świadectwo jakości paliwa - do wglądu na stacji?

Data: 2016-07-17 13:01:18
Autor: sczygiel
świadectwo jakości paliwa - do wglądu na stacji?
Czy mozna jako klient detaliczny prosić o jakis dokument świadczący o jakości sprzedawanego paliwa na dowolnej stacji?

Cos mi sie po głowie kołacze że stacje takie cos powinny posiadać do każdego transportu paliwa ale nie jestem pewien czy jako szary robaczek mogę poprosić o pokazanie tego dokumentu i zerknięcie na to jaką jakość ma paliwo.
Np. ilość siarki itp.

Data: 2016-07-17 22:23:17
Autor: Czarek

W dniu 17.07.2016 o 22:01, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Kiedyś gablotce za szkłem przy drzwiach na jakiejś małej stacji widziałem dokument sprzed 2 dni z parametrami paliwa z ostatniej dostawy. Prawdopodobnie po każdej dostawie na każdej stacji takie coś mają "pod ręką" a czy muszą i chcą okazywać, to już inna sprawa.

--
Czarek

Data: 2016-07-18 00:54:00
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 17 lipca 2016 22:24:24 UTC+2 użytkownik Czarek napisał:
> [...]

Kiedyś gablotce za szkłem przy drzwiach na jakiejś małej stacji widziałem dokument sprzed 2 dni z parametrami paliwa z ostatniej dostawy. Prawdopodobnie po każdej dostawie na każdej stacji takie coś mają "pod ręką" a czy muszą i chcą okazywać, to już inna sprawa.

Dzieki za info. Następnym razem sobie podpytam :)

Łukasz Sczygiel

Data: 2016-07-17 23:32:32
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2016-07-17 o 22:01, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

możesz, mają, parę razy zdarzyło mi się pytać o nie przy tankowaniu ON w sezonie jesienno-zimowym, aby sprawdzić temperaturę mętnienia/blokady filtra. Tylko o to najlepiej pytać w godzinach "pierwszej zmiany", bo wieczorową albo nocną porą zazwyczaj standardową odpowiedzią obsługi jest "tak, mamy, ależ oczywiście można zobaczyć, ale jest u kierownika w biurze/biurku/szufladzie, a jego teraz nie ma, bardzo proszę przyjechać w godzinach 8-15 jak będzie kierownik.."

--
Pozdr.
Michał

Data: 2016-07-18 00:53:11
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 17 lipca 2016 23:32:35 UTC+2 użytkownik Michał Baszyński napisał:
> [...]

możesz, mają, parę razy zdarzyło mi się pytać o nie przy tankowaniu ON w sezonie jesienno-zimowym, aby sprawdzić temperaturę mętnienia/blokady filtra. Tylko o to najlepiej pytać w godzinach "pierwszej zmiany", bo wieczorową albo nocną porą zazwyczaj standardową odpowiedzią obsługi jest "tak, mamy, ależ oczywiście można zobaczyć, ale jest u kierownika w biurze/biurku/szufladzie, a jego teraz nie ma, bardzo proszę przyjechać w godzinach 8-15 jak będzie kierownik.."

Dziękuję za informację :)

Łukasz Sczygiel

Data: 2016-07-18 11:55:35
Autor: J.F.
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14d35770-5f9a-4424-bb19-edc2a1db9d0e@googlegroups.com...
[...]

Poprosic zawsze mozesz, najwyzej nie dostaniesz.
Tylko cos mi sie widzi, ze :
-pojedynczej cysterny nikt nie bedzie badal, bedzie badal "partie" gdzies w rafinerii,
-to co przyjedzie nie musi miec nic wspolnego z tym co zbadano ...

J.

Data: 2016-07-18 12:03:33
Autor: yabba
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:578ca797$0$15204$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zależy jaki magazyn paliw. Normalne magazyny badają i na "wjeździe" i na "wyjeździe".

-to co przyjedzie nie musi miec nic wspolnego z tym co zbadano ...

Oczywista oczywistość. W czasie transportu różne cuda się zdarzają.

--
Pozdrawiam,

yabba

-- -

Data: 2016-07-18 23:18:39
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 11:55:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Tylko cos mi sie widzi, ze :
-pojedynczej cysterny nikt nie bedzie badal, bedzie badal "partie" gdzies w rafinerii,

To raczej oczywiste. I na nic więcej nie liczę.

-to co przyjedzie nie musi miec nic wspolnego z tym co zbadano ...

A to już może być inaczej bo nawet nie tyle oszukane co po prostu można wrzucić do pół pełnego zbiornika jeden transport z ładnym certyfikatem i sie pomiesza z poprzednim który certyfikat ma kiepski.
W efekcie paliwo będzie tylko półdobre...

Tu nawet nie trzeba mieć złych zamiarów aby mocno zamieszać między papierem a rzeczywistością...

Data: 2016-07-19 02:19:21
Autor: przemek.jedrzejczak
świadectwo jakości paliwa - do wglądu na stacji?
oczekujesz ze producent ew. importer na pismie przyzna sie do paliwa niespelniajacego norm ? ciekawa koncepcja naprawde :-) ale nawet jesli Inspekcja Handlowa capnie kogos na goracym to skutecznosc rzadowego aparatu przemocy jest zenujaca:

Z informacji uzyskanych z wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej wynika, że do 31 grudnia 2015 roku, w związku z ujawnionymi nieprawidłowościami w zakresie jakości paliw ciekłych w trakcie kontroli prowadzonych w 2015 r., skierowano do prokuratur 73 zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, z których dotychczas wszczęto dochodzenia w 48 przypadkach. Zakończono postępowania w 48 sprawach, z których:
- umorzono postępowania w 36 przypadkach z następujących powodów:
? brak znamion przestępstwa - 20,
? nie wykryto sprawcy - 11,
? znikoma szkodliwość czynu - 2,
? czynu nie popełniono - 3,
- odmówiono wszczęcia postępowania w 9 sprawach,
- 1 postępowanie warunkowo umorzono,
- skierowano do sądów 2 akty oskarżenia.
W pozostałych 25 sprawach zawiadomienia nie zostały jeszcze rozpatrzone przez prokuratury i sądy.

Data: 2016-07-19 02:38:02
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 19 lipca 2016 11:19:23 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
oczekujesz ze producent ew. importer na pismie przyzna sie do paliwa niespelniajacego norm ? ciekawa koncepcja naprawde :-)

Normy normami, a jakość tego co kupujesz zazwyczaj jest sporo lepsza od norm.
Tyle że możesz kupić coś co mieści się w lepszych 10% normy albo cos co ma jakość z 90-tego procenta. Dzieki papierowi wiesz co tak naprawde kupujesz.
No i można by zrobić sobie runde po stacjach i porównać czy na markowej masz lepsze paliwo niż na innej markowej lub niemarkowej.

Bez papiera lejesz w ciemno i tylko po tym jak silnik pracuje możesz cokolwiek powiedzieć.

[...]

A to inna sprawa.
Mnie raczej chodzi o głosowanie nogami.
Zresztą najpierw muszę wiedzieć co w takim dokumencie jest umieszczone, potem jak to interpretować a potem porównać te dane między stacjami.

I wywnioskować czy wogóle jakikolwiek wniosek z tego płynie czy tak naprawde dalej nic nie wiadomo.

Data: 2016-07-19 03:38:15
Autor: przemek.jedrzejczak
świadectwo jakości paliwa - do wglądu na stacji?
-- Dzieki papierowi wiesz co tak naprawde kupujesz.

Nonsens jak juz powyzej wieloktrotnie wspomniano

-- I wywnioskować czy wogóle jakikolwiek wniosek z tego płynie czy tak naprawde dalej nic nie wiadomo.

tankuje síe na stacjach sieciowych i omija reszte

P.

Data: 2016-07-20 00:30:32
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 19 Jul 2016 02:38:02 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

[...]

Benzyna to nie wołowina żeby była lepsza/gorsza/świeża czy jakaś tam inna.
Są dość precyzyjne normy które paliwo spełnia, albo przynajmniej
teoretycznie powinno, a na pewno papier który dostaniesz na stacji będzie
mówił że normy spełnia bo musi - inaczej nie mogłoby trafić na stację.

Są pewne pogarszacze czy składniki których im mniej tym lepiej
(biokomponenty), ale ich ilość również reguluje norma i prawo i muszą być i
koniec.

A czy po drodze ktoś robił z tym paliwem jeszcze jakieś cuda żeby je
rozmnożyć, to tak nie wiadomo, a na pewno nie ma tego w papierach które
zobaczysz.
Tak jak i tego czy zbiornik jest regularnie czyszczony, czy filtry
wymieniane i czy pompy nie sypią metalowymi trocinami.
A najbardziej tego czy dystrybutor Cię nie strzyże nabijając kilka procent
więcej niż tankujesz.

No i można by zrobić sobie runde po stacjach i porównać czy na markowej masz lepsze paliwo niż na innej markowej lub niemarkowej.

Raczej masz to samo.
Ilość producentów paliwa w Polsce jest chyba bardzo niewielka i każdy
produkuje to samo.

Bez papiera lejesz w ciemno i tylko po tym jak silnik pracuje możesz cokolwiek powiedzieć.

I tak lejesz w ciemno.
Jedynie można się kierować tym, że duże koncerny być może lepiej pilnują
swojego paliwa przed ludźmi którzy chcieliby je podmienić na jakieś
wynalazki alchemików niż mały prywaciarz który sam może być alchemikiem.

Zasady na pewno tu nie ma, ale jak inspekcja sprawdza stacje, to problem z
trzymaniem norm mają zazwyczaj jakieś małe, niesieciowe.

Data: 2016-07-20 11:30:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości
[...]

ponoc potrafi sie zepsuc, i to raptem w pare miesiecy.
Co po trochu potwierdzam.

Są dość precyzyjne normy które paliwo spełnia, albo przynajmniej
teoretycznie powinno, a na pewno papier który dostaniesz na stacji będzie
mówił że normy spełnia bo musi - inaczej nie mogłoby trafić na stację.

Co prawda to prawda.

Są pewne pogarszacze czy składniki których im mniej tym lepiej
(biokomponenty), ale ich ilość również reguluje norma i prawo i muszą być i
koniec.

Ja sie juz pogubilem ile ich musi byc, ale na Tesco byla niedawno reklama - paliwo dobre, bezpieczne, tanie - bo nie zawiera biokomponentow :-)

[...]

http://www.lublin112.pl/skontrolowano-stacje-paliw-sprawdzano-tankujemy-tyle-pokazuja-wyswietlacze/
Danych nie podano - wiec nie wiadomo czy to bylo glownie ponizej 1%, czy blizej 5%.

https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/gospodarka/nik-o-legalizacji-i-kontroli-dystrybutorow-na-stacjach-paliw.html

[...]

Ponoc ilosc tirow wiozacych ON z Niemczech rosnie lawinowo.

J.

Data: 2016-07-20 03:16:05
Autor: przemek.jedrzejczak
świadectwo jakości paliwa - do wglądu na stacji?
-- > Ponoc ilosc tirow wiozacych ON z Niemczech rosnie lawinowo.

przy kursie 4,4 za euro ? skad te rewelacje ? zasadniczo rafineria w Schwedt obsluguje zachodniopomorskie np BP i tyle

P.

Data: 2016-07-20 12:31:03
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:67f54060-800e-4a84-aeb1-8457fb9f98df@googlegroups.com...
-- > Ponoc ilosc tirow wiozacych ON z Niemczech rosnie lawinowo.
przy kursie 4,4 za euro ? skad te rewelacje ? zasadniczo rafineria w Schwedt obsluguje zachodniopomorskie np BP i tyle

Z telewizji, ale czy nie z TVN ... nie pamietam.

Dziennikarze nawet "sledztwo" podjeli, pojechali za cysterna do ON (odpowiednie oznaczenia sa z tylu) i dojechali do niemieckiej rozlewni, gdzie wiecej takich cystern czekalo.

Kurs ? Ropa tak czy inaczej zagraniczna, za dolary kupowana.

Byc moze chodzi o przekret na VAT/akcyzie.

Proceder ponoc stary
http://moto.onet.pl/tanie-paliwo-wjezdza-cysternami-jak-dzialaja-gangi-w-polsce/4gk0e

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2016-07-19/wyludzili-500-mln-zl-z-podatku-vat-szef-gangu-zatrzymany/
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Handlowali-nielegalnym-paliwem-sprowadzali-ponad-200-cystern-tygodniowo-n102939.html

Tym razem zakladam, ze paliwo dobre, bo z normalnej niemieckiej dystrybucji.
Albo i nie
http://www.rp.pl/Kraj/160629805-Lewe-paliwo-z-Niemiec.html

Sa tez i inne "produkcje"
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,32-tysiace-litrow-trefnego-paliwa-mieli-cysterny-rurociag-i-podziemne-zbiorniki,205017.html
http://tvn24bis.pl/tech,80/falszywy-olej-napedowy-na-opolszczyznie,647980.html
http://www.nto.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/opolski-producent-rozpuszczalnika-sprzedawal-go-na-stacje-jako-olej-napedowy,10160794/

J.

Data: 2016-07-20 03:41:00
Autor: sczygiel
W dniu środa, 20 lipca 2016 12:31:11 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Tym razem zakladam, ze paliwo dobre, bo z normalnej niemieckiej dystrybucji.

Szczyt podejrzliwości:
Sprawdzić w którą strone to paliwo tymi cysternami jedzie :)

świadectwo jakości paliwa - do wglądu na stacji?