Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   świat się kończy... Impreza vs Laguna

świat się kończy... Impreza vs Laguna

Data: 2009-04-25 00:54:40
Autor: olleo
świat się kończy... Impreza vs Laguna
On 24 Kwi, 20:30, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=ypJZUxKvaiY

oba brzydkie...
ale wynik mnie zaskoczył

Impreza vs Laguna ;]

Nie ma co sie dziwic. Na dobra sprawe mozesz opracowac taki test, ze i
maluch bedzie lepszy od Imprezy (np. wystarczajaco waski zakret 90
stopni).
Ten test losia jest na tyle specyficzny, ze nie mozesz skorzystac z
zalet napedu, jakie daje Subaru - za waski i zbyt szybko po sobie - po
prostu musisz pojechac na okraglo, dlatego 4 skretne kola daja bardzo
duzo, a Imprezie pomoc moze tylko zawieszenie i opony. Tak samo ten
test na torze z Porsche Boxter S i BMW 320d (wg dziennikarzy pokonala
wszystkich 3) - porownywano maksymalna predkosc w zakrecie bez utraty
przyczepnosci... ale przy jezdzie "statycznej", tj. bez
przyspieszania. Nawet na zdrowy rozum - przy skretnych 4 kolach
dzialaja znacznie mniejsze sily poprzeczne na opony, to i sila
odsrodkowa dzialajaca na samochod moze byc wieksza i predkosc wyzsza.
Tyle, ze naped Subaru nie jest akurat zaleta, jesli chodzi o suchy tor
i nie pomoze w takim przypadku - pazury pokazuje dopiero poza granica
przyczepnosci oraz przy przyspieszaniu przy wyjsciu z zakretu. Laguna
GT w rajdowych warunkach, w ktorych malo ktory zakret/luk pokonuje sie
"na okraglo", nie ma zbyt wielkich szans.

Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze w cywilnych (i nie tylko)
warunkach takie 4WS jest bardzo fajnym rozwiazaniem ;)
--
Olleo

Data: 2009-04-25 10:38:48
Autor: DoQ
świat się kończy... Impreza vs Laguna
olleo@tlen.pl pisze:

Nie ma co sie dziwic. Na dobra sprawe mozesz opracowac taki test, ze i
maluch bedzie lepszy od Imprezy (np. wystarczajaco waski zakret 90
stopni).
Ten test losia jest na tyle specyficzny, ze nie mozesz skorzystac z
zalet napedu, jakie daje Subaru - za waski i zbyt szybko po sobie - po
prostu musisz pojechac na okraglo, dlatego 4 skretne kola daja bardzo

Mam wrażenie że kazdy test w którym w d... dostanie Subaru będzie wg. ciebie testem nieobiektywnym.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-25 08:59:31
Autor: Robert Rędziak
świat się kończy... Impreza vs Laguna
On Sat, 25 Apr 2009 10:38:48 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

Mam wrażenie że kazdy test w którym w d... dostanie Subaru będzie wg. ciebie testem nieobiektywnym.

 Mam wrażenie, że wynik pojedynczych mikrobenchmarków ma
 niewielkie znaczenie w życiu codziennym. Dopiero jakaś suma
 takowych (rozbudowana próba, zawierajaca różne sytuacje), ma
 sens.

 Do tego jeszcze dochodzą kryteria, wedle jakis ocenia się
 oceniany przedmiot.

 Ale faktem jest, że dla niektórych test łosia może być
 najważniejszy na świecie. Tylko jeśli ciągle musisz awaryjnie
 coś omijać, to może czas na zastanowienie się nad swoim stylem
 jazdy?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-04-25 11:05:02
Autor: DoQ
świat się kończy... Impreza vs Laguna
Robert Rędziak pisze:

 Ale faktem jest, że dla niektórych test łosia może być
 najważniejszy na świecie. Tylko jeśli ciągle musisz awaryjnie
 coś omijać, to może czas na zastanowienie się nad swoim stylem
 jazdy?

