strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu

Data: 2009-10-10 03:51:54
Autor: tengawa agawa
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu
czy jest dozwolone, zeby z mojego samochodu wyciagał ulotki?
tłumaczy że ten co wkałdał nie otrzymał pozwolenia sklepu.
miom zdaniem jeśli juz to obaj dzialają nie fair, a bardziej nie fair
jest strażnik.
wyciąga coś co juz nalezy do mnie, bo ten co wkładał za szybę
przeznaczył to dla korzystającego z samochodu.

poza tym jakim prawem moga zabronic wkładania ulotek, jest to parking,
który jest ogólnie dostępny, z pewnościa budowa parkingu była
elementem zgody na postawienie hipermarketu.

Data: 2009-10-10 04:02:37
Autor: Sarpedon
On 10 Paź, 12:51, tengawa agawa <kalib...@gmail.com> wrote:
[...]

1. wkladaja ulotki na szybe - zle, bo zasmiecaja; wyjmuja - jeszcze
gorzej. czy naprawde nie macie powodow do narzekania?
2. a czy ulotki wlozone za wycieraczke naleza do ciebie? w jakich
okolicznosciach stales sie ich wlascicielem? czy celowe zalozenie
blokady na kolo tez oznacza ze stajesz sie jej wlascicielem?
3. moga zabronic wkladania ulotek jest jest to:
a. sprzeczne z dobrymi obyczajami
b. zawarte w regulaminie korzystania z parkingu

Data: 2009-10-10 22:27:19
Autor: Andrzej Lawa
Sarpedon pisze:

2. a czy ulotki wlozone za wycieraczke naleza do ciebie? w jakich
okolicznosciach stales sie ich wlascicielem? czy celowe zalozenie

W okolicznościach włożenia ich za wycieraczkę przez Świętego Mikołaja ;)

A poważniej: porzucenie z zamiarem wyzbycia się.

blokady na kolo tez oznacza ze stajesz sie jej wlascicielem?

Patrz wyżej.

3. moga zabronic wkladania ulotek jest jest to:

Nie, nie mogą. Mogą natomiast, skoro jest to parking strzeżony, pilnować
pojazdów, żeby nikt ich nie "obmacywał". Ewentualnie zareagować jak na
każde inne zaśmiecanie.

a. sprzeczne z dobrymi obyczajami

ROTFL

b. zawarte w regulaminie korzystania z parkingu

Litości... Korzystającymi z parkingu są parkujący. A nie roznoszący ulotki.

Data: 2009-10-10 14:35:45
Autor: Piotr [trzykoty]
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu
Ludziom nie dogodzi... Strażnik chciał dbać o to, abys nie dostawał "spamu".
Swoją drogą z punktu widzenia prawa to umieszczenie takiej ulotki, raczej nie jest darowizną z mojego punktu widzenia. Raczej jest to umieszczenie ogłoszenia, informacji. W dodatku, gdyby uznać, że wycieraczka nie jest miejscem do umieszczania takich rzeczy (nie wiem, vide zawiadomienia straży miejskiej etc) to mamy:

Art. 63a.KW § 1. Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nie przeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym miejscem,
podlega karze, ograniczenia wolności albo grzywny.
§ 2. W razie popełnienia wykroczenia można orzec przepadek przedmiotów stanowiących przedmiot wykroczenia oraz nawiązkę w wysokości do 1.500 złotych lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego.

Tak, czy siak chyba takie umieszczenie ulotki nie wskazuje na przekazanie własności do niej. Gdyby taką informacje organ publiczny itp. wtedy mielibyśmy wykroczenie ochroniarza art . 67 kw(usuwanie ogłoszenia)

poza tym jakim prawem moga zabronic wkładania ulotek, jest to parking,
który jest ogólnie dostępny, z pewnościa budowa parkingu była
elementem zgody na postawienie hipermarketu.

Jeśli to ich teren, mogą ustanowić zasady korzystania z niego. Oczywiście taki ochroniarz ma bardzo ograniczone uprawnienia egzekwowania zakazu roznoszenia ulotek na terenie, gdzie pracuje, nie mniej jednak może conajmniej wezwać do opuszczenia terenu ze względu na złamanie regulaminu. (uprzedzam: nie oznacza to, że ochroniarz ma prawo ulotkarzom ich ulotki siłą zabierać czy ich zatrzymywać)

Data: 2009-10-10 09:04:34
Autor: tengawa agawa
On 10 Paź, 14:35, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> wrote:
> [...]

