światła zawsze aktywne

Data: 2019-08-15 22:23:56
Autor: Krycha
światła zawsze aktywne
Hej,
moja koleżanka kupiła rower
https://tiny.pl/t55zt
którego światła włączają się po rozpoczęciu jazdy, bez względnie na porę dnia. Tak jak w niektórych samochodach światła mijania.
I nie da się tego wyłączyć.
Czy to jest czekająca nas przyszłość we wszystkich rowerach miejskich?

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2019-08-15 15:13:56
Autor: Rowerex
światła zawsze aktywne
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2019 22:23:59 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:
Hej,
moja koleżanka kupiła rower

Nowy, używany, w sklepie, od handlarza, na aukcji? Z jakiego kraju pochodzi rower? Jest instrukcja obsługi?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-16 10:50:20
Autor: Krycha
światła zawsze aktywne
W dniu 16.08.2019 o 00:13, Rowerex pisze:
[...]

Rower nowy, kupiony w sklepie rowerowym, którego właściciel sprowadził z Niemiec.

Krycha.

Data: 2019-08-16 01:14:43
Autor: przemek.jedrzejczak
światła zawsze aktywne
to Kalkhoff i widac dynamo w piascie czyli jesli lampa jest w jakiejs biednej wersji to nie ma wylacznika a tylko dwie pozycje tzn wlaczona i auto

google translator albo dystybutor axa na polske powinien miec wersje PL

Der Schalter besitzt zwei Positionen: AN und AUTO. Im Auto-Modus leuchtet am Tag das Tagfahrlicht, welches über zwei zusätzliche LEDs unterhalb des Hauptscheinwerfers realisiert ist und der Hauptscheinwerfer mit verminderter Helligkeit (10 Lux). Nachts leuchtet dann nur der Hauptscheinwerfer mit 30 Lux.
Die nur zwei Positionen des Schalters sollte man auf alle Fälle bedenken. Wünschenswert wäre noch eine AUS-Position, damit man auch ohne Tagfahrlicht.
fahren kann.

do rowerow z wypozyczalni idealne bo co chwile widac jakies melepety co w batmana sie bawia :-)

Data: 2019-08-16 15:18:29
Autor: Olivander
światła zawsze aktywne
do rowerow z wypozyczalni idealne bo co chwile widac jakies melepety co w batmana sie bawia :-)

Wiesz, 100x bardziej wolę batmanów od głąbów, co se ustawiają lampy w pozycji "prosto w oczy" + max lux + stroboskop (a co się będą pie***, bezpieczeństwoprzedewszystkim)

Jeszcze nie ma zimy, gdy zwykle startuje wyścig zbrojeń "kto ma mocniejszą fu.., wróć, latarkę", ale już tacy grasują po Trójmieście. Może to tylko turyści ze stolycy i to minie z wyjazdem gości? Może jednak to jest tzw. trynd ;-(

Data: 2019-08-17 03:57:42
Autor: przemek.jedrzejczak
światła zawsze aktywne
W rowerach w wypożyczalni są gówno lampki bez trybu strobo i tym pisałem. W takim przypadku dobrze że melepety są zmuszone do jeżdżenia że światłami to dla ich dobra ;-)

Data: 2019-08-16 08:05:00
Autor: ToMasz
światła zawsze aktywne
W dniu 15.08.2019 o 22:23, Krycha pisze:
[...]

kiedyś ten rower miał super hiper lampę, z wyłącznikiem, obsługującym przednie i tylne światło jednocześnie. Mogło też tak być, ze w lampie był kondensator 6v 0.1F który zapewniał podtrzymanie światełek (w każdym razie żarzenie) przez kilka sekund po zatrzymaniu . albo w projekcie, albo jak wyjechał z fabryki, z tą lampą coś złego sie stało. albo księgowy, albo pierwszy właściciel zastąpił ją tanim badziewiem, które nawet niema wyłącznika.

Pytasz czy czeka nas obowiązkowa jazda na światłach? Na początek propnuje sprawdzanie/egzekwowanie czy w rowerach są sprawne hamulce, czy ogólnie nadaje się do jazdy. żeby nie było przegięcia - do jazdy po drogach publicznych.
ToMasz

Data: 2019-08-16 09:19:59
Autor: Jan Cytawa
światła zawsze aktywne
  Krycha pisze:
[...]

Nie bardzo mi sie chce wierzyc, ze lampa nie ma wylacznika. Musze sprawdzic jak to jest w rowerach miejskich, bo czesto jezdza na swiatlach. Poki co obowiazku nie ma i mam nadzieje, ze nie bedzie.

Jan Cytawa

Data: 2019-08-16 01:05:21
Autor: Rowerex
światła zawsze aktywne
W dniu piątek, 16 sierpnia 2019 09:20:03 UTC+2 użytkownik Jan Cytawa napisał:
Krycha pisze:
> [...]

Nie bardzo mi sie chce wierzyc, ze lampa nie ma wylacznika. Musze sprawdzic jak to jest w rowerach miejskich, bo czesto jezdza na swiatlach. Poki co obowiazku nie ma i mam nadzieje, ze nie bedzie.

Dlatego pytałem gdzie rower został kupiony i skąd pochodzi - zajrzałem na stronę producenta, jest tam do ściągnięcia ogólna instrukcja obsługi w języku polskim - wynika z niej, że są dwie opcje, pierwsza to wyłącznik mechaniczny, druga to czujnik światła załączający automatycznie oświetlenie zależnie od oświetlenia zewnętrznego - nie ma nic o jednoczesnym braku jednego i drugiego, ale jest dużo odwołań do przepisów prawa obowiązujących zależnie od kraju... - ciekawe czy w jakimś kraju rower ma świecić ciągle (nie sądzę by tak było, choć głowy nie dam).

Jeśli rower pochodzi z drugiej, czy trzeciej ręki, to wszystko jest możliwe.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-16 13:12:36
Autor: Jan Cytawa
światła zawsze aktywne

Nie bardzo mi sie chce wierzyc, ze lampa nie ma wylacznika. Musze
sprawdzic jak to jest w rowerach miejskich, bo czesto jezdza na
swiatlach. Poki co obowiazku nie ma i mam nadzieje, ze nie bedzie.

Sprawdzilem. Rzeczywiscie nie ma zadnego wylacznika. Wyglada tak, jakby cos kiedys bylo ale zostalo celowo usuniete.

Jan Cytawa

Data: 2019-08-16 22:32:11
Autor: Krycha
światła zawsze aktywne
W dniu 16.08.2019 o 13:12, Jan Cytawa pisze:

[...]

Dziękuję za informację.
Ta sytuacja wydawała mi się podejrzana.
Ale Twoje wyjaśnienie uspokoiło mnie. Czyli to prawda.
Widuję rowerzystów ze świecącymi lampami za dnia, ale do tej pory myślałam, że nie chce im się wyłączyć świecenia.
Jak się okazuje jest to przymusowe świecenie, nie do wyłączenia.

Krycha.

światła zawsze aktywne