Data: 2009-04-24 20:30:01 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
http://www.youtube.com/watch?v=ypJZUxKvaiY
oba brzydkie... ale wynik mnie zaskoczył Impreza vs Laguna ;] -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-04-24 19:01:22 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Fri, 24 Apr 2009 20:30:01 +0200, zkruk [Lodz]
<zkruk_spam_@gazeta.pl> wrote: ale wynik mnie zaskoczył Życie nie składa się tylko z niekończących się testów łosia. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-24 21:34:19 | |
Autor: pavellz | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngv430p.m9f.rekinlazarus.wkurw.org... On Fri, 24 Apr 2009 20:30:01 +0200, zkruk [Lodz] To prawda, prawdziwy test łosia i tak odbywa się dopiero w salonie dealera. :) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-24 19:55:53 | |
Autor: Waldek Godel | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Dnia Fri, 24 Apr 2009 20:30:01 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=ypJZUxKvaiY jeżeli dobrze widzę, to tam są tzw. polscy dziennikarze motoryzacyjni. Oni mogą udowodnić dowolną rzecz, w zalezności od tego kto płaci za materiał. Jak zapłacisz, to Scania będzie szybsza od Porsche, BMW m5 lepiej poradzi sobie w błocie niż Defender a 160 km/h po mieście to nie jest niebezpieczna prędkość ale tylko i wyłącznie że jedziesz w dzień na swiatłach i wycięto wszystkie drzewa w okolicznych wsiach. No problemo. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-04-24 19:02:58 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Fri, 24 Apr 2009 19:55:53 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote: jeżeli dobrze widzę, to tam są tzw. polscy dziennikarze motoryzacyjni. Oni No jak raz Laga, dzięki 4WS, może sobie lepiej radzić w teście łosia od Imprezy, która ostatnio straciła pazur. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-24 23:53:50 | |
Autor: Tomasz Finke | |
świat się kończy... Impr eza vs Laguna | |
Robert Rędziak pisze:
łosia od Imprezy, która ostatnio straciła pazur. A teraz nadszedł kryzys i następna Impreza będzie miała pewnie FWD, silnik rzędowy i belkę skrętną ;-) T. |
|
Data: 2009-04-25 11:41:04 | |
Autor: .Peeter | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Tomasz Finke wrote:
A teraz nadszedł kryzys i następna Impreza będzie miała pewnie FWD, Będzie idealną konkurencją dla aktualnego Civica Type-R. :D Oj będzie się działo... :D -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| |
|
Data: 2009-04-24 20:49:54 | |
Autor: bratPit | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
oba brzydkie... no, to tylko czekać jak laguny WRC będą startować w rajdach ;-) brat |
|
Data: 2009-04-24 20:51:03 | |
Autor: szwagier | |
świat się kończy... Impr eza vs Laguna | |
zkruk [Lodz] pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=ypJZUxKvaiYNoooo...:) Ale Imprezy bym nie kupil nawet jakby wypadla lepiej. szwagier |
|
Data: 2009-04-24 21:01:15 | |
Autor: mirek | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
oba brzydkie... Zależy jak dla kogo. Laga obecna obiektywnie patrząc nie jest brzydka. |
|
Data: 2009-04-24 22:45:17 | |
Autor: Maciek \"Sołtys\" | |
świat się kończy... Impr eza vs Laguna | |
zkruk [Lodz] pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=ypJZUxKvaiY dziwne bo Kuzaj mówił że jeździ lepiej niż poprzednie STi -- Maciek "Sołtys" Kraków |
|
Data: 2009-04-24 23:07:10 | |
Autor: JBART | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
dziwne bo Kuzaj mówił że jeździ lepiej niż poprzednie STi ludzie różne rzeczy mówią i piszą, któryś z kierowców rajdowych (nie pamiętam który) powiedział, że to auto jest tak dobre, że szkoda mu było jechać szybko, żeby nic nie uszkodzić (od razu napiszę dla pieniaczy, że to ironia była) -- Jarek |
|
Data: 2009-04-25 08:53:31 | |
Autor: Maciek \"Sołtys\" | |
świat się kończy... Impr eza vs Laguna | |
JBART pisze:
dziwne bo Kuzaj mówił że jeździ lepiej niż poprzednie STi Dokładnie o to mi chodzi :) Kuzaj jest bardzo bliskim współpracownikiem Subaru Polska a jego firma to SUBARU :) co innego mógł powiedziedzieć http://www.youtube.com/watch?v=7pztysRFbvc -- Maciek "Sołtys" Kraków |
|
Data: 2009-04-26 19:48:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
świat się kończy... Impr eza vs Laguna | |
Maciek "Sołtys" pisze:
JBART pisze: Widziałem to kiedyś. Kuzaj wygląda jakby czytał z kartki tekst przygotowany mu przez sponsora, a na tylnym siedzeniu siedział gość z wycelowanym w niego pistoletem. 20% szybciej na łuku... Taaa... Rozumiem że na ringu, z tymi 20% wyższymi prędkościami w zakrętach, to poniżej 7 minut schodzi się tym samochodem z jednym łokciem za oknem, a drugą ręką obsługując radio ;) |
|
Data: 2009-04-25 00:44:02 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
dziwne bo Kuzaj mówił że jeździ lepiej niż poprzednie STi Bo STI jezdzi lepiej niz poprzednie. Co innego N14 - tutaj maja (mieli? wciaz maja?) problemy z przepisowa zwezka i doladowaniem. Ponoc inne firmy tuningowe do ogarniaja, ale nie wiem do konca jaka jest prawda. -- Olleo |
|
Data: 2009-04-28 10:58:11 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On 2009-04-27, Bartek <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> wrote:
Użytkownik <olleo@tlen.pl> napisał w wiadomości news:cab55003-ddbd-45e0-ba42-322338c80139s20g2000yqh.googlegroups.com... A jaki ma zwiazek "gwaltowne pierdolniecie" z tym, jak jezdzi samochod? To jedynie subiektywne odczucie prowadzacego, wynikajace jak zgaduje z efektu turbo-dziury... nic wiecej... I bardzo czesto nie ma znaczacego przelozenia na faktyczne osiagi samochodu. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-04-25 00:54:40 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On 24 Kwi, 20:30, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=ypJZUxKvaiY Nie ma co sie dziwic. Na dobra sprawe mozesz opracowac taki test, ze i maluch bedzie lepszy od Imprezy (np. wystarczajaco waski zakret 90 stopni). Ten test losia jest na tyle specyficzny, ze nie mozesz skorzystac z zalet napedu, jakie daje Subaru - za waski i zbyt szybko po sobie - po prostu musisz pojechac na okraglo, dlatego 4 skretne kola daja bardzo duzo, a Imprezie pomoc moze tylko zawieszenie i opony. Tak samo ten test na torze z Porsche Boxter S i BMW 320d (wg dziennikarzy pokonala wszystkich 3) - porownywano maksymalna predkosc w zakrecie bez utraty przyczepnosci... ale przy jezdzie "statycznej", tj. bez przyspieszania. Nawet na zdrowy rozum - przy skretnych 4 kolach dzialaja znacznie mniejsze sily poprzeczne na opony, to i sila odsrodkowa dzialajaca na samochod moze byc wieksza i predkosc wyzsza. Tyle, ze naped Subaru nie jest akurat zaleta, jesli chodzi o suchy tor i nie pomoze w takim przypadku - pazury pokazuje dopiero poza granica przyczepnosci oraz przy przyspieszaniu przy wyjsciu z zakretu. Laguna GT w rajdowych warunkach, w ktorych malo ktory zakret/luk pokonuje sie "na okraglo", nie ma zbyt wielkich szans. Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze w cywilnych (i nie tylko) warunkach takie 4WS jest bardzo fajnym rozwiazaniem ;) -- Olleo |
|
Data: 2009-04-25 10:38:48 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
olleo@tlen.pl pisze:
Nie ma co sie dziwic. Na dobra sprawe mozesz opracowac taki test, ze i Mam wrażenie że kazdy test w którym w d... dostanie Subaru będzie wg. ciebie testem nieobiektywnym. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 08:59:31 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 10:38:48 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote: Mam wrażenie że kazdy test w którym w d... dostanie Subaru będzie wg. ciebie testem nieobiektywnym. Mam wrażenie, że wynik pojedynczych mikrobenchmarków ma niewielkie znaczenie w życiu codziennym. Dopiero jakaś suma takowych (rozbudowana próba, zawierajaca różne sytuacje), ma sens. Do tego jeszcze dochodzą kryteria, wedle jakis ocenia się oceniany przedmiot. Ale faktem jest, że dla niektórych test łosia może być najważniejszy na świecie. Tylko jeśli ciągle musisz awaryjnie coś omijać, to może czas na zastanowienie się nad swoim stylem jazdy? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 11:05:02 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Robert Rędziak pisze:
Ale faktem jest, że dla niektórych test łosia może być No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (co pokazuje tego typu test) nie ma zasadniczego wpływu na ogólną ocenę sprawności zawieszenia? Na ciasnych i szybkich zakrętach lepiej zamiatać dupskiem czy pojechać "po szynach"? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 09:11:23 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 11:05:02 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote: No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (co pokazuje tego typu test) nie ma zasadniczego wpływu na ogólną ocenę sprawności zawieszenia? Na ciasnych i szybkich zakrętach lepiej zamiatać dupskiem czy pojechać "po szynach"? Szybka jazda, w warunkach dobrej przyczepności, nie polega na szarpaniu autem. Szarpie się, gdy chce się wytrącić auto z równowagi. I dalej, do usr...: a) należy określić kryteria oceny samochodu: co jest ważne, zachowanie w sytuacji ekstremalnej, zachowanie podczas szybkiej jazdy, czy też może komfort pasażerów; jakość drogi, przyczepność, warunki pogodowe, b) należy przeprowadzić kompleksowy test (np. przejazd jakiejś próby, jeśli chodzi o sprawdzenie pojazdu pod kątem sportu, wyścigów, to tu ciekawy może być czas na Ringu). A potem to już jeden woli matkę, drugi córkę, a trzeci sąsiadkę. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 20:30:53 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Robert Rędziak pisze:
b) należy przeprowadzić kompleksowy test (np. przejazd jakiejś Zgadza się, wtedy dopiero będziemy wiedzieć w 100% co jest warty ten samochód. Choć wystarczy już sam fakt, że można (ktoś będzie chciał) porównywać dużego i ciężkiego klocka do sportowej zabawki z Subaru. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 18:50:52 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 20:30:53 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote: Zgadza się, wtedy dopiero będziemy wiedzieć w 100% co jest warty ten samochód. Choć wystarczy już sam fakt, że można (ktoś będzie chciał) porównywać dużego i ciężkiego klocka do sportowej zabawki z Subaru. A bo niby Subarak to jakaś waga piórkowa? Masa własna Lagi oscyluje w okolicach 1500kg (w wersjach wypaśnych, a do takich zapewne należy Laga GT). Dla odmiany STI waży 1505-1525kg (WRX jest o około 100kg lżejszy i przestaje dziwić, że niektórzy uważają WRX265 za fajniejsze auto od STI). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 20:54:14 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Robert Rędziak pisze:
A bo niby Subarak to jakaś waga piórkowa? Masa własna Lagi oscyluje w okolicach 1500kg (w wersjach Czyli jak widać Impreza staje się kolejnym dupowozem do lansu, którego po górskich serpentynach pogoni narwny emeryt w Lagunie. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 19:54:44 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 20:54:14 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote: Czyli jak widać Impreza staje się kolejnym dupowozem do lansu, którego po górskich serpentynach pogoni narwny emeryt w Lagunie. Jeśli Laguna GT machnie Ring w okolicach 8:20, to tak. Ale jakoś w to nie wierzę, nawet z 4WS. Takie rzeczy robi R26.R, ale jest mocniejsza od GT, obuta w semislicki i waży jakieś 250kg mniej. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 09:31:24 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (co Kazdy lepszy kierowca ci powie, ze bokami bedzie moze efektowniej, ale i wolniej. -- Olleo |
|
Data: 2009-04-25 20:25:35 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
olleo@tlen.pl pisze:
No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (coKazdy lepszy kierowca ci powie, ze bokami bedzie moze efektowniej, ale LOL a o czym ja piszę? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 20:46:53 | |
Autor: PepedB | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Robert Rędziak pisze:
Mam wrażenie, że wynik pojedynczych mikrobenchmarków ma Ależ to Impreza nie była w zasadzie zestawiana z innymi autami poza Lancerem, dlatego że specjalizowała sie w szybkim przemieszczaniu się nie koniecznie oferując pasażerom maksymalną wygodę, przestrzeń, czy wyposażenie z dziedziny komfortu. Kiedy teraz zestawia się kanapowatą limuzynę szybciej pokonującą ostre łuki porównanie nie jest wystarczająco wielokryteriowe? To może spróbujmy- cena 1:0 dla Laguny, wyposażenie 1:0 dla Laguny, komfort 1:0 dla Laguny, prowadzenie na zakrętach, 1:0 dla Laguny, bezpieczeństwo bierne 1:0 dla Laguny, koszty eksploatacji 1:0 dla Laguny. Co zostaje na korzyść Imprezy? Hamulce, przyspieszenie? Trochę to za mało. Historią marki i wynikami w sporcie kiedyś mnie już przekonywano do włoskich bubli- tylko się zraziłem. Od czasu kiedy Impreza wygląda jak Lanos nawet mówienie o jakkolwiek atrakcyjnej stylistyce to w tym przypadku pomyłka. -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl |
|
Data: 2009-04-25 19:40:27 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 20:46:53 +0200, PepedB
<adres@sygnaturka_na_do.le> wrote: Ależ to Impreza nie była w zasadzie zestawiana z innymi autami poza Lancerem, dlatego że specjalizowała sie w szybkim przemieszczaniu się nie koniecznie oferując pasażerom maksymalną wygodę, przestrzeń, czy wyposażenie z dziedziny komfortu. Dobrze użyty czas. Kiedy teraz zestawia się kanapowatą limuzynę Kanapowate GT? Hmmmm, interesting... szybciej pokonującą ostre łuki porównanie nie jest wystarczająco wielokryteriowe? Naprawdę, widząc ostry łuk, rzucasz psem od, a potem do zakrętu? Bo ja hamuję i na dociążonych kołach inicjuję zakręt (czasem nawet wyjdzie mi ładnie trail braking, a czasem ugryzie w dupę podstępna podsterowność), płynnie zacieśniam do szczytu, a potem płynnie wypuszczam, przyspieszając. Ale ze mnie żaden zajebisty szofer. To może spróbujmy- cena 1:0 dla Laguny, Niewątpliwie. Chociaż trochę trudno porównywać te auta. STI, ba! nawet WRX ze swoją poronioną, krótką skrzynią, jak by nie był, oferuje doznania z trochę innej klasy niż Laguna (choćby w kategorii straszenia pasażera prędkością umykania krajobrazu za szybą). Nie ten segment, póki nie wypuszczą Lagi RS. A przepaść pojawi się w trudnych warunkach. wyposażenie 1:0 dla Laguny, http://www.subaru.pl/datasheet/09impreza25.pdf A czego brakuje STI MY08? Kołpaków 16" BAYADERE? (nie nabijam się, sprawdź sobie specyfikację Authentique: http://www.renault.pl/media/pobierz-katalog-pdf/zip/08012009/att00080527/Laguna.zip ;) komfort 1:0 dla Laguny, Nie ryzykowałbym tego stwierdzenia, bez przejechania się oboma autami. Jak raz, MY08 w porównaniu z poprzednimi modelami, jest bardzo ucywilizowana (choćby dzięki zawieszeniu z Legacy). prowadzenie na zakrętach, 1:0 dla Laguny, W każdych warunkach? Oczywiście, że 4WS to duża zaleta, ale wciąż napędzane są te biedne przednie kółka. Ciekawe, czy chociaż zastosowali revo-knucklopodobnego McPhersona, bo to by był kolejny plus na korzyść Lagi. bezpieczeństwo bierne 1:0 dla Laguny, Trochę to trudno porównać, bo magicy z NCAP jeszcze nie odczynili swoich gusłów w nowej wersji nad nową Lagą. Choć zapewne Laga dostanie pięć gwiazdek za jakiś fajny, migająco-pipczący gadżet czy maskę łaskawą dla pieszych (bo jak wiadomo, jednym z ważniejszych zadań samochodu jest przyjmowanie pieszych na znaczek). koszty eksploatacji 1:0 dla Laguny. Nie ma wątpliwości. 300KM trzeba czymś nakarmić. Co zostaje na korzyść Imprezy? Hamulce, przyspieszenie? Zeszperowane AWD z aktywnym dyfrem centralnym i naprawdę mocny silnik w porównaniu z Lagą. I jednak trochę inny charakter auta. Myślę że do porównania z STI należałoby wziąć Megane RS26.R, które zresztą prawdopodobnie jest w stanie sromotnie złomotać STI na Ringu (8:16.9 vs 8:24 STI MY05, MY08 pewnie się nie poprawił). Ale żeby tego dokonać, musiało się mocno odchudzić, zaklatkować, obuć Toyo R888 i tam dopiero można mówić o braku komfortu. Trochę to za mało. Ależ nikt Ci nie każe Subaraka kupować. Chcesz kupić szybką kanapę, którą można rzucać, kup Lagę, jest idealna. Dla każdego coś miłego. Z tych wszystkich aut wybrałbym pewnie 120i 3d w okolicach ceny Lagi lub, idąc już maksymalnie po bandzie, 135i Coupe (oczywiście, gdyby było mnie którykolwiek z nich stać). Historią marki i wynikami w sporcie kiedyś mnie już przekonywano do włoskich bubli- tylko się zraziłem. Od czasu kiedy Impreza wygląda jak Lanos nawet mówienie o jakkolwiek atrakcyjnej stylistyce to w tym przypadku pomyłka. Atrakcyjna stylistyka, w większości przypadków, skończyła się gdzieś w okolicach lat 60-ych, 70-ych, czasami może 80-ych. Im bliżej teraźniejszości, tym większe pomyłki schodziły z desek kreślarskich: przeciętny nowoczesny samochód wygląda, jakby cierpiał na opuchliznę. Obecnie atrakcyjne stylistycznie są głównie supercary, a i to tylko niektóre. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 14:54:10 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Myślę że do porównania z STI należałoby wziąć Megane RS26.R, Raczej do STI Spec C. Jak specjalna limitowana serie, to do limitowanej serii Subaru, nie? Zwykle STI, to seryjna produkcja. -- Olleo |
|
Data: 2009-04-25 22:09:38 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 14:54:10 -0700 (PDT), olleo@tlen.pl <olleo@tlen.pl> wrote:
Myślę że do porównania z STI należałoby wziąć Megane RS26.R, Ale Spec C nie jest jakoś mocniejszy, jest trochę lżejszy (ponoć 70kg). Nadal powątpiewam w mniej niż 8:17 na Ringu. Zresztą zarówno Imprezy, jak i EvoX były testowane na Ringu w zeszłym roku. Gdyby wynik był spektakularny, pewnie poszedłby w świat. Czuję coś pod skórą, że wypadły gorzej od poprzedników. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-26 00:15:03 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
