Data: 2011-07-12 15:37:00 | |
Autor: CeZ__134 | |
suport- temat gwintow | |
Witam
Moj 16-to letni Cannondale wyzional ducha. Gwint ktory mialem w mufie suportu po kilkunastu latach wyglada jak zwietrzaly i juz nie trzyma.Tak ze przykrecajac suport juz przekrecam miski. wyjscie jest jedno, no moze dwa. Zatem. kupic nowy suport i go wkleic na sztywno w rame.?! ( jednorazowa akcja ) Badz tez, poszukac zakladu ktory rozwierci mufe, nabije tuleje gwintowana z mosiadzu.. Badz inna opcja ktora wpadla mi do glowy, ale nie wiem czy realna... Wiec. Wymyslilem sobie zeby kupic suport z zewnetrznymi lozyskami ( czy mozna zalozyc kazda korbe do takiego suportu ? )wkleic go i w razie zuzycia/rozwalenia sie suportu wymieniac tylko lozyska do ktorych jest dostep z zewnatrz ?!. Tylko pytanie: czy sa takie suporty na kwadrat ? Przerabial ktos temat ?..Od razu uprzedzam, przegwintowanie nic nie da .. pozdrawiam CeZ__134 |
|
Data: 2011-07-12 15:49:00 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
suport- temat gwintow | |
Użytkownik "CeZ__134" <Da__FreaK@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ivhilo$ivq$1news.onet.pl... Witam Nr 3: spawacz _profesjonalista_, który "nałoży" świeżego mięsca w mufę a potem to przygotuje do gwintowania. Gdbyś chciał kleić suporty etc. to pamiętaj że są też środki "zrywalne" więc teoretycznie można to wyjąc do wymiany łożysk. Problem z suportami zewnętrznymi jest taki, że one potrafią relatywnie szybko zaliczyć zgona w stosunku do klasycznych. Poszukaj kumatego spawacza żeby rzucił na to okiem zanim zaczniesz kleić etc. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 09/07/2011 Ghetto tubeless manual |
|
Data: 2011-07-12 15:56:51 | |
Autor: CeZ__134 | |
suport- temat gwintow | |
Spawacz to lekka kicha bo nie sadze aby pozniej nalozony z dwoch stron spaw idelanie w osi nagwintowac. jestem spawaczem wiec wiecm ze gwintowanie spawu raczej mija sie z celem ( spaw jest twardszy od materialu spawanego ) Dlatego muslalem na kombinowana metoda suportu z zewnetrznymi lozyskami+kwadrat, ale z tego co widze to nie ma do kupienia takich kombinacji. Zastanawiam sie nad suportem najprostrzym, czyli takim z osobna osia+2 miski+lozyska. ale nie wiem czy produkuja cos takiego . Ciagle szukam.. |
|
Data: 2011-07-12 16:09:53 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
suport- temat gwintow | |
Użytkownik "CeZ__134" <Da__FreaK@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ivhjr0
Spawacz to lekka kicha bo nie sadze aby pozniej nalozony z dwoch stron spaw idelanie w osi nagwintowac. jestem spawaczem wiec wiecm ze gwintowanie spawu raczej mija sie z celem ( spaw jest twardszy od materialu spawanego ) Na 100% rozmawiałem z kimś/czytałem gdzieś dokładnie taki opis naprawy suportu. Spaw może być twardszy niż mufa, ale wątpie aby był twardszy od gwintownika. Nie dam sobie ręki za to uciąć, ale uważam że to jest do zrobienia tyle że będzie to trudny proces. Dlatego muslalem na kombinowana metoda suportu z zewnetrznymi lozyskami+kwadrat, ale z tego co widze to nie ma do kupienia takich kombinacji. Nie wiem czy kiedykolwiek były robione. Zastanawiam sie nad suportem najprostrzym, czyli takim z osobna osia+2 miski+lozyska. ale nie wiem czy produkuja cos takiego . Ciagle szukam. Jeżeli to ma jeździć w terenie to może być kiepsko ze szczelnością. Zrób sobie coś a la press fit czyli wklej w ramę tuleje