superoszczedny golf - no to policzmy

Data: 2009-10-16 11:34:39
Autor: bez koncepcji na nazwe
superoszczedny golf - no to policzmy
czesc. Tak mnie naszlo zeby zasymulowac koszty kupna nowego golfa 1,6 tdi DSG, niby
tego superoszczednego, z jakims wielkim czyms np a8 4,2, bo zastanawiam sie czy
sobie takiego czegos nie poszukac. No to liczmy.
zalozenia:
ceny, 16000 pln a8, golf - 22 000 e * 4,0 pln > 88000. Cene golfa zaszacowalem
bo nie wiem czy w tym silniku da sie DSG dokupic, a ja koniecznie chce automat,
teraz widze ze euro jest drozsze ale nie chce mi sie jeszcze raz liczyc, dobra
idziemy dalej - pojde troche na chybcika bo nie chce mi sie tyle pisac:
spalanie
4/100 l i 13/100 litry srednio, ceny 3,6 ropa, 4,11 pb, 15000 rocznie km, 5 lat
trzymamy to badziewie. koszty 10800 g/olf/ i 40000 a/udi/.
zwala wartosci:
a traci ok 10 proc rocznie, po 5 latach mamy do uzysku 9000 , koszt 7000. dla g
- 40 proc wartosci poczatkowej, daje 35000, koszt 52800. utracone korzysci czyli odsetki, tu wazne zalozenie ze mamy te gotowizne na
skladzie, kredytowanie golfa wywala koszty w niebo tak ze tego juz z litosci dla
amatorow nowek nie licze - po odliczeniu ceny kupna audi bo to tez trzeba
zaplacic, oszczedzamy na tej opcji na wejscie - 72 000 pln ktore ida do banku na
sredniorocznie 6 proc /stopy zapewne wzrosna za pare lat/ daje to uzysku po 5
latach 96-72 > 24500 pln. suma
g 52800 +10800 - 0 z banku > 63600
a 7000 + 40100 - 24000 z banku> 22700.
opcja jazdy zakutym na 4 kola starym aluminiowym wynalazkiem z 300 konikami pod
noga jest tansza o 40 000 pln. Z tej okolo kwoty trzeba pokryc roznice na
ubezpieczeniach, serwisie o ile wystapia.
z tych 40 000 trzeba z 10 000 odjac na serwis kol, dobre klocki tarcze i opony
do a8 beda kosztowac gdzies te kwote powyzej serwisu kol golfa.
serwis i ubezpieczenia przyjalem takie same przy max znizkach jakie mam. golf
musi miec pelne AC bo ponoc krada, audi jest tanie, mala strata w razie czego
ale wiekszy silnik > drozej.
serwis - tu autoryzacja a tu pan kaziu i stodola, awaryjnosc - a - wszystko
placimy od razu, ryzyko drogich awarii ale stare toto i czesci uzywki, golf nowy
ale ostatnie dwa lata tez ryzykujemy - jak walnie wtrysk czy szyna to tez nie
bedzie tanio.
inne zaloznia przyjalem pod siebie tzn umiem kupic takie audi zeby nie bylo po
przystanku, moj pan kaziu tez umie sobie z takim autem poradzic, jestem wiec w
lepszej sytuacji niz wiekszosc Polakow ale tak czy siak liczby daja do myslenia...
a i btw, ekologia, a8 juz jest, golfa trzeba zrobic. Nie wiem czy tak pomyslana kwestia emisji co2
/imo debilizm/ tez nie faworyzowalaby audi.
no z drugiej strony trzeba zyc i produkowac wiec to zupelnie pominalem - dlatego
imo ta cala zabawa z co2 to debilizm.
i liiissss nie dyskutujmy o tym, tylko o kosztach w PLN.
pomylilem sie gdzies?
roznica powinna byc jednak mniejsza.

Data: 2009-10-16 11:43:03
Autor: CeSaR
superoszczedny golf - no to policzmy
pomylilem sie gdzies?

Tak. W doborze pacjentów do porównania. W ten sposób mozna udowodnić wszystko.
Możesz tego golfa porównać z ciągnikiem siodłowym i też uzyskasz jakiś wynik.

Dawno temu moja nauczycielka chemii lubiła w trakcie odpowiedzi zadawać "pomocnicze" pytania typu: Czy można dodawać jabłka do gruszek i czy meżczyzna z mężczyzną zawsze będą stanowili związek...
Tak jest i w tym przypadku.

Data: 2009-10-16 12:09:07
Autor: LEPEK
bez koncepcji na nazwe pisze:

ceny, 16000 pln a8, golf - 22 000 e * 4,0 pln > 88000.

A co to za porównanie: inne roczniki, inne silniki, inne wielkości, inne ceny... Wszystko inne. żadnego punktu wspólnego, który uprawdopodabniałby możliwość wyboru pomiędzy tymi dwoma samochodami.
Równie dobrze możnaby porównywać PF 125 i to A8. Tylko po co?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-10-16 12:43:19
Autor: Grzegorz
superoszczedny golf - no to policzmy
Hello LEPEK !:
[...]

Po to, że używane ale trwałe auto przy założeniu taniego i solidnego serwisu (!!!) jest znacznie tańsze w eksploatacji od "oszczędnej" nówki. Ale to wiadomo od dawna.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-10-16 12:50:44
Autor: =Marcos=
superoszczedny golf - no to policzmy
Po to, że używane ale trwałe auto przy założeniu taniego i solidnego serwisu (!!!) jest znacznie tańsze w eksploatacji od "oszczędnej" nówki. Ale to wiadomo od dawna.

Więc właściwie jedyna rzeczą jaką udowodnił jest to, że używane auto jest tańsze od nowego. Do tego porównania można dodać Golfa z 1990 roku i wyjdzie jeszcze taniej...

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2009-10-16 12:53:46
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Kolega/żanka =Marcos= napisał/a:
[...]

Zawsze można znaleźć rozwiązania lepsze ale droższe, tudzież tańsze ale gorsze. Porównanie golfa 1.6 do a8 4.2 ma na celu pokazanie, że można i lepiej i taniej. Ci którzy już kupili nowy samochód tego nie zrozumieją, bo zdobycie się na obiektywizm równałoby się z przyznaniem, że się jest jeleniem.

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2009-10-16 13:15:26
Autor: Robert_J
superoszczedny golf - no to policzmy
Ci którzy już kupili nowy samochód tego nie zrozumieją, bo zdobycie się na obiektywizm równałoby się z przyznaniem, że się jest jeleniem.