(uprzedzam: nie oznacza to, że ochroniarz ma prawo ulotkarzom ich ulotki

Dzieki za ciekawaą ocenę. Jednak wydaje mi się, że umieszcenie ulotki
na moim samochodzie oznacza, ze jest ona skierowana do mnie, a nie do
innej osoby, która przechodzac skorzysta z tego co jest za
wycieraczką, (równie dobrze w takiej ulotce może być próbka np.
kawy).
Jesli ktos mógłby miec pretensje o umieszczanie w ten sposób ulotek to
chyba tylko właściciel pojazdu.
parking nie jest strzezony ale jest "pod opieką" sklepu, nawet jeśli
ten teren to ich własnośc to wydaje mie się, że zgodnie z warunkami
zabudowy ma to być miejsce publicznie dostepne. Wątpie aby na takim
terenie sklep mógł stanowić regulamin korzystania z parkingu.
natomiast jesli mieliby strzeżony parking to tam z pewnoscią regulamin
jak najbardziej wskazany.
Inna sprawa skąd osoba wjeżdżajaca na parking, gdzie nie ma żadnych
oznaczeń, ze parking jest dla klientów sklepu xyz ma znac taki
regulamin lub nawet zakładać że jest jakikolwiek regulamin inny niz
kodeks drogowy?

Data: 2009-10-10 18:13:02
Autor: Piotr [trzykoty]
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu

Użytkownik "tengawa agawa" <kalibard@gmail.com> napisał
ale jest "pod opieką" sklepu, nawet jeśli
ten teren to ich własnośc to wydaje mie się, że zgodnie z warunkami
zabudowy ma to być miejsce publicznie dostepne.

Nie ma to nic do tego, czy jest publiczny czy nie. Sklep też jest publiczny, a mogą zakazać palić tytoń. Problem w egzekwowaniu zakazu roznoszenia ulotek, ale regulamin może być i będzie on całkiem legalny, jeśli to ich teren. Ulotkarza czy palacza ukarać nie może ochroniarz, ale już próbować wyprosić z terengu gdzie są takie zakazy to już tak.

Data: 2009-10-10 09:38:54
Autor: tengawa agawa
On 10 Paź, 18:13, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> wrote:
Użytkownik "tengawa agawa" <kalib...@gmail.com> napisał

> [...]

teren. Ulotkarza czy palacza ukarać nie może ochroniarz, ale już próbować
wyprosić z terengu gdzie są takie zakazy to już tak.

pytanie tylko skąd ulotkarz ma wiedziec że jest jakis regulamin?
przy okazji, nie jestem ulotkarzem :) ale wkurzyło mnie jak wracam ze
sklepu i widzę że gościu idzie i hurtem wyciaga ulotki, w tym z mojego
samochodu.
są dwie kwestie, ulotkarza i własciciela samochodu,
co do ulokarza byc może ochrona ma prawo go wyprosić, jesli go
poinformuje o regulaminie a ten nadal bedzie ulotki roznosił, chociaz
nie bardzo widze to od strony przymusu fizycznego..., poza tym nawet
jak zostanie wyproszony to za chwile chyba ma prawo wejśc na parking
gdy chce przez niego przejść (dodam bardzo duzy parking i słuzy
ludziom jako "przejście" )
A wyciaganie z czyjegos samochodu ulotki to moim zdaniem kradzież
przedmiotu o drobnej wartości, byłem bliski zadzownienia na Policję :)
z zamiarem zgłoszenia wykroczenia, cekawy jestem jaki byłby finał gdym
zadzwonił :)

Data: 2009-10-10 18:50:46
Autor: Piotr [trzykoty]
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu

Użytkownik "tengawa agawa" <kalibard@gmail.com> napisał w
pytanie tylko skąd ulotkarz ma wiedziec że jest jakis regulamin?

nie musi, może się dowie od ochrniarza przypadkiem, przecież nic mu się nie dzieje

A wyciaganie z czyjegos samochodu ulotki to moim zdaniem kradzież
przedmiotu o drobnej wartości,

Zakładając, że ten przedmiot to była rzecz tobie darowana to tak, masz rację. Ale jeśli to tylko informacja, ogłoszenie, w dodatku umieszczona w miejscu do tego nieprzeznaczonym to nie dość, że ulotkarz łamie prawo, to jeszcze nie łamie prawa ochrniarz, bo ulotka nie stanowi twojej własności.

Data: 2009-10-10 22:34:21
Autor: Andrzej Lawa
Piotr [trzykoty] pisze:

[...]

Ale to miejsce to był samochód - nie będący własnością sklepu. Ergo -
nie sklepowi decydować, czy jest to miejsce na umieszczanie ogłoszeń czy
innych ulotek, tylko właścicielowi samochodu.

Przy Twoim rozumowaniu ochroniarz miałby prawo łazić ze sprajem i
zamalowywać reklamy wymalowane na samochodach przez ich właścicieli ;)

Data: 2009-10-10 22:32:33
Autor: Andrzej Lawa
tengawa agawa pisze:

[...]

Ulotki nie ulotki - jakim prawem on w ogóle coś przy Twoim samochodzie
manipuluje? Przecież może coś uszkodzić, jak np. zbyt energicznie te
ulotki wyszarpnie.

Data: 2009-10-13 09:16:05
Autor: Marek Dyjor
tengawa agawa wrote:
[...]

jesteś ulotkarzem :)

bo nikt normalny nie lubi gdy mu jakiś facio czy laska robi śmietnik z samochodu, i każdy normalny podziękowałby ochronie za usuwanie tego szajsu zza wycieraczek.

