Data: 2009-04-25 00:54:40 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On 24 Kwi, 20:30, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=ypJZUxKvaiY Nie ma co sie dziwic. Na dobra sprawe mozesz opracowac taki test, ze i maluch bedzie lepszy od Imprezy (np. wystarczajaco waski zakret 90 stopni). Ten test losia jest na tyle specyficzny, ze nie mozesz skorzystac z zalet napedu, jakie daje Subaru - za waski i zbyt szybko po sobie - po prostu musisz pojechac na okraglo, dlatego 4 skretne kola daja bardzo duzo, a Imprezie pomoc moze tylko zawieszenie i opony. Tak samo ten test na torze z Porsche Boxter S i BMW 320d (wg dziennikarzy pokonala wszystkich 3) - porownywano maksymalna predkosc w zakrecie bez utraty przyczepnosci... ale przy jezdzie "statycznej", tj. bez przyspieszania. Nawet na zdrowy rozum - przy skretnych 4 kolach dzialaja znacznie mniejsze sily poprzeczne na opony, to i sila odsrodkowa dzialajaca na samochod moze byc wieksza i predkosc wyzsza. Tyle, ze naped Subaru nie jest akurat zaleta, jesli chodzi o suchy tor i nie pomoze w takim przypadku - pazury pokazuje dopiero poza granica przyczepnosci oraz przy przyspieszaniu przy wyjsciu z zakretu. Laguna GT w rajdowych warunkach, w ktorych malo ktory zakret/luk pokonuje sie "na okraglo", nie ma zbyt wielkich szans. Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze w cywilnych (i nie tylko) warunkach takie 4WS jest bardzo fajnym rozwiazaniem ;) -- Olleo |
|
Data: 2009-04-25 10:38:48 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
olleo@tlen.pl pisze:
Nie ma co sie dziwic. Na dobra sprawe mozesz opracowac taki test, ze i Mam wrażenie że kazdy test w którym w d... dostanie Subaru będzie wg. ciebie testem nieobiektywnym. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 08:59:31 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 10:38:48 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote: Mam wrażenie że kazdy test w którym w d... dostanie Subaru będzie wg. ciebie testem nieobiektywnym. Mam wrażenie, że wynik pojedynczych mikrobenchmarków ma niewielkie znaczenie w życiu codziennym. Dopiero jakaś suma takowych (rozbudowana próba, zawierajaca różne sytuacje), ma sens. Do tego jeszcze dochodzą kryteria, wedle jakis ocenia się oceniany przedmiot. Ale faktem jest, że dla niektórych test łosia może być najważniejszy na świecie. Tylko jeśli ciągle musisz awaryjnie coś omijać, to może czas na zastanowienie się nad swoim stylem jazdy? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 11:05:02 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Robert Rędziak pisze:
Ale faktem jest, że dla niektórych test łosia może być No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (co pokazuje tego typu test) nie ma zasadniczego wpływu na ogólną ocenę sprawności zawieszenia? Na ciasnych i szybkich zakrętach lepiej zamiatać dupskiem czy pojechać "po szynach"? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 09:11:23 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 11:05:02 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote: No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (co pokazuje tego typu test) nie ma zasadniczego wpływu na ogólną ocenę sprawności zawieszenia? Na ciasnych i szybkich zakrętach lepiej zamiatać dupskiem czy pojechać "po szynach"? Szybka jazda, w warunkach dobrej przyczepności, nie polega na szarpaniu autem. Szarpie się, gdy chce się wytrącić auto z równowagi. I dalej, do usr...: a) należy określić kryteria oceny samochodu: co jest ważne, zachowanie w sytuacji ekstremalnej, zachowanie podczas szybkiej jazdy, czy też może komfort pasażerów; jakość drogi, przyczepność, warunki pogodowe, b) należy przeprowadzić kompleksowy test (np. przejazd jakiejś próby, jeśli chodzi o sprawdzenie pojazdu pod kątem sportu, wyścigów, to tu ciekawy może być czas na Ringu). A potem to już jeden woli matkę, drugi córkę, a trzeci sąsiadkę. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 20:30:53 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Robert Rędziak pisze:
