tak więc to działa. A strażnikom naprawdę nie zależy na karaniu punktami. To dodatkowa pewnie papierkowa robota, bo punkty dopisuje do bazy policja. Oni są od zarabiania, od ściągania pieniędzy z kar do miejskiej czy gminnej kasy. Taka jest prawda.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-09-03 10:36:37
Autor: GK
straz miejska - mandat
GK pisze:
Kuba (aka cita) pisze:

a skąd Ty to wziałeś.
Wg mnie niewskazanie zagrożone jest grzywną od 500 zł do ... wysokości ustalonej przez sąd (nie znam maksymalnych)

Prawie z doświadczenia...
Pozdrawiam,
Grzegorz

Ja nikogo nie namawiam, piszÄ™ jak jest, przynajmniej tu gdzie mieszkam.
I to tyle. KaĹĽdy robi jak chce.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-09-03 16:06:22
Autor: kogutek
straz miejska - mandat
GK pisze:

> Pozdrawiam,
> Grzegorz

Ja nikogo nie namawiam, piszÄ&#65533; jak jest, przynajmniej tu gdzie mieszkam.
I to tyle. KaĹĽdy robi jak chce.
Pozdrawiam,
Grzegorz
Czy to przypadkiem nie Ty napisałe¶ cyt. " Je¶li prowadziłe¶ i nawet widać cię
dokładnie na fotce - mów, że to nie ty.". Ciekawe komu uwierz±. Tobie czy
zdjęciu. jak bym był policjantem albo strażnikiem to za to że mnie jaki¶ baran
chce na osła przerobić, bym mu uprzyjemnił życie. Spraw± w s±dzie za mandat i
zaraz drug± za składanie o¶wiadczeń niezgodnych z prawd±. Pierwsza to pan Piku¶
jak w tv mawiaj±. Ale za to druga. Wyrok w zawiasach, kwota grzywny liczona w
tysi±cach złotych. Do tego biegli, ¶wiadkowie. I wszystko pełnopłatne, bez
zniżki na upo¶ledzenie umysłowe.  --

Data: 2009-09-03 14:35:54
Autor: masti
straz miejska - mandat
Dnia pięknego Thu, 03 Sep 2009 16:06:22 +0200, osobnik zwany kogutek
wystukał:

GK pisze:

> Prawie z doÄą&#65533;wiadczenia...
> Pozdrawiam,
> Grzegorz

Ja nikogo nie namawiam, piszÄ&#65533; jak jest, przynajmniej tu gdzie
mieszkam. I to tyle. KaĹźdy robi jak chce.
Pozdrawiam,
Grzegorz
Czy to przypadkiem nie Ty napisałeś cyt. " Jeśli prowadziłeś i nawet
widać cię dokładnie na fotce - mów, że to nie ty.". Ciekawe komu
uwierzą. Tobie czy zdjęciu. jak bym był policjantem albo strażnikiem to
za to że mnie jakiś baran chce na osła przerobić, bym mu uprzyjemnił
życie. Sprawą w sądzie za mandat i zaraz drugą za składanie oświadczeń
niezgodnych z prawdÄ…. Pierwsza to pan PikuĹ› jak w tv mawiajÄ…. Ale za to
druga. Wyrok w zawiasach, kwota grzywny liczona w tysiącach złotych. Do
tego biegli, świadkowie. I wszystko pełnopłatne, bez zniżki na
upośledzenie umysłowe.

ech teoretyk :(

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-09-03 17:41:12
Autor: kogutek
straÂż miejska - mandat
masti wydusiĹ&#65533; z siebie te sĹ&#65533;owy:

> [...]

Wg mnie niewskazanie zagroĹĽone jest grzywnÄ&#65533; od 500 zĹ&#65533; do ... wysokoĹ&#65533;ci ustalonej przez sÄ&#65533;d (nie znam maksymalnych)

-- Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI
Za niewskazanie to i nic czasami się nie dostanie. Zależy to od tego co się
powie. Jak wytłumaczenie będzie m±dre i prawdziwe to za co ukarać. Ale jak kto¶
na wyraĽnym zdjęciu nie rozpoznaje siebie i na dodatek składa o¶wiadczenie że to
nie on. To podpada to pod inne paragrafy. Przestaje być w tej sprawie ¶wiadkiem.
Od tego momentu może nic nie mówić, albo kłamać do oporu. To co powie wszystkim
wisi i powiewa. Chyba że się nawróci, wtedy potraktuj± to jako okoliczno¶ć
łagodz±ca karę. Padaj± tutaj kwoty. Pierwsza cyfra nie ma znaczenia. Zmienia się
tylko ilo¶ć zer w zależno¶ci od wielu czynników na które bezpo¶redni wpływ ma
osoba przeznaczona do ukarania.  --

Data: 2009-09-03 10:13:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
straż miejska - mandat
kogutek wydusił z siebie te słowy:

[...]

otóz to.

Data: 2009-09-03 12:37:31
Autor: Zorka
straż miejska - mandat
kogutek pisze:
Andrzej pisze:
[...]

Każdy oskarżony ma prawo brinic się. Czy oskarzony moze kłamac? :-)

Data: 2009-09-03 13:21:04
Autor: Franc
straż miejska - mandat

Użytkownik "Zorka" <coton@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h7o696$1nv$3news.onet.pl...
Każdy oskarżony ma prawo brinic się. Czy oskarzony moze kłamac? :-)

Oskarżony/obwiniony może, ¶wiadkowi nie wolno.

--
Franc

Data: 2009-09-03 13:39:00
Autor: WIHEDCNF
straż miejska - mandat

Użytkownik "Franc"

Każdy oskarżony ma prawo brinic się. Czy oskarzony moze kłamac? :-)

Oskarżony/obwiniony może, ¶wiadkowi nie wolno.

Zawsze może zmienić zeznania ;)

Data: 2009-09-04 01:21:28
Autor: Adam Płaszczyca
straż miejska - mandat
Dnia Thu, 03 Sep 2009 07:24:20 +0200, Andrzej napisał(a):

dostałem wezwanie ze straży miejskiej do wskazania kto kierował pojazdem w danym czasie i miejscu. czy straż miejska jest uprawniona do tego zeby

Je¶li ż±daj± udzielenia odpowiedzi na tak postawione pytanie, jak
napisałe¶, to odpowiadasz 'nie wiem'. Masz jedynie i wył±cznie wskazać komu powierzyłe¶ auto do kierowania. To,
kto kierował w danym momencie nie jest Ci wiadome, nie byłe¶ na miejscu i
nie widziałe¶. --

straż miejska - mandat