redukującą i w nią łożyska a do tego stoczoną oś suportu na kwadrat i powinno to jako tako działać. Nie wiem czy połapiesz wymiary i będzie się to trzymać oraz trzymać linię łańcucha, ale skoro masz ochotę rzeźbić to można jechać na całego :) Jest jeszcze jedna opcja pt wycięcie mufy i wstawienie nowej, ale to naprawdę musiałby robić ktoś kto ma pojęcie o TIG i cienkościennych rurach. No i na koniec pytanie: czy siła sentymentu jest warta tyle zachodu? :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 09/07/2011 Ghetto tubeless manual |
|
Data: 2011-07-12 16:20:56 | |
Autor: CeZ__134 | |
suport- temat gwintow | |
Zrób sobie coś a la press fit czyli wklej w ramę tuleje redukującą i w nią Tuleje wkleic to byloby naprostrze rozwiazanie. jest jedno ale: Trzeba by rozwiercic o conajmniej 4 mm mufe w ramie, a o wyjdzie ze scianka musy bedzie mial ok 1mm. ( tuleja musi miec swoja grubosc ) To by bylo najlepsze rozwiazanie. Jest jeszcze jedna opcja pt wycięcie mufy i wstawienie nowej, ale to naprawdę musiałby robić ktoś kto ma pojęcie o TIG i cienkościennych rurach. Fakt, sentyment do ramki mam. Jest juz stara , popekana ale ciagle zajebiscie mi sie na niej jezdzi :) Taniej zdecydowanie wyjdzie poszukac jakiejs ramki do 400 zl ,a nie reanimowac dziadka :) A tak toto wyglada :) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4e777a942870329.html |
|
Data: 2011-07-12 18:49:56 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
suport- temat gwintow | |
Użytkownik "CeZ__134" <Da__FreaK@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ivhl85$t8n$1news.onet.pl... Fakt, sentyment do ramki mam. Jest juz stara , popekana ale ciagle zajebiscie mi sie na niej jezdzi :) Taniej zdecydowanie wyjdzie poszukac jakiejs ramki do 400 zl ,a nie reanimowac dziadka :) Pikna ;) Gdyby nie lęk przed Mielcem to poleciłbym Ci abyś zrobił sobie u nich kopię z taką samą geometrią :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 09/07/2011 Ghetto tubeless manual |
|
Data: 2011-07-12 18:57:36 | |
Autor: CeZ__134 | |
suport- temat gwintow | |
Pikna ;) Gdyby nie lęk przed Mielcem to poleciłbym Ci abyś zrobił sobie u Ramka popekana w poprzek glowki ( u gory dawno nabilem tulejke- pekniecie nie idzie ) od dolu pekniecie na jakies 2-3 cm z boku co jest fotka :) Do tego popekane pod siodelkiem ( bylo tam fabryczne mocowanie zacisku- obciety , zastapiony obejma ) do tego, nie widac na fotce, nie ma tarczy z tylu. Mocowanie zrobilem do niej z radiatora od procesora i teraz siedzi tam tarcza :) smiga az milo :) Jutro zrobie fotki :) Dlatego szkoda mi tej ramki :)Sentyment straszny :) Podzwonilem wlasnie i dowiedzialem sie ze u mnie w miescie jest koleszka co spawa ramy, z pewnoscia bedzie mogl przegwintowac:) Wiec mysle ze wloch elegancko tam usiadzie :) Ale to jutro dowiem sie szczegolow :) ( z chcecia bym dowiedzial sie szczegolow takiej operacjiod kogos kto przerabial takowa akcje- dokladniej jak suport pozniej siedzi ) pozdr |
|
Data: 2011-07-12 20:02:25 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
suport- temat gwintow | |