Data: 2009-10-10 18:18:43
Autor: Piotr [trzykoty]
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu
może przykład z tytoniem nie jest jajlepszy, ale wiesz o co chodzi.

Data: 2009-10-10 18:19:16
Autor: Piotr [trzykoty]

Data: 2009-10-10 22:31:18
Autor: Andrzej Lawa
Piotr [trzykoty] pisze:

Nie ma to nic do tego, czy jest publiczny czy nie. Sklep też jest publiczny, a mogą zakazać palić tytoń. Problem w egzekwowaniu zakazu roznoszenia

Nie mogą. Muszą.

Data: 2009-10-13 09:21:10
Autor: zly
Dnia Sat, 10 Oct 2009 09:04:34 -0700 (PDT), tengawa agawa napisał(a):

[...]

ja bym to na przykład podciągnął pod zaśmiecanie, a strażnik ma obowiązek
utrzymywać czystość zapewne

[...]

akurat PORD na parkingu prywatnym to chyba nie bardzo?
--
marcin

Data: 2009-10-13 09:22:32
Autor: spp
zly pisze:

akurat PORD na parkingu prywatnym to chyba nie bardzo?

Ależ jak najbardziej. :)

--

spp

Data: 2009-10-13 10:07:05
Autor: zly
Dnia Tue, 13 Oct 2009 09:22:32 +0200, spp napisał(a):

zly pisze:

akurat PORD na parkingu prywatnym to chyba nie bardzo?

Ależ jak najbardziej. :)

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/109807,kodeks_nie_dotyczy_wszystkich_drog.html
a to?
--
marcin

Data: 2009-10-13 10:12:46
Autor: spp
zly pisze:

akurat PORD na parkingu prywatnym to chyba nie bardzo?
Ależ jak najbardziej. :)

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/109807,kodeks_nie_dotyczy_wszystkich_drog.html
a to?

Przeczytaj uważnie. :)
Tam wyraźnie wspomina się, że jak jest zagrożone życie to jak najbardziej. :)
Z tym parkowaniem (na miejscach dla niepełnosprawnych) to też nie do końca prawda, ale to już inny temat. :)

--
spp

Data: 2009-10-15 01:29:20
Autor: Stachna
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarket u
1) wchodząc do pomieszczeń - na czyjąś wlasność lub teren - obowiązuje
regulamin o ile taki istnieje i przepisy jakie właściciel dzierżawca
ustala (przy czym powinien on być ogólniedostępny np. w informacji lub
na stronie www)
2) kwestią ulotkarza jest jego znajomość - czy nie łamie prawa i
przepisow
3) zgłoszenie przez właściciela, zarządcy - złamania przepisów do
organów ścigania

4) ochroniaż - to może zwrócić uwagę i wyprosić - poinformować że
sprawa będzie przekazana do organów ścigania
5) nie ma prawa do wyciągania ulotek - bo samochód jest twoją
własnością i wszystkie rzeczy w nim pozostawione - i równie dobrze
może go on uszkodzić zarysować
6) chyba że jest to zapisane w regulaminie przepisach np. że ze
względu na dbałość o widoczność dla kierowcy będą wyciągane wszelkie
ulotki - z samochodów - ograniczenie widoczności kierowcy - możliwość
uszkodzenia innych samochodów

7) wjeżdżając na parking i pozostawiając tam auto akceptujesz
regulamin w przypadku braku akceptacji zakaz pozostawienia auta na
parkingu. Tak samo jak z rozmowami do różnych firm - nie akceptujesz
proszę się rozłączyć

8) nieznajomość przepisow nie zwalnia z ich nieprzestrzegania

Czyli jaki jest regulamin parkingu - i nic więcej tu nie można
powiedzieć.

Data: 2009-10-15 11:02:43
Autor: Andrzej Lawa
Stachna pisze:
[...]

Twierdzisz, że prywatny teren jest eksterytorialny? ;->

[...]

MegaROTFL

4) ochroniaż - to może zwrócić uwagę i wyprosić - poinformować że

Tutaj niby z sensem...

sprawa będzie przekazana do organów ścigania

Ale tutaj to już GigaROTFL

5) nie ma prawa do wyciągania ulotek - bo samochód jest twoją
własnością i wszystkie rzeczy w nim pozostawione - i równie dobrze
może go on uszkodzić zarysować

Znowu przebłysk świadomości ;->

[...]

Właśnie opadło mi wszystko - nie tylko ręce...

