świadczenie pielęgnacyjne odebrane niezgodnie z konstytucja

Data: 2013-02-24 09:54:47
Autor: tosia021
świadczenie pielęgnacyjne odebrane niezgodnie z konstytucja
świadczenie pielęgnacyjne pobierane jest z tyt.opieki na matką - przyznane decyzją administracyjna w 2011r. Do dzisiaj spełnione są niezmiennie wszystkie warunki jego pobierania. Sejm zmienił ustawę i od 1.07.2013r zostanie ono odebrane i przyznawane za nowych zasadach.
 Gdzie można się odwołać z powodu niezgodności z Konstytucja - zasada nie działania prawa wstecz. Uważam, że na nowych zasadach można przyznawac nowe świadczenia, ale już przyznanych nie wolno odbierać jeśli spełnione sa warunki jakie obowiązywały w dniu przyznawania.

Data: 2013-02-24 10:02:17
Autor: Tomasz Myrdin
W dniu niedziela, 24 lutego 2013 18:54:47 UTC+1 użytkownik tosi...@gmail.com napisał:
[...]

A gdzie tu masz działanie prawa wstecz? Czy według nowych przepisów mają odebrać i ponownie weryfikować świadczenia które już otrzymałaś według starego stanu prawnego od 2011r? Natomiast jeśli uważasz że to jest nie w porządku to najlepiej z tym iść do urny wyborczej przy najbliższych (i następnych) wyborach.

Data: 2013-02-25 04:34:57
Autor: tosia021
W dniu niedziela, 24 lutego 2013 19:02:17 UTC+1 użytkownik Tomasz Myrdin napisał:
> [...]

A gdzie tu masz działanie prawa wstecz? Czy według nowych przepisów mają odebrać i ponownie weryfikować świadczenia które już otrzymałaś według starego stanu prawnego od 2011r?

Dokładnie tak - odbierają świadczenie do którego prawo nabyłam w 2011r.

Data: 2013-02-25 14:04:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 25 Feb 2013, tosia021@gmail.com wrote:

[...]

    ^^^^^^^^^^^^^^

Dokładnie tak - odbierają świadczenie do którego prawo nabyłam w 2011r.

  Chyba pojęcia nie są zbyt klarowne.
  Ty na 100% piszesz o "prawie do świadczenia". O uprawnieniu.
  Tomasz na 100% pisze o *świadczeniu*.

  Świadczeniem są pieniądze otrzymane do ręki lub na konto, a nie obietnica
(no dobra, niech będzie: uprawnienie) do ich otrzymywania.
  To uprawnienie jest odbierane *TERAZ*, dobrze rozumiem?

  I rozróżnienie wcale nie jest takie teoretyczne i wirtualne - przyroda
zna przypadki, kiedy wskutek błędnych interpretacji jakieś świadczenie
wypłacano nienależnie i organ przyznający później chciał jego
zwrotu. Znaczy zwrotu tych JUŻ WYPŁACONYCH pieniędzy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-25 06:06:36
Autor: tosia021
W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 14:04:38 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]

(no dobra, niech będzie: uprawnienie) do ich otrzymywania.

  To uprawnienie jest odbierane *TERAZ*, dobrze rozumiem?

Tak teraz jest odbierane to uprawnienie (jak piszesz obietnica). Nie sa odbierane pieniądze już wypłacone, ale nadane kiedyś prawo ich wypłaty na przyszłość.

Data: 2013-02-26 01:06:27
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Ale to prawo niekoniecznie jest bezwarunkowe i bezterminowe.
  Jest różnica między "...przyznajemy świadczenie należne do śmierci"
a "przyznajemy świadczenie wg ustawy obowiązującej dziś", która
to ustawa nie musi gwarantować "nieodwołalności" uprawnienia.

pzdr, Gotfryd

świadczenie pielęgnacyjne odebrane niezgodnie z konstytucja