Użytkownik "CeZ__134" <Da__FreaK@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ivhudt$4p8$1news.onet.pl... Ramka popekana w poprzek glowki ( u gory dawno nabilem tulejke- pekniecie nie idzie ) od dolu pekniecie na jakies 2-3 cm z boku co jest fotka :) Do tego popekane pod siodelkiem ( bylo tam fabryczne mocowanie zacisku- obciety , zastapiony obejma ) do tego, nie widac na fotce, nie ma tarczy z tylu. Mocowanie zrobilem do niej z radiatora od procesora i teraz siedzi tam tarcza :) smiga az milo :) Jutro zrobie fotki :) Wiem coś o tym :) Podzwonilem wlasnie i dowiedzialem sie ze u mnie w miescie jest koleszka co spawa ramy, z pewnoscia bedzie mogl przegwintowac:) Wiec mysle ze wloch elegancko tam usiadzie :) Ale to jutro dowiem sie szczegolow :) Jeżeli on naspawa materiału a potem przegwintuje to będzie ok. Daj znać jak poszło. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 09/07/2011 Ghetto tubeless manual |
|
Data: 2011-07-13 11:49:39 | |
Autor: Tomasso | |
suport- temat gwintow | |
Użytkownik "CeZ__134" napisał:
Mocowanie zrobilem do niej z radiatora od procesora i teraz siedzi tam tarcza :) Pokaż proszę to mocowanie, bo mnie zaintrygowało. Ja też wypiłowałem mocowanie z radiatora przykręcane do otworów na bagażnik, ale jeszcze nie założyłem zacisku. t |
|
Data: 2011-07-13 13:01:02 | |
Autor: cytawa | |
suport- temat gwintow | |
CeZ__134 pisze:
Spawacz to lekka kicha bo nie sadze aby pozniej nalozony z dwoch stron spaw Tak sobie mysle, ze nalutowanie czegos moglo by wystarczajaco pomoc w regeneracji gwintu. Potem mozna dac np suport kinexa z plastykowymi miskami, ktory nie wymaga idealnego gwintu Jan Cytawa |
|
Data: 2011-07-12 15:58:15 | |
Autor: CeZ__134 | |
suport- temat gwintow | |
Data: 2011-07-12 16:02:16 | |
Autor: CeZ__134 | |
suport- temat gwintow | |
http://mslonik.pl/rowery/technika/373-budowa-starego-suportu-cz-3-suport-na-kwadrat.html
Takie cos by bylo najlepsze, tylko zeby miski wkrecic na stale i przykleic. |
|
Data: 2011-07-12 16:10:56 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
suport- temat gwintow | |
Użytkownik "CeZ__134" <Da__FreaK@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ivhk55$omm$1news.onet.pl... http://mslonik.pl/rowery/technika/373-budowa-starego-suportu-cz-3-suport-na-kwadrat.html A dostęp do łozysk będzie w jaki sposób? -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 09/07/2011 Ghetto tubeless manual |
|
Data: 2011-07-12 16:23:41 | |
Autor: CeZ__134 | |
suport- temat gwintow | |
http://mslonik.pl/rowery/technika/373-budowa-starego-suportu-cz-3-suport-na-kwadrat.html Miski by byly wklejone w rame na stale,( przydal by sie gwint do tych misek ), wiec dostep do lozysk z zewnatrz :) |
|
Data: 2011-07-12 14:50:52 | |
Autor: Ignacy | |
suport- temat gwintow | |
CeZ__134 <Da__FreaK@poczta.onet.pl> napisał(a):
Miski by byly wklejone w rame na stale,( przydal by sie gwint do tych misek ), wiec dostep do lozysk z zewnatrz :) ...a w celu lepszego ustabilizowania-podparcia misek dorobiłbym z kawałka rury tulejkę dystansową o długości takiej jak odległośc między nimi(miskami) tak aby po skręcenia częśc siły przenosiła równie owa tulejka...tak bym może spróbował. Ignac -- |
|
Data: 2011-07-12 16:14:53 | |
Autor: PeJot | |
suport- temat gwintow | |
W dniu 2011-07-12 15:37, CeZ__134 pisze:
Witam Kleje są demontowalne. Tu raczej był była by lepsza żywica typu "płynny metal". Badz tez, poszukac zakladu ktory rozwierci mufe, nabije tuleje gwintowana z Koszt raczej będzie większy od nowej ramy. Od razu uprzedzam, przegwintowanie nic nie da .. "anglika" daje się przerobić na "włocha". Podszedłbym do tematu inaczej. Jeśli gwint jest zniszczony, klejenie niewiele da. Zdjąć resztki gwintu rozwiertakiem nastawnym, umocowanym w wiertarce kolumnowej. Potem wytoczyć pierścienie, pasowane *ciasno* na obudowę suportu a luźno w mufę i dopiero takie coś wkleić. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-07-12 16:27:41 | |