Data: 2009-10-15 02:26:48
Autor: Stachna
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarket u
On 15 Paź, 11:02, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Stachna pisze:

> [...]
> na stronie www)

Twierdzisz, że prywatny teren jest eksterytorialny? ;->
Tak i możesz na własnym terenie pod twoim zarządem ustalić własne
przepisy jak np. zakazy parkowania w określonych miejscach, tylko dla
pracowników, tylko dla wykupujących abonament, tylko dla dostawców
towaru, parokwanie dozwolone tylko w godzinach otwarcia sklepu.
Samochody osób niestoujące się do w.w. punktów będą odholowane na
koszt właściela na parking strzeżony do wyjaśnienia (dla
uprzyjemnienia 10km od miejsca parkingu). - zakaz wjazdu samochodów z
rejestracją "PALANT" i piszącym nadmiernie "ROTFL"

> 2) kwestią ulotkarza jest jego znajomość - czy nie łamie prawa i
> przepisow

ROTFL
pkt. 2 regulaminu ZABRANIA SIĘ ROZNOSZENIA i ROZWIESZANIA ulotek bez
zgody ZARZĄDCY
byleby szczęka za nisko nie upadła

> 3) zgłoszenie przez właściciela, zarządcy - złamania przepisów do
> organów ścigania

MegaROTFL
Łamiesz obowiązujące przepisy i niestosujesz się do nich - stanowisz
zagrożenie dla innych - jesteś osobą nieodpowiedzialną i być może
psychicznie chorą co stanowi zagrożenie dla innych użytkowników

> 4) ochroniaż - to może zwrócić uwagę i wyprosić - poinformować że

Tutaj niby z sensem...

> sprawa będzie przekazana do organów ścigania

Ale tutaj to już GigaROTFL
Jak wyżej przepisy obowiązują wszystkich - i ich łamanie należy
zgłaszać odpowiednim organom

> [...]

> uszkodzenia innych samochodów

Właśnie opadło mi wszystko - nie tylko ręce...

A coś poza ROTFL potrafisz napisać obal argumenty, a nie posługujesz
się skrótem który za bardzo pewno nie rozumiesz jeżeli powiesz skąd on
się wywodzi i pełne jego znaczenie w ciągu minuty - to uwierzę, że go
znasz - a teraz pewno szybko gogle będziesz wertował

Pozdrawiam

Data: 2009-10-15 02:35:40
Autor: Stachna
On 15 Paź, 11:26, Stachna <stac...@gmail.com> wrote:
On 15 Paź, 11:02, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>

I teraz abstrahując od wszystkich wypowiedzi proponuję test na kozaka

Parkuj w pobliżu pracy na czyimś parkingu pod wyjściem oznaczonym jako
ewakuacyjne - bo Ciebie przepisy parkingu i sklepu nie obchodzą.
Jestem ciekaw jak długo bedziesz parkował bezkarnie.

Miłych przemyśleń

Data: 2009-10-15 11:43:08
Autor: Andrzej Lawa
Stachna pisze:
[...]

Ale serdeńko - zastawianie wyjścia ewakuacyjnego jest sprzeczne z
przepisami ogólnymi, tj, ustawami i przepisami wykonawczymi do ustaw.

Data: 2009-10-15 02:54:40
Autor: Stachna
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarket u
On 15 Paź, 11:43, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Stachna pisze:

> [...]

Ale serdeńko - zastawianie wyjścia ewakuacyjnego jest sprzeczne z
przepisami ogólnymi, tj, ustawami i przepisami wykonawczymi do ustaw.

Ależ kochaniutki po to istnieje możliwość wydania odrębnych przepisów
regulujących poszczególne warunki zachowania się na danym terenie i w
zasadzie zarzadca powinien je określić - np. "OBOWIĄZUJĄ PRZEPISY
RUCHU DROGOWEGO" lub też "WEWNĘTRZNY REGULAMIN PARKINGU DOSTĘPNY W
INFORMACJI"

Pozdrawiam

Data: 2009-10-15 16:34:37
Autor: Marek Dyjor
wrote:
Stachna pisze:

[...]

drogi kolego, właściciel terenu prywatnego w Polsce ma bardzo ograniczone środki egzekucji wydumanych przez siebie przepisów, zakazów i nakazów. Generalnie może grzecznie prosić o dostosowanie sie lub opuszczenie terenu, może występować za jakimś powództwem cywilnym :)   nawet pomysły typu umieszczanie na źle parkujachy samochodach trudno zmywalnych naklejek jest ostro na granicy prawa. A już wywożenie gdzieś pojazdów mogło by go sporo kosztować.

Data: 2009-10-15 23:48:19
Autor: Andrzej Lawa
Stachna pisze:

[...]

Każdy taki regulamin musi być oparty na zewnętrznych przepisach - bo
twoja teoria o eksterytorialności to brednia do sześcianu.

Właściciel terenu może sobie na swój sposób zorganizować ruch (z ruchem
lewostronnym włącznie) ale nie może nakazać każdej fantazji, jaka mu
przyjdzie do głowy (np. od kobiet wymaga się noszenia czerwonych
spódniczek, a od panów noszenia zielonych spodni).

Data: 2009-10-15 16:30:16
Autor: Marek Dyjor
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu
Stachna wrote:

ciach   wszytsko....

jesteś lepszy od kolegi Lawy  ;-)

Data: 2009-10-16 00:06:03
Autor: Andrzej Lawa
wrote:
Stachna pisze:

[...]
Tak

Bredzisz.

