suzuki hayabusa k8 jako turystyk

Data: 2010-01-10 23:21:20
Autor: skate
suzuki hayabusa k8 jako turystyk
Cześć,
Planuję wypad do Włoch na maj/czerwiec (na razie sam, ale 1-2 motocykle więcej  mile widziane). Trasa: Alpy - Dolomity - Lago di Garda, cel: Toskania.
Z dotychczasowego doświadczenia: zakładałem tankbag i plecak i wystarczało, ale to były trasy po Polsce. Z tankbagiem o wysokości ok 20 cm ponad 150 chciało urwać głowę, chociaż jak się zdesperowałem i wcisnąłem podbródek w ten tankbag, to pojechałem i ponad 200. Ale tak się długo nie da. Tu nasuwa się pytanie, jak koledzy dostosowywali swoje K8+ do dłuższej turystyki: szyba akcesoryjna, stelaże, kufry, juki i kołczany. Tylko nie mówcie, że wystarcza karta kredytowa.

pozdro
skate
suzuki hayabusa k8
chińczyk enduro 200 ccm też niezła k.

Data: 2010-01-11 10:25:04
Autor: (pj)
W dniu 2010-01-11 00:21, skate pisze:
Tu nasuwa
się pytanie, jak koledzy dostosowywali swoje K8+ do dłuższej turystyki:

nie wiem czemu pytasz wylacznie o buze w nowej budzie? ale u mnie szyba turystyczna MRA i centralny kufer Givi na dedykowanym stelazu daly rade

--
pozdr
pj

Data: 2010-01-11 10:39:16
Autor:
suzuki hayabusa k8 jako turystyk
Tylko dlatego, że stelaże prawdopodobnie się różnią, ale pewien nie jestem.  Używasz tylko centralnego kufra?

pozdro

Data: 2010-01-11 12:35:53
Autor: (pj)
W dniu 2010-01-11 11:39, wodnik260@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:

Używasz tylko centralnego kufra?

tak - z bocznymi robi sie z buzy goldas... ;-)

--
pozdr
pj

Data: 2010-01-11 12:03:02
Autor: Ireneusz Dyła

Użytkownik "skate"  napisał w wiadomości

Tylko nie mówcie, że wystarcza karta kredytowa.

Jak do Toscanii to w zupełności wystarczy karta kredytowa ;-)

Zacząłbym od szyby. Co prawda w K8 jest nieco wyższa niż w
starszych modelach, ale mi osobiście w normalnej pozycji jeszcze
przysłaniała górę zegarów. Po kilku próbach idąc od oryginału
do turystycznej znalazłem się w środku z szyba sportową z garbem.
Taka imo była najlepsza: nie przysłaniała zegarów jak oryginał i nie
hałasowała jak turystyczna. Kolejna sprawa to kask, na trasę
musi być taki żebyś mógł swobdonie kręcic głową przy 150
bez pdrywania i gwizdów. Jak już sobie taki zestaw skomponowałem
to jazda z tankbagiem > 30cm nie stanowiła wielkiego utrudnienia.
Rzeczywistą porażką jest natomiast pełne okufrowanie buzy bo
robi się z niej autobus o szerokości ca 120-130cm. i jest znacznie
szerzej niż w lusterkach. K8 znaczaco się w tej dziedzinie nie zmieniła.
Można z takim zestawem utrzymywać podróżną w okolicach 2 paczek
i nic nie odpada, ale już w ciasnych winklach kufry czasem przycierają
o asfalt. Pamiętaj też, że w takim sierpniu Dolomity są zakorkowane
i jak się okufrujesz to będziesz stał w tych korkach jak każdy samochód.
Jazda przez 30-50km na 1. biegu i półsprzęgle nie jest przyjemna.
Wydaje się więc sensowan rada PJ-a, żeby założyć tylko topkejsa i
ograniczyć klamoty do minimum. I na koniec: okufrowana buza
wygląda tak paskudnie, że odechciewa się na nią wsiadać.

Irek i ktm-y

Data: 2010-01-11 13:33:26
Autor: Grzegorz Rogala
skate pisze:

Trasa: Alpy - Dolomity - Lago di Garda, cel: Toskania.

samemu czy z plecakiem?
jak plecak to jak wychowany motocyklowo?
jak wychowany to wystarczy tankbag + topcase + sakwy tekstylne jak najwezsze
jak niewychowany.. to zamow dhl ;)

[...]
Demonizujesz albo za duzo autem jezdzisz, na buzie nie wieje.

Ale tak się długo nie da.
da sie, po 24h troszke boli glowa. Pozniej juz nie.

Tu nasuwa się pytanie, jak koledzy dostosowywali swoje K8+ do dłuższej turystyki: szyba akcesoryjna, stelaże, kufry, juki i kołczany.
szyba mra (model z podgieta koncowka)
stelaz pod topcase i 42-48l topcase zeby nie robic goldasa
sakwy kappa/bagster jak musisz
i voila :)
moja wersja dwuosobowa http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/por089.JPG
namiot,spiwory maty pelna niezaleznosc.. ale hotele wygodniejsze ;)
na k4. Ale wymiary k8 sie nie zmniejszyly.

Tylko nie mówcie, że wystarcza karta kredytowa.
wystarcza.

--
pozdr
Rogal

Data: 2010-01-11 22:27:37
Autor: skate
suzuki hayabusa k8 jako turystyk

> Tylko nie mówcie, że wystarcza karta kredytowa.
wystarcza.
cicho, wiem.

Dziękuję Koleżeństwu, będzie szybka i topcase.
I sakwy na karty kredytowe.

pozdro
skate
hayabusa
chińczyk enduro --

Data: 2010-01-13 12:21:14
Autor: Grzegorz Rogala
skate pisze:

Dziękuję Koleżeństwu, będzie szybka i topcase.
I sakwy na karty kredytowe.

I taka mala uwaga, chociaz blisko jedziesz, ustaw sobie poprawnie klamki (w sensie poziomu a nie odleglosci od kiery) gdyz poniewaz w dlugotrwalej jezdzie (pow 12h) jak masz zle ustawione to nadgarstki tak dostaja, ze nastepnego dnia ciezko wziac kiere w rece.

--
pozdr
Rogal

suzuki hayabusa k8 jako turystyk