No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (co pokazuje tego typu test) nie ma zasadniczego wpływu na ogólną ocenę sprawności zawieszenia? Na ciasnych i szybkich zakrętach lepiej zamiatać dupskiem czy pojechać "po szynach"?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-25 09:11:23
Autor: Robert Rędziak
świat się kończy... Impreza vs Laguna
On Sat, 25 Apr 2009 11:05:02 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (co pokazuje tego typu test) nie ma zasadniczego wpływu na ogólną ocenę sprawności zawieszenia? Na ciasnych i szybkich zakrętach lepiej zamiatać dupskiem czy pojechać "po szynach"?

 Szybka jazda, w warunkach dobrej przyczepności, nie polega na
 szarpaniu autem. Szarpie się, gdy chce się wytrącić auto z
 równowagi.

 I dalej, do usr...:

 a) należy określić kryteria oceny samochodu: co jest ważne,
 zachowanie w sytuacji ekstremalnej, zachowanie podczas szybkiej
 jazdy, czy też może komfort pasażerów; jakość drogi,
 przyczepność, warunki pogodowe,

 b) należy przeprowadzić kompleksowy test (np. przejazd jakiejś
 próby, jeśli chodzi o sprawdzenie pojazdu pod kątem sportu,
 wyścigów, to tu ciekawy może być czas na Ringu).

 A potem to już jeden woli matkę, drugi córkę, a trzeci sąsiadkę.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-04-25 20:30:53
Autor: DoQ
świat się kończy... Impreza vs Laguna
Robert Rędziak pisze:

 b) należy przeprowadzić kompleksowy test (np. przejazd jakiejś
 próby, jeśli chodzi o sprawdzenie pojazdu pod kątem sportu,
 wyścigów, to tu ciekawy może być czas na Ringu).  A potem to już jeden woli matkę, drugi córkę, a trzeci sąsiadkę.

Zgadza się, wtedy dopiero będziemy wiedzieć w 100% co jest warty ten samochód. Choć wystarczy już sam fakt, że można (ktoś będzie chciał) porównywać dużego i ciężkiego klocka do sportowej zabawki z Subaru.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-25 18:50:52
Autor: Robert Rędziak
świat się kończy... Impreza vs Laguna
On Sat, 25 Apr 2009 20:30:53 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

Zgadza się, wtedy dopiero będziemy wiedzieć w 100% co jest warty ten samochód. Choć wystarczy już sam fakt, że można (ktoś będzie chciał) porównywać dużego i ciężkiego klocka do sportowej zabawki z Subaru.

 A bo niby Subarak to jakaś waga piórkowa?

 Masa własna Lagi oscyluje w okolicach 1500kg (w wersjach
 wypaśnych, a do takich zapewne należy Laga GT). Dla odmiany STI
 waży 1505-1525kg (WRX jest o około 100kg lżejszy i przestaje
 dziwić, że niektórzy uważają WRX265 za fajniejsze auto od STI).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-04-25 20:54:14
Autor: DoQ
świat się kończy... Impreza vs Laguna
Robert Rędziak pisze:

 A bo niby Subarak to jakaś waga piórkowa?  Masa własna Lagi oscyluje w okolicach 1500kg (w wersjach
 wypaśnych, a do takich zapewne należy Laga GT). Dla odmiany STI
 waży 1505-1525kg (WRX jest o około 100kg lżejszy i przestaje
 dziwić, że niektórzy uważają WRX265 za fajniejsze auto od STI).

Czyli jak widać Impreza staje się kolejnym dupowozem do lansu, którego po górskich serpentynach pogoni narwny emeryt w Lagunie.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-25 19:54:44
Autor: Robert Rędziak
świat się kończy... Impreza vs Laguna
On Sat, 25 Apr 2009 20:54:14 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

Czyli jak widać Impreza staje się kolejnym dupowozem do lansu, którego po górskich serpentynach pogoni narwny emeryt w Lagunie.

 Jeśli Laguna GT machnie Ring w okolicach 8:20, to tak. Ale jakoś
 w to nie wierzę, nawet z 4WS. Takie rzeczy robi R26.R, ale jest
 mocniejsza od GT, obuta w semislicki i waży jakieś 250kg mniej.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-04-25 09:31:24
Autor: olleo
świat się kończy... Impreza vs Laguna
No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (co
pokazuje tego typu test) nie ma zasadniczego wpływu na ogólną ocenę
sprawności zawieszenia? Na ciasnych i szybkich zakrętach lepiej zamiatać
dupskiem czy pojechać "po szynach"?

Kazdy lepszy kierowca ci powie, ze bokami bedzie moze efektowniej, ale
i wolniej.
--
Olleo

Data: 2009-04-25 20:25:35
Autor: DoQ
świat się kończy... Impreza vs Laguna
olleo@tlen.pl pisze:
No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (co
pokazuje tego typu test) nie ma zasadniczego wpływu na ogólną ocenę
sprawności zawieszenia? Na ciasnych i szybkich zakrętach lepiej zamiatać
dupskiem czy pojechać "po szynach"?
Kazdy lepszy kierowca ci powie, ze bokami bedzie moze efektowniej, ale
i wolniej.

LOL a o czym ja piszę?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-25 20:46:53
Autor: PepedB
świat się kończy... Impreza vs Laguna
Robert Rędziak pisze:

 Mam wrażenie, że wynik pojedynczych mikrobenchmarków ma
 niewielkie znaczenie w życiu codziennym. Dopiero jakaś suma
 takowych (rozbudowana próba, zawierajaca różne sytuacje), ma
 sens.

Ależ to Impreza nie była w zasadzie zestawiana z innymi autami poza Lancerem, dlatego że specjalizowała sie w szybkim przemieszczaniu się nie koniecznie oferując pasażerom maksymalną wygodę, przestrzeń, czy wyposażenie z dziedziny komfortu. Kiedy teraz zestawia się kanapowatą limuzynę szybciej pokonującą ostre łuki porównanie nie jest wystarczająco wielokryteriowe? To może spróbujmy- cena 1:0 dla Laguny, wyposażenie 1:0 dla Laguny, komfort 1:0 dla Laguny, prowadzenie na zakrętach, 1:0 dla Laguny, bezpieczeństwo bierne 1:0 dla Laguny, koszty eksploatacji 1:0 dla Laguny. Co zostaje na korzyść Imprezy? Hamulce, przyspieszenie? Trochę to za mało. Historią marki i wynikami w sporcie kiedyś mnie już przekonywano do włoskich bubli- tylko się zraziłem. Od czasu kiedy Impreza wygląda jak Lanos nawet mówienie o jakkolwiek atrakcyjnej stylistyce to w tym przypadku pomyłka.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

Data: 2009-04-25 19:40:27
Autor: Robert Rędziak
świat się kończy... Impreza vs Laguna
On Sat, 25 Apr 2009 20:46:53 +0200, PepedB
<adres@sygnaturka_na_do.le> wrote:

Ależ to Impreza nie była w zasadzie zestawiana z innymi autami poza Lancerem, dlatego że specjalizowała sie w szybkim przemieszczaniu się nie koniecznie oferując pasażerom maksymalną wygodę, przestrzeń, czy wyposażenie z dziedziny komfortu.

 Dobrze użyty czas.

Kiedy teraz zestawia się kanapowatą limuzynę

 Kanapowate GT? Hmmmm, interesting...

szybciej pokonującą ostre łuki porównanie nie jest wystarczająco wielokryteriowe?

 Naprawdę, widząc ostry łuk, rzucasz psem od, a potem do zakrętu?
 Bo ja hamuję i na dociążonych kołach inicjuję zakręt (czasem
 nawet wyjdzie mi ładnie trail braking, a czasem ugryzie w dupę
 podstępna podsterowność), płynnie zacieśniam do szczytu, a potem
 płynnie wypuszczam, przyspieszając. Ale ze mnie żaden zajebisty
 szofer.

To może spróbujmy- cena 1:0 dla Laguny,

 Niewątpliwie. Chociaż trochę trudno porównywać te auta. STI, ba!
 nawet WRX ze swoją poronioną, krótką skrzynią, jak by nie był,
 oferuje doznania z trochę innej klasy niż Laguna (choćby w
 kategorii straszenia pasażera prędkością umykania krajobrazu za
 szybą). Nie ten segment, póki nie wypuszczą Lagi RS. A przepaść
 pojawi się w trudnych warunkach.

wyposażenie 1:0 dla Laguny,

 http://www.subaru.pl/datasheet/09impreza25.pdf

 A czego brakuje STI MY08? Kołpaków 16" BAYADERE? (nie nabijam
 się, sprawdź sobie specyfikację Authentique:
 http://www.renault.pl/media/pobierz-katalog-pdf/zip/08012009/att00080527/Laguna.zip
 ;)

komfort 1:0 dla Laguny,

 Nie ryzykowałbym tego stwierdzenia, bez przejechania się oboma
 autami. Jak raz, MY08 w porównaniu z poprzednimi modelami, jest
 bardzo ucywilizowana (choćby dzięki zawieszeniu z Legacy).

prowadzenie na zakrętach, 1:0 dla Laguny,

 W każdych warunkach? Oczywiście, że 4WS to duża zaleta, ale
 wciąż napędzane są te biedne przednie kółka. Ciekawe, czy
 chociaż zastosowali revo-knucklopodobnego McPhersona, bo to by
 był kolejny plus na korzyść Lagi.

bezpieczeństwo bierne 1:0 dla Laguny,

 Trochę to trudno porównać, bo magicy z NCAP jeszcze nie
 odczynili swoich gusłów w nowej wersji nad nową Lagą. Choć
 zapewne Laga dostanie pięć gwiazdek za jakiś fajny,
 migająco-pipczący gadżet czy maskę łaskawą dla pieszych (bo jak
 wiadomo, jednym z ważniejszych zadań samochodu jest przyjmowanie
 pieszych na znaczek).

koszty eksploatacji 1:0 dla Laguny.

 Nie ma wątpliwości. 300KM trzeba czymś nakarmić.

Co zostaje na korzyść Imprezy? Hamulce, przyspieszenie?

 Zeszperowane AWD z aktywnym dyfrem centralnym i naprawdę mocny
 silnik w porównaniu z Lagą. I jednak trochę inny charakter auta.
 Myślę że do porównania z STI należałoby wziąć Megane RS26.R,
 które zresztą prawdopodobnie jest w stanie sromotnie złomotać
 STI na Ringu (8:16.9 vs 8:24 STI MY05, MY08 pewnie się nie
 poprawił). Ale żeby tego dokonać, musiało się mocno odchudzić,
 zaklatkować, obuć Toyo R888 i tam dopiero można mówić o braku
 komfortu.

Trochę to za mało.

 Ależ nikt Ci nie każe Subaraka kupować. Chcesz kupić szybką
 kanapę, którą można rzucać, kup Lagę, jest idealna.

 Dla każdego coś miłego. Z tych wszystkich aut wybrałbym pewnie
 120i 3d w okolicach ceny Lagi lub, idąc już maksymalnie po
 bandzie, 135i Coupe (oczywiście, gdyby było mnie którykolwiek z
 nich stać).

Historią marki i wynikami w sporcie kiedyś mnie już przekonywano do włoskich bubli- tylko się zraziłem. Od czasu kiedy Impreza wygląda jak Lanos nawet mówienie o jakkolwiek atrakcyjnej stylistyce to w tym przypadku pomyłka.

