świece irydowe, a standartowe?

Data: 2009-07-23 15:27:35
Autor: Robert_J
świece irydowe, a standartowe?
Czy ktoś z grupowiczów porównywał prace silnika (benzynowego) po wymianie standartowych świec zapłonowych na irydowe? Sa zauważalne różnice?

Zapewne w portfelu tak ;-). Szczerze mówiąc nie sądzę żeby organoleptycznie dało się odczuć jakąkolwiek różnicę :-). Być może jakieś przyrządy cokolwiek by wykazały, ale i w to nie bardzo wierzę...

Oczywiście interesują mnie różnice między nowymi świecami, bo wymiana starych, wypalonych świec na nowe zawsze będzie odczuwalna.

Zawsze? Myślę że w większości przypadków też jest to raczej efekt placebo ;-). Oczywiście mowa cały czas o parametrach silnika, a nie np. o problemach z rozuchem itp...

Reasumując:
MZ jest to marketing. W 99% przypadków wymiana świec nawet po 30-40 tys km jest sprawą marginalną :-). Powoływanie się na większą trwałość jest chwytem reklamowym, a nie sensowną propozycją... Zwłaszcza że (dane z postu Pawła) ta zwiększona 4-krotnie trwałość kosztuje 4 razy więcej ;-). Bez sensu...

świece irydowe, a standartowe?