Autor: CeZ__134 | |
suport- temat gwintow | |
Podszedłbym do tematu inaczej. Jeśli gwint jest zniszczony, klejenie Gwint jako taki jest, tylko ze jest juz ponadrywany i nie ma pierwotnej wysokosci zwojow. Wkrecic moge, ale przy probie docisniecia na `zicher` przekakuje gwint. Moge jeszcze wkleic zywica epoksydowa nasmarowany olejem suport, zrobi sie lekki gwint, trzymac bedzie, i odkrecic sie da bo olej nie wiaze zywicy. Tylko pytanie, czy da rade to zrobic tak, aby nie skrzypialo :) |
|
Data: 2011-07-12 20:25:26 | |
Autor: PeJot | |
suport- temat gwintow | |
W dniu 2011-07-12 16:27, CeZ__134 pisze:
Gwint jako taki jest, tylko ze jest juz ponadrywany i nie ma pierwotnej Adaptery OK, czy też zjechane ? Myślę że można by spróbować kleju do gwintów - powierzchnia dosyć spora, przy odtłuszczeniu powinno trzymać. Niestety, teraz widzę że materiał to aluminium, to zdecydowanie przekreśla klej. Typowe kleje do gwintów są do stali, i w połączeniach z aluminium praktycznie nie trzymają. Ja bym się poddał. Na pocieszenie: aluminium na skupie złomu jest po ~8 zł/kilo :) ATSD, coś Ty zrobił, że zerwałeś gwint w suporcie ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-07-12 16:40:01 | |
Autor: CeZ__134 | |
suport- temat gwintow | |
"anglika" daje się przerobić na "włocha". Wymiary: gwint angielski : średnica gwintu (mufy): 1.37" (34.798mm) skok gwintu : 24 TPI (24 zwoje na cal) szerokość mufy suportu : 68 lub 73mm miska lewa: gwint prawoskrętny miska prawa: gwint lewoskrętny (dokręcamy w lewo:-) gwint włoski : średnica gwintu: 36mm skok gwintu: 24 TPI szerokość mufy suportu: 70 mm obydwie miski posiadają gwint prawoskrętny. Wyglada na to ze faktycznie mozna przegwintowac na wlocha - suporty mozna kupic. Teraz pytanie, probowal to ktos ?:) |
|
Data: 2011-07-12 17:07:38 | |
Autor: Adam Jurzyk | |
suport- temat gwintow | |
On 2011-07-12 15:37, CeZ__134 wrote:
Moj 16-to letni Cannondale wyzional ducha. Gwint ktory mialem w mufie KiedyĹ Mavic produkowaĹ suport nadajÄ cy siÄ na takie okazje, ale chyba juĹź tego nie robi. http://www.bikepro.com/products/bottom_brackets/mavic.html Na ebay-u siÄ zdaĹźa: http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=Bottom+Bracket+Mavic+610 Pozdrawiam, Adam |
|
Data: 2011-07-12 17:31:45 | |
Autor: CeZ__134 | |
suport- temat gwintow | |
Bardzo proste rozwiazanie :) Wlasnie rozmyslalem jak by dorobic takie zewnetrzne tuleje i nagwintowac tylko suport :) Tylko ze, nie wiem jakiej grubosci jest scianka w suporcie zeby zrobic na niej gwint :) Jak bym usiadl, zrobil rysunki i dal komus do zrobienia , to sadze ze spokojnie moglbym z tego skorzystac :) Tylko ze, bedzie to dosc drogo..;-/ |
|
Data: 2011-07-12 19:17:41 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
suport- temat gwintow | |
CeZ__134 pisze:
Witam Tak bym zrobił, zazwyczaj tak sie robiło. Kup jakiś lepsiejszy środek, który przez 50 tys. km nie złapie luzu. Ważne tylko, aby jego długość była uśredniona, aby pasowały do niego następne korby. Seco |
|
Data: 2011-07-12 21:18:50 | |
Autor: ToMasz | |
suport- temat gwintow | |
CeZ__134 pisze:
WitamTak. Kup wkład suportu na kwadrat, na łożyskach maszynowych. Dlaczego taki? bo przy zastosowaniu misek wkręcanych, miska jest regulatorem, i musi mieć sprawny gwint. integralny wkład suportowy, musi sie na gwincie lekko trzymać poprostu zeby nie wypadł, ale gwint nie jest już elementem zapewniającym regulacje. nie przenosi takich dużych sił, stąd obudowy wkładów suportowych są robione czasem z plastiku. Mimo to radziłbym Ci kupić metalowy ( rozmiar dobrze dobierz). Posmaruj go klejem, nawiń mu na gwint konopie- takie jak do uszczelniana połączeń gwintowych w rurkach z gazem lub wodą. następnie nasmaruj to klejem i wkręć tak jak sie da. Następnego dnia możesz jeździć. Klej: Distal, _wolno wiążący_ Poxipol, epidian, xxx rapid, płynny metal - kiszka. Distal sobie spenetruje wszystko co trzeba, nasączy - będize miał na to parę godzin, poprzecieka wszędzie, potem zastygnie. Raczej to potem rozkręcisz, i wkręcisz w gwint z distalu. Oczywiście oczyść wszystko starannie przed klejeniem i wymyj w benzynie lub acetonie. ToMasz |
|
Data: 2011-07-13 09:19:21 | |
Autor: MichałG | |
suport- temat gwintow | |
ToMasz pisze:
CeZ__134 pisze: nie zlekceważ odtłuszczenia - distal na tłuste nie łapie. -- Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2011-07-13 12:11:00 | |
Autor: kosik | |
suport- temat gwintow | |
W dniu 2011-07-12 15:37, CeZ__134 pisze:
Badz inna opcja ktora wpadla mi do glowy, ale nie wiem czy realna... Przegwintuj na suport wĹoski - on ma troche wiÄkszÄ ĹrednicÄ. Wprawdzie wĹoskie majÄ mufÄ 70mm ale nie problem daÄ 1mm podkĹadki z kaĹźdej strony. -- Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2011-07-13 13:10:50 | |
Autor: live_evil | |
suport- temat gwintow | |
W mojej starej poziomce udaĹo mi siÄ zerwaÄ gwint w ramie podczas
wkrÄcania suportu. To co zostaĹo z gwintu poprawiĹem gwintownikiem, a suport wkrÄciĹem na poxipol. JeĹşdziĹo toto wiele lat. -- live_evil |
|
Data: 2011-07-13 13:22:39 | |
Autor: Saurus | |
suport- temat gwintow | |
W dniu 2011-07-13 13:10, live_evil pisze:
W mojej starej poziomce udaĹo mi siÄ zerwaÄ gwint w ramie podczas Mnie siÄ wĹaĹnie przypomniaĹo, Ĺźe w poziomce przez zĹy montaĹź korby z zewnÄtrznymi ĹoĹźyskami prawa miska "rozjechaĹa" mi duĹźÄ czÄĹÄ gwintu. Później zmieniĹem suport na Power Spline (MSZ znacznie lepszy pod wzglÄdem montaĹźu i demontaĹźu korb niĹź kwadrat, przy takiej samej trwaĹoĹci ĹoĹźysk) i wkrÄcajÄ c prawÄ miskÄ pomogĹem jej tylko taĹmÄ teflonowÄ . Jak na razie po ~4500 km wciÄ Ĺź siÄ wszystko trzyma i nic nie dokrÄcaĹem. Ale caĹkiem moĹźliwe Ĺźe taki wkĹad zĹapaĹ teĹź zwoje gwintu ktĂłrych zewnÄtrzne miski z krĂłtszym gwintem nie uszkodziĹy. |
|
Data: 2011-07-13 16:28:01 | |
Autor: CeZ__134 | |
suport- temat gwintow | |
Zatem Panowie, krotko i zwiezle.. Czy ktos przerabial gwinotwanie na wlocha ?. Dzis sie dowiedzialem ze gwint wloski jest tytlko milimetr wiekszy od anglika, wiec nie wiem czy to bedzie faktycznie trzymac. Koszt operacji - 100 zl :) Zatem pozostanie tylko rozebrac rame i zawiezc ja do firmy. pozdr |
|
Data: 2011-07-13 20:03:17 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
suport- temat gwintow | |
Użytkownik "CeZ__134" <Da__FreaK@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ivka1d$is3$1news.onet.pl...
Dołóż to do nowej ramy i jak będziesz mieć sprawny sprzęt to wtedy reanimuj swoją starą. Ramę :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 09/07/2011 Ghetto tubeless manual |
|