 Atrakcyjna stylistyka, w większości przypadków, skończyła się
 gdzieś w okolicach lat 60-ych, 70-ych, czasami może 80-ych. Im
 bliżej teraźniejszości, tym większe pomyłki schodziły z desek
 kreślarskich: przeciętny nowoczesny samochód wygląda, jakby
 cierpiał na opuchliznę. Obecnie atrakcyjne stylistycznie są
 głównie supercary, a i to tylko niektóre.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-04-25 14:54:10
Autor: olleo
świat się kończy... Impreza vs Laguna
 Myślę że do porównania z STI należałoby wziąć Megane RS26.R,

Raczej do STI Spec C. Jak specjalna limitowana serie, to do
limitowanej serii Subaru, nie? Zwykle STI, to seryjna produkcja.
--
Olleo

Data: 2009-04-25 22:09:38
Autor: Robert Rędziak
świat się kończy... Impreza vs Laguna
On Sat, 25 Apr 2009 14:54:10 -0700 (PDT), olleo@tlen.pl <olleo@tlen.pl> wrote:
 Myślę że do porównania z STI należałoby wziąć Megane RS26.R,

Raczej do STI Spec C. Jak specjalna limitowana serie, to do
limitowanej serii Subaru, nie? Zwykle STI, to seryjna produkcja.

 Ale Spec C nie jest jakoś mocniejszy, jest trochę lżejszy (ponoć
 70kg). Nadal powątpiewam w mniej niż 8:17 na Ringu. Zresztą
 zarówno Imprezy, jak i EvoX były testowane na Ringu w zeszłym
 roku. Gdyby wynik był spektakularny, pewnie poszedłby w świat.
 Czuję coś pod skórą, że wypadły gorzej od poprzedników.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-04-26 00:15:03
Autor: olleo
świat się kończy... Impreza vs Laguna
No to STI z performance packiem od Prodrive - nawet bedzie mialo
gwarancje ;-)
--
Olleo

Data: 2009-04-26 08:41:16
Autor: Robert Rędziak
świat się kończy... Impreza vs Laguna
On Sun, 26 Apr 2009 00:15:03 -0700 (PDT), olleo@tlen.pl <olleo@tlen.pl> wrote:
No to STI z performance packiem od Prodrive - nawet bedzie mialo
gwarancje ;-)

 Po co się szczypać, od razu Litchfield (Type20 ma nawet 3 letnią
 gwarancję, szkoda tylko, że jest RHD) albo RCM. I tu dochodzimy
 do kolejnej cechy: tam gdzie Laga GT się kończy, świat wesołej
 Imprezy [1] się zaczyna.

 r.

 [1] -- ktoś powiedział, że Gobstopper to takie auto z ADHD.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-04-25 09:29:26
Autor: olleo
świat się kończy... Impreza vs Laguna
> Nie ma co sie dziwic. Na dobra sprawe mozesz opracowac taki test, ze i
> maluch bedzie lepszy od Imprezy (np. wystarczajaco waski zakret 90
> stopni).
> Ten test losia jest na tyle specyficzny, ze nie mozesz skorzystac z
> zalet napedu, jakie daje Subaru - za waski i zbyt szybko po sobie - po
> prostu musisz pojechac na okraglo, dlatego 4 skretne kola daja bardzo

Mam wrażenie że kazdy test w którym w d... dostanie Subaru będzie wg.
ciebie testem nieobiektywnym.

Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Nigdzie nie napisalem, ze
ten test jest nieobiektywny - ten test jest wybiorczy, a konkluzja,
ktora tez opisalem, jest taka, ze jesli nie masz zamiaru jezdzic w
rajdach, ani chociaz poza granica przyczepnosci, to taka Laguna bedzie
dla ciebie zdecydowanie lepsza i bezpieczniejsza.
--
Olleo

Data: 2009-04-25 20:44:50
Autor: DoQ
świat się kończy... Impreza vs Laguna
olleo@tlen.pl pisze:

Ten test losia jest na tyle specyficzny, ze nie mozesz skorzystac z
zalet napedu, jakie daje Subaru - za waski i zbyt szybko po sobie - po
prostu musisz pojechac na okraglo, dlatego 4 skretne kola daja bardzo
Mam wrażenie że kazdy test w którym w d... dostanie Subaru będzie wg.
ciebie testem nieobiektywnym.
Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Nigdzie nie napisalem, ze
ten test jest nieobiektywny - ten test jest wybiorczy, a konkluzja,
ktora tez opisalem, jest taka, ze jesli nie masz zamiaru jezdzic w
rajdach, ani chociaz poza granica przyczepnosci, to taka Laguna bedzie
dla ciebie zdecydowanie lepsza i bezpieczniejsza.

Skoro Impreza nie jest stworzona do szybkich, często następujących po sobie zakrętów to co lub kto jest jej targetem?



Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-25 14:36:04
Autor: olleo
świat się kończy... Impreza vs Laguna
Skoro Impreza nie jest stworzona do szybkich, często następujących po
sobie zakrętów to co lub kto jest jej targetem?

Czegos nie zrozumiales. Laguna GT jest samochodem calkowicie cywilnym,
nawet jesli ciut szybszym od zwyklej Laguny - pozwala na wieksza
predkosc graniczna w lagodnych, ale krotkich lukach - i to wlasciwie
wszystko. STI jest samochodem znacznie bardziej usportowionym -
znacznie wyzsza moc i moment oraz naped nie zwieksza zanadto predkosci
granicznej w lukach (bo ta zalezy glownie od opon i srodka ciezkosci),
ale pozwola te granice bezpiecznie przekroczyc i wciaz panowac nad
samochodem, a do tego znacznie wczesniej zaczac przyspieszac.

Po samych roznicach w zachowaniu w krotkich szybkich naprzemiennych
lukach nie sposob okreslic targetu samochodu - popatrz na to nieco
bardziej calosciowo. Przecietny kierowca na ogol nie przekracza
granicy przyczepnosci i nie stara sie pobic rekordu okrazenia na
trasie Wroclaw-Warszawa, dlatego wystarczy mu Laguna. No chyba, ze
chce miec wieksze pole manewru na sniegu...
--
Olleo

Data: 2009-04-26 19:39:23
Autor: Tomasz Pyra
świat się kończy... Impreza vs Laguna
olleo@tlen.pl pisze:
On 24 Kwi, 20:30, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=ypJZUxKvaiY

oba brzydkie...
ale wynik mnie zaskoczył

Impreza vs Laguna ;]

Nie ma co sie dziwic. Na dobra sprawe mozesz opracowac taki test, ze i
maluch bedzie lepszy od Imprezy (np. wystarczajaco waski zakret 90
stopni).
Ten test losia jest na tyle specyficzny, ze nie mozesz skorzystac z
zalet napedu, jakie daje Subaru

AFAIK w teście łosia nie ma możliwości skorzystać z zalet czy wad jakiegokolwiek napędu.
Test łosia pokonuje się na najwyższym biegu z nogą zdjętą z gazu (wynik testu to prędkość z którą wjeżdża się na plac z pachołkami).
Do tego ruchy kierownicy są ściśle opisane i kierowca nie ma możliwości np. skontrowania po wyjściu z drugiego zakrętu (dodatkowe ruchy kierownicą to niezaliczenie testu).

Teraz pytanie czy to co testowali na tym filmie, to był taki w pełni standaryzowany test, czy taki gdzie kierowca jedzie jak chce, byle się zmieścił między pachołkami.

Charakterystyczne dla standaryzowanego testu jest to, że samochody z ESP otrzymują dużo lepsze wyniki niż bez ESP.
Lepszy wynik w teście dostanie też ten samochód który ma agresywniej działający ESP, bo wystarczy że kierowca w pierwszym łuku ostro przekręci kierownice, a ESP wyhamuje mu samochód na tyle że gładko przejedzie resztę sekwencji zakrętów.

świat się kończy... Impreza vs Laguna

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona