światła do jazdy dziennej

Data: 2009-08-18 00:02:13
Autor: bikekowal@gmail.com
światła do jazdy dziennej
Witam,

ze względu na konieczność jazdy w dzień na światłach, zamierzam kupić
światła do jazdy dziennej. I teraz kilka pytań. Jaki atest powinny
mieć śiwatła, które można uznać za światła do jazdy dziennej? Druga
rzecz - czy światła do jazdy dziennej to tylko przód, czy równocześnie
ze światłami przednimi powinny być zapalone światła tylne?

Data: 2009-08-18 09:24:38
Autor: Frantic Freddie
światła do jazdy dziennejd
bikekowal@gmail.com wrote

Jaki atest powinny mieć śiwatła, które można uznać za światła do jazdy dziennej?

Mają mieć napisy E(i cyfry) oraz RL.

czy światła do jazdy dziennej to tylko przód, czy równocześnie
ze światłami przednimi powinny być zapalone światła tylne?

Od dnia 20 czerwca tylko i wyłącznie przód (w samochodach zarejestrowanych do końca tego roku dopuszcza się również tylne).

Pozdrówka,
Freddie.

Data: 2009-08-18 00:36:40
Autor: bikekowal@gmail.com
światła do jazdy dziennejd
On 18 Sie, 09:24, Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl> wrote:
bikeko...@gmail.com wrote

> [...]

Od dnia 20 czerwca tylko i wyłącznie przód (w samochodach
zarejestrowanych do końca tego roku dopuszcza się również tylne).

dzięki, biore się za lekturę.

Data: 2009-08-18 09:31:42
Autor: Frantic Freddie
światła do jazdy dziennej
coby było w komplecie, podstawa prawna:

  http://tinyurl.com/nvvgk3

pozdrówka,
FF.

Data: 2009-08-18 11:32:10
Autor: WIHEDCNF
światła do jazdy dziennej

Użytkownik "Frantic Freddie"

coby było w komplecie, podstawa prawna:

 http://tinyurl.com/nvvgk3

a tu do posłuchania

http://www.auto-swiat.pl/media,Jak-zamontowac-swiatla-do-jazdy-dziennej-,525.html

Data: 2009-08-18 18:10:24
Autor: 'Tom N'
światła do jazdy dziennej
WIHEDCNF w <news:h6dt50$a8j$1mx1.internetia.pl>:

[...]

3:58 -- sposób montażu to jest minimum 30 cm od powierzchni jezdni... cała
reszta jest związana z homologacją

Taaa, a w rozporządzeniu:

Na szerokości: nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm7)

Na wysokości: 250÷1500

Troche sie panu sprzedawcy pomyliło...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-18 19:07:56
Autor: WIHEDCNF
światła do jazdy dziennej

Użytkownik "'Tom N'"

Troche sie panu sprzedawcy pomyliło...

Ta, ale najbardziej pomyliły im się ceny - za Led do jazdy dziennej Hella trzeba zapłacić ponad 500zł, za kompletne lampy tylne też Led 250 zł - chyba na głowę upadli

Data: 2009-08-18 09:47:46
Autor: glang
światła do jazdy dziennejd
[...]

dopuszcza się ....??
nie chce mi się czytać ale jakoś w to nie wierzę. czyli co wszyscy przerabiają auta którzy teraz rejestrują samochody??
rejestrowałem tydzień temu busa i nikt nic nie mówił. i przegląd robiłem :)
pzdr
GL

Data: 2009-08-18 01:46:22
Autor: bikekowal@gmail.com
światła do jazdy dziennejd
On 18 Sie, 09:47, "glang" <gl...@o2222222.pl> wrote:

> [...]

przerabiają auta którzy teraz rejestrują samochody??
rejestrowałem tydzień temu busa i nikt nic nie mówił. i przegląd robiłem :)

Faktycznie, doczytałem i jest tak jak napisał przedmówca. Światła do
jazdy dziennej występują z przodu a wszystkie inne są w tym momencie
wyłączone. Światła dzienne włączają się automatycznie po właczeniu
silnika i wyłaczają w momencie włączenia świateł mijania lub
drogowych.