Śmiała teoria :-). Na dodatek mocno nieprawdziwa... Co rozumiesz przez obiektywizm? Zgodzenie się z Tobą? Ciekawe pojęcie obiektywizmu...
Ja kupuję nowe auta wcale nie łudząc się że będzie taniej. Wiem że sumarycznie będzie drożej (choć niekoniecznie, zależy ile lat chcę nim jeździć), ale to nie spełnia definicji jelenia. Robię to z pełną świadomością, ponieważ wolę nawet zapłacić więcej i mieć auto nowe, z gwarancją, niż ryzykować potencjalną stratę czasu i nerwów na bujanie się do warsztatów ze starociem... To mój wybór i nie daje Ci prawa do oceniania mnie i podobnych do mnie nabywców aut nowych jako jeleni :-). Póki będzie mnie stać na nowe to nie widzę powodów żeby kupować przechodzone gabloty z niepewną przeszłością... Podobnie kupuję nowe ciuchy, nowy sprzęt RTV/AGD itd... Jak nie będę miał pieniędzy to zacznę być może ubierać się w ciuchbudach, sprzęt kupować w komisach a auta na giełdzie. Widzę że należysz do grupy uważających się za najmądrzejszych :-). Ale zauważ że każdy ma swoją hierarchię wartości. Dla Ciebie najważniejszy jest koszt, ale dla mnie np. święty spokój. I wolę za to zapłacić, podczas kiedy Ty i Tobie podobni będziecie, czekając na kolejną naprawę, delektowali się myślą ile kasy zaoszczędziliście... To chyba tyle w temacie, każdy robi to co lubi :-).

Data: 2009-10-16 13:28:46
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Kolega/żanka Robert_J napisał/a:
[...]

Oj, nie ma się co tak oburzać ;) Wiem, uprościłem, zapomniałem dać emotikonka itd, ale prawda jest taka, że sporo moich znajomych, którzy pokupowali nowe samochody, zrobiło to z rzekomej oszczędności i nie trafiają do nich argumenty, że stary nie oznacza zły, że na naprawach moje auto nie spędza więdzej czasu niż na obowiązkowych przeglądach gwarancyjnych. A co do pewności - w zeszłym roku jechalismy ze znajomym do paryża, zaproponował że pojedziemy jego berlingo, bo nowe, na gwarancji. Popsuło się (miało prawo jak każde), ale żeby naprawić to w ramach gwarancji, musieliśmy znaleźć odpowiedni warsztat wskazany przez polskie ASO, spędzić noc w hotelu (na własny koszt) nie mówiąc już o kosztach telefonów w roamingu, a załatwienie wszystkiego trochę trwało. Więc ja dziękuję za taką gwarancję i taką pewność. Co nie zmienia faktu, że fajnie jest pójść do salonu i kupić sobie nówkę sztukę nie śmiganą... jak kogoś na to stać ;)

Data: 2009-10-16 13:34:27
Autor: Cavallino
Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <kn(usun_to)@post.pl> napisał w wiadomości news:

Wiem, uprościłem, zapomniałem dać emotikonka itd, ale prawda jest taka, że sporo moich znajomych, którzy pokupowali nowe samochody, zrobiło to z rzekomej oszczędności

Ale raczej nie kasy, tylko nerwów.
Gdyby wszyscy na siłę chciecli oszczędzać kasę, to nic nie przebije ceną eksploatacji nastoletniego Malucha.
Nawet jak się zepsuje, to i tak nic nie kosztował, więc można w rowie zostawić, a i ew. naprawy nie powinny być drogie.

i nie trafiają do nich argumenty, że stary nie oznacza zły, że na naprawach moje auto nie spędza więdzej czasu niż na obowiązkowych przeglądach gwarancyjnych.

A na pomysł że do czasu i że masz szczęście, oraz że nie należy z tego wyciągać żadnych ogólnych wniosków nie wpadłeś?

[...]

Jakbyście jechali starociem, to pewnie naprawiłbyś sam na rowie i za darmo. ;-)

Data: 2009-10-16 13:42:27
Autor: LEPEK
Cavallino pisze:

[...]

Otóż to.
Z tym, że te nerwy, a właściwie ryzyko zepsucia się sprzętu i kosztów z tym związanych (holowanie, strata czasu, dodatkowe czynności do wykonania, brak możliwości wykonania czego innego w tym czasie) da się jakoś tam oszacować. Robią to choćby firmy ubezpieczeniowe przy wyliczaniu stawki assistance,chociaż w niepełnym wymiarze (u nich tylko te podstawowe koszty wchodzą w grę). No i efekt jest taki, że mi już assistance sprzedać nawet nie chcą ;)
Z drugiej strony te ukryte koszty ryzyka padu sprzętu to w połączeniu z wartością dodana w postaci lansu z racji posiadania nówki właśnie ta róznica w ksztach...

Pozdr,

Data: 2009-10-16 14:34:55
Autor: Cavallino
Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości news:

Z drugiej strony te ukryte koszty ryzyka padu sprzętu

Nie tyle ukryte co potencjalne.

to w połączeniu z wartością dodana w postaci lansu z racji posiadania nówki właśnie ta róznica w ksztach...

Lans z jazdy np. Ceedem jest żaden, każdy policaj Ci to powie, o Pandzie nie wspominając.
A bez chwili zastanowienia kupiłbym nową Pandę, a nie nastoletnie A8.

Data: 2009-10-16 14:59:56
Autor: AL
Cavallino pisze:
[...]

z ta Panda to przesadziles, mogles jeszcze wybrac nowe SC :)
Pande kupuje ktos do miasta, lub jako drugie auto.

Pandy nie kupuje sie jako auta rodzinnego, wiec porownanie jest zadne.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-10-16 15:11:57
Autor: Cavallino
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

[...]

A starych nie kupuje się wcale.
Na tej samej zasadzie.

Data: 2009-10-16 14:22:14
Autor: Robert_J
[...]

Dokładnie ;-)))

Data: 2009-10-16 13:46:20
Autor: Jan Strybyszewski
Krzysiek Niemkiewicz pisze:

[...]

Jednego nie spedza w serwisie drugiego ... na spiacym policjancie rozerwal sie na pol bo zle sie "handlarzowi" zespawalo.

Data: 2009-10-16 14:15:24
Autor: AL
[...]