b) należy przeprowadzić kompleksowy test (np. przejazd jakiejś Zgadza się, wtedy dopiero będziemy wiedzieć w 100% co jest warty ten samochód. Choć wystarczy już sam fakt, że można (ktoś będzie chciał) porównywać dużego i ciężkiego klocka do sportowej zabawki z Subaru. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 18:50:52 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 20:30:53 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote: Zgadza się, wtedy dopiero będziemy wiedzieć w 100% co jest warty ten samochód. Choć wystarczy już sam fakt, że można (ktoś będzie chciał) porównywać dużego i ciężkiego klocka do sportowej zabawki z Subaru. A bo niby Subarak to jakaś waga piórkowa? Masa własna Lagi oscyluje w okolicach 1500kg (w wersjach wypaśnych, a do takich zapewne należy Laga GT). Dla odmiany STI waży 1505-1525kg (WRX jest o około 100kg lżejszy i przestaje dziwić, że niektórzy uważają WRX265 za fajniejsze auto od STI). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 20:54:14 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Robert Rędziak pisze:
A bo niby Subarak to jakaś waga piórkowa? Masa własna Lagi oscyluje w okolicach 1500kg (w wersjach Czyli jak widać Impreza staje się kolejnym dupowozem do lansu, którego po górskich serpentynach pogoni narwny emeryt w Lagunie. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 19:54:44 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 20:54:14 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote: Czyli jak widać Impreza staje się kolejnym dupowozem do lansu, którego po górskich serpentynach pogoni narwny emeryt w Lagunie. Jeśli Laguna GT machnie Ring w okolicach 8:20, to tak. Ale jakoś w to nie wierzę, nawet z 4WS. Takie rzeczy robi R26.R, ale jest mocniejsza od GT, obuta w semislicki i waży jakieś 250kg mniej. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 09:31:24 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (co Kazdy lepszy kierowca ci powie, ze bokami bedzie moze efektowniej, ale i wolniej. -- Olleo |
|
Data: 2009-04-25 20:25:35 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
olleo@tlen.pl pisze:
No zaraz, sprawne przerzucanie mas i utrzymanie ich na drodze (coKazdy lepszy kierowca ci powie, ze bokami bedzie moze efektowniej, ale LOL a o czym ja piszę? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 20:46:53 | |
Autor: PepedB | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Robert Rędziak pisze:
Mam wrażenie, że wynik pojedynczych mikrobenchmarków ma Ależ to Impreza nie była w zasadzie zestawiana z innymi autami poza Lancerem, dlatego że specjalizowała sie w szybkim przemieszczaniu się nie koniecznie oferując pasażerom maksymalną wygodę, przestrzeń, czy wyposażenie z dziedziny komfortu. Kiedy teraz zestawia się kanapowatą limuzynę szybciej pokonującą ostre łuki porównanie nie jest wystarczająco wielokryteriowe? To może spróbujmy- cena 1:0 dla Laguny, wyposażenie 1:0 dla Laguny, komfort 1:0 dla Laguny, prowadzenie na zakrętach, 1:0 dla Laguny, bezpieczeństwo bierne 1:0 dla Laguny, koszty eksploatacji 1:0 dla Laguny. Co zostaje na korzyść Imprezy? Hamulce, przyspieszenie? Trochę to za mało. Historią marki i wynikami w sporcie kiedyś mnie już przekonywano do włoskich bubli- tylko się zraziłem. Od czasu kiedy Impreza wygląda jak Lanos nawet mówienie o jakkolwiek atrakcyjnej stylistyce to w tym przypadku pomyłka. -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl |
|
Data: 2009-04-25 19:40:27 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 20:46:53 +0200, PepedB
