swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty

Data: 2009-07-06 08:29:15
Autor: marcin goralski
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
witam mam taka mala ankiete:

ilu z was uzywajac lampki przedniej w jezdzie miejskiej uzywa trybu
migajacego (jesli go ma) a ilu stalego?
pytanie drugie czy komukolwiek jako chwilowemu kierowcy przeszkadza
migajace swiatlo w rowerze?

ja osobiscie uzywam migajacego z tylu i przodu i wole rowerzystow z takim
oswietleniem bo sie rzucaja w oczy.

pytam bo na forum o latarkach mnie zjedli ze chce uzywac trybu migajacego w
jezdzie po miescie, ze zabronione denerwuje kierowcow i wogole - mz bez
sensu ps ci sami ludzie uwazaja tylne migajace swiatlo w rowerze za ok. wiec
chcialem poznac zdanie samych rowerzystow a najchetniej tych ktorzy
rownierz duzo jezdza autami.

Data: 2009-07-06 08:55:36
Autor: rzymo
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
On 6 Lip, 09:29, marcin goralski <p...@pl.pl> wrote:
(...)
pytam bo na forum o latarkach mnie zjedli ze chce uzywac trybu migajacego w
jezdzie po miescie, ze zabronione denerwuje kierowcow i wogole - mz bez
sensu

Bo denerwuje - zwłaszcza mocniejsze lampki ustawione poziomo do
jezdni.

Trybu migającego nie używam.

Data: 2009-07-06 09:42:05
Autor: Wojtek Paszkowski
"marcin goralski" <pl@pl.pl> wrote in message news:p08pg3ks3rfu.jpi9bq6k79q3.dlg40tude.net...

ilu z was uzywajac lampki przedniej w jezdzie miejskiej uzywa trybu
migajacego (jesli go ma) a ilu stalego?
pytanie drugie czy komukolwiek jako chwilowemu kierowcy przeszkadza
migajace swiatlo w rowerze?

na szerokiej jezdni typowa migajaca lampka nie przeszkadza, zwlaszcza w miescie. Natomiast mocniejsza lampka w trybie migajacym na waskiej, nieoswietlonej ulicy juz jest uciazliwa. A najbardziej jest do dotkliwe na sciezkach rowerowych - nawet przecietna wspólczesna diodówka w trybie migajacym jest bardzo nieprzyjemna. Milosnicy dyskoteki irytuja zwlaszcza na wydzielonych sciezkach z dala od ruchu samochodów - kupe takich palantów mozna spotkac np na bulwarach trójmiejskich, gdzie nawet najtansza lampka z padnietymi bateriami da w trybie ciaglym wystarczajaca widocznosc.

ja osobiscie uzywam migajacego z tylu i przodu i wole rowerzystow z takim
oswietleniem bo sie rzucaja w oczy.

na ulicy, zwlaszcza przy duzym ruchu albo kiepskich warunkach (np swiatlocienie na alejach) - na pewno

ps ci sami ludzie uwazaja tylne migajace swiatlo w rowerze za ok.

zalezy jakie i gdzie. Taki Superflash przy jezdzie w kolumnie rowerów czy tez na sciezkach rowerowych moze byc mocno irytujacy dla jadacych z tylu i warto go wtedy przelaczac w tyl ciagly (zwlaszcza ze na sciezkach, w odróznieniu od ulic, generalnie tyle swiatlo ma znaczenie marginalne)

pozdr

Data: 2009-07-06 09:22:12
Autor: marcin goralski
[...]

mowa tylko i wylacznie o sytuacji w ruchu miejskim

Data: 2009-07-06 11:06:50
Autor: Wojtek Paszkowski
"marcin goralski" <pl@pl.pl> wrote in message news:1lmw3dzerj0oe$.fttijowtfbcx.dlg40tude.net...

