Data: 2009-06-10 07:24:52 | |
Autor: Tytus z Fabryki | |
swiadome NTG - samochod - jazda bokiem | |
Siemka
***kasior i teraz - czy sa/znacie/wyobrazacie sobie jakies przeciwwskazania do jezdzenia "bokiem"? jakies przepisy? bo ja wiem... unijne?wzgledy bezpieczeństwa? zdroworozsadkowe? Przodem i tylem no problem, sa do tego skonstruowane - choc w niektorych autach (n.p. mercedes 124) jazda tylem dozwolona jest dla osob do 50 kg (circa) czyli dla dzieci ale tam jest problem konstrukcji zaglowkow. Bokiem oprocz zdrowego rozsadku, przepisy dopuszczaja jazde tylko w autobusach miejskich (posiadajacych miejsca do stania), bo przeciez pasy wtedy nie zadzialaja... Zakladam ze auto wyprodukowane po 31.05.1995 Oczywiscie lektura homologacji danego pojazdu moze sporo wyjasnic no i tzw manual. -- T i żółte (te najszypsze) |
|
Data: 2009-06-10 13:05:54 | |
Autor: Leszek Karlik | |
swiadome NTG - samochod - jazda bokiem | |
On Wed, 10 Jun 2009 07:24:52 +0200, Tytus z Fabryki <fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote:
[...] Bokiem oprocz zdrowego rozsadku, przepisy dopuszczaja jazde tylko w Na zdrowy rozsądek to chciałem napisać dokładnie to samo, ale postanowiłem chwilę poguglać i nie znalazłem żadnych informacji że przy kolizji z boku pasy nie działają - z tego, co wyguglałem pasy bezpieczeństwa akurat zmniejszają poziom obrażeń przy uderzeniu w bok pojazdu. Podejrzewam, że mniej niż przy kolizji od przodu, ale kolizje od boku są ogólnie niebezpieczniejsze bo nie ma strefy zgniotu między uderzającym pojazdem a pasażerami. W każdym razie ja bym nie jechał w fotelu ustawionym bokiem. ;-) Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2009-06-10 13:46:13 | |
Autor: Arni | |
swiadome NTG - samochod - jazda bokiem | |
Leszek Karlik pisze:
Na zdrowy rozsądek to chciałem napisać dokładnie to samo, ale postanowiłem pasy bezpieczenstwa blokuja sie przy przeciazeniach bocznych, nawet na ostrzejszych zakrętach -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat |
|
Data: 2009-06-10 13:47:38 | |
Autor: Tytus z Fabryki | |
swiadome NTG - samochod - jazda bokiem | |
Siemka
*** "Leszek Karlik" Na zdrowy rozsądek to chciałem napisać dokładnie to samo, ale postanowiłem chwilę poguglać i nie znalazłem żadnych informacji że przy kolizji z boku pasy nie działają - z tego, co wyguglałem pasy bezpieczeństwa akurat zmniejszają poziom obrażeń przy uderzeniu w bok pojazdu. Oczywiscie guglales pod kontem jazdy na wprost z fotelem obroconym o 90 stopnii?? :) :) :) Bo to dwie rozne bajki... Ale NTG Spadam do domq BTW robilem dzis chyslera voyagera - nie da sie ruszyc z fotelem inaczej niz przod lub tyl...sprawdzilem :) -- T i żółte (te najszypsze) |
|
Data: 2009-06-10 14:11:54 | |
Autor: Leszek Karlik | |
swiadome NTG - samochod - jazda bokiem | |
On Wed, 10 Jun 2009 13:47:38 +0200, Tytus z Fabryki <fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote:
[...] Oczywiscie guglales pod kontem jazdy na wprost z fotelem obroconym o 90 Na początku, ale nic nie znalazłem na szybko. Bo to dwie rozne bajki... No, jazda na wprost z fotelem obróconym o 90 stopni powoduje że w przypadku kolizji jest strefa zgniotu, która pochłania energię zderzenia. :-) Z drugiej strony, podejrzewam że uderzenie z boku przy takiej prędkości jak często bywają kolizje na wprost powoduje śmierć na miejscu wszystkich pasażerów pojazdu... Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-06-12 10:45:41 | |
Autor: szadok | |
swiadome NTG - samochod - jazda bokiem | |
Dnia 10.06.2009 Leszek Karlik <leslie@hell.pl> napisał/a:
On Wed, 10 Jun 2009 07:24:52 +0200, Tytus z Fabryki <fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote: Na zdrowy rozsądek to chciałem napisać dokładnie to samo, ale postanowiłem Pas bezwładnościowy zablokuje się przy przeciążeniach bocznych, także przy dachowaniu czy ostrym hamowaniu. W środku jest kulka, która jak wypadnie ze swojego gniazda to blokuje zapdkę pasa. W niektórych pasach zabezpieczenie działa na tyle czule, że jak auto postawisz z dużej górki, to pasa nie wyciągniesz :) Oczywiście jest jeszcze drugie zabezpieczenie - siła odśrodkowa przy szybkim wyciąganiu pasa ze zwijarki, no i oczywiście nie wiem, czy wszystkie pasy bezp. mają taką samą konstrukcję co rozbierane przeze mnie :) pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami' śp. babcia ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail |