suszenie ręczników w łazience

Data: 2009-12-13 13:35:59
Autor: Rentier
suszenie ręczników w łazience
Witam,
ma ktoś może jakiś ciekawy pomysł na to poza oklepanymi drabinkami?
Mam podłogówkę w łazience, ale jednak to nie wystarcza..

Data: 2009-12-13 14:06:42
Autor: Prawusek
"Rentier" <fekaliusz@gmail.com> wrote in message
Witam,
ma ktoś może jakiś ciekawy pomysł na to poza oklepanymi drabinkami?
Mam podłogówkę w łazience, ale jednak to nie wystarcza..

Są suszarki mocowane do ściany - pudło z grzałkami, wentylatorami, filtrami
i wieszakiem, z którego zwisają ściany foliowe, taki worek z suwakiem -
osłaniającym rzeczy suszone i stanowiącym kanał do przepływu gorącego
powietrza.

Data: 2009-12-13 14:23:17
Autor: Prawusek
suszenie ręczników w łazience
"Prawusek" <prawusek@interia.pl> wrote in message

Idea jest tutaj:
http://allegro.pl/item852130847_super_suszarka_do_ubran_suszy_w_2h.html#gallery

Data: 2009-12-13 18:16:54
Autor: XL
Dnia Sun, 13 Dec 2009 14:06:42 +0100, Prawusek napisał(a):

[...]

Ty to zawsze wymyślisz... --

Ikselka.

Data: 2009-12-13 18:30:24
Autor: Prawusek
"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message
> [...]

> i wieszakiem, z którego zwisają ściany foliowe, taki worek z suwakiem -
> osłaniającym rzeczy suszone i stanowiącym kanał do przepływu gorącego

Ty to zawsze wymyślisz...
-- Ikselka.

Nie ja - tak suszono filmy po obróbce, takie suszarki widziałem, do podobnej
dałem linka. Tanie rozwiązanie na suszenie odwirowanego prania. Zwłaszcza,
że nie zawsze da się uzyskać jeszcze lepszą wentylację w łazience.

Data: 2009-12-13 22:56:03
Autor: XL
Dnia Sun, 13 Dec 2009 18:30:24 +0100, Prawusek napisał(a):

[...]

To może mi powiesz, co się dzieje z wilgotnym powietrzem z tego pudła? --

Ikselka.

Data: 2009-12-14 02:25:04
Autor: Prawusek
> [...]

> że nie zawsze da się uzyskać jeszcze lepszą wentylację w łazience.

To może mi powiesz, co się dzieje z wilgotnym powietrzem z tego pudła?

Przeczytaj jeszcze raz. Zajrzyj do Allegro.

Data: 2009-12-14 02:39:29
Autor: Prawusek

> [...]
> -- >
> Ikselka.

Przeczytaj jeszcze raz. Zajrzyj do Allegro.

http://www.allegro.pl/item852130847_super_suszarka_do_ubran_suszy_w_2h.html

    Powietrze "idzie" na pomieszczenie, urządzenie jak widać nie jest
przywiązane, a jedynie podłączone kablem do sieci.

Data: 2009-12-14 14:06:17
Autor: XL
Dnia Mon, 14 Dec 2009 02:25:04 +0100, Prawusek napisał(a):

Przeczytaj jeszcze raz. Zajrzyj do Allegro.

Nie musze - umiem zrozumiec za pierwszym razem, nawet zanim przeczytam
dokładnie, bo zwykle "skanuję" tekst.
I nie dlatego pytam, że nie rozumiem, lecz aby zwrócić na coś uwagę: wilgoć
nie jest usuwana z pomieszczenia, pomieszczenie się zawilgaca, wilgoć
wchodzi w ściany i przy niesprawnej (no tak, skoro normalnie ręczniki nie
schną) wentylacji mamy potem pogorszenie się warunków i piękny grzyb. --

Ikselka.

Data: 2009-12-14 14:51:59
Autor: Prawusek
> [...]

wchodzi w ściany i przy niesprawnej (no tak, skoro normalnie ręczniki nie
schną) wentylacji mamy potem pogorszenie się warunków i piękny grzyb.

Czyżby ten człowiek nie wiedział dlaczego?

Data: 2009-12-13 18:14:45
Autor: XL
Dnia Sun, 13 Dec 2009 13:35:59 +0100, Rentier napisał(a):

Witam,
ma ktoś może jakiś ciekawy pomysł na to poza oklepanymi drabinkami?
Mam podłogówkę w łazience, ale jednak to nie wystarcza..

Dobra wentylacja.
--

Ikselka.

Data: 2009-12-13 22:11:47
Autor: Rentier
suszenie ręczników w łazience

Dobra wentylacja.

jest, ale nie wystarcza.

Data: 2009-12-13 23:12:06
Autor: XL
suszenie ręczników w łazience
Dnia Sun, 13 Dec 2009 22:11:47 +0100, Rentier napisał(a):

Dobra wentylacja.

jest, ale nie wystarcza.