No to STI z performance packiem od Prodrive - nawet bedzie mialo
gwarancje ;-) -- Olleo |
|
Data: 2009-04-26 08:41:16 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sun, 26 Apr 2009 00:15:03 -0700 (PDT), olleo@tlen.pl <olleo@tlen.pl> wrote:
No to STI z performance packiem od Prodrive - nawet bedzie mialo Po co się szczypać, od razu Litchfield (Type20 ma nawet 3 letnią gwarancję, szkoda tylko, że jest RHD) albo RCM. I tu dochodzimy do kolejnej cechy: tam gdzie Laga GT się kończy, świat wesołej Imprezy [1] się zaczyna. r. [1] -- ktoś powiedział, że Gobstopper to takie auto z ADHD. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 09:29:26 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
> Nie ma co sie dziwic. Na dobra sprawe mozesz opracowac taki test, ze i Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Nigdzie nie napisalem, ze ten test jest nieobiektywny - ten test jest wybiorczy, a konkluzja, ktora tez opisalem, jest taka, ze jesli nie masz zamiaru jezdzic w rajdach, ani chociaz poza granica przyczepnosci, to taka Laguna bedzie dla ciebie zdecydowanie lepsza i bezpieczniejsza. -- Olleo |
|
Data: 2009-04-25 20:44:50 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
olleo@tlen.pl pisze:
Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Nigdzie nie napisalem, zeTen test losia jest na tyle specyficzny, ze nie mozesz skorzystac zMam wrażenie że kazdy test w którym w d... dostanie Subaru będzie wg. Skoro Impreza nie jest stworzona do szybkich, często następujących po sobie zakrętów to co lub kto jest jej targetem? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 14:36:04 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Skoro Impreza nie jest stworzona do szybkich, często następujących po Czegos nie zrozumiales. Laguna GT jest samochodem calkowicie cywilnym, nawet jesli ciut szybszym od zwyklej Laguny - pozwala na wieksza predkosc graniczna w lagodnych, ale krotkich lukach - i to wlasciwie wszystko. STI jest samochodem znacznie bardziej usportowionym - znacznie wyzsza moc i moment oraz naped nie zwieksza zanadto predkosci granicznej w lukach (bo ta zalezy glownie od opon i srodka ciezkosci), ale pozwola te granice bezpiecznie przekroczyc i wciaz panowac nad samochodem, a do tego znacznie wczesniej zaczac przyspieszac. Po samych roznicach w zachowaniu w krotkich szybkich naprzemiennych lukach nie sposob okreslic targetu samochodu - popatrz na to nieco bardziej calosciowo. Przecietny kierowca na ogol nie przekracza granicy przyczepnosci i nie stara sie pobic rekordu okrazenia na trasie Wroclaw-Warszawa, dlatego wystarczy mu Laguna. No chyba, ze chce miec wieksze pole manewru na sniegu... -- Olleo |
|
Data: 2009-04-26 19:39:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
olleo@tlen.pl pisze:
On 24 Kwi, 20:30, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote: AFAIK w teście łosia nie ma możliwości skorzystać z zalet czy wad jakiegokolwiek napędu. Test łosia pokonuje się na najwyższym biegu z nogą zdjętą z gazu (wynik testu to prędkość z którą wjeżdża się na plac z pachołkami). Do tego ruchy kierownicy są ściśle opisane i kierowca nie ma możliwości np. skontrowania po wyjściu z drugiego zakrętu (dodatkowe ruchy kierownicą to niezaliczenie testu). Teraz pytanie czy to co testowali na tym filmie, to był taki w pełni standaryzowany test, czy taki gdzie kierowca jedzie jak chce, byle się zmieścił między pachołkami. Charakterystyczne dla standaryzowanego testu jest to, że samochody z ESP otrzymują dużo lepsze wyniki niż bez ESP. Lepszy wynik w teście dostanie też ten samochód który ma agresywniej działający ESP, bo wystarczy że kierowca w pierwszym łuku ostro przekręci kierownice, a ESP wyhamuje mu samochód na tyle że gładko przejedzie resztę sekwencji zakrętów. |
|
Data: 2009-04-25 16:54:41 | |
Autor: Arek M | |
świat się kończy... Impr eza vs Laguna | |
oba brzydkie... A od kiedy nowe STI stanowi jakis wyznacznik i wzór jesli chodzi o zaliczanie testu łosia? :) Sa dziesiątki, jak nie setki aut ktore ten jeden, specyficzny test zalicza lepiej i od jednego, i od drugiego... -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2009-04-26 01:23:24 | |
Autor: jacek2v | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On 24 Kwi, 20:30, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=ypJZUxKvaiY Czy brzydkie czy nie to kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje :), ale jeśli Laguna jest szybsza od Imprezy to na zasadzie przechodniości (bodajże matmę dawno miałem) to Laguna jest szybsza od Evo :). Na podstawie testu z programu Top Gear, w którym Impreza się też nie podobała, wg prowadzących program zakręty brała "brzydko" i taka jakaś w ogóle mętna była, ale .... wygrała z Evo, które było fajniejsze i bardziej "rasowe" :) Jacek |
|
Data: 2009-04-26 08:45:03 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sun, 26 Apr 2009 01:23:24 -0700 (PDT), jacek2v
<jacek2v@gmail.com> wrote: Na podstawie testu z programu Top Gear, w którym Impreza się Bo EvoX cierpi na tę samą przypadłość co Impreza MY08. A czy bardziej rasowe? Większości się podoba, mnie nie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-26 23:29:10 | |
Autor: jacek2v | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On 26 Kwi, 10:45, Robert Rędziak <re...@gm.wkurw.org> wrote:
On Sun, 26 Apr 2009 01:23:24 -0700 (PDT), jacek2v Co do Evo to cytowałem opinię TopGear :) Apropo, a jaka to "przypadłość" ? Rozwiniesz ? Jacek |
|
Data: 2009-04-27 09:10:26 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sun, 26 Apr 2009 23:29:10 -0700 (PDT), jacek2v
<jacek2v@gmail.com> wrote: Apropo, a jaka to "przypadłość" ? Rozwiniesz ? Otyłość. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-27 09:57:12 | |
Autor: kamil | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
"jacek2v" <jacek2v@gmail.com> wrote in message news:d4073d84-3e74-41ae-8d34-7d68966f8a50b6g2000pre.googlegroups.com... On 24 Kwi, 20:30, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote: http://www.youtube.com/watch?v=ypJZUxKvaiY Evo :). Na podstawie testu z programu Top Gear, w którym Impreza się Ja cie prosze, "na podstawie testu z programu Top Gear" brzmi jak "amerykanscy naukowcy udowodnili" w TV-Shop. Impreza jest diabelnie podsterowna i to niestety fakt, ktory doprowadza mnie juz pomalu do pasji. Sporo wiecej mozna zdzialac w STI od MY05 w gore z DCCD, w WRXie nieco pomaga dohamowanie przed zakretem i ostrzejsze wejscie w luk, ale to wciaz nie jest rewelacja. W slalomie wypada slabiej chocby od Mazdy 3 MPS ze szpera i wcale mnie to nie dziwi szczerze mowiac, bo mialem juz kilka auto z LSD ktore zachowywaly sie na suchym lepiej od Imprezy prowadzonej "normalnie". Cala rzecz jednak w tym, ze na sliskiej nawierzchni wszystko sie zmienia i ten sam samochod jest dosc prosty do opanowania nawet dla laika. W zasadzie tylko raz zdazylo mi sie wywinac niekontrolowanego baczka przy ok 60km/h, ale tu akurat ewidentnie zawinilem ja, bo przecenilem mozliwosci mocno startych opon na tylnej osi. Ale w Imprezie mozna wyjsc calo z sytuacji, w ktorych ciezka laguna FWD bedzie zwiedzac pobocze. Pozdrawiam Kamil |