Data: 2009-08-18 14:46:11
Autor: Frantic Freddie
światła do jazdy dziennejd
bikekowal@gmail.com wrote:

[...]

Jest jeszcze przypis 45. wyjaśniający to dokładnie, (samochody zarejestrowane od przyszłego roku nie będą mogły mieć włączonych innych świateł poza tymi do jazdy dziennej, w samochodach zarejestrowanych do
końca bieżącego roku dopuszcza się również tylne) no ale jak się komuś "czytać nie chce" i "jakoś w to nie wierzy" to już jego problem.

Pozdrowionka,
Frantic Freddie.

Data: 2009-08-18 19:20:04
Autor: 'Tom N'
światła do jazdy dziennejd
Frantic Freddie w <news:4a8aa2b9news.home.net.pl>:

bikekowal@gmail.com wrote:

[...]

Drobiazg, ale istotny: 45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W                                ^^^^^^^^^^^^^^^^
pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się
następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie
elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są
jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-18 19:54:33
Autor: glang
światła do jazdy dziennejd
[...]

a to dobre. czyli pojazdy sprowadzone z zagranicy rejestrowane w Polsce po raz pierwszy będą misuały mieć dodatkowe światła. nieźle. chyba jużwiem co będę robił od stycznia :))
pzdr
GL

Data: 2009-08-19 13:03:18
Autor: Marx
światła do jazdy dziennejd
glang pisze:
[...]

ale tam nie pisze ze rejestrowane po raz pierwszy w Polsce ;)
A za granica juz byly rejestrowane...
Marx

Data: 2009-08-19 09:21:43
Autor: PB
światła do jazdy dziennej
Tue, 18 Aug 2009 00:02:13 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody,
bikekowal@gmail.com napisał(a):

[...]

Jesli nie masz xenonów i nie zalezy ci na lansie diodowymi dziennymi -
odpusc sobie. Jedz normalnie ze swiatlami mijania.

Co do przepisow - wlasnie sie zmienily - nowe auta (daty startowej nie
pamietam) moga miec dzienne tylko z przodu. Auta juz jezdzace po
drogach - wraz z dziennymi musza miec wlaczone pozycyjne. Czyli z tylu
automatycznie swieca sie zwykle swiatla. --
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-08-19 09:36:50
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
światła do jazdy dziennej
PB pisze:
(...)
[...]

Prawie dobrze :)
W nowych mają się nie zapalać inne, a w starych dopuszcza się świecenie
tylnych - można to spokojnie wyłączyć.

Podstawa:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 4 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz
  zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2009,nr,75/poz,639,rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-zmieniajace-rozporzadzenie-w-sprawie.html

Data: 2009-08-19 09:42:31
Autor: PB
światła do jazdy dziennej
Wed, 19 Aug 2009 09:36:50 +0200, na pl.misc.samochody, Artur 'futrzak'
Maśląg napisał(a):

Prawie dobrze :)
W nowych mają się nie zapalać inne, a w starych dopuszcza się świecenie
tylnych - można to spokojnie wyłączyć.

a widzisz - dopuszcza sie. Sadzilem ze w starych ma byc po staremu, a
w nowych po nowemu;-) Dzieki za info.  --

Data: 2009-08-19 16:19:21
Autor: FoxŁódź_nspam
światła do jazdy dziennej

Użytkownik "PB" <piotr.spam@biegala.pl> napisał w wiadomości news:6qjf8sp6u8ta$.1kpltreool3el$.dlg40tude.net...
/.../
pamietam) moga miec dzienne tylko z przodu. Auta juz jezdzace po
drogach - wraz z dziennymi musza miec wlaczone pozycyjne. Czyli z tylu
automatycznie swieca sie zwykle swiatla.

odwrotnie, w nowych autach instalacja będzie dopuszczała jazdę na światłach tylko z przodu, wcześniejsze mogą mieć i tak i tak

pzodr

Fox

światła do jazdy dziennej