[...]

To nie są przepisy w sensie prawnym - wszystkie tego typu regulacje
porządkowe są oparte w ustawach i nie mogą być z nimi sprzeczne.

Samochody osób niestoujące się do w.w. punktów będą odholowane na
koszt właściela na parking strzeżony do wyjaśnienia (dla
uprzyjemnienia 10km od miejsca parkingu).

A kretyn próbujący wyegzekwować takie swoje "przepisy" utonie pod falą
pozwów cywilnych i spraw karnych.

- zakaz wjazdu samochodów z
rejestracją "PALANT" i piszącym nadmiernie "ROTFL"

Ty poważnie to piszesz, czy twoja ignorancja jest aż tak głęboka?

[...]

Dodaj jeszcze swoją prywatną karę i spróbuj zaangażować w ściganie za to
policję ;)

Dyżurny będzie potem tygodniami opowiadał o kolejnym "pacjencie" z kuku
na muniu.

[...]

Zrozum, ignorancie, że w RP przepisy mogą być tworzone tylko przez
ściśle określony organ - parlament. Nawet lokalne przepisy, tworzone
przez gminy itepe, są zasadniczo tylko lokalnym uściśleniem przepisów
ogólnych (ustaw i aktów wykonawczych do nich).

[...]

Owszem, ale w Polsce przepisami obowiązującymi wszystkich są ustawy. A
nie jakieś chore produkty świra z manią wielkości, bo kilka metrów
kwadratowych ziemi udało mu się kupić na własność.

[...]

Co tu można argumentować? Konstytucja, artykuł 10 - zapoznaj się. Zwróć
szczególną uwagę na pozycję "władza ustawodawcza".

Przy okazji zapoznaj się z art. 5 (w kontekście twoich bredni o
eksterytorialności terenów prywatnych). Art. 127 Kodeksu Karnego też się
do tego odnosi - prywatna eksterytorialność to próba naruszenia
integralności terytorialnej kraju!

się skrótem który za bardzo pewno nie rozumiesz jeżeli powiesz skąd on
się wywodzi i pełne jego znaczenie w ciągu minuty - to uwierzę, że go
znasz - a teraz pewno szybko gogle będziesz wertował

Pochodzenie skrótu ROTFL znam - jeszcze z czasów FIDO (teraz ty sobie
google przewertuj) -  dużo lepiej, niż ty interpunkcję i gramatykę.

Data: 2009-10-15 21:41:05
Autor: op23
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu

Użytkownik "Stachna" <stachna@gmail.com>

[...]

po co ? roznoszenie ulotek to zwykłe zaśmiecanie, wystarczy wyrzucić

4) ochroniaż - to może zwrócić uwagę i wyprosić - poinformować że
sprawa będzie przekazana do organów ścigania
--
prościej przekazać informację do sprzątacza ulotek, by sprzątnął je z parkingu

5) nie ma prawa do wyciągania ulotek - bo samochód jest twoją
własnością i wszystkie rzeczy w nim pozostawione - i równie dobrze
może go on uszkodzić zarysować

--
Tu nic nie jest w nim pozostawione. Nawet gdyby było to pozostawienie w samochodzie nie przenosi żadnego prawa własności do ulotki. Właściciel samochodu musiałby jednak dowiedzieć się, że został obdarowany i jeszcze nie odmówić przyjęcia darowizny.

Czyli jaki jest regulamin parkingu - i nic więcej tu nie można
powiedzieć.

--
Który parking zajmuje się takimi pierdołami jak ulotki ???

Data: 2009-10-13 13:16:22
Autor: Andrzej Lawa
zly pisze:

[...]

Ale nie ma prawa obmacywać cudzej własności. Może ogrodzić teren i nie
wpuszczać ludzi z ulotkami, ale manipulować przy cudzych wycieraczkach
mu nie wolno.

Poza tym zauważ, że może się zdarzyć, że to nie ulotka reklamowa, tylko
ktoś zostawił znajomemu za wycieraczką wiadomość. I wtedy usunięcie tego
papierka i wyrzucenie go podpadnie pod paragrafy karne (niszczenie
cudzej korespondencji).

Data: 2009-10-13 16:10:28
Autor: Marek Dyjor
Andrzej Lawa wrote:
zly pisze:

[...]

i co jeszcze mądrego wymyślicie Lawa.

Data: 2009-10-17 14:08:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 13 Oct 2009, Andrzej Lawa wrote:

zly pisze:

ja bym to na przykład podciągnął pod zaśmiecanie, a strażnik ma obowiązek
utrzymywać czystość zapewne

Ale nie ma prawa obmacywać cudzej własności.

  Zastanów się.
  Chwilę.
  Bo wyjdzie Ci, że szczytową formą "obmacywania cudzej własności"
jest jej deptanie (np. parkingu).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-18 02:54:29
Autor: Andrzej Lawa

zly pisze:

[...]

Oj, czepiasz się słówek ;)

No dobrze, mogłem się wyrazić bardziej dosłownie :-P

Chodziło mi oczywiście o manipulowanie typu właśnie odginanie
wycieraczek i inne dłubanie przy cudzej własności, mogące zmienić jej
stan (np. uszkodzić).

Data: 2009-10-10 22:30:17
Autor: Andrzej Lawa
Piotr [trzykoty] pisze:
Ludziom nie dogodzi... Strażnik chciał dbać o to, abys nie dostawał "spamu".

Sęk w tym, że nie jemu o tym decydować. I co to za zwyczaje - obmacywać
cudze samochody? A jakby uszkodził wycieraczkę, hmm?

[...]

O, i to jest właściwe podejście - wezwać policję, a w ostateczności
(jeśli sprawca wykroczenia nie chce ujawnić swojej tożsamości) dokonać
zatrzymania obywatelskiego i przekazać policji.

Ale jeśli właściciel samochodu nie będzie miał pretensji o reklamy, to
sprawa upadnie, bo nie będzie szkodliwości społecznej.

Data: 2009-10-10 21:00:13
Autor: Robert Tomasik
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu

Ochroniarz powinien roznoszącego - niezależnie od tego, czy zgodę marketu ma, czy nie - ująć i oddać w ręce organów ścigania jako sprawcę wykroczenia z art. 63a kw. Wyciągać ulotek z za wycieraczki nie ma prawa, bo nie są jego.

Data: 2009-10-12 12:18:33
Autor: op23
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

A kierowcy muszą zaprzestać korzystania ze swoich samochodów by cudza ulotka umieszczona pod wycieraczką czasem nie przemieściła się ???

<rotfl>

Data: 2009-10-12 20:37:05
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "op23" <op23@rt.pl> napisał w wiadomości news:hauvpq$iae$1achot.icm.edu.pl...

[...]

Od chwili włożenia za wycieraczkę ta ulotka należy do osoby dysponującej samochodem.

Data: 2009-10-12 23:58:30
Autor: zbyszek
[...]

Ale samochód stoi na cudzym terenie i może też już zmienił w związku z tym
właściciela?

Obszar pomiędzy wycieraczka a szybą jak najbardziej należy do właściciela parkingu,
a czy siła z jaką dociska wycieraczka kartkę ma znaczenie? Bo samochód stoi na asfalcie to
może też ten asfalt jest już także kierowcy?

Wspaniale że ochroniarz wyjął ten spam z za wycieraczki, a autor tego wątku niech
sobie w inny sposób reklamuje swoje usługi.

Data: 2009-10-13 09:13:42
Autor: Marek Dyjor
zbyszek wrote:
[...]

elementarne drogi Watsonie.

[...]

oczywiste, zawsze po parkowaniu zabieram SWOJE kawałki asfaltu lub te kilka kostek bruku które poprzez zasiedzenie stały sie moją własnością :)

Wspaniale że ochroniarz wyjął ten spam z za wycieraczki, a autor tego
wątku niech
sobie w inny sposób reklamuje swoje usługi.

amen,  też nie znoszę śmietnika za wycieraczkami szczególnie ze musze zaśmiecić parking wywalając je na jezdnie.

Data: 2009-10-13 13:05:04
Autor: Andrzej Lawa
Marek Dyjor pisze:

amen,  też nie znoszę śmietnika za wycieraczkami szczególnie ze musze
zaśmiecić parking wywalając je na jezdnie.

Bo jesteś cham i prostak. Człowiek nieco bardziej kulturalny wyrzuciłby
je do śmietnika i nie byłby "zmuszony" do zaśmiecania.

Data: 2009-10-13 13:59:09
Autor: Marek Dyjor
Andrzej Lawa wrote:
Marek Dyjor pisze:

[...]

ty zaś jesteś trollem :)

Data: 2009-10-13 14:40:06
Autor: Andrzej Lawa
Marek Dyjor pisze:
Andrzej Lawa wrote:
Marek Dyjor pisze:

[...]

Twoja matka jest trollem - i dlatego nie nauczyła ciebie, że śmieci nie
wyrzuca się na ulicę tylko do przeznaczonych nań koszy na śmieci.

Data: 2009-10-13 19:10:46
Autor: op23
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>

Twoja matka jest trollem - i dlatego nie nauczyła ciebie, że śmieci nie
wyrzuca się na ulicę tylko do przeznaczonych nań koszy na śmieci.

Bo ktoś naśmiecił to on ma po nim sprzątać ? Weź się zastanów

Data: 2009-10-14 10:17:07
Autor: Andrzej Lawa
op23 pisze:

[...]

Nie, ma nie śmiecić dodatkowo. Myśl - to nie boli.