[...]

ale pytanie, czy miejski ruch uliczny, czy tez ze znacznym wykorzystaniem dróg dla rowerów czy traktów pieszych - bo jak dla mnie, to w tej drugiej sytuacjih tryb migajacy  jest mocno egoistyczny i uciazliwy dla innych uczestników ruchu

pozdr

Data: 2009-07-06 10:35:25
Autor: marcin goralski
Dnia Mon, 6 Jul 2009 11:06:50 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):

[...]

ja konretnie pisze o jezdzie jaka ja uprawiam tzn w krk mimo jakiejs tam
sieci drog rowerowych staram sie jezdzic ulicami (szybciej, ale dawno w krk
nie pedalowalem nie wiem co sie pozmienialo) w irlandii sciezki rowerowe sa
na jezdni. i ja zwykle jezdze 2/3 drogi po drodze rowerowej bedacej na
ulicy a 1/3 ulica.

a caly temat wyszedl na torch.pl gdzie nawet mi powiedzialo kilka osob, ze
mrugajace swiatlo w rowerze jest nielegalne?

Data: 2009-07-06 09:37:07
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-06, marcin goralski wrote:
[...]

Przednie owszem, nie powinno migać, wedle prawa. Tylne migać może.

Data: 2009-07-08 15:40:26
Autor: Artur Czeczko
Jan Srzednicki pisze:

Przednie owszem, nie powinno migać, wedle prawa. Tylne migać może.

Zara, moment.
Czerwone migające jest generalnie zabronione w pojazdach,
bo jest zarezerwowane dla kolumny pojazdów uprzywilejowanych.
Dla rowerów jest tu zrobiony wyjątek, dlatego musi to być
podane w przepisach wprost. I zanim ten wyjątek się pojawił,
rowerzyści dostawali mandaty nie dlatego, że nie było napisane,
że czerwone może migać, tylko dlatego że używali światła
zarezerwowanego dla kolumny pojazdów uprzywilejowanych.
Tak samo jak teraz można dostać mandat za niebieskie migające
(a widziałem takie w jakimś supermarkecie).
Dla białego migającego nie ma jakiegoś przepisu zakazującego
używania go, więc i nie ma potrzeby dodawania przepisu,
że można. Bo można i tak, na zasadzie "co nie jest
zabronione, jest dozwolone".

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-08 14:17:11
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-08, Artur Czeczko wrote:
Jan Srzednicki pisze:

[...]

OK, a czy znasz jakieś przykłady orzecznictwa zgodnie z tą linią? Linia
obrony wydaje się mieć sens, ale pytanie, czy ta interpretacja działa w
sądzie. ;)

Data: 2009-07-08 16:41:30
Autor: Artur Czeczko
Jan Srzednicki pisze:

OK, a czy znasz jakieś przykłady orzecznictwa zgodnie z tą linią? Linia
obrony wydaje się mieć sens, ale pytanie, czy ta interpretacja działa w
sądzie. ;)

Nie znam. No i nie słyszałem też o mandacie za migające przednie
światło. Więc wydaje mi się (ale mogę się mylić), że to raczej
marginalny problem. Choć oczywiście wkurzyłbym się, gdybym
to ja dostał taki mandat. ;)

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-08 15:47:39
Autor: Mariusz Kruk
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Artur Czeczko"
Dla białego migającego nie ma jakiegoś przepisu zakazującego
używania go, więc i nie ma potrzeby dodawania przepisu,
że można. Bo można i tak, na zasadzie "co nie jest
zabronione, jest dozwolone".

Ale rozumiesz co oznacza "zabroniony", i do czego się odnosi, prawda?

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Ja nigdzie nie idę z zamiarem wpadnięcia. Po
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' prostu czasem wpadam.(Wojciech Orliński)

Data: 2009-07-06 21:14:36
Autor: click
Wojtek Paszkowski pisze:
 kupe takich palantów mozna spotkac

masz jakis problem?

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-07-06 22:39:24
Autor: Wojtek Paszkowski
"click" <click_n_ride@psychop.op.pl> wrote in message news:h2tioo$336$2news.onet.pl...
Wojtek Paszkowski pisze:
 kupe takich palantów mozna spotkac

masz jakis problem?

masz potrzebę poklepania aby poklepać?
Jakbym nie miał problemu, to bym palców nie strzępił. Choć chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby zmontowanie sobie kwadraciaka na Cree z przetworniczką z trybem strobo - taką aluzję dyskotekowiec by raczej szybko zrozumiał bez potrzeby powtarzania.

pzodr

Data: 2009-07-07 09:03:23
Autor: click
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

masz problem w relacjach interpersonalnych
latwo przychodzi ci nazywanie ludzi palantami
wiec chyba tez nie bedziesz mial nic przeciwko temu, ze nazwe cie palantem?
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-07-07 09:45:16
Autor: Wojtek Paszkowski
"click" <click_n_ride@psychop.op.pl> wrote in message news:h2urup$e2t$2news.onet.pl...

latwo przychodzi ci nazywanie ludzi palantami

raczej niełatwo. Do dość delikatne określenie ludzi walących po oczach migającymi chińskimi powerledami na kilkukilometrowym deptaku z dala od ruchu, gdzie jedynym autem jest przetaczający się od czasu do czasu z prędkością niedzielnego rowerzysty radiowóz. Ludzi, którzy na zwróconą uwagę, że to równie męczące dla innych co zbędne, reagują w najlepszym wypadku co po najwyżej wzruszeniem ramionami.

wiec chyba tez nie bedziesz mial nic przeciwko temu, ze nazwe cie palantem?

jeśli szukasz partnera do generowania śmieciowych tasiemców nie_na_temat, to poszukaj gdzie indziej.

Pozdr

Data: 2009-07-07 22:16:59
Autor: click
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

taaa
oslepiejace

wiec chyba tez nie bedziesz mial nic przeciwko temu, ze nazwe cie palantem?

jeśli szukasz partnera do generowania śmieciowych tasiemców nie_na_temat, to poszukaj gdzie indziej.

nie szukam, sam sie ujawniles
jestem zwyczajnie ciekawy takich raskolonikowow jak ty
no ale skoro dzieki paru "palantom" z migajacymi lampkami mozesz poczuc sie lepszy...

Data: 2009-07-06 10:01:32
Autor: fabian
marcin goralski wrote:
[...]

Na ulicy jeżeli nie jest to 3W dioda to może być ok. Na DDR IMHO jest to niebezpieczne gdyż oślepia innych rowerzystów. Szczególnie, że takie migające światło nie oświetla drogi i snop światła jest kierowany na wprost lub nawet do góry - prosto w oczy rowerzysty z naprzeciwka.

Fabian.

Data: 2009-07-06 13:26:12
Autor: Jacek B.
On Mon, 06 Jul 2009 09:29:15 +0200, marcin goralski <pl@pl.pl> wrote:

[...]

Tylne lepiej zeby migalo bo sie bardziej rzuca w oczy, czerwone ciagle  moze sie pomylic z odblaskiem na slupku, jakims odbiciem swiatel innych  samochow albo sygnalizacji swietlnej a jak miga to wiadomo ze rowerzysta.  Przednie powinno byc ciagle wg przepisow, mrugajace swiatlo nie pozwala  okreslic predkosci zblizania sie roweru i jak sie jedzie autem to widac,  ze cos tam mruga ale ciezko stwierdzic gdzie. W przypadku tylnego korzysci  przemawiaja za mruganiem ale przednie moze spokojnie swiecic ciagle,  szczegolnie jak wali po oczach.

J.

Data: 2009-07-06 11:45:20
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-06, Jacek B. wrote:
[..]
Przednie powinno byc ciagle wg przepisow, mrugajace swiatlo nie pozwala  okreslic predkosci zblizania sie roweru i jak sie jedzie autem to widac,  ze cos tam mruga ale ciezko stwierdzic gdzie.

Chyba powinieneś iść do okulisty.

Data: 2009-07-06 21:15:44
Autor: Titus Atomicus
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
In article <op.uwm8pyu0ocis5f@jbauer.aiut.com.pl>,
 "Jacek B." <numerdwaBEZ@spamuinteria.pl> wrote:

Przednie powinno byc ciagle wg przepisow, mrugajace swiatlo nie pozwala  okreslic predkosci zblizania sie roweru i jak sie jedzie autem to widac,  ze cos tam mruga ale ciezko stwierdzic gdzie.

Ale to tylne mrygajace nie przeszkadza w ocenie odleglosci?

TA

Data: 2009-07-07 02:17:45
Autor: Titus Atomicus
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
In article <h2tjdf$336$5@news.onet.pl>,
 click <click_n_ride@psychop.op.pl> wrote:

> In article <op.uwm8pyu0ocis5f@jbauer.aiut.com.pl>,
>  "Jacek B." <numerdwaBEZ@spamuinteria.pl> wrote:
>   >> Przednie powinno byc ciagle wg przepisow, mrugajace swiatlo nie pozwala  >> okreslic predkosci zblizania sie roweru i jak sie jedzie autem to widac,  >> ze cos tam mruga ale ciezko stwierdzic gdzie. > > Ale to tylne mrygajace nie przeszkadza w ocenie odleglosci?

w jaki sposob?

A tego nie wiem. Ale skoro przednie przeszkadza to dlaczego tylne nie?
Zwlaszcza ze przednie mniej wazne jakby. Rzadko rower porusza sie na czolowe zderzenie z samochodem po tym samym pasie...

TA

Data: 2009-07-07 08:07:11
Autor: marcin goralski
[...]

wiesz jak auto stoi w korku etc to jak rower jedzie z tylu to moze je
poboczem wyminac i tutaj mz wlasnie potrzeba migajacego swiatla bo rower ze
stalym  moze byc wziety za motor a motor nie wjedzie na chodnik/sciezke
rowerowa etc wiec mz miganie swiatla daje jasno do zrozumienia, ze nie masz
do czynienia ze zwyklym pojazdem.

Data: 2009-07-07 09:05:53
Autor: MichałG
[...]

Żebyś sie nie zdziwił jak często...... (choćby przy wypzedzaniu).

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-07 10:25:00
Autor: Titus Atomicus
In article <h2us4i$dr0$1@news.onet.pl>, MichałG <grodmich@wp.pl> wrote:

> Zwlaszcza ze przednie mniej wazne jakby. Rzadko rower porusza sie na > czolowe zderzenie z samochodem po tym samym pasie...

Żebyś sie nie zdziwił jak często...... (choćby przy wypzedzaniu).

Ale tu do rowerzysty nalezy takie oszacowanie odleglosci zeby nie stwarzacza zagrozenia.

TA

Data: 2009-07-07 10:32:47
Autor: Mariusz Kruk
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world"
> [...]
Ale tu do rowerzysty nalezy takie oszacowanie odleglosci zeby nie stwarzacza zagrozenia.

Jeżeli ktoś wyprzedza i wyjeżdża rowerzyście na czołówkę? Ciekawe rzeczy
prawisz.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Liczby  zmiennoprzecinkowe  nigdy nie są ni-
\  Kruk@epsilon.eu.org   / czemu równe(Gotar)

Data: 2009-07-07 10:58:27
Autor: Titus Atomicus
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
In article <slrnh5621f.lps.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl>,
 Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

> [...]

Jeżeli ktoś wyprzedza i wyjeżdża rowerzyście na czołówkę? Ciekawe rzeczy

Ano fakt, nie pomyslalem.
Ale w takim razie dlaczego mrygajace z tylu jest ok?

TA

Data: 2009-07-07 13:03:28
Autor: Jacek B.
On Tue, 07 Jul 2009 10:58:27 +0200,  <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:

[...]

czerowne jest slabsze i mniej rzucajace sie w oczy wiec nadrabia  mruganiem, swiatlo migajace jest 2-3 razy bardziej widoczne (jak ktos tu  napisal), poza tym rower porusza sie w tym samym kierunku co auto, wiec  jest wiecej czasu na okreslenie odleglosci, kierowcy sa juz nauczeni ze  rowery mrugaja na czerowno itp.

J.

Data: 2009-07-09 22:50:59
Autor: Ryszard Mikke
Jacek B. <numerdwaBEZ@spamuinteria.pl> napisał(a):
> [...]

czerowne jest slabsze i mniej rzucajace sie w oczy wiec nadrabia  mruganiem, swiatlo migajace jest 2-3 razy bardziej widoczne (jak ktos tu  napisal), poza tym rower porusza sie w tym samym kierunku co auto, wiec  jest wiecej czasu na okreslenie odleglosci, kierowcy sa juz nauczeni ze  rowery mrugaja na czerowno itp.

Akurat czerwone rzuca się w oczy BARDZIEJ i dlatego prawie nikt tam
nie pakuje jakiejś superdiody. Na ten temat była tu kiedyś dyskusja.

Ja osobiście staram się na jezdni raczej mrugać na pół gwizdka,
niż walić po oczach całą mocą (cała moc Ravena może rzeczywiście oślepiać).

I, niestety, zdarza mi się być "palantem" i nie przełączyć na ścieżce
przy Siekierkowskim. Na szczęście jeżdżę tam tylko mostem i do Gwintowej.

rmikke

Data: 2009-07-07 10:37:32
Autor: Wojtek Paszkowski
"MichałG" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:h2us4i$dr0$1news.onet.pl...

[...]

i na skrzyżowaniach.

Tak przy okazji rozmawiania o odległości - poraziło mnie, jak bardzo złudne jest światło emitowane przez używaną często w samoróbkach soczewkę CRS-D: rower jadący w odległości 50m sprawiał wrażenie, jakby był 100-200m dalej - a to już może być naprawdę niebezpieczne. Duże, klasyczne halogeny rowerowe jednak znacznie lepiej pozwalają zlokalizować rowerzystę. A na dodatek te współczesne, montowane standardowo nawet w niezbyt drogich rowerach (np B&M czy Basta), są naprawdę bardzo mocne - często zdarza mi się zastanawiać, czy to aby nie jedzie skuter czy auto z przepaloną jedną żarówką.

pozdr

Data: 2009-07-11 09:14:25
Autor: Grzesiek
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

Nie tylko CRS-D, jakiś czas temu wymuszono na mnie pierwszeństwo, kiedy jechałem z podobną samoróbką skupiającą najbardziej jak to możliwe, 3 soczewki 8st i jedna owalna. Sytuacja miała miejsce na nieoświetlonej drodze krajowej - kierownik wyjeżdżając z podporządkowanej zatrzymał na się chwilę tak, jakby mnie chciał przepuścić i kiedy byłem już z 20 m przed nim wjechał centralnie na mój pas tak, że o hamowaniu raczej nie było mowy i mogłem zjechać do rowu albo na przeciwny pas - wybrałem to drugie. Człowiek na 100% mnie widział, z tyłu ani z przodu nie było żadnego auta... Nie sądzę, żeby zrobił to celowo więc najpewniej wydawało mu się, że jestem daleko. Lampkę ustawiam tak, żeby nie oślepiała przeciwników, soczewki są najwęższe z dostępnych, lumenów z 600 albo 400 (nie pamiętam co było włączone) a i tak nie jest bezpiecznie. Trzeba zwracać na to uwagę.
W związku z powyższym przerabiam teraz Sigmę Smilux z porządnym reflektorem na zasilanie oddynamowe.

--
Pozdrawiam,
Grzesiek

Data: 2009-07-08 15:32:28
Autor: Artur Czeczko
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty

Zwlaszcza ze przednie mniej wazne jakby.

Zdecydowanie się nie zgadzam. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie,
że z tyłu w zupełności wystarczy odblask, który bywa lepiej
widoczny, niż byle jaka diodówka.
A przednia? Jedziesz główną drogą, z podporządkowanej wyjeżdża
samochód. Chcesz, żeby kierowca tego samochodu Ciebie
zobaczył, no nie? Jedziesz prosto, z naprzeciwka jedzie samochód,
który za chwilę skręci w lewo - też chciałbyś, żeby kierowca
Ciebie widział. Fakt, że akurat w tej sytuacji pewnie też
wystarczyłby odblask. Tak samo wyprzedzanie, o którym już
ktoś wspomniał - i też fakt, że w tej sytuacji prawdopodobnie
wystarczyłby odblask.
Z przodu masz złudne wrażenie, że panujesz nad sytuacją.
Ale jakie to jest panowanie, gdy jedziesz 30 km/h
i z podporządkowanej wyjedzie samochód 2 metry przed Tobą?