<adres@sygnaturka_na_do.le> wrote: Ależ to Impreza nie była w zasadzie zestawiana z innymi autami poza Lancerem, dlatego że specjalizowała sie w szybkim przemieszczaniu się nie koniecznie oferując pasażerom maksymalną wygodę, przestrzeń, czy wyposażenie z dziedziny komfortu. Dobrze użyty czas. Kiedy teraz zestawia się kanapowatą limuzynę Kanapowate GT? Hmmmm, interesting... szybciej pokonującą ostre łuki porównanie nie jest wystarczająco wielokryteriowe? Naprawdę, widząc ostry łuk, rzucasz psem od, a potem do zakrętu? Bo ja hamuję i na dociążonych kołach inicjuję zakręt (czasem nawet wyjdzie mi ładnie trail braking, a czasem ugryzie w dupę podstępna podsterowność), płynnie zacieśniam do szczytu, a potem płynnie wypuszczam, przyspieszając. Ale ze mnie żaden zajebisty szofer. To może spróbujmy- cena 1:0 dla Laguny, Niewątpliwie. Chociaż trochę trudno porównywać te auta. STI, ba! nawet WRX ze swoją poronioną, krótką skrzynią, jak by nie był, oferuje doznania z trochę innej klasy niż Laguna (choćby w kategorii straszenia pasażera prędkością umykania krajobrazu za szybą). Nie ten segment, póki nie wypuszczą Lagi RS. A przepaść pojawi się w trudnych warunkach. wyposażenie 1:0 dla Laguny, http://www.subaru.pl/datasheet/09impreza25.pdf A czego brakuje STI MY08? Kołpaków 16" BAYADERE? (nie nabijam się, sprawdź sobie specyfikację Authentique: http://www.renault.pl/media/pobierz-katalog-pdf/zip/08012009/att00080527/Laguna.zip ;) komfort 1:0 dla Laguny, Nie ryzykowałbym tego stwierdzenia, bez przejechania się oboma autami. Jak raz, MY08 w porównaniu z poprzednimi modelami, jest bardzo ucywilizowana (choćby dzięki zawieszeniu z Legacy). prowadzenie na zakrętach, 1:0 dla Laguny, W każdych warunkach? Oczywiście, że 4WS to duża zaleta, ale wciąż napędzane są te biedne przednie kółka. Ciekawe, czy chociaż zastosowali revo-knucklopodobnego McPhersona, bo to by był kolejny plus na korzyść Lagi. bezpieczeństwo bierne 1:0 dla Laguny, Trochę to trudno porównać, bo magicy z NCAP jeszcze nie odczynili swoich gusłów w nowej wersji nad nową Lagą. Choć zapewne Laga dostanie pięć gwiazdek za jakiś fajny, migająco-pipczący gadżet czy maskę łaskawą dla pieszych (bo jak wiadomo, jednym z ważniejszych zadań samochodu jest przyjmowanie pieszych na znaczek). koszty eksploatacji 1:0 dla Laguny. Nie ma wątpliwości. 300KM trzeba czymś nakarmić. Co zostaje na korzyść Imprezy? Hamulce, przyspieszenie? Zeszperowane AWD z aktywnym dyfrem centralnym i naprawdę mocny silnik w porównaniu z Lagą. I jednak trochę inny charakter auta. Myślę że do porównania z STI należałoby wziąć Megane RS26.R, które zresztą prawdopodobnie jest w stanie sromotnie złomotać STI na Ringu (8:16.9 vs 8:24 STI MY05, MY08 pewnie się nie poprawił). Ale żeby tego dokonać, musiało się mocno odchudzić, zaklatkować, obuć Toyo R888 i tam dopiero można mówić o braku komfortu. Trochę to za mało. Ależ nikt Ci nie każe Subaraka kupować. Chcesz kupić szybką kanapę, którą można rzucać, kup Lagę, jest idealna. Dla każdego coś miłego. Z tych wszystkich aut wybrałbym pewnie 120i 3d w okolicach ceny Lagi lub, idąc już maksymalnie po bandzie, 135i Coupe (oczywiście, gdyby było mnie którykolwiek z nich stać). Historią marki i wynikami w sporcie kiedyś mnie już przekonywano do włoskich bubli- tylko się zraziłem. Od czasu kiedy Impreza wygląda jak Lanos nawet mówienie o jakkolwiek atrakcyjnej stylistyce to w tym przypadku pomyłka. Atrakcyjna stylistyka, w większości przypadków, skończyła się gdzieś w okolicach lat 60-ych, 70-ych, czasami może 80-ych. Im bliżej teraźniejszości, tym większe pomyłki schodziły z desek kreślarskich: przeciętny nowoczesny samochód wygląda, jakby cierpiał na opuchliznę. Obecnie atrakcyjne stylistycznie są głównie supercary, a i to tylko niektóre. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 14:54:10 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Myślę że do porównania z STI należałoby wziąć Megane RS26.R, Raczej do STI Spec C. Jak specjalna limitowana serie, to do limitowanej serii Subaru, nie? Zwykle STI, to seryjna produkcja. -- Olleo |
|
Data: 2009-04-25 22:09:38 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sat, 25 Apr 2009 14:54:10 -0700 (PDT), olleo@tlen.pl <olleo@tlen.pl> wrote:
Myślę że do porównania z STI należałoby wziąć Megane RS26.R, Ale Spec C nie jest jakoś mocniejszy, jest trochę lżejszy (ponoć 70kg). Nadal powątpiewam w mniej niż 8:17 na Ringu. Zresztą zarówno Imprezy, jak i EvoX były testowane na Ringu w zeszłym roku. Gdyby wynik był spektakularny, pewnie poszedłby w świat. Czuję coś pod skórą, że wypadły gorzej od poprzedników. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-26 00:15:03 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
No to STI z performance packiem od Prodrive - nawet bedzie mialo
gwarancje ;-) -- Olleo |
|
Data: 2009-04-26 08:41:16 | |
Autor: Robert Rędziak | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
On Sun, 26 Apr 2009 00:15:03 -0700 (PDT), olleo@tlen.pl <olleo@tlen.pl> wrote:
No to STI z performance packiem od Prodrive - nawet bedzie mialo Po co się szczypać, od razu Litchfield (Type20 ma nawet 3 letnią gwarancję, szkoda tylko, że jest RHD) albo RCM. I tu dochodzimy do kolejnej cechy: tam gdzie Laga GT się kończy, świat wesołej Imprezy [1] się zaczyna. r. [1] -- ktoś powiedział, że Gobstopper to takie auto z ADHD. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-25 09:29:26 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
> Nie ma co sie dziwic. Na dobra sprawe mozesz opracowac taki test, ze i Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Nigdzie nie napisalem, ze ten test jest nieobiektywny - ten test jest wybiorczy, a konkluzja, ktora tez opisalem, jest taka, ze jesli nie masz zamiaru jezdzic w rajdach, ani chociaz poza granica przyczepnosci, to taka Laguna bedzie dla ciebie zdecydowanie lepsza i bezpieczniejsza. -- Olleo |
|
Data: 2009-04-25 20:44:50 | |
Autor: DoQ | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
olleo@tlen.pl pisze:
Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Nigdzie nie napisalem, zeTen test losia jest na tyle specyficzny, ze nie mozesz skorzystac zMam wrażenie że kazdy test w którym w d... dostanie Subaru będzie wg. Skoro Impreza nie jest stworzona do szybkich, często następujących po sobie zakrętów to co lub kto jest jej targetem? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-25 14:36:04 | |
Autor: olleo | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
Skoro Impreza nie jest stworzona do szybkich, często następujących po Czegos nie zrozumiales. Laguna GT jest samochodem calkowicie cywilnym, nawet jesli ciut szybszym od zwyklej Laguny - pozwala na wieksza predkosc graniczna w lagodnych, ale krotkich lukach - i to wlasciwie wszystko. STI jest samochodem znacznie bardziej usportowionym - znacznie wyzsza moc i moment oraz naped nie zwieksza zanadto predkosci granicznej w lukach (bo ta zalezy glownie od opon i srodka ciezkosci), ale pozwola te granice bezpiecznie przekroczyc i wciaz panowac nad samochodem, a do tego znacznie wczesniej zaczac przyspieszac. Po samych roznicach w zachowaniu w krotkich szybkich naprzemiennych lukach nie sposob okreslic targetu samochodu - popatrz na to nieco bardziej calosciowo. Przecietny kierowca na ogol nie przekracza granicy przyczepnosci i nie stara sie pobic rekordu okrazenia na trasie Wroclaw-Warszawa, dlatego wystarczy mu Laguna. No chyba, ze chce miec wieksze pole manewru na sniegu... -- Olleo |
|
Data: 2009-04-26 19:39:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
świat się kończy... Impreza vs Laguna | |
olleo@tlen.pl pisze:
On 24 Kwi, 20:30, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote: AFAIK w teście łosia nie ma możliwości skorzystać z zalet czy wad jakiegokolwiek napędu. Test łosia pokonuje się na najwyższym biegu z nogą zdjętą z gazu (wynik testu to prędkość z którą wjeżdża się na plac z pachołkami). Do tego ruchy kierownicy są ściśle opisane i kierowca nie ma możliwości np. skontrowania po wyjściu z drugiego zakrętu (dodatkowe ruchy kierownicą to niezaliczenie testu). Teraz pytanie czy to co testowali na tym filmie, to był taki w pełni standaryzowany test, czy taki gdzie kierowca jedzie jak chce, byle się zmieścił między pachołkami. Charakterystyczne dla standaryzowanego testu jest to, że samochody z ESP otrzymują dużo lepsze wyniki niż bez ESP. Lepszy wynik w teście dostanie też ten samochód który ma agresywniej działający ESP, bo wystarczy że kierowca w pierwszym łuku ostro przekręci kierownice, a ESP wyhamuje mu samochód na tyle że gładko przejedzie resztę sekwencji zakrętów. |