świecące wentyle DIY?

Data: 2009-10-01 00:23:05
Autor: Remiczor
świecące wentyle DIY?
zrobił ktoś? na allegro są tylko niebieskie i czerwone, a ja chciałbym np. biały, albo żółty. to musi być prosta i tania konstrukcja, skoro sprzedają to za złocisza ;) pomoże ktoś? najchętniej żeby się wyłączały na postojach :) jesień nadciąga w płaszczu z ciemności ;)
pzdr. r.

Data: 2009-10-01 00:47:19
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
świecące wentyle DIY?

[...]

Co za problem wymienić diody?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-10-01 18:40:26
Autor: Remiczor
świecące wentyle DIY?
Co za problem wymienić diody?

ale czy diody tam stosowane mają jakieś oporniki? bo przecież diody o różnych kolorach pracują na różnych napięciach... skoro do tego oporniki, to jeszcze tylko jakiś włącznik, obudowa i można samemu coś takiego zrobić, z czystej przyjemności robienia. ale tak długo nikt nie odpowiada, że chyba nikt sam tego nie robił. r.

Data: 2009-10-01 19:26:50
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
świecące wentyle DIY?

[...]

A po ch?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-10-01 19:40:27
Autor: Leo
świecące wentyle DIY?

Użytkownik "Remiczor" <cremik@wp.pl> napisał w wiadomości news:ha2ald$21j$1node1.news.atman.pl...
bo przecież diody o różnych kolorach pracują na różnych napięciach... >

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale sugerujesz że np czerwona dioda pracuje na innym napięciu iż zielona? Jeśli tak to większej bzdury na temat ledów nie słyszałem.

Leo

Data: 2009-10-01 20:18:52
Autor: Grzegorz
świecące wentyle DIY?
Hello Leo !:
[...]

Hmmm .... spadki napięcia, to :
czerwona - ok. 1,6V
Żółta - ok. 2,1
zielona - też ok. 2,1 ..2,2
niebieska, biała - ok. 3 - 3,6 V

Znaczy bzdura ?

Ale swoją drogą można dać dwie czerwone zamiast jednej białej, poza tym i tak pewnie prąd jest czymś ograniczony. Za 1 zł to chyba nie opłaca się myśleć ;-) i trza spróbować !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-10-01 21:03:49
Autor: Remiczor
świecące wentyle DIY?
Za 1 zł to chyba nie opłaca się myśleć ;-) i trza spróbować !

pewnie masz rację, ale najbardziej mnie "boli", że dioda 1 pln, a przesyłka 9 ;)
r.

Data: 2009-10-01 21:53:48
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
świecące wentyle DIY?

Za 1 zł to chyba nie opłaca się myśleć ;-) i trza spróbować !

pewnie masz rację, ale najbardziej mnie "boli", że dioda 1 pln, a przesyłka 9 ;)

W jakim mieście mieszkasz?
Na allegro wysyłka jest po 5zł.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-10-01 22:14:54
Autor: Remiczor
świecące wentyle DIY?
W jakim mieście mieszkasz?
Na allegro wysyłka jest po 5zł.

jak wysyłka za 5 to diody za 8 itd.
r.

Data: 2009-10-01 13:39:28
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
świecące wentyle DIY?
On 1 Paź, 22:14, "Remiczor" <cre...@wp.pl> wrote:
> W jakim mieście mieszkasz?
> Na allegro wysyłka jest po 5zł.

jak wysyłka za 5 to diody za 8 itd.
To dogadaj się ze sprzedającym, poproś o wysyłkę poleconym, albo nawet
zwykłym, lub przez InPost/ew. innego operatora pocztowego.

Data: 2009-10-01 20:20:43
Autor: czarny_kruk
świecące wentyle DIY?
Leo pisze:
[...]

Leo, duzo nauki jeszcze przed Toba!

Data: 2009-10-01 20:29:34
Autor: amrac
świecące wentyle DIY?
Leo pisze:
[...]

Zdarza się. Ogólnie przyjęte jest, że czerwone/zielone/pomarańczowe mają napięcie przewodzenie ok 2,15 V choć widziałem czerwone z napięciem 3 V. Białe/niebieskie to na ogół 3 V. Pomijam oczywiście diody mocy.

Data: 2009-10-01 23:58:52
Autor: Marcin
świecące wentyle DIY?
nikt sam tego nie robił. r.

Cały bajer tego rozwiązaniu polega na właczniku wstrząsowym (bardzo prymitywnym zresztą) i podtrzymaniu czasowym. Siedzi tam jakiś układ scalony. Można to oczywiście zrobić samemu, ale weź to jeszcze upchnij na płytce o średnicy mniejszej niż centymetr, zrób obudowę, klosik, etc. Chyba już lepiej na pocztę odżałować :)

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-10-01 15:21:12
Autor: Saurus
świecące wentyle DIY?
On 1 Paź, 23:58, "Marcin" <sq5...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Być może nie wszystkie ale niektóre chyba działają na zasadzie siły
odśrodkowej.

świecące wentyle DIY?