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-07 08:42:10
Autor: Jan Cytawa
click napisał:

> Ale to tylne mrygajace nie przeszkadza w ocenie odleglosci?

w jaki sposob?

Swiatlo migajace spostrzegane jest z odleglosci 2-3 razy wiekszej niz
swiatlo ciagle. Kierowcy sie wydaje, ze swiatlo to jest blizej niz w
rzeczywistosci. Ale to MZ jest zaleta a nie wada.

Jan Cytawa

Data: 2009-07-07 09:04:13
Autor: click
Jan Cytawa pisze:
click napisał:

[...]

rzuca sie w oczy
ot co
zdaje sie ze 70 proc populacji nie ma zdolnosci oceny odleglosci

Data: 2009-07-07 10:27:18
Autor: Titus Atomicus
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
In article <h2uqnh$1os$1@news.lublin.pl>,
 Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

click napisał:

Swiatlo migajace spostrzegane jest z odleglosci 2-3 razy wiekszej niz
swiatlo ciagle. Kierowcy sie wydaje, ze swiatlo to jest blizej niz w
rzeczywistosci. Ale to MZ jest zaleta a nie wada.

OK, ale ja wciaz nie rozumiem, dlaczego ktos pisal, ze jest to wada przy migajacym przednim. Skoro przy tylnym to zaleta?

TA

Data: 2009-07-07 17:55:22
Autor: fabian

click napisał:

[...]

Dla mnie migające przednie MOŻE być wadą, dlatego że migającego nie używasz do oświetlania drogi tylko pokazywania swojej obecności. Dlatego montowana jest poziomo i jeżeli użyjesz takiej lampki w ciemnym otoczeniu to będzie oślepiała.

Fabian.

Data: 2009-07-07 22:17:50
Autor: click
fabian pisze:

[...]

bardziej niz swiatla mijania w samochodzie?

Data: 2009-07-08 06:48:49
Autor: fabian
click wrote:
fabian pisze:

[...]

Nie. Ale np. w alejce parkowej bez oświetlenia ulicznego w równym stopniu. Zdarza się też, że z rowerem dłużej się mija niż samochodem. Poza tym, nie musi "bardziej" aby było równie uciążliwe i aby piętnować takie zjawisko.

Fabian.

Data: 2009-07-08 08:41:49
Autor: click
fabian pisze:

[...]

oslepieni nieh siem fpissujom!

Data: 2009-07-08 15:44:24
Autor: Quapcio
On 8 Lip, 06:48, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:
click wrote:

> bardziej niz swiatla mijania w samochodzie?

Nie. Ale np. w alejce parkowej bez oświetlenia ulicznego w równym
stopniu.

Tylko czy przy braku oświetlenia zewnętrznego  (np. asfalt biegnący
przez las czy wspomniana alejka parkowa bez oświetlenia ulicznego)
tryb "stroboskopowy" nie będzie powodował, że to rowerzysta i tak nie
będzie nic widział?

Data: 2009-07-09 22:54:15
Autor: Ryszard Mikke
Quapcio <quapcio@gmail.com> napisał(a):

> Nie. Ale np. w alejce parkowej bez o=B6wietlenia ulicznego w r=F3wnym
> stopniu.

Tylko czy przy braku o=B6wietlenia zewn=EAtrznego  (np. asfalt biegn=B1cy
przez las czy wspomniana alejka parkowa bez o=B6wietlenia ulicznego)
tryb "stroboskopowy" nie b=EAdzie powodowa=B3, =BFe to rowerzysta i tak nie
b=EAdzie nic widzia=B3?

"Nic" to trochę za mocne, ale faktyczne wk*rwia to samego cyklistę :)

rmikke

Data: 2009-07-06 14:00:41
Autor: Dominik Mirowski
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
Uzytkownik "marcin goralski" napisal w wiadomosci

Ci sami ludzie zjedza cie i tutaj ;-).
--
Dominik Mirowski

Data: 2009-07-08 18:09:47
Autor: marcin goralski
Dnia Mon, 6 Jul 2009 14:00:41 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

Ci sami ludzie zjedza cie i tutaj ;-).

a tymczasem wiekszosc ludzi zdaje sie podzielac moje zdanie a temat zbliza
sie dlugoscia do niewolnicy isaury ;P

Data: 2009-07-08 17:11:18
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-08, marcin goralski wrote:
Dnia Mon, 6 Jul 2009 14:00:41 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

Ci sami ludzie zjedza cie i tutaj ;-).

a tymczasem wiekszosc ludzi zdaje sie podzielac moje zdanie a temat zbliza
sie dlugoscia do niewolnicy isaury ;P

Chyba Isaury nie widziałeś. :P

Data: 2009-07-08 22:03:50
Autor: Wojtek Paszkowski

"marcin goralski" <pl@pl.pl> wrote in message news:1lrmoexi8un65$.b2p0lhhk2vxf$.dlg40tude.net...

Ci sami ludzie zjedza cie i tutaj ;-).

a tymczasem wiekszosc ludzi zdaje sie podzielac moje zdanie

Ale to chyba nie tutaj, a przynajmniej nie w tym wątku? A generalizując, to większość ludzi akurat uważa, że żadne światło im niepotrzebne...

a temat zbliza
sie dlugoscia do niewolnicy isaury ;P

do tematów kaskowych ma się tak, jak "W labiryncie" do "Mody na sukces"

pozdr

Data: 2009-07-06 18:42:40
Autor: mariusz
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
ilu z was uzywajac lampki przedniej w jezdzie miejskiej uzywa trybu
migajacego (jesli go ma) a ilu stalego?

Ja uzywam raz migajacego, a raz stalego. Zalezy od tego co mi sie akurat przypodoba.
Nie uwazam, zeby to mialo jakiekolwiek znaczenie dla kogokolwiek.
I stale moze oslepiac i migajace tak samo.
I stale widac dobrze i migajace tez. No moze nawet migajace bardziej troche rzuca sie w oczy, ale nie na pewno.

pytanie drugie czy komukolwiek jako chwilowemu kierowcy przeszkadza
migajace swiatlo w rowerze?

Mi, jako samochodowemu kierowcy nie przeszkadza migajace, ani nie przeszkadza stale.
Chyba ze ktores z nich jest bardzo ostre i skierowane prosto w moje oczy, ale takie ostre przeszkadzajace swiatlo widzialem ledwie dwa razy w zyciu przez 3 sekundy (bo zaraz minalem rowerzyste). Wystarczy odwrocic wzrok.
O dziesiec tysiecy razy czesciej i bardziej oslepiaja mnie zle ustawione swiatla innych samochodziarzy (albo przeciwmgielne).

[...]

Chyba w ogole to jest taki temat zastepczy, na ktory mozna sobie pogadac do woli, a nie ma on zadnego praktycznego przelozenia na nic.

Dlatego uzywaj stalego, a czasem migajacego - w zaleznosci od Twojego samopoczucia, bo fun jest najwazniejszy.

Mariusz

Data: 2009-07-07 09:46:41
Autor: Mariusz Kruk
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mariusz"
O dziesiec tysiecy razy czesciej i bardziej oslepiaja mnie zle ustawione swiatla innych samochodziarzy (albo przeciwmgielne).

1. Poproszę metodologię badania.
2. Przeciwmgłowe przednie nie mają prawa oślepiać. Tylne - owszem.

Dlatego uzywaj stalego, a czasem migajacego - w zaleznosci od Twojego samopoczucia, bo fun jest najwazniejszy.