Assistance citroena dziala w calej europie - dzwonisz - przyjezdza laweta - a nie ty musisz szukac warsztatu (masz ladny opis w instrukcji citroena + nalepka z numerem do PL - ale mozesz zadzwonic pod dowolny numer z tej ksiazeczki - w zaleznosci w jakim kraju jestes - trzeba ino znac jezyki obce).
Co do kosztow hotelu: fakt - kosztow hotelu Assistance producenta nie zwraca, ale skoro masz nowy samochod i podrozujesz nim po Europie, to w swoim ubezpieczeniu AC masz rowniez opcje Assistance w Europie, ktore rowniez pokrywa koszty hotelu na czas awarii.
A jesli nie masz takiej opcji w AC (bo nie planowales jechac poza granice PL) lub nie masz AC (w przypadku nowego auta malo prawdopodobne) , to idziesz do dowolnego TU i na te pare dni wyjazdu wykupujesz takowe.

Wniosek: jak sie dba to sie ma
(to nie jest kwestia starego czy nowego auta)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-10-16 14:35:54
Autor: Cavallino
superoszczedny golf - no to policzmy
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

Co do kosztow hotelu: fakt - kosztow hotelu Assistance producenta nie zwraca,

Kto Ci takich bzdur naopowiadał?
Nawet samolot do kraju zwracają.

Data: 2009-10-16 14:57:06
Autor: AL
Cavallino pisze:
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

Co do kosztow hotelu: fakt - kosztow hotelu Assistance producenta nie zwraca,

Kto Ci takich bzdur naopowiadał?
Nawet samolot do kraju zwracają.

pisalem o Citroen nie Kia - czytaj uwaznie, ale to trudne dla Ciebie?

(zreszta przekonasz sie dopiero jak bedziesz musial skorzystac z assistence kia w europie nt jakosci ich uslug)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-10-16 15:10:29
Autor: CeSaR
superoszczedny golf - no to policzmy
(zreszta przekonasz sie dopiero jak bedziesz musial skorzystac z assistence kia w europie nt jakosci ich uslug)

KIA się nie psuje, Konio za granicę nie jeździ więc sytuacja sama się klaruje

:-)

Data: 2009-10-16 15:05:19
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 16 Oct 2009 15:10:29 +0200, CeSaR napisał(a):

KIA się nie psuje, Konio za granicę nie jeździ więc sytuacja sama się klaruje

zagranicą jeżdżą zgodnie z przepisami, więc kapeluszniczo. Automatycznie
cała zagranica dostała od niego plonka.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-16 18:11:40
Autor: CeSaR
[...]

No i sytuacja jest i jasna - splonkował ich więc mu nie miał kto do KII przyjechać.

Data: 2009-10-16 15:11:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:hb9qj1$nq0$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

Co do kosztow hotelu: fakt - kosztow hotelu Assistance producenta nie zwraca,

Kto Ci takich bzdur naopowiadał?
Nawet samolot do kraju zwracają.

pisalem o Citroen

Chyba niezbyt jasno to zaznaczyłeś.

nie Kia - czytaj uwaznie, ale to trudne dla Ciebie?

Ja też nie pisałem o Kia.
A żadne assistance producenta które posiadałem nie miało takiego wyłączenia.
Jeśli Citroen ma tym gorzej dla niego.

(zreszta przekonasz sie dopiero jak bedziesz musial skorzystac z assistence kia w europie nt jakosci ich uslug)

Już korzystałem, nie miałem żadnych zastrzeżeń.
Byli szybsi niż ongiś Fiat.

Data: 2009-10-16 15:48:01
Autor: AL
Cavallino pisze:
[...]

odpowiadalem na post wyzej, ktory dotyczyl takiego assistance

nie Kia - czytaj uwaznie, ale to trudne dla Ciebie?

Ja też nie pisałem o Kia.
A żadne assistance producenta które posiadałem nie miało takiego wyłączenia.

hotele tez?
mozesz zeskanowac ta strone i powiesic gdziec w miejscu publicznym - chetnie sie zapoznam
(najlepiej zrob to dla dwoch dowolnych marek - przypominam, ze chodzi o ten samolot, hotel, i co tam jeszcze chcesz)

Jeśli Citroen ma tym gorzej dla niego.

nie narzekam

(zreszta przekonasz sie dopiero jak bedziesz musial skorzystac z assistence kia w europie nt jakosci ich uslug)

Już korzystałem, nie miałem żadnych zastrzeżeń.
Byli szybsi niż ongiś Fiat.

nie chwaliles sie, ze Kia sie psuje
o!!!

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-10-16 21:05:26
Autor: Cavallino
superoszczedny golf - no to policzmy
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

A żadne assistance producenta które posiadałem nie miało takiego wyłączenia.

hotele tez?

Oczywiście.
Albo płacą za hotel i czekasz na naprawę, albo pociąg 1 klasa do domciu, a powyżej 1000 km samolot.
A potem transport auta na ich koszt do mnie.
Nawet to przetrenowałem w praktyce.

mozesz zeskanowac ta strone

Nie bardzo mi się chce szukać, najpierw użyj googla. Daj znać jak naprawdę nie będziesz mógł znaleźć warunków assistance np. Fiata.

nie chwaliles sie, ze Kia sie psuje
o!!!

Bo się nie psuje.
Ale opony się przebijają.
I to nawet we wszystkich świętych.

Data: 2009-10-16 22:12:27
Autor: AL
Cavallino pisze:
[...]

ale, ale - z jakiego assistance dokladnie korzystales?
Czy to aby na pewno assistance ktore przypiete jest do gwarancji samochodu?

Bo assistance jakie mam w AC - to owszem zapewnia takie warunki o jakich piszesz - lacznie z ochrona dzieci, pupili (zwierzat), hotelu, samolotem, autem zastepczym na kontynuowanie podrozy, kierowca, ktory dowiezie mi naprawione auto w dowolne wskazane miejsce w Europie, itd.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-10-16 22:33:30
Autor: Cavallino
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:hbak38$q10$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:
[...]

I ja to samo mam w fabrycznym.
Opcje gdyby nie udało się naprawić do końca dnia:
(Kia)
a) samochód zastępczy (max 3 doby)
b) hotel (max 2 doby i 100 Eur za osobę)
c) podróż dalsza lub powrotna (w przypadku Ceeda tylko pociąg lub samochód - max 100 Eur za osobę)

Samolot był na pewno jedną z opcji w opcji we Fiacie i Alfie, w Kii tylko dla modelu Opirus.

Data: 2009-10-16 22:41:34
Autor: Cavallino
superoszczedny golf - no to policzmy
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

Czy to aby na pewno assistance ktore przypiete jest do gwarancji samochodu?

Tu masz info o assistance we Fiacie:
http://www.fiat.pl/index.php?pid=12

A tu w Kia (możesz sobie kupić taki sam pakiet, który w Kia jest za friko przez 7 lat):
http://www.sospzmot.pl/index.php/site/article/page/Programy_pomocy_drogowej,1,1,55.html

Data: 2009-10-17 00:10:25
Autor: AL
Cavallino pisze:
[...]

pisza, ze dla Kia:
7 lat na samochod
5 lat Assistance na Europe (nie 7)

Ok, dla citroena jest podobnie (nie mialem okazji korzystac, tzn raz korzystalem z 8 lat wstecz - ale wowczas wgrano mi nowy program do komputera i zyczono przyjemnej jazdy i wiecej sie nic nie powtorzylo, wiec z zadnych innych uslug nie musialem korzystac)
Jest rowniez opcja pociagu i samolotu.
http://www.tubek.pl/nowe.php?id=40

(aczkolwiek to co mam w obecnej polisie AC - jest bardziej rozszerzone.)

+ jest mozliwosc dokupienia kontraktow serwisowych / serwisowo-obslugowych na kolejne lata:
http://www.citroen.pl/Resources/Content/PL/CT/03_services/pdf/kontrakt_serwisowy.pdf
http://www.citroen.pl/Resources/Content/PL/CT/03_services/pdf/kontrakt_obslugowo_serwisowy.pdf

W przypadku assistence 24H, w warunkach jest wyraznie napisane:
<cytat>
Nie są traktowane jako awaria lub uszkodzenie:
     * uszkodzenie opon;
     * itd....
</cytat>

wiec czy na pewno zwrocili Ci kase w przypadku przebicia samych opon (podroz powrotna - jak to napisales wczesniej)?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-10-17 09:34:13
Autor: Cavallino
superoszczedny golf - no to policzmy
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

wiec czy na pewno zwrocili Ci kase w przypadku przebicia samych opon (podroz powrotna - jak to napisales wczesniej)?

To dwa różne przypadki.
Przebicie opony (w Kia) nie wymagało podróży powrotnej, wystarczyło zmienić na zapas. ;-)
Podróż powrotną oraz dostarczenie naprawionego auta do domu zaliczyłem z Alfą, kiedy zatarła się w Niemczech.

Data: 2009-10-17 10:07:43
Autor: J.F.
On Fri, 16 Oct 2009 21:05:26 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Daewoo czy kto im to zalatwial tez twierdzilo ze albo-albo, a koniec
koncow zaplacili za noc w hotelu i auto zastepcze na 5 dni.
Chcieli obciac do 4 dni, ale koniec koncow jakos o tym zapomnieli.

No bo co robic daleko od domu o polnocy ? A naprawa potrwala 5 dni.

Bo to koreanskie opony sa :-P

J.

Data: 2009-10-17 11:05:38
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Znaczy co, to oni wybierali za Ciebie?
No to mało asertywny jesteś.

Zresztą przy obecnych cenach lotów kto wie czy ten samolot nie wyszedłby taniej.

nie chwaliles sie, ze Kia sie psuje
o!!!
Bo się nie psuje.
Ale opony się przebijają.

Bo to koreanskie opony sa :-P

Zakładając że Michelin to koreańska firma. ;-)
BTW: W renault miałem identyczne, nawet model ten sam.

Data: 2009-10-23 09:57:48
Autor: Jan Strybyszewski
superoszczedny golf - no to policzmy

Typowy wła�ciciel A8 wymienia je co 3 lata, bo go stać, w dodatku
liftujš i sšsiad patrzy. 6-latka można kupić już za 1/4 ceny i nadal
będzie zadbany.

Czyli za 50tys, a myslalem ze rozmawiamy o Audi za Dyche tys.

Data: 2009-10-23 14:20:01
Autor: lleksem
superoszczedny golf - no to policzmy
On Fri, 23 Oct 2009 09:57:48 +0200, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl>
wrote:

[...]

Tak, ale to i tak 30 taniej niz nowy golf "w dieslu+min. wypasie".
Kolega mowil o dyszce i samochodzie 10-letnim.

A ja Ci powiem cos, w co nie wierze. Kumpel (akurat staly od lat
partner zyciowy siostry mojej zony) kupil sobie na wiosne 850.
Sedanik, rok produkcji 1994.

20V, czyli 170KM. Lakier jak u 3-latka, niedrasniety, w srodku
siedzialem i nie wierzylem. Skora na plecach i boczkach, siedziska
welur -- ZERO zuzycia. Kierownica, pedaly, galka (skora) jak z salonu.
Wajcha chodzi jednym palcem -- lzej niz w nowce w salonie.

Nic nie skrzypi, nic nie odpada.

Gaz juz byl -- i to nie sekwencja tylko zwyklak -- tylko olbrzymi
zbiornik w kufrze troche niepotrzebnie, ale za to w miescie mozna 300
km na gazie zrobic, a w trasie to i 500.

Kumpel (w zasadzie szwagier) szukal pol roku, kupil w kraju. Pojechal
do Radomia do zaprzyjaznionego pana Wiesia i za 4 tys. wymienil
sworzenie wahaczy (niewymienialne w ASO -- - razem z wahaczami trzeba)
i laczniki stabilizatora, pasek rozrzadu (bez wyjmowania silnika, w
ASO sie nie da), komplet sprzegla, tarczy i klockow, oleje (ze
skrzynia) i poduszki pod silnikiem oraz nad amorkami z przodu.

A za woz dal ....................................

 5000.

I w to nie wierze. Choc nie mam powodu. Tomek

Data: 2009-10-16 14:26:54
Autor: Robert_J
superoszczedny golf - no to policzmy
Oj, nie ma się co tak oburzać ;)

Ale ja się nie oburzam ;-).

sporo moich znajomych, którzy pokupowali nowe samochody, zrobiło to z rzekomej oszczędności i nie trafiają do nich argumenty

Niezłych masz znajomych ;-). Nie trzeba być wielkim geniuszem, wystarczy umieć dodawać żeby stwierdzić że czysto finansowo z reguły bardziej opłaca się auto używane :-). Tylko na szczęście nie dla każdego najważniejsze są pieniądze...

...ja dziękuję za taką gwarancję i taką pewność.

Ale nie zaprzeczysz chyba że jednak prawdopodobieństwo popsucia się używanego auta jest zdecydowanie wyższe :-). Oczywiście, nawet nówka z salonu poże ódmówić posłuszeństwa, ale nie należy na tej podstawie budować teorii...

Data: 2009-10-16 14:27:57
Autor: Jan Strybyszewski

Popsucie jak popsucie ale na trafienie padalca zlomowego jest naprawde duze. Wystarczy poczytac sobie przygody na forum www.bezwypadkowe.net

Data: 2009-10-16 13:18:58
Autor: Cavallino
[...]

Starzej=gorzej, a nie jak Ty zapewniasz lepiej.

Data: 2009-10-16 13:36:42
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Kolega/żanka Cavallino napisał/a:
[...]

Jakieś argumenty?
Bo jakby co, ja mam na obronę swojego zdania. Choćby taki, że każdy produkt obliczony jest na ileś lat eksploatacji. Optymalne ekonomicznie jest wykorzystywanie go przez cały ten okres. Jeśli ktoś rezygnuje z użytkowania sprawnego samochodu, to niestety musi się liczyć ze stratą (bo np. z wiekiem auto straciło 50% swojej realnej wartości, ale aż 80% wartości rynkowej - tak już jest). Ta strata jest zyskiem dla tego, który używane auto kupi. Dla mnie oczywiste.

Data: 2009-10-16 14:32:30
Autor: Cavallino
Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <kn(usun_to)@post.pl> napisał w wiadomości news:4ad85ad1$1news.home.net.pl...
[...]

Mam takie same, o ile nie lepsze.

Choćby taki, że każdy produkt obliczony jest na ileś lat eksploatacji.

Obliczony czy wykonany?
Bo jak patrzę na doświadczenia z Meganki, to ona była wykonana na okres tak 2 lat.

Jeśli ktoś rezygnuje z użytkowania sprawnego samochodu, to niestety musi się liczyć ze stratą

Kosztem.
Strata jest zawsze.

(bo np. z wiekiem auto straciło 50% swojej realnej wartości

Realna wartość to taka, jaką ktoś chce za to zapłacić.

Data: 2009-10-16 15:42:42
Autor: P_ablo

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hb9p4v$2hl$1news.onet.pl...
Obliczony czy wykonany?
Bo jak patrzę na doświadczenia z Meganki, to ona była wykonana na okres tak 2 lat.

I wszystko rozbija sie o pryzmat przez ktory na to wszystko patrzysz. Od zawsze jezdze uzywkami i jakos te wielkie awarie mnie niegdy nie dotknely. Autka robily po 2000 km w jedna strone i nigdy zadne nie stanelo. Jesli przez cale zycie jezdziles wyrobami samochodopodobnymi ktore na naprawach (niech bedzie gwarancyjnych) spedzaly jakas czesc swojego zycia, to  nie dziwie sie, ze zakladasz usterke w A8 czy BMW5. Wystaczy, ze bedziesz omijal szerokim lukiem przereklamowanego MB a juz masz spokoj. Pozostaje kwestia ryzyka zakupu zajezdzonej padaki, tego ryzyka nie ma kupujac nowe, ale jak zwykle za wszystko trzeba zaplacic. Ja mam jedna zasade - nie kupowac uzywek w Polsce z Wloch czy Francji i jak narazie ta zasada mnie nie zawiodla.

Picasso

Data: 2009-10-16 14:47:17
Autor: kamil

"P_ablo" <ooo@op.pl> wrote in message news:hb9td2$609$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Patrz, nowe A8 i BMW 5-tki psuja sie na gwarancji, a uzywki uparcie jezdza. Cuda panie, cuda.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-16 16:04:17
Autor: Jan Strybyszewski
kamil pisze:
"P_ablo" <ooo@op.pl> wrote in message

Patrz, nowe A8 i BMW 5-tki psuja sie na gwarancji, a uzywki uparcie jezdza. Cuda panie, cuda.

Stek bzdur, oczywiscie nie poparty zadnymi papierami a wystarczy zajrzec do raportow ADAC czyli "gdy auto stanie na drodze".  Tak wiem 30 letnie trupy sie nie psuja bo finezja jak w wozie konnym to i nei ma sie co zepsuc.

Data: 2009-10-16 15:46:24
Autor: kamil

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=ironia

Data: 2009-10-16 23:10:15
Autor: J.F.
On Fri, 16 Oct 2009 14:47:17 +0100,  kamil wrote:
Patrz, nowe A8 i BMW 5-tki psuja sie na gwarancji, a uzywki uparcie jezdza. Cuda panie, cuda.

Nie cuda, tylko elektronika.

Za duzo sie chce, za szybko projektuje .. no i kiepskie auto wychodzi.
Nie takie jak 10 lat temu :-)

J.

Data: 2009-10-16 16:02:58
Autor: Jan Strybyszewski
superoszczedny golf - no to policzmy
P_ablo pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości I wszystko rozbija sie o pryzmat przez ktory na to wszystko patrzysz. Od zawsze jezdze uzywkami i jakos te wielkie awarie mnie niegdy nie dotknely. Autka robily po 2000 km w jedna strone i nigdy zadne nie stanelo. Jesli przez cale zycie jezdziles wyrobami samochodopodobnymi ktore na naprawach (niech bedzie gwarancyjnych) spedzaly jakas czesc swojego zycia, to  nie dziwie sie, ze zakladasz usterke w A8 czy BMW5. Wystaczy, ze bedziesz omijal szerokim lukiem przereklamowanego MB a juz masz spokoj. Pozostaje kwestia ryzyka zakupu zajezdzonej padaki, tego ryzyka nie ma kupujac nowe, ale jak zwykle za wszystko trzeba zaplacic. Ja mam jedna zasade - nie kupowac uzywek w Polsce z Wloch czy Francji i jak narazie ta zasada mnie nie zawiodla.

No, przystanki z Niemiec to lepsze niby ? Uzywane auto mozna kupowac ale jak sie wie CO I ZA ILE a potem ile to bedzie kosztowac.   Niestety takie myslenie w Polsce nie istnieje.  Zaprawde powiadam ci usterki w A8 nie biora sie z faktu ze to zly samochod,  a z faktu ze krzywo zespawany nadwyreza jakis element ktory fabrycznie leci po 200tys a tutaj leci co 10tys km, Albo wypada szyba na nierownosciach nie dlatego ze to A8 to gowno,  ale dlatego ze tak sie Mietkowi zespawalo.   Jesli przecietny kupujacy mysli ze bedzie bystrzejszy do handlarza (tanio swietne auto) to musis byc niezlym idiota.  Wiec zasadniczo odradzam a myslenie ze ktokolwiek wylapie PRAWDZIWA OKAZJE z ogloszenia i to szybciej niz zawodowi handlarze ktory od 5:00 do 20:00 przeszukujacy internet, gazety, ogloszenia jest naiwny.

Data: 2009-10-16 17:05:21
Autor: P_ablo

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:hb9ufq$9lo$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ze tak sie brzydko zapytam...
Ale o czym Ty kurwa do mnie pierdolisz?!
Do czego odnosisz sie wczesniejszym postem i tym? Gdzie ktos pisze o jakis okazjach. Gdzie ktos procz Ciebie pisze o przystankach ?

Odnoszac sie do Twojej dygresji...
W tym "interesie" jak w kazdym trzeba potrafic sie poruszac. Lepiej zeby melepety (czyt krawaciarze/korporatoludy) z kredycikami do 60 roku zycia kupowali nowki, ostatecznie niech kupuja uzywki w salonach bo takich nietrudno zrobic w trombe.

A tak BTW gdzie wypadla komus szyba? W lublinie ?  Ostatnia nieklejona szybe widzialem w maluchu ktorego mialem 15 lat temu...  Mam nieodparte wrazenie, ze probujesz przemycic adres bezwypadkowe.net sprowadzajac dyskusje na odpowiednie tory... Przestan sie zacietrzewiac, to moze zaczniesz czytac ze zrozumieniem

Picasso

Data: 2009-10-16 16:28:50
Autor: kamil

"P_ablo" <ooo@op.pl> wrote in message news:hba2na$le9$1nemesis.news.neostrada.pl...

Odnoszac sie do Twojej dygresji...
W tym "interesie" jak w kazdym trzeba potrafic sie poruszac. Lepiej zeby

I myslisz, ze wszyscy kupujacy samochod nie maja nic lepszego do roboty przez kilka tygodni, jak jezdzic po kraju i wydawac pieniadze na przeglady roznych pospawanych z kilku trupow, az w koncu trafia na auto warte uwagi?

melepety (czyt krawaciarze/korporatoludy) z kredycikami do 60 roku zycia kupowali nowki, ostatecznie niech kupuja uzywki w salonach bo takich nietrudno zrobic w trombe.

Oczywiscie, wszyscy kupujacy nowe samochody sa w kredytach po uszy, a ty rozgryzles system i jestes cwaniak jakich malo.

Gratuluje optymizmu i w sumie to zazdroszcze naiwnego i prostolinijnego spojrzenia na swiat, zyje sie tak o wiele latwiej. :-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-17 00:26:12
Autor: P_ablo

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:hba3fj$qjm$1inews.gazeta.pl...

[...]

Przesadzasz... jak juz wspominalem uzywek nie nalezy kupowac w PL... Schemat jest prosty. Szukasz samochodu w internecie, dzwonisz do sprzedajacego i wypytujesz o szczegoly. Najlepiej jesli sprzedajacy jest dotychczasowym uzytkownikiem. Podejmujesz decyzje, kupujesz bilet i lecisz z zoltymi blaszkami pod pacha po autko.

Oczywiscie, wszyscy kupujacy nowe samochody sa w kredytach po uszy, a ty rozgryzles system i jestes cwaniak jakich malo.

Nie przytocze wynikow ankiet ale cos mi sie obilo o oczy, ze tylko 20% nowek jest kupowanych z wlasnych srodkow...
Zreszta bylem pod wrazeniem rozmowy ze znajomym ktory lyknal kredycik na 800 tys, na 120% wartosci we Frankach, kiedy franek kosztowal 2,5  :) On tylko nowymi Fiatami jezdzi i zawsze na kredyt. No ale to taka sierotka po PP jest co 16 godzin przy desce kreslarskiej spedza...

Gratuluje optymizmu i w sumie to zazdroszcze naiwnego i prostolinijnego spojrzenia na swiat, zyje sie tak o wiele latwiej. :-)

zdecydowanie :)

Ustalmy jedno, ja nikogo nie chce przekonywac do uzywek.
Kazdy ma swoje racje, ja nigdy na uzywce sie nie przejechalem - zawsze dostawalem to za co zaplacilem. Raz natomiast kupilem nowego SC  i jakos nie widzialem plusow gwarancji z ktorej nigdy nie korzystalem. Moze dlatego ze pedantem nie jestem i skrzypiace plastiki czy trzeszczacy fotel mam gleboko w dupie. Jedno tylko mi utkwilo w pamieci, ruch w salonie fiata byl jak w supermarkecie a przede mna do kasy staly dwie prostytutki ze swoim alfem :)

Picasso

Data: 2009-10-23 10:03:08
Autor: Jan Strybyszewski
superoszczedny golf - no to policzmy
P_ablo pisze:

Nieistotne ile co kosztuje, wazne czy z kredytu sa wymierne korzysci. Czym drozszy samochod tym kupowanie uzywki oplacalniejsze. Jako ciekawostke dodam. Znajomy ktory sprowadza samochody ze stanow kupil kiedys Bentleya Continental Fying Spur, uszkodzonego w lewy tyl (blotnik, lampa - drobnostki). Autko sprzedal w ciagu 2 tygodni za pol banki a kupil je ktos z branzy miesnej - chyba ktorys z Dudów... Jak widac osoba ktora z pewnoscia stac na nowe i z pewnoscia majaca taka zdolnosc, zeby kupic taka kupe blachy na kredyt, nie nabija nikomu bez potrzeby kabzy...
Choc do konca nie wiem czy to jest dobry przyklad wlasciwego postepowania... biorac pod uwage pozniejsza jazde z opcjami :)

No i pewnie i ten przyklad pasuje do 20 letniej Sierry rzdzwaego Adasia jak ulal. Czy moglbys nie pisac bez sensu nie na temat ?

Czy moglbys odroznic uzywane auto od zlomu z XXwieku ktory jest importowany przez handlarzyny a ich nabywcy uwazaja ze to swietny interes czyniac z Polski smietnik i zagrazajac zyciu i zdrowiu ?

Data: 2009-10-16 21:01:53
Autor: Cavallino
Użytkownik "P_ablo" <ooo@op.pl> napisał w wiadomości news:hb9td2$609$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Mylisz się.
Etap 5-10 letnich używek z Zachodu również już przerobiłem, również bez powodzenia.

Jesli przez cale zycie jezdziles wyrobami samochodopodobnymi ktore na naprawach (niech bedzie gwarancyjnych) spedzaly jakas czesc swojego zycia, to  nie dziwie sie, ze zakladasz usterke w A8 czy BMW5.

Marki wyrobów samochodopobnych którymi jeżdziłem to m.in:
BMW, Audi, VW.
Na ich podstawie właśnie wyrobiłem sobie zdanie, że starzyzną się przestaję interesować.
BTW: Żaden z nich nie był starszy niż 10 lat w momencie zakupu.

Data: 2009-10-17 00:46:34
Autor: P_ablo

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hbafv1$1l8$1news.onet.pl...

[...]

Najwyrazniej masz jakiegos wybitnego PH :)
Ja mam zgola inne doswiadczenia z uzywkami ale tez prawie zadnego z nowkami... no ale tez mam inne priorytety, lans lubie i posiadanie takiego a nie innego modelu jest celem samym w sobie.

Czego bys nie pisal, Polacy wola uzywki, ba nawet 42 %Niemcow ktorzy znacznie czesciej kupuja nowe twierdzi, ze to nienajlepszy interes: http://skocz.pl/daqad

Picasso

Data: 2009-10-17 09:36:07
Autor: Cavallino
superoszczedny golf - no to policzmy
Użytkownik "P_ablo" <ooo@op.pl> napisał w wiadomości news:

Czego bys nie pisal, Polacy wola uzywki,

I bardzo dobrze, przynajmniej ma kto ode mnie kupować samochody jak już się zużyją i je sprzedaję.
Ale słowo "wolą" jest tu nie na miejscu - na tej samej zasadzie Polacy wolą ubierać się w lumpeksach. ;-)

Data: 2009-10-17 09:57:53
Autor: J.F.
On Sat, 17 Oct 2009 00:46:34 +0200,  P_ablo wrote:
Czego bys nie pisal, Polacy wola uzywki, ba nawet 42 %Niemcow ktorzy znacznie czesciej kupuja nowe twierdzi, ze to nienajlepszy interes: http://skocz.pl/daqad

Polakow nie stac na nowe, a jaki to interes zalezy od potrzeby auta,
kosztow robocizny, badan technicznych - w Niemczech nie moze byc np
widocznej rdzy, usterka katalizatora tez moze kosztowac.

Ale jak sie w Niemczech zrobil kryzys przed laty, to i oni nagle
odkryli ze wystarczy wstawic katalizator do swojego starego wozka i
placic znacznie mniejszy podatek.

No coz - jak sie chce miec nowe auto, to trzeba sprzedac stare, jak
sie chce kupic uzywane, to ktos musi kupic nowe - wiec obie grupy sa
potrzebne :-)

J.

Data: 2009-10-16 14:34:30
Autor: Arek (G)
[...]

Pod warunkiem, że ten używany pochodzi z dobrego i sprawdzonego źródła. Oczywiście trzeba jeszcze zdefiniować czym jest dobre i sprawdzone źródło. Dla nie których jest to niemiecki dziadek jeżdżący do kościoła a8 w tedeji z 100 000 przejechanymi przez 15lat.

A.

Data: 2009-10-16 14:28:03
Autor: Arek (G)
[...]

Bardziej mi wygląda na to, że ktoś kto kupuje jakiś sprowadzony używany przystanek z mocno wątpliwą przeszłością. Potrzebuje sobie wytłumaczyć, że dobrze zrobił i że jest niezły cwaniak.

A.

Data: 2009-10-16 14:32:08
Autor: Jan Strybyszewski
Arek (G) pisze:

Bardziej mi wygląda na to, że ktoś kto kupuje jakiś sprowadzony używany przystanek z mocno wątpliwą przeszłością. Potrzebuje sobie wytłumaczyć, że dobrze zrobił i że jest niezły cwaniak.

Szczegolnie jak kupil tanio :)  i ma teraz problem.

Data: 2009-10-16 14:35:50
Autor: Arek (G)
Jan Strybyszewski pisze:
Arek (G) pisze:

[...]

Zresztą, zawsze można sobie wmówić, że będzie jeździł wolno i bezpiecznie wówczas fakt, że zamiast poduszek powietrznych ma pianki montażowe nie będzie tak bolał:)

A.

Data: 2009-10-23 10:01:02
Autor: Jan Strybyszewski
superoszczedny golf - no to policzmy
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Taa, jutro twoim zdaniem, ta Sierra będzie miała już 50 lat.

Weź przestań już, bo tylko potwierdzasz opinie o pracownikach pekapu w Polsce.

Jestes idiota czy tak se pieprzysz ?

Data: 2009-10-16 12:57:53
Autor: huri_khan
Grzegorz pisze:
Po to, że używane ale trwałe auto przy założeniu taniego i solidnego serwisu (!!!) jest znacznie tańsze w eksploatacji od "oszczędnej" nówki. Ale to wiadomo od dawna.

Ale brakuje założenia ile lat ma to używane auto i jak długo zamierzamy ten samochód eksploatować

Jeżeli weźmiemy że nasz używany samochód ma 10 lat i zamierzamy przez 10 lat używać, to wyniki mogą się znacznie różnić.

Samochód używany ma 19 lat i wszystko sie sypie, nowo kupiony ma 9 lat i zaczyna się sypać ;)

Co z sytuacją że zaczyna brakować części zamiennych bo już nie produkują a ceny używek są z kosmosu?

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-10-16 13:33:27
Autor: Grzegorz
superoszczedny golf - no to policzmy
Hello huri_khan !:

Jeżeli weźmiemy że nasz używany samochód ma 10 lat i zamierzamy przez 10 lat używać, to wyniki mogą się znacznie różnić.

Fakt, ale bardziej zależy to od marki auta. Ja tam wolę 20-letniego Merca od rocznego Poldka :-D !

Samochód używany ma 19 lat i wszystko sie sypie, nowo kupiony ma 9 lat i zaczyna się sypać ;)

Nie w każdym.  Poza tym od wieku to rdza zależy i parę innych drobiazgów, reszta od przebiegu i trwałości auta. A właśnie ta  trwałość jest wyraźnie lepsza w segmencie dużych aut, choć nie wszystkich.

Co z sytuacją że zaczyna brakować części zamiennych bo już nie produkują a ceny używek są z kosmosu?

Oddajesz auto (i tak niewiele warte) na złom i kupujesz kolejne, np. 4-7 letnie :-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-10-16 13:35:49
Autor: Cavallino
superoszczedny golf - no to policzmy
Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:hb9ll7$n07$2news.onet.pl...
Hello huri_khan !:

[...]

A od statku kosmicznego też?
Bo szanse na zdobycie obu masz podobne.

Data: 2009-10-16 14:39:35
Autor: Arek (G)
Cavallino pisze:
[...]

Obstawiam, że szanse na statek kosmiczny są większe:)

A.

Data: 2009-10-16 13:40:25
Autor: huri_khan
Grzegorz pisze:

Oddajesz auto (i tak niewiele warte) na złom i kupujesz kolejne, np. 4-7 letnie :-) !

A8 na złom ? Chyba nie w Polsce ;)

Data: 2009-10-16 13:49:28
Autor: Jan Strybyszewski
Grzegorz pisze:

Nie w każdym.  Poza tym od wieku to rdza zależy i parę innych drobiazgów, reszta od przebiegu i trwałości auta. A właśnie ta  trwałość jest wyraźnie lepsza w segmencie dużych aut, choć nie wszystkich.

Segment duzych aut ma
a) przbiegi
b) normalne czesci kosztuja krocie

Efekt... kupowanie trupa z Niemiec po wypadku i latanie byle czym.
To wlasnie mozna kupic.  Jak ktos nie wierzy niech popatrzy na zadbane duze samochody w Niemczech i czemu sa drozsze niz w PL ?

Skoro te w PL od emeryta do kosciola a ze kiepski katol to i do kosciola sporadycznie wiec 10 lat i 100tys tiaaaa

Oddajesz auto (i tak niewiele warte) na złom i kupujesz kolejne, np. 4-7 letnie :-) !

I tak co roku ?

Data: 2009-10-16 12:43:44
Autor: Robert_J
superoszczedny golf - no to policzmy
pomylilem sie gdzies?

W idiotycznym założeniu że jedynym kryterium wyboru auta jest oszczędność ;-).

Data: 2009-10-16 12:48:43
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
superoszczedny golf - no to policzmy
Kolega/żanka Robert_J napisał/a:
pomylilem sie gdzies?
W idiotycznym założeniu że jedynym kryterium wyboru auta jest
oszczędność  ;-).

Nie widzę takiego założenia. Za to widzę założenie koszty/komfort i autor udowadnia (nie wnikam na ile rzetelnie, ale praktyka pokazuje, że ma rację), że wybierając stare auto można mieć większy komfort przy niższych kosztach.

Data: 2009-10-16 13:17:30
Autor: Robert_J
superoszczedny golf - no to policzmy
Nie widzę takiego założenia.

Sam tytuł wątku poniekąd jest takim założeniem. Wskazuje że cały wywód będzie miał na celu wykazanie oszczędności :-). Komfort w tym całym "wyliczeniu" jest tylko efektem ubocznym...

Data: 2009-10-16 13:18:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <kn(usun_to)@post.pl> napisał w wiadomości news:4ad84f92$1news.home.net.pl...
[...]

Komfort tyłka czy głowy?
Bo niektórzy bardziej cenią to drugie.

Data: 2009-10-16 12:58:56
Autor: Robert_J
superoszczedny golf - no to policzmy
utracone korzysci czyli odsetki, tu wazne zalozenie ze mamy te gotowizne na
skladzie,

Następne idiotyczne założenie... Uważasz że te 90.000 to z odsetek bankowych? Ktoś bez szemrania wywalający prawie 90.000 gotówką na auto raczej nie ciuła ich przez 10 lat, tylko po prostu go na to stać. A jak go stać to kupuje auto kierując się zgoła innymi czynnikami niż śmieszna oszczędność... Oszczędnością kierujesz się Ty, na dodatek przyjmując błędnie że tak rozumuje większość....

opcja jazdy ...jest tansza o 40 000 pln. Z tej okolo kwoty trzeba pokryc...
[...]

Ty naprawdę nie masz innych zmartwień niż liczenie? Może weź się do roboty to nie będziesz miał dylematów czy kupić 10-letnie auto czy nowe?

moj pan kaziu tez umie sobie z takim autem poradzic...

Jak każdy pan Kaziu z każdym autem ;-)))

...jestem wiec w
lepszej sytuacji niz wiekszosc Polakow

Czyżby? ;-)))

ekologia, a8 juz jest, golfa trzeba zrobic.

Wiesz, zawsze możesz kupować wszystkie sprzęty używane. Przecież już są, a nowe trzeba zrobić... ;-)))

imo ta cala zabawa z co2 to debilizm.

Podobnie jak całe Twoje "rozumowanie"...

Data: 2009-10-16 13:58:36
Autor: P_ablo
superoszczedny golf - no to policzmy

Użytkownik "bez koncepcji na nazwe" <kucior11WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

pomylilem sie gdzies?

Zapomniales napisac o wypierdzianych fotelach a to jeden z glownych argumentow wiadomo kogo.

Picasso

Data: 2009-10-16 14:36:16
Autor: Robert_J
superoszczedny golf - no to policzmy
Tak mnie naszlo zeby zasymulowac koszty kupna nowego golfa 1,6 tdi DSG, niby
tego superoszczednego, z jakims wielkim czyms np a8 4,2

A tak już w ogóle na zakończenie tej dyskusji należy zauważyć, że "superoszczędność" prezentowanego golfa to jego bezwzględnie małe zużycie paliwa, a nie oszczędność kosztów w ogóle :-). To autor wątku zaczął dorabiać całą teorię. Oszczędność auta to nie to samo co koszty zakupu, użytkowania i utrata wartości :-)

Data: 2009-10-16 14:48:10
Autor: Arek (G)
superoszczedny golf - no to policzmy
bez koncepcji na nazwe pisze:
czesc.

[...]

Mam dla Ciebie lepszy pomysł. Powiedzmy, że chleb w sklepie kosztuje ok 2PLN. Stary chleb ok 20gr. Policz sobie ile zyskałeś jedząc stary chleb przez kilka lat. Owszem możesz oszczędzić jeszcze bardziej chodząc po sąsiadach i zbierając odpady.

Już widzimy ile tracimy na kupnie *nowego* chleba. Oczywiście chleb to nie jedyny artykuł na którym możemy oszczędzać. Jest tego znacznie więcej wszystko zależy od inwencji, której jak widać Tobie nie brakuje.

Pozdrawiam,
A.

Data: 2009-10-16 15:03:28
Autor: =Marcos=
[...]

W Korei Północnej nadają w telewizji poradniki z serii "Smaczne i zdrowe potrawy z przydrożnych ziół i trawy".
Można iść w tym kierunku :>

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]