światła zawsze aktywne

Data: 2019-08-16 09:19:59
Autor: Jan Cytawa
światła zawsze aktywne
  Krycha pisze:
moja koleżanka kupiła rower
https://tiny.pl/t55zt
którego światła włączają się po rozpoczęciu jazdy, bez względnie na porę
dnia. Tak jak w niektórych samochodach światła mijania.
I nie da się tego wyłączyć.

Nie bardzo mi sie chce wierzyc, ze lampa nie ma wylacznika. Musze sprawdzic jak to jest w rowerach miejskich, bo czesto jezdza na swiatlach. Poki co obowiazku nie ma i mam nadzieje, ze nie bedzie.

Jan Cytawa

Data: 2019-08-16 01:05:21
Autor: Rowerex
światła zawsze aktywne
W dniu piątek, 16 sierpnia 2019 09:20:03 UTC+2 użytkownik Jan Cytawa napisał:
Krycha pisze:
> [...]

Nie bardzo mi sie chce wierzyc, ze lampa nie ma wylacznika. Musze sprawdzic jak to jest w rowerach miejskich, bo czesto jezdza na swiatlach. Poki co obowiazku nie ma i mam nadzieje, ze nie bedzie.

Dlatego pytałem gdzie rower został kupiony i skąd pochodzi - zajrzałem na stronę producenta, jest tam do ściągnięcia ogólna instrukcja obsługi w języku polskim - wynika z niej, że są dwie opcje, pierwsza to wyłącznik mechaniczny, druga to czujnik światła załączający automatycznie oświetlenie zależnie od oświetlenia zewnętrznego - nie ma nic o jednoczesnym braku jednego i drugiego, ale jest dużo odwołań do przepisów prawa obowiązujących zależnie od kraju... - ciekawe czy w jakimś kraju rower ma świecić ciągle (nie sądzę by tak było, choć głowy nie dam).

Jeśli rower pochodzi z drugiej, czy trzeciej ręki, to wszystko jest możliwe.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-16 13:12:36
Autor: Jan Cytawa
światła zawsze aktywne

Nie bardzo mi sie chce wierzyc, ze lampa nie ma wylacznika. Musze
sprawdzic jak to jest w rowerach miejskich, bo czesto jezdza na
swiatlach. Poki co obowiazku nie ma i mam nadzieje, ze nie bedzie.

Sprawdzilem. Rzeczywiscie nie ma zadnego wylacznika. Wyglada tak, jakby cos kiedys bylo ale zostalo celowo usuniete.

Jan Cytawa

Data: 2019-08-16 22:32:11
Autor: Krycha
światła zawsze aktywne
W dniu 16.08.2019 o 13:12, Jan Cytawa pisze:

[...]

Dziękuję za informację.
Ta sytuacja wydawała mi się podejrzana.
Ale Twoje wyjaśnienie uspokoiło mnie. Czyli to prawda.
Widuję rowerzystów ze świecącymi lampami za dnia, ale do tej pory myślałam, że nie chce im się wyłączyć świecenia.
Jak się okazuje jest to przymusowe świecenie, nie do wyłączenia.

Krycha.

światła zawsze aktywne