Najlepiej nie używaj żadnego, bo fun jest najważniejszy.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] Wow-- -I never thought anybody would tweak me
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] here.(TeX)

Data: 2009-07-07 13:24:55
Autor: mariusz
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty

1. Poproszę metodologię badania.

Ty jakis dziwak chyba jestes.

Najlepiej nie używaj żadnego, bo fun jest najważniejszy.

No. Jestes dziwak.
Albo jakis pracownik naukowy.

Data: 2009-07-07 22:20:36
Autor: click
Mariusz Kruk pisze:

2. Przeciwmgłowe przednie nie mają prawa oślepiać. Tylne - owszem.

moze nie maja prawa, co nie znaczy ze nie oslepiaja
i przedpiscy chodzi raczej zapewne o sytuacje, kiedy slepi i szybcy jezdza z takimi lampami w nocy (bez mgly na drodze)
jak masz takie, to mozesz przeprowadzic eksperyment - wlacz je w nocy i poczekaj az z przeciwka bedzie jechal TIR

Data: 2009-07-08 09:18:30
Autor: Mariusz Kruk
swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "click"
2. Przeciwmgłowe przednie nie mają prawa oślepiać. Tylne - owszem.
moze nie maja prawa, co nie znaczy ze nie oslepiaja

Zupełnie, jak każde inne światła, jeśli są źle ustawione.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb 29A - The hexadecimal of the Beast.
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-07-08 09:16:24
Autor: click
Mariusz Kruk pisze:
[...]

zupelnie, to nie masz pojecia w czym rzecz
ale jak chcesz sie przekonac, to zrob tak, jak napisalem wczesniej
jakis kierownik TIRa cie uswiadomi

Data: 2009-07-08 09:23:55
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Jeśli uważasz, że przeciwmgłowe przednie powinny świecić po oczach, to
gratuluję.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Borg C++: Compiling is futile.
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-07-08 09:22:58
Autor: click
Mariusz Kruk pisze:
[...]

nie wiem skad ci sie wzielo powinny
ale gratulije

Data: 2009-07-06 21:17:09
Autor: click
marcin goralski pisze:
witam mam taka mala ankiete:

ilu z was uzywajac lampki przedniej w jezdzie miejskiej uzywa trybu
migajacego (jesli go ma) a ilu stalego?

jadac ulica migam
jak zjezdzam w ciemnice to swiece

pytanie drugie czy komukolwiek jako chwilowemu kierowcy przeszkadza
migajace swiatlo w rowerze?

kto to jest chwilowy kierowca?
anyway
jadac samochodem tez wole migajace lapmki

Data: 2009-07-06 20:36:06
Autor: marcin goralski
Dnia Mon, 06 Jul 2009 21:17:09 +0200, click napisał(a):

kto to jest chwilowy kierowca?

grupa scisie rowerowa to samo na pl.misc.samochody zadalbym pytanie o
chwilowych rowerzystow ;)

Data: 2009-07-11 10:50:18
Autor: Ryszard Mikke
click <click_n_ride@psychop.op.pl> napisał(a):
marcin goralski pisze:
> witam mam taka mala ankiete:
> migajacego (jesli go ma) a ilu stalego?

jadac ulica migam
jak zjezdzam w ciemnice to swiece

A oczy Cui swiecą jak znicze...

rmikke

Data: 2009-07-07 08:38:04
Autor: Jan Cytawa
marcin goralski napisał:

ilu z was uzywajac lampki przedniej w jezdzie miejskiej uzywa trybu
migajacego (jesli go ma) a ilu stalego?
pytanie drugie czy komukolwiek jako chwilowemu kierowcy przeszkadza
migajace swiatlo w rowerze?

Jesli swiatlo przednie jest w miare mocne to najbardziej przeszkadza
samemu rowerzyscie. Przynajmniej jesli chodzi o mnie. Natomiast tylne
swiatlo przeszkadza mi tylko wtedy kiedy jade bezposrednio za kims z
takim swiatlem. Jako chwilowemu kierowcy absolutnie nie przeszadza.

Jan Cytawa

swiatlo przod z ozycji kierowcy i rowerzysty