Widocznie nie jest dobra. Może okna masz zbyt szczelne - wtedy pomimo
dużego otworu wentylacyjnego nie będzie dobrze działać wentylacja.
--

Ikselka.

Data: 2009-12-14 02:54:42
Autor: Prawusek
> [...]

> ma ktoś może jakiś ciekawy pomysł na to poza oklepanymi drabinkami?
> Mam podłogówkę w łazience, ale jednak to nie wystarcza..

    Zawsze możesz błyskawicznie skrócić czas suszenia. Wystarczy szmatę
zanurzyć w spirytusie, a następnie wywiesić po wykręceniu w przewiewnym
miejscu...
    Tak jak to robi się z firankami stylonowymi po praniu - zanurza w
denaturacie, w którym zachodzi wybielanie chemiczne i optyczne, oraz
pobranie wody przez denaturat i rozwieszenie firan na miejscu przewiewnym,
gdzie po paru minutach (odparowanie spirytusu) są całkowicie suche (żeby
jeszcze nie te pirydyny)...

Data: 2009-12-14 14:08:02
Autor: XL
Dnia Mon, 14 Dec 2009 02:54:42 +0100, Prawusek napisał(a):

[...]

Na jakiej zasadzie??? Bardzo świetne ;-PPP

i rozwieszenie firan na miejscu przewiewnym,
gdzie po paru minutach (odparowanie spirytusu) są całkowicie suche (żeby
jeszcze nie te pirydyny)...

Jasne, to może w Chanel nr 5 - będzie w dodatku jeszcze pachniało... :->
--

Ikselka.

Data: 2009-12-14 14:53:08
Autor: Prawusek

> [...]

> jeszcze nie te pirydyny)...

Jasne, to może w Chanel nr 5 - będzie w dodatku jeszcze pachniało... :->

Proste, bezwodny (prawie) alkohol etylowy ciągnie wodę jak smok... :-)))

Data: 2009-12-14 20:14:42
Autor: XL
Dnia Mon, 14 Dec 2009 14:53:08 +0100, Prawusek napisał(a):

[...]

Nie rozumiem - na czym ma fizycznie polegać to "ciągnięcie"?
--

Ikselka.

Data: 2009-12-14 21:38:32
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1fri12kt6mbzr.qwzwx2lctejf$.dlg40tude.net...

Nie rozumiem - na czym ma fizycznie polegać to "ciągnięcie"?
-- Ikselka.

Ruchy Browna

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-12-14 22:42:12
Autor: XL
Dnia Mon, 14 Dec 2009 21:38:32 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

Raczej nie:
"Przykładem mieszaniny, która ma mniejszą objętość niż użyte do jej
sporządzenia składniki jest mieszanina wody i etanolu (alkoholu etylowego).
Za kontrakcję objętości odpowiedzialne są w tym przypadku wiązania wodorowe
powstające pomiędzy atomami wodoru grupy hydroksylowej etanolu a wolnymi
parami elektronowymi na atomie tlenu w cząsteczce wody.". Wiki.
--

Ikselka.

Data: 2009-12-14 23:27:33
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1iic3fhtzbopt.olrshi06nvn1$.dlg40tude.net...
[...]

To o czym piszesz tłumaczy zmianę objętości po zamieszaniu h2o i c2h5oh, a nie "wyciąganie" wody z firanek.
Bo widzisz, nie wystarczy wklepać coś w wyszukiwarkę wikipedii. Trzeba jeszcze mieć jakieś tam minimalne pojęcie o fizyce. :-D

Data: 2009-12-14 23:34:06
Autor: XL
Dnia Mon, 14 Dec 2009 23:27:33 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

To, o czym piszę, tłumaczy, skad się bierze owo "ciągnięcie" - ano z powodu
powstawania określonych wiązań. I nie chodzi tu o zmianę objętości, lecz o
owe wiązania. --

Ikselka.

Data: 2009-12-15 03:23:01
Autor: Prawusek

> [...]

powodu
powstawania określonych wiązań. I nie chodzi tu o zmianę objętości, lecz o

I w tym polączeniu lotne cząsteczki ulatują Jasiowi do kiepały...

Data: 2009-12-15 11:46:44
Autor: Jan Werbiński
[...]

Zrób doświadczenie. Zamocz firankę w metanolu, wykręć, a następnie włóż do
etanolu.
Rezultat identyczny. Poprzednia ciecz została usunięta przez nową. Bez wody.
Bez wiązań wodorowych.
:-)

Data: 2009-12-15 21:58:00
Autor: XL
Dnia Tue, 15 Dec 2009 11:46:44 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

Zatem chodzi jedynie o różnice w napięciu powierzchniowym obu cieczy.
--

Ikselka.

Data: 2009-12-16 02:27:43
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1lt98egph5ngv$.1kapm4cy7zrlr$.dlg40tude.net...
[...]

Też nie. Po prostu zanurzenie przedmiotu w jakichkolwiek cieczach wzajemnie mieszających się powoduje wypłukiwanie poprzedniej przez kolejną. Jeżeli ostatnia ciecz jest tak lotna, jak np alkohol to firanka czy cokolwiek nasączone taką cieczą bardzo szybko schnie. Ruchy Browna sprzyjają mieszaniu i uśrednianiu stężenia mieszaniny.

Data: 2009-12-16 05:36:27
Autor: Prawusek
"Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote in message
> [...]

ostatnia ciecz jest tak lotna, jak np alkohol to firanka czy cokolwiek
nasączone taką cieczą bardzo szybko schnie. Ruchy Browna sprzyjają

Lżejsze cząstki ulatując z powierzchni tkaniny do góry wytwarzają przy jej
powierzchni ciąg jak w kominie...

Data: 2009-12-15 03:21:18
Autor: Prawusek
> [...]

powstające pomiędzy atomami wodoru grupy hydroksylowej etanolu a wolnymi
parami elektronowymi na atomie tlenu w cząsteczce wody.".

Jasiu Górski - Niedowiarek?

Data: 2009-12-13 21:12:54
Autor: basti78
suszenie ręczników w łazience

Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał
ma ktoś może jakiś ciekawy pomysł na to poza oklepanymi drabinkami?
Mam podłogówkę w łazience, ale jednak to nie wystarcza..

a kładziesz je na podłodze jak dywan? powinno pomóc no i ładnie bedzie wyglądać;)

--

Sebastian

Data: 2009-12-14 10:38:17
Autor: mk
suszenie ręczników w łazience
Mam normalny pomysł: grzejnik drabinkowy wpięty w co lub(i) z grzałką elektr.
Pdr. M

Data: 2009-12-14 14:15:20
Autor: Yozwig

Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:hg2n3e$sla$1news.dialog.net.pl...
Witam,
ma ktoś może jakiś ciekawy pomysł na to poza oklepanymi drabinkami?
Mam podłogówkę w łazience, ale jednak to nie wystarcza..

Oklepane drabinki grzeją łazienkę
i suszą ręczniki. Są dobre i praktyczne.
Ty masz ogrzewanie podłogowe, którym
możesz się pochwalić przed rodziną
nic im nie wspominając, że jest dużo
gorsze niż oklepane drabinki :P.

--
Yozwig

Data: 2009-12-14 14:17:19
Autor: Yozwig

Użytkownik "Yozwig" <jsugalski@cukrownia.ropczyce.pl> napisał w wiadomości news:hg5dp8$dgt$1news.onet.pl...

[...]

Zapomniałem dodać, że warto by pompę
ciepła z odwiertami za 250 000 zł
jeszcze dokupić do tej podłoguffki,
byłoby bardziej new-trendy i nie oklepane :P
Bo Ty klasę masz, nie?

 -- Yozwig

Data: 2009-12-14 19:49:46
Autor: basti78
suszenie ręczników w łazience

hehe kolega Yozwig się rozwinął ;)))))

ale cos w tym jest - podlogowke mam i ja, ale nie rzrezygnowałem z grzejnika (co prawda ładnego) wlasnie na rzecz jakiejkolwiek praktycznosci łazienki - to nie ekspozycja, tylko zycie - na ekspozycji nikt sie nie kąpie i nie wiesza mokrych rzeczy ;)))

--

Sebastian

Data: 2009-12-14 21:45:14
Autor: Rentier
Yozwig pisze:

Oklepane drabinki grzeją łazienkę
i suszą ręczniki.
Ano właśnie wolę cieszyć oko nieoklepanym. _moje_własne_oko_
  Są dobre i praktyczne.
Ty masz ogrzewanie podłogowe, którym
możesz się pochwalić przed rodziną
Nie.Ponieważ  _zrobiłem_je_dla_siebie_ Lata całe mieszkałemz klasycznym, wkurzającym ogrzewaniem "żeberkowym" Doceniam teraz komfort.
nic im nie wspominając, że jest dużo
gorsze
Masz i ktoś ci je spaprał?
  niż oklepane drabinki :P.
Sorry, nie podejmuję się  dyskusji o wyższości drabin nad ciepłą podłogą czy odwrotnie.

Data: 2009-12-14 22:03:28
Autor: Prawusek

Sorry, nie podejmuję się  dyskusji o wyższości drabin nad ciepłą podłogą
czy odwrotnie.

    Ogrzewanie podłogowe nie wyklucza użycia drabinek ogrzewanych do
suszenia. Najprościej te drabinki zainstalować podłączając do prądu. Jeżeli
podłogówka jest termostatowana uwzględni dodatkowe źródło ciepła.

suszenie ręczników w łazience