Data: 2009-10-14 17:45:13
Autor: Marek Dyjor
Andrzej Lawa wrote:
op23 pisze:

[...]

najlepiej złapać ulotkarza i wcisnąć mu plik ulotek do gęby a potem głębiej do gardła ;)

Data: 2009-10-15 00:40:49
Autor: Andrzej Lawa
Marek Dyjor pisze:

Bo ktoś naśmiecił to on ma po nim sprzątać ? Weź się zastanów

Nie, ma nie śmiecić dodatkowo. Myśl - to nie boli.

najlepiej złapać ulotkarza i wcisnąć mu plik ulotek do gęby a potem
głębiej do gardła ;)

Co się będziesz obcyndalał - do obozu, na "ostateczne rozwiązanie
kwestii", jak to robili twoi kumple sprzed jakichś 60 lat ;->

Data: 2009-10-15 16:28:30
Autor: Marek Dyjor
Andrzej Lawa wrote:
Marek Dyjor pisze:

[...]

a potem zabierzemy sie za spamerów i trolli   \;-)

hail

Data: 2009-10-16 00:07:37
Autor: Andrzej Lawa
Marek Dyjor pisze:

Co się będziesz obcyndalał - do obozu, na "ostateczne rozwiązanie
kwestii", jak to robili twoi kumple sprzed jakichś 60 lat ;->

a potem zabierzemy sie za spamerów i trolli   \;-)

Będziesz sam siebie za kark do pieca ciągnął? To będzie ciekawy widok...

Data: 2009-10-15 09:02:27
Autor: op23
[...]

Co tu jest dodatkowego ??? Ktoś zaśmiecił parking podrzucając ulotki do każdego zaparkowanego samochodu. Właściciele samochodów nie korzystający z ulotek po prostu zostawili je na miejscu. Jeśli właściciel parkingu dba o porządek to właśnie nie pozwala na umieszczanie ulotek za wycieraczkami a jak się tak jednak zdarzy, usuwa zza wycieraczek. Chyba, że właściciel bierze udział w tym podrzucaniu ulotek to inna sprawa. Powinien wtedy w regulaminie ustalić, że użytkownicy mają obowiązek korzystania z ulotek i takie tam

Myśl - to nie boli.

Ciebie chyba boli

Data: 2009-10-16 00:11:33
Autor: Andrzej Lawa
op23 pisze:

[...]

Jeśli już, to ktoś zaśmiecił samochód. A teraz inny cham chce zaśmiecić
parking.

[ciach]

Myśl - to nie boli.

Ciebie chyba boli

Nigdy w życiu. Ba! Nawet ten ogromny wysiłek fizyczny, związany z
wyjęciem ulotki i wrzuceniem jej do śmieci, mnie nie zabija.

Tylko takie buraki, których myślenie boli, biorą śmieć i _bezmyślnie_
rzucają na ziemię.

Data: 2009-10-16 08:52:52
Autor: op23
[...]

Jaki tam samochód ?! Ulotkarz nie pomalował go tylko ulotkę na nim położył. Sama może spaść, więc to, że ktoś ją odkłada niczego nie zmienia w temacie śmiecenia. Jest oczywiście element kultury, ale to raczej w sensie dbania o porządek właściciela parkingu a nie jego użytkowników, bo niby czemu setki ludzi korzystających z parkingu miałoby wyręczać właściciela.

Myśl - to nie boli.

Ciebie chyba boli

Nigdy w życiu. Ba! Nawet ten ogromny wysiłek fizyczny, związany z
wyjęciem ulotki i wrzuceniem jej do śmieci, mnie nie zabija.

Mnie też zabija, ale nie mam zamiaru tego robić za kogoś tylko dlatego, że mu się nie chce zadbać o to, by ulotek nie roznoszono. Jak dla mnie problem polega zasadniczo na tym, że powszechnie nie traktuje się ulotkarzy jak śmiecących, np rozrzucanie ulotek w blokach przed drzwiami. Z mentalnego punktu widzenia to zwykła WIOCHA a z prawnego ZAŚMIECANIE obejścia. Reszta to nieistotne pierdoły.

Tylko takie buraki, których myślenie boli, biorą śmieć i _bezmyślnie_
rzucają na ziemię.

Masz problem z dyskutowaniem i tyle

Data: 2009-10-16 11:19:23
Autor: op23
strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu

Użytkownik "op23" <op23@rt.pl>

Nigdy w życiu. Ba! Nawet ten ogromny wysiłek fizyczny, związany z
wyjęciem ulotki i wrzuceniem jej do śmieci, mnie nie zabija.

Mnie też zabija,..

Oczywiście miało być "nie zabija"

Data: 2009-10-18 02:54:44
Autor: Andrzej Lawa
op23 pisze:

Użytkownik "op23" <op23@rt.pl>

Nigdy w życiu. Ba! Nawet ten ogromny wysiłek fizyczny, związany z
wyjęciem ulotki i wrzuceniem jej do śmieci, mnie nie zabija.

Mnie też zabija,..

Oczywiście miało być "nie zabija"

Pierwsza odpowiedź się liczy ;->

Data: 2009-10-18 03:03:50
Autor: Andrzej Lawa
op23 pisze:

Jeśli już, to ktoś zaśmiecił samochód. A teraz inny cham chce zaśmiecić
parking.

Jaki tam samochód ?! Ulotkarz nie pomalował go tylko ulotkę na nim
położył.

Czyli zaśmiecił samochód.

Sama może spaść,

Spod wycieraczki???

[...]

Właściciel (lub jego pracownicy) mogliby najwyżej proponować zabranie
śmieci z pojazdu. A nie samodzielnie przy nim manipulować.

Myśl - to nie boli.

Ciebie chyba boli

Nigdy w życiu. Ba! Nawet ten ogromny wysiłek fizyczny, związany z
wyjęciem ulotki i wrzuceniem jej do śmieci, mnie nie zabija.

Mnie też zabija,

Biedaku ;)

ale nie mam zamiaru tego robić za kogoś tylko dlatego,
że mu się nie chce zadbać o to, by ulotek nie roznoszono.

Nie za bardzo ma legalną możliwość o to zadbać. Ostatecznie można użyć
pretekstu, że jakiś podejrzany osobnik manipuluje przy stojących
pojazdach, ale to szyte grubymi nićmi... Zresztą zanim przyjedzie jakiś
patrol...

Wyprosić z ogólnodostępnego terenu też nie może - bo ulotkarz w chwili
zwrócenia uwagi może zmienić się z ulotkarza (przestaje rozmieszczać
ulotki) i zamienić się w zwykłego przechodnia idącego do sklepu.

Cieć się odwraca.... I ulotkarz robi swoje ;)

Pilnujący musiałby ciągle chodzić za ulotkarzem.

[...]

Z tym że oni, władając ulotki za wycieraczki samochodów, zaśmiecają nie
parking, ale pojazdy na nim stojące - kto inny jest ewentualnym
pokrzywdzonym. I pamiętaj, że teoretycznie ktoś może być zainteresowany
tymi ulotkami - i wtedy cieć zniszczyłby informację przeznaczoną dla
kogoś innego.

Tylko takie buraki, których myślenie boli, biorą śmieć i _bezmyślnie_
rzucają na ziemię.

Masz problem z dyskutowaniem i tyle

Ty masz problem z wyrzuceniem śmieci do kosza.

Data: 2009-10-18 21:42:53
Autor: op23
[...]

To śmieci, nic więcej.

Data: 2009-10-19 01:42:42
Autor: Andrzej Lawa
op23 pisze:

[...]

Nawet dla kogoś, kogo oferta zainteresuje, hmm?

Data: 2009-10-20 20:02:42
Autor: Marek Dyjor
Andrzej Lawa wrote:
op23 pisze:

[...]

daj se już siana obrońco straconych spraw :)

Data: 2009-10-11 12:14:17
Autor: Marek Dyjor
tengawa agawa wrote:
[...]

brawa dla tego pana, jeszcze mogliby pałą po grzbiecie śmieciarzy cholernych potraktować.

Data: 2009-10-11 22:20:13
Autor: Andrzej Lawa
Marek Dyjor pisze:

poza tym jakim prawem moga zabronic wkładania ulotek, jest to parking,
który jest ogólnie dostępny, z pewnościa budowa parkingu była
elementem zgody na postawienie hipermarketu.

brawa dla tego pana,

Się uśmieję, jak taki nadgorliwiec wyrwie ci kiedyś wycieraczkę razem z
ulotkami ;->

jeszcze mogliby pałą po grzbiecie śmieciarzy
cholernych potraktować.

Czy wyprasowałeś już swoją brunatną koszulkę? Czerwono-biało-czarna
opaska z symbolem Słońca też czysta?

Data: 2009-10-13 09:10:57
Autor: Marek Dyjor
Andrzej Lawa wrote:
Marek Dyjor pisze:

[...]

a lubisz wywalać po przyjściu na parking pliku śmieci spod wycieraczki na jezdnię?

Data: 2009-10-13 13:02:13
Autor: Andrzej Lawa
Marek Dyjor pisze:

Czy wyprasowałeś już swoją brunatną koszulkę? Czerwono-biało-czarna
opaska z symbolem Słońca też czysta?

a lubisz wywalać po przyjściu na parking pliku śmieci spod wycieraczki
na jezdnię?

Nie. Wolę, jako człowiek cywilizowany - w odróżnieniu od ciebie -
wyrzucić je do kosza na śmieci, pojemnika na makulaturę lub wykorzystać
jako rozpałkę we własnym piecu.

BTW: nie lubię też palaczy idących sobie ulicą i zaczadzających
wszystkich okolicy. Masz jakieś sugestie w tym zakresie? Może strzelać?

Data: 2009-10-13 14:00:21
Autor: Marek Dyjor
Andrzej Lawa wrote:
Marek Dyjor pisze:

[...]

zakazać palenia w miejscach publicznych i EGZEKWOWAĆ ten zakaz.

Data: 2009-10-13 14:38:52
Autor: Andrzej Lawa
Marek Dyjor pisze:

[...]

Gdyby to od ciebie zależało, to egzekwowanie polegałoby na bandach
bojówkarzy wymachujących bejzbolami.

strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu