suport

Data: 2015-08-27 23:00:26
Autor: stalowe
suport
Cześć,
potrzebuję wymienić suport, ale nie wiem jaką ma długość. Chciałem to zrobić bez wcześniejszego rozbierania roweru. Jak rozbiorę to nie pojadę, a sklep mam po drodze.
Czy jest szansa dobrać suport na podstawie typu roweru/korby jaką mam? Grzebię w internecie ale nie widzę konkretnych danych.
Rower to kellys quartz 2009 a korby mam SHIMANO M361 Octalink (42X32X22T).
--
jureko

Data: 2015-08-28 08:28:53
Autor: qrt
suport
Dnia Thu, 27 Aug 2015 23:00:26 -0700 (PDT), stalowe@gmail.com napisał(a):

Cześć,

Czy jest szansa dobrać suport na podstawie typu roweru/korby jaką mam?

dokładnie tak sie to robi - długość suportu dobierasz na podstawie modelu
korby. Przy czym długość suportu  nie koniecznie musi wcale być taka jak w
specyfikacji. Jej długość można dobierać wedle własnych preferencji ale to
chyba jeszcze nie ten etap :)
Grzebię w internecie ale nie widzę konkretnych danych.
Rower to kellys quartz 2009 a korby mam SHIMANO M361 Octalink (42X32X22T).

googlasz przez shimano m361 bottom bracket i voila! - pierwszy link na górze :)

http://cycle.shimano.co.kr/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-Acera/SI_0094A/SI-0094A-001-ENG_v1_m56577569830667768.PDF

123mm.

Data: 2015-08-28 00:01:47
Autor: stalowe
suport
W dniu piątek, 28 sierpnia 2015 08:29:10 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
Dnia Thu, 27 Aug 2015 23:00:26 -0700 (PDT), stalowe napisał(a):

[...]

O, dzięki! Ja w tabeli widzę 126mm ale teraz już wiem jak szukać.
Z ciekawości - wpływa to (długość) jakoś znacząco na jazdę czy nie zawracać sobie głowy?
--
jureko

Data: 2015-08-28 09:07:30
Autor: Nuel
suport
W dniu 2015-08-28 o 09:01, stalowe@gmail.com pisze:
[...]

Wpływa na linie łańcucha. Wiąze sie to z dokładnościa pracy przerzutek i możliwościa prawidłowego ich regulowania. Przy za krótkim suporcie mozesz miec sytuacje ze najmniejsza koronka korby będzie ci zahaczała o ramę. Ja w poprzednim rowerze stosowałem krótsze suporty niż zalecane do danej korby.

Pozdrawiam
Nuel

Data: 2015-08-28 10:26:01
Autor: PeJot
suport
W dniu 2015-08-28 o 09:07, Nuel pisze:

[...]

Oraz nie da się wyregulować przedniej przerzutki, która nie jest w stanie dowolnie blisko przysunąć klatki do ramy, szczególnie przy rurze podsiodłowej średnicy >34 mm. Z dodatkowych atrakcji to łańcuch zasuwa niebezpiecznie blisko ufajdanej błotem szerokiej opony MTB.

Ja w poprzednim rowerze stosowałem krótsze suporty niż zalecane do
danej korby.

Ma to też swoje (+), przy napędzie 3x8 i krótszej niż producent zaleca długości osi suportowej na środkowej koronce z przodu łańcuch całkiem poprawnie obsługuje wszystkie 8 koronek z tyłu. Dobre dla osób które nie chcą wiedzieć co to krzyżowanie łańcucha.

--
P.Jankisz

Data: 2015-09-06 23:25:56
Autor: Wojciech Penar
suport
W dniu 28.08.2015 o 09:07, Nuel pisze:
[...]

Pal licho ramę...
Nie zmieniając suportu przy wymianie korby dziwiłem się, że nowa korba
tak ładnie, głęboko siadła (przejście z Alivio 8rz na Alivio 9rz -
stara korba dość mocno odstawała)...

Kupiwszy właśnie nową, śliczną oponę na planowany wypad w góry
doszedłem do wniosku, że nie minie się z "wózkiem" przedniej
przerzutki...

Pozdrawiam,
Wojtek

PS: Nuel, czy Twój mail jest prawidłowy?

Data: 2015-09-07 13:48:10
Autor: Nuel
suport
W dniu 2015-09-06 o 23:25, Wojciech Penar pisze:
W dniu 28.08.2015 o 09:07, Nuel pisze:

PS: Nuel, czy Twój mail jest prawidłowy?

Poszedl priv:)

K.

Data: 2015-08-28 10:48:15
Autor: qrt
suport
Dnia Fri, 28 Aug 2015 00:01:47 -0700 (PDT), stalowe@gmail.com napisał(a):

[...]

z tabeli wynika iż modelu suportu dla twej korby to BB-UN26(-K) a on ma
długość (wedle tej samej tabeli) 123mm poprostu kup dedykowany support i tyle. Zamienników na octalink i tak nie ma wiec problem z ewentualnym wyborem Ci
odpada :)

Data: 2015-08-28 02:22:40
Autor: stalowe
suport
W dniu piątek, 28 sierpnia 2015 10:48:30 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
Dnia Fri, 28 Aug 2015 00:01:47 -0700 (PDT), stalowe napisał(a):

> Z ciekawości - wpływa to (długość) jakoś znacząco na jazdę czy nie zawracać sobie głowy?

z tabeli wynika iż modelu suportu dla twej korby to BB-UN26(-K) a on ma
długość (wedle tej samej tabeli) 123mm

zgadza się, mój błąd. Patrzyłem na BB-ES25 z kolumny dla FC-M361-8
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
--
jureko

Data: 2015-08-28 06:22:27
Autor: Ignac
suport
W dniu piątek, 28 sierpnia 2015 11:22:41 UTC+2 użytkownik sta...@gmail.com napisał:

> [...]

Jeśli łańcuch nie klinował się na klatce przerzutki przedniej, przy dowolnym
przerzucaniu go i były dostępne wszystkie możliwe przełożenia w napędzie, to
kupujesz wkład z identyczną co poprzednio długością osi.
W tym celu odkręcasz śruby mocujące korby zdejmujesz korby z osi i mierzysz
jej długość suwmiarką i po problemie.
Natomiast, jeśli nie było tak jak opisane wyżej, to musisz dobrać długość
osi, jeśli oczywiście chcesz.

Zasadniczo, bo za długa oś, to bardzo duże przekoszenia łańcucha,
a za krótka, to m.im. brak możliwości zrzucania na najmniejszą zębatkę.
Najprościej to zrobić tak: montuję wkład np. 113 mm, przykręcam lekko do końca
mufy/adaptery, montuje korby, ustawiam łańcuch na środkowej tarczy z przodu,
a z tyłu przerzucam łańcuch od dołu do góry po kasecie/wolnobiegu, łańcuch w
na skrajnych zębatkach (z tyłu) ma nie ocierać o klatkę przerzutki przedniej,
jeśli ociera, to montuje następny wkład z dłuższą osią, 118 mm, aż będzie spełniony powyższy warunek. Dobrze mieć w tym celu sklep stacjonarny, który
wymieni Ci wkład na taki z dłuższą osią.

Niezależnie od wszystkiego, możliwe są jeszcze złe odległości między tarczami
mechanizmu korbowego, wtedy musisz i te odległości skorygować odpowiednimi
podkładkami dystansowymi. Ja tak musiałem zrobić, ale to już inna bajka.

Data: 2015-08-28 11:31:37
Autor: Ignac
suport
W dniu piątek, 28 sierpnia 2015 15:22:30 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

[...]

Nieznacznie,
to można doregulować długością linki vs długość pancerza, ale ta regulacja ma
nie pogorszyć bezproblemowego zrzucania łańcucha przez przerzutkę przednią z
tarczy średniej na najmniejszą, zwłaszcza przy skrajnych położeniach łańcucha
na kasecie/wolnobiegu z tyłu. Jeśli tych dwóch warunków nie da się pogodzić,
to należy wymienić wkład na następny (w kolejność) z dłuższą osią.
Można też podłożyć pod prawy adapter podkładkę dystansową, np taką:
http://allegro.pl/podkladka-dystansowa-35x45x1-din-988-5szt-i5471030667.html
ale nie więcej niż 1-1,5 mm.
Jest trochę z tym zabawy, ale dostajemy dzięki temu bajkowy napęd.

suport